Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:01

Getup schreef:
Maar je verkoopt je paard toch met een reden ?

Ik wil eerst nieuwe schoenen voor ik de oude weg doe. :D
Mijn reden is niet cruciaal om haar eerst te verkopen en daarna te zoeken en hoef het ook niet voor geld te doen.

Ik verkoop haar alleen omdat ik geen 2 paarden kan houden vanwege 2 kleine kinderen anders zou ik haar gewoon houden :j

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:28

tita schreef:
Ik ben bij leuke merrie wezen kijken woensdag maar wilde toch nog keer rijden
Hebben de kijkers van gisteren vandaag besloten haar te kopen, ze wisten dat ik vandaag voor de 2e keer zou komen.

Zij hebben haar ongekeurd meegenomen...erg jammer ik wilde compleet keuren.
Ik merk dat het me best wat doet ik baal als een stekker

Ik durf mijn eigen paard niet te verkopen omdat ik bang ben maanden zonder te zitten en daar heb ik geen zin in.

O wat zul je je belazerd voelen. Ik wil ook altijd twee keer kijken en keuren maar niet elke verkoper zit daar op te wachten. En in de hectische tijd van nu al helemaal niet. Ik heb onlangs gekocht, één keer kijken, meteen overeenstemmen dan keuren en dezelfde dag weg. Ik vodn het dood eng, maar het lijkt er op dat ik toch wel geslaagd ben. Alsdatniet zo was geweest had ik hem gauw weer verkocht, want dat kan nu dus prima.
oliebol hoor voor je, en dat levert alleen maar weer spanning op de volgende keer.

owens-mama

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:39

Ook ik ben op zoek naar een nieuw maatje. ik ben op zoek naar een b pony die braaf is voor de wagen.

Als je een leuke ziet, is die al weg voordat je de kans heb gehad om te reageren.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:58

Omdat we ons paard hebben moeten laten inslapen zijn wij ook rustig op zoek. Ben bang dat het wel een lange zoektocht gaat worden. Weinig aanbod zo te zien en duur.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:00

Ik meld me ook in dit topic. Heb 2 keer pech gehad en maar kort kunnen genieten van mijn paarden.

Ik ga dus rustig op zoek naar een nieuw maatje, heb totaal geen haast. Paard moet ook echt röntgen gekeurd worden. Maar man wat zijn ze duur. In de ‘normale’ prijsklasse tot 5000 vind ik er behoorlijk wat troep tussen zitten.

Ik hoop dus eigenlijk viavia een paard te vinden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:02

Marie111 schreef:
Omdat we ons paard hebben moeten laten inslapen zijn wij ook rustig op zoek. Ben bang dat het wel een lange zoektocht gaat worden. Weinig aanbod zo te zien en duur.

Als je dan wat ziet dat je aanspreekt, stap in je auto en rijdt erheen!

Dat is wat die anderen ook doen en het is toch zo dat degene die het eerst op het erf staat EN snel durft te handelen, de koopman is.

Ga je nu bellen dat je volgende week tijd hebt, kun je het wel schudden, zoals uit alle eerdere reacties blijkt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:31

:D de mijne is kei gaaf gezond looks karakter
Omdat de kans groot is dat ze snel weg is ga ik eerst wat voor iets anders

Ik voel me ook genaaid maar had hier rekening mee gehouden
Als ze zo weg zijn waarom wachten tot vandaag en niet gister gekocht denk ik dan
Maar zal wel met mij te maken hebben

En ik wilde ook keuren rondom Incl bloedje tja .... persoonlijk verkoop ik ook liever ongekeurd

Alleen ik koop een paard en bied forever home huis en wil ik zeker weten dat ie gezond is

Dus mocht iemand nog wat weten
Leuk bewegen
6-15
Liefst merrie
Aanhankelijk
Extreem mak buiten
Normale prijs 8000€

Geen koudbloed en niet kapot

Stille meelezers meld u aub bij mij :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:35

Ik ben een beetje vreemde eend in dit topic, maar ben stille meelezer om te kijken wat de ervaringen momenteel zijn etc.

Ik vind het als verkopende partij momenteel ook heel lastig hoor. Ik ben bijvoorveeld veel te eerlijk heb ik al gemerkt. En vaak snap ik kopers ook gewoon echt niet hoor. Bied je iets aan in lage prijsklasse, complete geschiedenis bekend, overal eerlijk over, maar echt veel rare kopers. Ik bedoel dan mensen die denken voor nop een braaf, goed, top enz enz paard te hebben... terwijl dan zie ik handelaarders de boel met allerlei problemen etc verkopen en voor maar ietsje minder geld en die dieren zijn gewoon binnen een week weg. Ik snap dan gewoon niet zo goed wat mensen dan willen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:01

kyrkelover schreef:
Ik ben een beetje vreemde eend in dit topic, maar ben stille meelezer om te kijken wat de ervaringen momenteel zijn etc.

Ik vind het als verkopende partij momenteel ook heel lastig hoor. Ik ben bijvoorveeld veel te eerlijk heb ik al gemerkt. En vaak snap ik kopers ook gewoon echt niet hoor. Bied je iets aan in lage prijsklasse, complete geschiedenis bekend, overal eerlijk over, maar echt veel rare kopers. Ik bedoel dan mensen die denken voor nop een braaf, goed, top enz enz paard te hebben... terwijl dan zie ik handelaarders de boel met allerlei problemen etc verkopen en voor maar ietsje minder geld en die dieren zijn gewoon binnen een week weg. Ik snap dan gewoon niet zo goed wat mensen dan willen.

Bedondert worden?

Misschien moet je zakelijker zijn?
Dit is het paard, dit is het verhaal (verberg niks maar houdt het beknopt), take it or leave it.

Daarnaast, hoe zeker weet jij dat die andere paarden verkocht zijn aan een "eindgebruiker" en niet via een of ander handelskanaal weer verder zijn?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:05

kyrkelover schreef:

Ik ben ook mijn paard aan het verkopen en heb nu al meerdere teleurstellingen gehad. Mensen die afhaken op dingen dat ik denk huuuuu????
Maar er komt vanzelf iemand voorbij, daar heb ik alle vertrouwen in!

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 22:55

Hier toch alvast besloten om nu echt te zoeken. Ik ga volgende week kijken bij een draver. Ben zo benieuwd!

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:43

MairiMacBran schreef:
Wij zijn ook geslaagd. Schaapmakke, heel mensgerichte Franse draver van 12 jaar oud, heeft niet onaanzienlijk gekoerst, ouderwets type, fors gebouwd, is na zijn draverscarrière alleen nog maar buiten gereden dus bakwerk is nogal raar voor hem, maar hij doet zijn best. Ik heb weinig ambities behalve lekker buiten rijden en de eigenaresse zocht juist iemand voor hem waarbij hij niet zoveel meer hoeft.
Dochter heeft een bijna 8-jarige, heel ander type draver, kleiner en sierlijk gebouwd. Net zo groen wbt bakwerk maar ook vreselijk lief, hij kwam meteen knuffels halen.
Ze worden nog verder doorgereden en dan komen ze naar ons.

Gefeliciteerd! Bij stal Westfriesedijk? Hebben ze nog wat leuks staan? want ik ga ook contact met ze opnemen maar ga eerst volgende week kijken bij een draver.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 00:55

Ja, klopt. Ze hebben momenteel niet veel staan begreep ik. In ieder geval een hele brave 3-jarige, maar die is nog helemaal onbeleerd onder het zadel. Maar ik zou zeker even contact opnemen. Ik vond ze erg vriendelijk en behulpzaam.

Mona1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:53

MairiMacBran schreef:
Wij zijn ook geslaagd. Schaapmakke, heel mensgerichte Franse draver van 12 jaar oud, heeft niet onaanzienlijk gekoerst, ouderwets type, fors gebouwd, is na zijn draverscarrière alleen nog maar buiten gereden dus bakwerk is nogal raar voor hem, maar hij doet zijn best. Ik heb weinig ambities behalve lekker buiten rijden en de eigenaresse zocht juist iemand voor hem waarbij hij niet zoveel meer hoeft.
Dochter heeft een bijna 8-jarige, heel ander type draver, kleiner en sierlijk gebouwd. Net zo groen wbt bakwerk maar ook vreselijk lief, hij kwam meteen knuffels halen.
Ze worden nog verder doorgereden en dan komen ze naar ons.

Super leuk, gefeliciteerd! *\o/* Hoe lang blijven ze nog bij stal Westfriesedijk? En wat valt er precies onder doorrijden? Gewoon benieuwd, ik weet dat ze dat idd ook aanbieden maar had er zelf niet voor gekozen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:37

Ik zal ook even mijn lijstje met wensen geven misschien weet iemand hier iets te koop.
- 4 tot 15 jaar oud
- niet groter dan 1.60 centimeter
- Braaf, vooral op buitenrit.
- Moet 24/7 buiten kunnen.
- Kleur geen voorkeur maar schimmel is niet heel handig buiten ;).
- Liefst Haflinger of Fjord maar zeker geen harde eis.
- Hoeft geen dressuurcrack of springkanon te zijn.
- Ik zoek dus gewoon een leuke pony die lekker mee naar buiten kan en zo af en toe een lesje mee pakken is ook leuk.
Prijs tot 5000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:59

ivy_power89 schreef:
kyrkelover schreef:

Ik ben ook mijn paard aan het verkopen en heb nu al meerdere teleurstellingen gehad. Mensen die afhaken op dingen dat ik denk huuuuu????
Valt mij ook vooral op dat mensen soms ook wel onrealistische eisen stellen, met name aan gezondheid. Natuurlijk wil je geen paard met kapotte pezen of erge kissing spines, maar het is imo gewoon niet realistisch om te verwachten dat een dier dat actief bereden wordt nergens een mankementje heeft zitten, zeker vanaf een leeftijd van een jaar of 10.

Maar mensen die op "rare" dingen je paard afwijzen, kunnen ook gewoon wat bang zijn om te zeggen dat het dier gewoon niet bij ze past of toch niet is wat ze zoeken. Dan is het "makkelijker" om te zeggen dat je z'n linkeroor toch wat te groot vindt. :))

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 12:18

Dat denk ik zeker Mkango, maar ik blijf het ook bijzonder vinden dat er hoofdprijzen gevraagd worden voor paarden met een bemerking..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 12:21

Ik zie trouwens steeds vaker zadeldwang voorbij komen. Is dat iets anders dan singeldwang?

Ik wil echt onder geen enkel beding een paard meer met singeldwang. Die van mij had singeldwang... Later bleek dus als gevolg van.. :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:27

ivy_power89 schreef:
kyrkelover schreef:

Welke heb je te koop en op welke site?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:28

upendo schreef:
Ik zie trouwens steeds vaker zadeldwang voorbij komen. Is dat iets anders dan singeldwang?

Ik wil echt onder geen enkel beding een paard meer met singeldwang. Die van mij had singeldwang... Later bleek dus als gevolg van.. :)

Dat kan, maar het hoeft niet.
Denk je dat het zo leuk is voor een paard als je schouder constant geblokkeerd wordt door een zadel?
Ik ben soms verbaast dat er niet veel meer paarden dat probleem hebben.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 12:45

Daar zit dus de moeilijkheid Ikke. :)
Een niet passend zadel en de gevolgen daarvan zijn vrij simpel op te lossen.

Je weet alleen niet of dat het is.
Mijn paard hebben we de singeldwang zo goed als op kunnen lossen, maar toen bleek dat het dus sterk samenhing met de continue overvulling van haar maag als gevolg van een neurologische aandoening.
Paard heeft dus altijd min of meer pijn gehad, is alleen voor mij door het vuur gegaan.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:47

Wij (dochters en ik) zijn dus op zoek. Ondertussen ook advertenties op Facebook gezet.

- Gezocht, een braaf paardje.
Minimaal 1.55 hoog, het lietst wat hoger nog. Onder de 4000 euro.
We zoeken een lief paardje zonder gebreken. Geen hengsten.
Liever niet ouder dan 10 of jonger dan 7.
Komt op een stal te staan met 6400 M2 aan gebied en schuilstallen, in de kudde.
Heeft u een geschikt paardje dan hoor ik het graag. Helaas in het verleden met het zoeken naar paarden hebben wij vaak te horen gekregen dat een paard braaf is, maar eenmaal op locatie bleek dat helemaal niet zo te zijn. Wees eerlijk over je advertentie. -

- Gezocht,
Braaf paardje, minimaal 1.55, liefst nog wat groter.
Voorkeur gaat uit naar leuke kleurtjes of bont.
Moet echt wel lief zijn, hoeft geen hoge dressuur oefeningen te kennen maar wel goed doorgereden.
Leeftijd max 11 mits erg lief en braaf.
onder 4000 -

Leeftijd is iets waar ik zelf nog wel over wil praten.

We hebben al paar reacties gekregen. Werden ook gewezen op Stal van As en Stal Cloverhof. Iemand daar ervaring mee?

We doen in elk geval rustig aan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 12:51

Cloverhof is van de snelle handel.
Valt me ook op dat de prijzen snel omlaag gaan als het dier na een paar weken nog te koop staat.

Had ze een bericht gestuurd voor een paard, toen vroegen ze 17, nu opeens 10.. Dan zet ik er wel vraagtekens achter.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:59

Braaf vind ik dus ook zo een moeilijk begrip. Bij de ene is dit als het paard op zijn hartslag na dood is en bij de ander als ze niet om de haveklap bokken/steigeren/wegrennen you name it. Zo heb ik nu een hele brave staan, maarja voor sommige zal deze weer te voorwaarts zijn. Kwa bakwerk nog niet doorgereden, maar doet wel wat je van haar vraagt. Mja moeilijk zoiets.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:59

Xxx absoluut niet mee in zee gaan, veel verhalen over gehoord. Zelfde als Jan van As, dikke oplichters.

Ik kreeg net een pb van een 6 jarige draver via facebook. Staat nog niet officieel te koop, is 1.55 groot en super braaf. Ze hebben er mee buiten gereden en oefencrossjes mee gedaan. Meisje was geen ster met rijden wat ik kon zien, dus braaf is die wel. Heeft door de winter even stil gestaan. Ik zoek alleen geen draver :+
Zal vast ook binnen je budget passen.