De eerste keren toen ik dit deed nam hij zijn hele lichaam

In de ze post staan een paar filmpjes van de stretch oefeningen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Mirthe__ schreef:Ook ik wil nog graag mijn merrie voorstellen waar ik dit jaar mee aan de slag ga:
Notre Dame MH (roepnaam: Nova)
Zelf gefokte Glamourdale merrie uit een Stravinsky X Gribaldi merrie.
Nova is van april 2018, nu net verhuisd van de opfok naar een pensionstal aangezien mijn andere paard verkocht is.
Ik ben nu bezig met wat grond werk, rustig van me af stappen en wijken voor druk etc.
Verder heel rustig aan en veel plezier hebben samen!!
Ik zal dr van de week eens gaan opmeten
Eerste foto paar dagen oud, tweede foto half jaar geleden, derde foto nu:
[ [url=m/ilX7Ke.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j26Er9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AfbHgT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knappe merrie hoor! Ik zie er zeker Stravinsky in terug! Hopelijk heeft ze net zo’n fijn karakter! Dan heb je er een wereldpaard aan.
Rosemarin schreef:Wat is iedereen goed bezig zeg! Heb ook het gevoel dat ik achterloop maargoed ieder paard is anders![]()
Ik voer balancer vitaminebrok 2x200gr per dag en dan kruidenlucerne(moet het merk even nakijken). Savonds een halve baal hooi en sochtends in de wei, soms iets minder, het ligt eraan hoeveel hij op eet. Wij hebben 2 soorten hoor de ene balen zijn minder zwaar en eet hij goed de andere zijn meer compact en eet hij minder, in kilo’s zal het ongeveer gelijk zijn.
De laatste 2 dagen wel echt een draak met aan de hand lopen pff, hele tijd voorbij drammen, bokken en omhoog komen. Wanneer je dan corrigeert wordt hij nog bozerDus maar even de hulp van een stalgenoot ingeschakeld en vandaag liep hij al een stuk beter weer mee. Merk dat het vooral op stukjes is waar hij veel prikkels krijgt dat hij door je heen loopt, het stuk op de wei waar hij dan jolig doet is denk ik gewoon jong zijn en frisheid.
![]()
Hoe corrigeren jullie dat gedrag aan de hand? Ben nu zo ver stilzetten en stap terug doen. Wannee hij rustig is weer verder lopen.
Nobel01 schreef:Vandaag voor de tweede keer gereden, was weer erg braaf!
Zelfs een rondje los gestapt.
Het zadel ligt niet helemaal stabiel, ze is erg rond gebouwd. Zadel sluit verder wel mooi aan, maar schuift wat naar links en rechts, wat met inrijden niet echt fijn is.
Iemand nog ideeën?
De zadelmaker komt zaterdag, ik ben benieuwd of dit op te lossen is, ook mijn dressuurzadel schuift op die manier, maar die hebben we nog niet gebruikt.
[ [url=m/S0ymRq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ffsCPV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Puppy in kwestie.
Nobel01 schreef:Vandaag voor de tweede keer gereden, was weer erg braaf!
Zelfs een rondje los gestapt.
Het zadel ligt niet helemaal stabiel, ze is erg rond gebouwd. Zadel sluit verder wel mooi aan, maar schuift wat naar links en rechts, wat met inrijden niet echt fijn is.
Iemand nog ideeën?
De zadelmaker komt zaterdag, ik ben benieuwd of dit op te lossen is, ook mijn dressuurzadel schuift op die manier, maar die hebben we nog niet gebruikt.
[ [url=m/S0ymRq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ffsCPV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Puppy in kwestie.