[Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

Re: [Volg]Mijn koerspaard Koning vd zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:15

ja ik vind die schimmel echt geweldig <3 nee ik heb niet en tweede paard nodig. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:34

kyrkelover schreef:
Het schimmeltje.
[ [url=m/RxFRjB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KrH2MV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4dKAZM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T9GZCa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die waardeert zich op zeg <3.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:07

Het schimmeltje is inderdaad heel erg leuk! :oo <3 <3

En ook voor mij niet goed om te zien :P Hopelijk over een paar jaar dat ik nog wat erbij kan hebben :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 16:08

Wat een PIEEEEEEEEEEEEP jaar is 2020 toch. Dit zou Roi zijn jaar moeten worden. Mooi gezakt in handicap, hij ziet er super uit en was echt wel weer klaar om een aantal mooie resultaten neer te zetten.
Nou kom je eindelijk rond de maanden waarin hij goed loopt ivm bodem en temperatuur krijgt hij dat oog.. is dat eindelijk weer op de rit en zou hij zondag lopen, wordt hij waarschijnlijk uitgeloot. Echt ik kan wel janken. Ik had zowat als eerste ingeschreven, maarja helaas werkt het zo niet.
Het grasbaan seizoen is ten einde en op het zand kan hij niet lopen. Veel mogelijkheden zijn er dus niet.
Laatste mogelijkheden zijn 2 koersen in December beide in Mulheim, maar die zijn sterk afhankelijk van het weer en hoe het verdere verloop gaat zijn. Wel is al zeker dat daar de renprijzen flink gekort gaan worden ivm de impact van corona. Ik denk dat ik maar dressuur ga rijden met m .... online... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:13

Wat onwijs vervelend. :\
Zou je eventueel naar Frankrijk uit kunnen wijken met 'm?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:15

Hoe gaat dan uitloten in zijn werk? Echt als in loten of worden er nog verder eisen in mee genomen?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 16:16

Mkango schreef:
Wat onwijs vervelend. :/
Zou je eventueel naar Frankrijk uit kunnen wijken met 'm?

Nee absoluut niet daar is hij echt te slecht voor.
Bovendien heb je in Frankrijk dat ze de eigen paarden beschermen.
Dat wil zeggen dat je eerst 3x in een claim en of conditiekoers moet waarbij je echt tegen een pak betere paarden loopt. Dan ga je dus sowieso al 3x voor niks naar Frankrijk.
Ik zit te twijfelen tussen toch maar een keer op het zand tussendoor en dan hele lange afstand, maar ook die koersdag zit al compleet vol zie ik of dan toch maar naar Belgie.

Loten, meerdere paarden van dezelfde eigenaar, al eerder uitgeloot etc.

We hebben overigens nog een kleine kans aangezien er nog 3 paarden in staan zonder jockey.
Dat zou betekenen dat er nog 9 uitgeloot moeten worden als die niet starten en dan zou hij dus net de eerste zijn die wel mag starten. Daar hoop ik dus eigenlijk een beetje op.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:54

Wat kl*te zeg!

Waarom kan hij niet op het zand eigenlijk?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:29

Pfff dat is inderdaad wel goed balen zeg.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:55

kyrkelover schreef:
Nee absoluut niet daar is hij echt te slecht voor.
Bovendien heb je in Frankrijk dat ze de eigen paarden beschermen.
Dat wil zeggen dat je eerst 3x in een claim en of conditiekoers moet waarbij je echt tegen een pak betere paarden loopt. Dan ga je dus sowieso al 3x voor niks naar Frankrijk.
Ik zit te twijfelen tussen toch maar een keer op het zand tussendoor en dan hele lange afstand, maar ook die koersdag zit al compleet vol zie ik of dan toch maar naar Belgie.

Loten, meerdere paarden van dezelfde eigenaar, al eerder uitgeloot etc.

We hebben overigens nog een kleine kans aangezien er nog 3 paarden in staan zonder jockey.
Dat zou betekenen dat er nog 9 uitgeloot moeten worden als die niet starten en dan zou hij dus net de eerste zijn die wel mag starten. Daar hoop ik dus eigenlijk een beetje op.

Ah, balen! Ik had me niet zo verdiept in z'n handicap rating, maar ik zie wat je bedoelt. Hij heeft natuurlijk ook niet echt z'n leeftijd mee wat dat betreft; je kunt hem niet bepaald meer in een Maiden voor driejarigen inschrijven op één of andere provinciale baan ergens in Bretagne of zo. :+

Fingers crossed dat hij alsnog ingeloot wordt!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 10:56

Helaas blijft pech ons een beetje achtervolgen.
Roi in orde en klaar om weer te vlammen, maar helaas de koers gaat door zonder hem..uitgeloot.
Krefeld is een baan waar hij altijd prima loopt. Ook de ondergrond,afstand en te dragen gewicht waren prima, maar helaas het mocht niet zo zijn.
Tot 6 december geen gras koersen dus wellicht maar een uitstapje naar Mons want op het zand in Duitsland is al helemaal geen optie. Flink balen dus en hopen maar dat hij in December wel eindelijk weer op het gras kan starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:05

Kom ff binnenvallen als meelezen: wanneer is die race in Mons? Misschien kom ik dan eens kijken, is voor mij een uurtje rijden als Belg :D

Volg het topic al een tijdje (en ook je Instagram) omdat het leerzaam is. En als kind altijd gedroomd van jockey worden maar uiteraard nooit kunnen waarmaken. Al was ik met mijn 1m60 en 45kg misschien wel aan de bak gekomen haha. Mocht er ooit een ander paard komen, dan ga ik idd naar een EV kijken. Mijn huidige paard heeft 52% EV, mijn vorige merrie had 50% en beide hebben ze wel de mentaliteit van een EV heb ik de indruk. Heerlijke dieren! Ik wil graag verder richting springen/Eventing, maak graag (lange) buitenritten etc dus lijkt me wel passend.

Helaas de vriend nog overtuigen O:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:02

Varekaj schreef:
Kom ff binnenvallen als meelezen: wanneer is die race in Mons? Misschien kom ik dan eens kijken, is voor mij een uurtje rijden als Belg :D

Volg het topic al een tijdje (en ook je Instagram) omdat het leerzaam is. En als kind altijd gedroomd van jockey worden maar uiteraard nooit kunnen waarmaken. Al was ik met mijn 1m60 en 45kg misschien wel aan de bak gekomen haha. Mocht er ooit een ander paard komen, dan ga ik idd naar een EV kijken. Mijn huidige paard heeft 52% EV, mijn vorige merrie had 50% en beide hebben ze wel de mentaliteit van een EV heb ik de indruk. Heerlijke dieren! Ik wil graag verder richting springen/Eventing, maak graag (lange) buitenritten etc dus lijkt me wel passend.

Helaas de vriend nog overtuigen O:)

Gewoon kopen in een periode dat hij toch op zee is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:32

Dat truukje heb ik in juni al uitgevoerd met een mini O:) omdat mijn andere mini een vriendje van eigen formaat mistte.
Maar met een EV gaat dat iets lastiger :)) want dat pakt wat meer ruimte en tijd in. Of ik zou de Tinker moeten verkopen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:46

Varekaj schreef:
Dat truukje heb ik in juni al uitgevoerd met een mini O:) omdat mijn andere mini een vriendje van eigen formaat mistte.
Maar met een EV gaat dat iets lastiger :)) want dat pakt wat meer ruimte en tijd in. Of ik zou de Tinker moeten verkopen.

Hahaah, heerlijk :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 16:25

Hahahah geniaal.
Ik zou inderdaad voor de optie gaan kopen als hij op zee zit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:53

Zeggen dat jij een maatje van formaat nodig hebt :))

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:39

Varekaj schreef:

_/-\o_ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:30

Of ik moet 'm een keer meepakken naar een wedren, alleen heb ik geen idee welke in België makkelijk toegankelijk zijn.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 00:17

Ruim 2 maanden nadat de ellende met Roi zijn oog begon en zelfs ruim 3 maanden na zijn laatste koers, komt hij morgen eindelijk weer aan de start.
Starttijd: 13.40
Nummer: 1
Startbox:4

Hopen dat hij nu WEL kan starten en een beetje een fatsoenlijke koers loopt.
Spannend is het wel, immers stress kan zijn oog triggeren. Hij zal de koers zeker nog nodig hebben, maar ik ben al erg blij als hij een nette plaats behaald. Het wordt de eerste keer dat hij in Mons aan de start komt en dus ook de eerste keer op een all-weather ondergrond. Ik ben erg benieuwd!
De koersen zijn morgen te volgen via onderstaande link.
https://ssl.streampartner.nl/player.php ... 34aa84b060

Afbeelding

Voor degene die zich afvragen hoe een renpaard maaltijd er uit ziet

Afbeelding

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:26

Succes morgen!
Blij dat je een race in het vooruitzicht hebt!

Dit maaltje is zijn avond portie of wordt het over meerdere voerbeurten verdeeld?
Kg of 3,5 in de emmer?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 00:48

Dit keer was het zijn avondvoer waar 4 scheppen in zaten. Hij mag hier natuurlijk tot de volgende dag over doen. In de ochtend krijgt hij al een portie met 3 scheppen.
De hoeveelheid is wel afhankelijk van of we vlak voor een koers zitten en/of hij die dag gereden wordt.
Zo zag hij er gister uit:
Afbeelding
Afbeelding
En ja hij staat 24/7 buiten dus die modder look hoort er bij hihi.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 08:48

Veel succes in de koers!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:09

En hoe heeft ie het gedaan?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 19:57

Nou ik ben 1 minuuut thuis.