Paardjes staan sinds 1,5 week op weidehooi ipv voordroog en geloof dat het in de smaak valt

Beide paarden zijn sinds ze aan huis staan een boommaat gegroeid, 2 weken geleden bij Akkie een grotere boom in zijn zadel gezet, en gisteren bij Pluis ook. Het onbeperkt hooi begint zijn vruchten af te werpen en ze komen eindelijk op een gezond gewicht

Helaas zelf momenteel ziek thuis, zat tegen long ontsteking aan, dus even paar passen terug moeten..(saaaaaii)maar het gaat alweer wat beter dus ik hoop dit weekend weer te kunnen rijden en dan gaan we die vetjes natuurlijk omzetten naar spiertjes!

Onze stalkat Nugget voelt zich ook helemaal thuis en caimt de zadelkamer zodra deze open staat

Ook heb ik haar al betrapt met een muisje! Dus ze doet haar werk goed!

Helaas is de paddock een blubber poel geworden er ligt geen drainage in en dat is nu echt te merken..
Dus draadje gespannen en de paarden lopen nu op de straat met 2 oude stallen waar ze kunnen schuilen voor de regen/wind. (overdag, snachts lekker op stal) maar dat stukje houd niet over, rennen/spelen doen ze niet op de stenen en kroelen met dekens op gaat natuurlijk ook niet..
Dus ik probeer ze elke ochtend even lekker in de bak te gooien, kunnen ze even gek doen en spelen terwijl ik alles mest en opruim/voer. Gisteren ook even de dekens eraf,nou er werd uitgebreid even gejeukt!

Stukje bij beetje komt de stal steeds meer af, er hangt nu een mooi dekenrek voor 6 dekens! En aankomend weekend gaan we een muurtje zetten zodat we de poets ruimte met zadelkasten en dekenrek verwarmd kunnen houden in de winter

We hebben besloten onze stal nog even op gesloten te laten. We willen van het voorjaar de paddock draineren zodat het water goed wegloopt. Ik vind het eigenlijk wel belangrijk dat dat eerst op orde is voordat er nog meer paarden bij komen. Zo met zijn 3e is net leuk op de straat en in de bak.

Eerst de boel op orde maken

En als laatste een zoektocht begonnen naar dat enne dekje wat wel past

Ik. Ga van de week nog even mijn BR dekje van Akkie proberen die is volgens mij wat langer, maar vermoed dat die ook te kort is..
Speciale stockzadel dekjes kan ik er maar 3 van vinden en is niet wat ik zoek..
Iemand ervaring met ijslander dekjes? Zijn die langer dan dressuur dekjes en zo ja hoeveel?
Kramer heeft namelijk echt hele mooie, maar ben bang dat die ook te kort zullen zijn..
Nou dat was weer een flinke update, binnenkort vast weer meer!