Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:10

Hier ook n veelzijdigheidszadel liggen en mijn "oude" westernzadel dus hopelijk kan ik dat even mee vooruit....

Met dit Western zadel hoop ik Gentle te kunnen gaan rijden:

Afbeelding

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:37

Destinado is ruitermak gemaakt zonder zadel en met barebackpad. Ik gebruik mijn barebackpad voorlopig nog tot het voorjaar iig denk ik. Dan wil ik kijken wat ik ga doen. Heb vandaag het easytrek comfort zadel (boomloos) van een vriendin erop gehad en het voelde wel echt stevig zoals een boomzadel zegmaar. Ik heb er ook even op gezeten(5e keer op zijn rug :D ) (voor het eerst met een zadel erop, dat maakt natuurlijk wat extra krakend geluid enzo) en gestapt en klein rondje gedraafd. Volgens mij zat het wel redelijk op hem. Ik wil van het voorjaar dus nog het dressuurmodel uitproberenvan easytrek (die kun je een week testen geloof ik).
En ik hoop dat dit wat is voor de komende tijd, hij is niet zo duur en past zich aan aan je paard dus handig met nog veranderende bouw.

Overigens.. mocht dit hem worden.. ga ik dan voor bruin of zwart :roll:
Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:16

Ik vind zwart heel mooi staan bij 'grauwe' paarden :D Mooi zadel is het ook.

Reeltje_5

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:21

Maar hij wordt wit := geen idee hoe snel haha. Zwart past bij veel dingen en is misshein chiquer, maar vond deze bruine in het echie eigenlijk ook wel mooi haha

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:48

Aurelia schreef:
Maar hij wordt wit := geen idee hoe snel haha. Zwart past bij veel dingen en is misshein chiquer, maar vond deze bruine in het echie eigenlijk ook wel mooi haha

Ik snap dat hij wit wordt :') Ik bedoelde dat ik zwart tuig op zwarte/grijze/witte paarden mooier vind dan bruin hahaha

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:06

*\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ik kon 2018 niet afsluiten zonder eerst echt op Duke gereden te hebben.
Hij was super braaf! Ik ben zo blij met hem <3

Ik ga nog even op mijn roze wolk zitten hoor!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:23

Aurelia: Op een witte zou ik ook eerder voor zwart kiezen. :P

Daphara: Gaaf zeg, geweldig om je jaar zo af te sluiten! :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:03

@Aurelia
Ik zou ook voor zwart gaan. Sterker nog, ik heb volgend jaar al mijn easytrek classic dressuur zadel binnen, ligt eraan wanneer de beugelriemen binnen komen. Ben enorm benieuwd. :):)
Maarja duurt nog wel even voor ik het zadel zou gebruiken.

Bij schimmel vind ik zwart super mooi. Bij die van mij vind ik zwart ook mooier. Bruin is hem soms net niet. De bbp is wel bruin, Maarja die heb ik in de buurt goedkoop kunnen kopen. Het zadel wat ik had was ook bruin, vond hem niet mooi staan op meneertje. Zadel was gelukkig snel verkocht, scheelt weer ruimte. :+

@Daphara
Wauw, super! Hier ook nog steeds in een roze wolkje hoor! Geweldig gevoel geeft dat. :D

Hier een recreatieruiter. Vermaak mij wel zolang paard het ook leuk vind. Heb het niet zo op wedstrijden. Zou het hooguit doen voor de ervaring, maar houdt het een beetje op. Ik wil vooral een hoop buitenritten gaan maken. Lekker over het strand, duin, parken etc. Af en toe een sprongetje maken als meneer dat leuk vind en verder lekker de dingen doen die we nu al doen. Zoals fietsen, lange lijnen etc.
Mennen weet ik niet of ik dat wil doen. Denk dat ik zoiets toch alleen maar wil doen met meerdere erbij, net als fietsen doe ik ook niet alleen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 22:47

Ik ben hwel erg van het bruine tuig (sorry :Y) )

Gaaf Daphara!!! <3 *\o/*

Joy heeft haar eerste (bitloze) hoofdstel aan gehad! Nieuw gekocht bij Arthurs. Een sidepull:

Afbeelding

Afbeelding

Ik zag haar denken: Baas, wat is dit, mijn mond kan niet meer open! := Maar ze maakte er niets van verder :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:00

Gaaf hoofdstel! Ik vind bruin wel mooi, maar niet op elk kleur paard. Het probleem is alleen dat ik niet weet op welk kleur paard ik het mooi vind. :')

Welk kleur zouden jullie nemen voor een zwarte (de mijne is niet zwart zwart, eerder chocoladekleurig, vermoedelijk smoky black)?
Cognac kleur:
Afbeelding

of choco kleur:
Afbeelding

Persoonlijk vind ik de cognac heel mooi, maar ik vrees dat dit niet zo mooi gaat zijn op mijn paard. :P

Dit is het paard:
Afbeelding

Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 23:02

Choco. Congac wordt gek denk ik... Maar het is heel lastig te zeggen haha

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:06

Ik wil straks wel heel graag wedstrijden gaan rijden, heb nooit de mogelijkheid gehad om officieel te starten en die heb ik nu wel. Met een beetje geluk zou ik in de zomer wel moeten kunnen starten :) In eerste instantie dressuur, vooral ook omdat we hiet geen springmateriaal hebben. Dat is wel iets wat we in de toekomst willen en dan zou ik ook wel willen gaan springen.

@retjethorse: Ik denk dat cognac wel heel mooi kan staan hoor! Lekker contrasterend :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:08

Die van mij is ook niet echt zwart zwart te noemen. Die van mij verkleurd het hele jaar door. Grijs/zilver, zwart, stekelhaar, koffievos achtig. En dan alles er tussenin.
Met bruin heb ik zelf dat ik dan ook een passend hoofdstel wil. En dan heb je vaak dat het hem net niet is kwa kleur. En dan nog de rest van de spullen uiteraard. :+

Zwart is wat dat betreft iets makkelijker.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:37

Ik hou van bruin.Op schimmel en vos helemaal prachtig.Op een zwarte had ik ooit cognac tuig.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:24

Bij zwart vind ik cognac super mooi. Bij een vos donkerbruin
En bij een witte zwart tuig :-)

Mijn fjord heeft ook donkerbruin tuig. Dat staat haar heel chique

Afbeelding
^mijn vos met zijn donkerbruine Trekker zadel

Afbeelding
^zwarte zadeltje wat ik nu gebruik. Trekker past niet lekker

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:26

Retjet de chocoladebruine!

En voor de schimmel op de vorige pagina ook bruin :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 00:29

Ja ik ben dus ook van het bruin... Zelfs op een bruin paard :o

Afbeelding
Afbeelding

Scheelt dat ik western rij :P

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:29

Ik kan jullie haast niet bij houden, al gebeurt er hier ook weinig. 4 januari ga ik [naam] wegbrengen om te laten beleren, het werk voor mij komt pas als hij terug is (in februari).

Ik houd echt heel erg van cognac-kleur en denk dat dat heel mooi gaat staan. [naam] heeft wel een zwart mentuig, maar dat komt omdat cognac op een vosbonte redelijk kan vloeken. :')

Verder wil ik jullie allemaal vast een hele fijne jaarwisseling wensen! Hopelijk zit iedereen in 2019 op of achter zijn/haar paard/pony. :D

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:10

Mooie afsluiting van het jaar Daphara! :D

Ik ben zelf ook echt fan van chocoladebruin tuig! Met name op een schimmel, vos of bruine. Op zwarte paarden vind ik zwart tuig ook heel mooi staan.
Cognac zou ik zelf alleen op vos doen, op andere kleuren vind ik dat persoonlijk veel te opvallend. Ik wil dat mensen naar mijn paard kijken en niet naar mijn tuig. :P Maar ik rij dan ook alleen maar met onopvallende dekjes (bruin, navy, zwart)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:16

Ik vind cognac op een vos juist niet mooi :+ Dat vloekt een beetje.

Grappig hoe iedereen een andere mening heeft:D

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:00

Ik houd ook erg van bruin tuig zowel chocobruin als cognac. Ik heb momenteel ook een donkerbruin mentuig maar wel een zwart zadel en hoofdstel. Je kunt makkelijker aan een mooi bruin hoofdstel komen maar zoek dan maar eens een zelfde kleur passend zadel erbij.. niet te doen.
Ik heb nog geen zadel op mattie gelegd want dat is nog veel te vroeg. Ik heb hier 2 zadels liggen waarvan ik hoop dat er eentje goed past voor het zadelmak maken.
Misschien dat ik over een paar weekjes wel het mentuig eens ga passen.. kijken of hem dat staat!

Edit; gimme_joy prachtige kleur op Joy! Staat heel mooi

Retjethorse; ik zou denk ik voor de donkerbruine gaan, maar cognac zou ook niet misstaan.. oké aan mij heb je niks :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:20

Zwart is de veilige keuze, altijd goed :j

Ik vind bruin ook erg mooi, althans sommige kleurvarianten, Hoofdstel en zadel laten matchen is dan wel weer lastiger.

Retjethorse, ik denk dat die cognac prachtig staat, steekt lekker af op de donker vacht. Als je het zadel in de olie zet wordt ook weer wat donkerder.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:32

Ik ben in elk geval blij dat ik niet de enige ben die het moeilijk heeft om een kleur te kiezen bij tuig. :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 12:42

In bruin heb je inderdaad zoveel verschillende kleuren... niks matcht bij mij volgens mij. Maar daar ga ik pas naar kijken als we wat serieuzer gaan worden :D

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:46

[ITP] Lily-Fee als hartendief

Topic met Lily-Fee. Misschien leuk voor de mensen die ons kennen.

Ik vind zwart tuig toch het mooiste denk ik. Vooral om het matchen. Want laarzen en een cap vinden in dezelfde kleur is super moeilijk. Dan ook nog een hoofdstel en peeskappen. Niet te doen. En veel kleuren dekjes vindt ik niet altijd even mooi bij bruin. Ook vlekt het eerder. Kortom zwart is zo veel makkelijker dat ik daar eigenlijk altijd voor ga. Maar eerlijk een knap bruin tuig is zeker mooi!