Hier ook n veelzijdigheidszadel liggen en mijn "oude" westernzadel dus hopelijk kan ik dat even mee vooruit....
Met dit Western zadel hoop ik Gentle te kunnen gaan rijden:
Reeltje_5
Geplaatst: 29-12-18 19:37
Destinado is ruitermak gemaakt zonder zadel en met barebackpad. Ik gebruik mijn barebackpad voorlopig nog tot het voorjaar iig denk ik. Dan wil ik kijken wat ik ga doen. Heb vandaag het easytrek comfort zadel (boomloos) van een vriendin erop gehad en het voelde wel echt stevig zoals een boomzadel zegmaar. Ik heb er ook even op gezeten(5e keer op zijn rug ) (voor het eerst met een zadel erop, dat maakt natuurlijk wat extra krakend geluid enzo) en gestapt en klein rondje gedraafd. Volgens mij zat het wel redelijk op hem. Ik wil van het voorjaar dus nog het dressuurmodel uitproberenvan easytrek (die kun je een week testen geloof ik). En ik hoop dat dit wat is voor de komende tijd, hij is niet zo duur en past zich aan aan je paard dus handig met nog veranderende bouw.
Overigens.. mocht dit hem worden.. ga ik dan voor bruin of zwart
Isabel_k
Geplaatst: 29-12-18 20:16
Ik vind zwart heel mooi staan bij 'grauwe' paarden Mooi zadel is het ook.
Maar hij wordt wit geen idee hoe snel haha. Zwart past bij veel dingen en is misshein chiquer, maar vond deze bruine in het echie eigenlijk ook wel mooi haha
Isabel_k
Geplaatst: 29-12-18 20:48
Aurelia schreef:
Maar hij wordt wit geen idee hoe snel haha. Zwart past bij veel dingen en is misshein chiquer, maar vond deze bruine in het echie eigenlijk ook wel mooi haha
Ik snap dat hij wit wordt Ik bedoelde dat ik zwart tuig op zwarte/grijze/witte paarden mooier vind dan bruin hahaha
Daphara
Geplaatst: 29-12-18 21:06
Ik kon 2018 niet afsluiten zonder eerst echt op Duke gereden te hebben. Hij was super braaf! Ik ben zo blij met hem
Aurelia: Op een witte zou ik ook eerder voor zwart kiezen.
Daphara: Gaaf zeg, geweldig om je jaar zo af te sluiten!
puppy1128
Geplaatst: 29-12-18 22:03
@Aurelia Ik zou ook voor zwart gaan. Sterker nog, ik heb volgend jaar al mijn easytrek classic dressuur zadel binnen, ligt eraan wanneer de beugelriemen binnen komen. Ben enorm benieuwd. Maarja duurt nog wel even voor ik het zadel zou gebruiken.
Bij schimmel vind ik zwart super mooi. Bij die van mij vind ik zwart ook mooier. Bruin is hem soms net niet. De bbp is wel bruin, Maarja die heb ik in de buurt goedkoop kunnen kopen. Het zadel wat ik had was ook bruin, vond hem niet mooi staan op meneertje. Zadel was gelukkig snel verkocht, scheelt weer ruimte.
@Daphara Wauw, super! Hier ook nog steeds in een roze wolkje hoor! Geweldig gevoel geeft dat.
Hier een recreatieruiter. Vermaak mij wel zolang paard het ook leuk vind. Heb het niet zo op wedstrijden. Zou het hooguit doen voor de ervaring, maar houdt het een beetje op. Ik wil vooral een hoop buitenritten gaan maken. Lekker over het strand, duin, parken etc. Af en toe een sprongetje maken als meneer dat leuk vind en verder lekker de dingen doen die we nu al doen. Zoals fietsen, lange lijnen etc. Mennen weet ik niet of ik dat wil doen. Denk dat ik zoiets toch alleen maar wil doen met meerdere erbij, net als fietsen doe ik ook niet alleen.
Choco. Congac wordt gek denk ik... Maar het is heel lastig te zeggen haha
goldenarrow
Geplaatst: 29-12-18 23:06
Ik wil straks wel heel graag wedstrijden gaan rijden, heb nooit de mogelijkheid gehad om officieel te starten en die heb ik nu wel. Met een beetje geluk zou ik in de zomer wel moeten kunnen starten In eerste instantie dressuur, vooral ook omdat we hiet geen springmateriaal hebben. Dat is wel iets wat we in de toekomst willen en dan zou ik ook wel willen gaan springen.
@retjethorse: Ik denk dat cognac wel heel mooi kan staan hoor! Lekker contrasterend
puppy1128
Geplaatst: 29-12-18 23:08
Die van mij is ook niet echt zwart zwart te noemen. Die van mij verkleurd het hele jaar door. Grijs/zilver, zwart, stekelhaar, koffievos achtig. En dan alles er tussenin. Met bruin heb ik zelf dat ik dan ook een passend hoofdstel wil. En dan heb je vaak dat het hem net niet is kwa kleur. En dan nog de rest van de spullen uiteraard.
Ja ik ben dus ook van het bruin... Zelfs op een bruin paard
Scheelt dat ik western rij
Lugea
Geplaatst: 30-12-18 00:29
Ik kan jullie haast niet bij houden, al gebeurt er hier ook weinig. 4 januari ga ik [naam] wegbrengen om te laten beleren, het werk voor mij komt pas als hij terug is (in februari).
Ik houd echt heel erg van cognac-kleur en denk dat dat heel mooi gaat staan. [naam] heeft wel een zwart mentuig, maar dat komt omdat cognac op een vosbonte redelijk kan vloeken.
Verder wil ik jullie allemaal vast een hele fijne jaarwisseling wensen! Hopelijk zit iedereen in 2019 op of achter zijn/haar paard/pony.
JumpingRider
Geplaatst: 30-12-18 11:10
Mooie afsluiting van het jaar Daphara!
Ik ben zelf ook echt fan van chocoladebruin tuig! Met name op een schimmel, vos of bruine. Op zwarte paarden vind ik zwart tuig ook heel mooi staan. Cognac zou ik zelf alleen op vos doen, op andere kleuren vind ik dat persoonlijk veel te opvallend. Ik wil dat mensen naar mijn paard kijken en niet naar mijn tuig. Maar ik rij dan ook alleen maar met onopvallende dekjes (bruin, navy, zwart)
Ik vind cognac op een vos juist niet mooi Dat vloekt een beetje.
Grappig hoe iedereen een andere mening heeft:D
sumic
Geplaatst: 30-12-18 12:00
Ik houd ook erg van bruin tuig zowel chocobruin als cognac. Ik heb momenteel ook een donkerbruin mentuig maar wel een zwart zadel en hoofdstel. Je kunt makkelijker aan een mooi bruin hoofdstel komen maar zoek dan maar eens een zelfde kleur passend zadel erbij.. niet te doen. Ik heb nog geen zadel op mattie gelegd want dat is nog veel te vroeg. Ik heb hier 2 zadels liggen waarvan ik hoop dat er eentje goed past voor het zadelmak maken. Misschien dat ik over een paar weekjes wel het mentuig eens ga passen.. kijken of hem dat staat!
Edit; gimme_joy prachtige kleur op Joy! Staat heel mooi
Retjethorse; ik zou denk ik voor de donkerbruine gaan, maar cognac zou ook niet misstaan.. oké aan mij heb je niks
fransje23
Geplaatst: 30-12-18 12:20
Zwart is de veilige keuze, altijd goed
Ik vind bruin ook erg mooi, althans sommige kleurvarianten, Hoofdstel en zadel laten matchen is dan wel weer lastiger.
Retjethorse, ik denk dat die cognac prachtig staat, steekt lekker af op de donker vacht. Als je het zadel in de olie zet wordt ook weer wat donkerder.
In bruin heb je inderdaad zoveel verschillende kleuren... niks matcht bij mij volgens mij. Maar daar ga ik pas naar kijken als we wat serieuzer gaan worden
Topic met Lily-Fee. Misschien leuk voor de mensen die ons kennen.
Ik vind zwart tuig toch het mooiste denk ik. Vooral om het matchen. Want laarzen en een cap vinden in dezelfde kleur is super moeilijk. Dan ook nog een hoofdstel en peeskappen. Niet te doen. En veel kleuren dekjes vindt ik niet altijd even mooi bij bruin. Ook vlekt het eerder. Kortom zwart is zo veel makkelijker dat ik daar eigenlijk altijd voor ga. Maar eerlijk een knap bruin tuig is zeker mooi!