Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:03

spatter schreef:
TS ik vrees ook dat de manege een vies spelletje met je speelt.
Ze willen helemaal geen andere pony , Lotje bevalt hun prima, hoe kreupel ze ook loopt.
Geeft ook wel aan wat voor type manege het is dat zo'n pony in de lessen blijft mee lopen.

Ik denk dat ze er van uigaan dat het jou helemaal niet lukt om voor hun een pony te vinden.
Immers, die nieuwe pony komt een week op proef en dan kunnen ze nog heel gemakkelijk zeggen dat die niet bevalt.
Zo kun je aan de gang blijven.

Je kunt geld bieden voor de pony, letterlijk heen gaan met geld en trailer en anders zul je je er bij neer moeten leggen dat de manege bepaalt wanneer Lotje mag vertrekken en dat is zo te lezen pas als ze echt om valt.

hier ben ik het geheel mee eens, helemaal nu ze met de eis komen dat het perse een D pony moet zijn. Dat is toch veel te groot voor kinderen van 6 tot 9 jaar?
Daarvoor kan een C pony prima, is veel beter geschikt voor een kind van 6 dan een D. Een grote B pony zou al meer dan voldoende moeten zijn.
Maar goed; ik vind dat de manege al vanaf dag 1 een vies spelletje speelt naar ts toe. En nu doen ze er nog een schepje er bij bovenop door met de eis 'D pony' te komen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:06

Lieve TS, je hebt al veel te veel door de manege-eigenaar voor het karretje laten spannen. Ik krijg de indruk dat hij het allemaal wel lollig vindt. Als ik jou was (hoe moeilijk ook) zou ik me nu terugtrekken en mogelijk je vader of iemand anders die sterk in zijn schoenen staat laten bellen en een laatste aanbod doen: 1.500 euro voor Lotje en paard ophalen en anders helemaal terugtrekken. Dat bedrag krijgt hij anders nooit voor Lotje en een ander paard heeft hij zo gevonden bij een handelaar, maar laat niet met je sollen. Als het niet anders kan, moet je het loslaten. Maar laat niet zo misbruik van je maken. Wie zegt dat een D-pony die je brengt wel goed genoeg is? Straks staat de kleur hem niet aan of is de pony toch niet braaf genoeg.

xxCYNNxx

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:16

idd....ik zou idd doen wat al velen gezegd hebben; neem trailer mee en geld en doe een bod; take it or leave it.
Anders ga je straks er zelf ook aan onder door

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:21

Wat een ontzettend vervelende situatie TS! Ik zou inderdaad ook 1x heengaan met trailer, geld op tafel leggen en kijken wat ze zeggen. Het bedrag wat telkens genoemd is, is echt aan de hoge kant voor zo'n pony, maar als je dat kan en wil betalen, dan moet je dat zeker doen. Een bod doen via de telefoon zou ik niet doen. Ik hoop dat je eruit komt, en dat je lotje weer terugkrijgt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:34

dat idd wel face to face doen, anders zeggen ze sowieso toch weer nee. Ze gewoon voor het blok zetten door voor hun neus geld op tafel te leggen. Het spelletje wat ze spelen heeft nu lang genoeg geduurd namelijk.
Beetje manege had allang vervanging gevonden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:49

Ik vermoed dat het voor de manege eigenaar pas interessant gaat worden om een vervanger voor Lotje te zoeken wanneer ze echt te slecht is om in de lessen te lopen, nu ben jij een mooie opvang geworden om op dat ogenblik Lotje nog voor een flink bedrag over te kopen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:32

Welke manege is dat ? ik zou er geen problemen mee hebben om er naartoe te rijden (als het voor mij in de buurt is) als er een kreupel paard in de les loopt maak ik een filmpje en bel ik gelijk 144, zijn ze nu helemaal bedonderd !!

Benieuwd hoeveel Lotje dan nog waard is voor ze !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:33

Mist schreef:
Welke manege is dat ? ik zou er geen problemen mee hebben om er naartoe te rijden (als het voor mij in de buurt is) als er een kreupel paard in de les loopt maak ik een filmpje en bel ik gelijk 144, zijn ze nu helemaal bedonderd !!

Benieuwd hoeveel Lotje dan nog waard is voor ze !

Of het werkt volledig averechts en Lotje wordt diezelfde dag nog opgeladen naar de slager. Denk dat dit soort 'dreigementen' een beetje onhandig zijn.
TS ook ik denk dat het het beste is om geld mee te nemen en een trailer en dan te zeggen take it or leave it.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:38

Anoniem schreef:
TS ook ik denk dat het het beste is om geld mee te nemen en een trailer en dan te zeggen take it or leave it.

Ik denk dat dat ook het beste is. Doen ze het dan nog niet, dan bel je gewoon "Hart van Nederland" of een soortgelijk programma. Er is wegens vakantie nog weinig nieuws dus de kans is groot dat ze er aandacht aan besteden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:39

Een manege die dan een prijs van 1500euro afslaat om hem aan een handelaar te verkopen voor 200euro ? denk het niet.

Kareltje is ook voor niets (0,00euro ) meegegaan met de handelaar, slachten kost geld als ze niet voor consumptie geschikt zijn.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:19

Yes, laatste bod doen. Misschien even tussen neus en lippen door vermelden dat ze binnenkort wellicht helemaal niet meer geschikt is voor de lessen (ivm artrose, ouderdom etc.) en dus ook niks meer waard. Nu kan hij er nog €1500 voor vangen... Zijn gok.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:31

Ik heb hier gemengde gevoelens bij..je kan gaan met trailer en geld. Alleen ik zou dat niet pikken als eigenaar zijnde van een paard die iemand anders zou willen hebben. Nee is nee. Ik denk dat je dan echt de kans verpest dat je haar terug krijgt en hij je als brutaal ziet.
Die pony ( of ze nou kreupelt of niet ) is voor hem goud waard....lief voor kinderen etc..welke manege wil zo'n pony niet?

ik hoop echt dat ze bij jou van haar pensioen mag genieten, maar helaas heeft de manege daar het laatste woord in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:37

Ik snap die mentaliteit wel, maar 1500 zou ik noooit betalen voor zo'n pony. Het geld op tafel leggen is wel een goede, de manege eigenaar heeft nooit nee is nee gezegd, juist ja mits er een andere pony voor in de plaats komt. Zelf hebben ze echter de beste en meeste connecties voor die andere pony, dus ik ben het met iedereen eens dat Lotje gewoon kopen de beste optie is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:45

Ik denk dat TS even geduld moet hebben.

Een beetje manege heeft op dit moment ponykampen en kan nu geen pony missen .
Zeker geen brave makke geliefde ponies.

Wacht tot de scholen weer beginnen , hoe moeilijk ook.
Dan met geld er heen en kopen.
Nu hebben ze deze pony gewoon hard nodig en nu een nieuwe pony inzetten gaat ook niet zomaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:31

ohja, het feit van de kampen is inderdaad ook een goede, daar had ik ook niet aan gedacht. Veel kans dus dat ze inderdaad op dit moment de boel afslaan.
September/oktober zou dan inderdaad een beter idee zijn (of wachten tot net voor het stalseizoen => als ze nu overdag in de weide staan zal ze meer vrije beweging hebben, als ze terug op stal komen zal een paard met artrose moeilijker gaan lopen + kosten ze meer aan stalgeld in verhouding tot wat ze opbrengt. Dan zal je ze met een leuk bod gemakkelijker meekrijgen dan nu in de zomer waar ze toch gewoon in de weide lopen en op zich niet veel kosten.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 16:57

De laatste tips zijn inderdaad het beste. Laat het los. Een nieuwe pony zoeken zou ik niet doen (er is altijd wel wat ze niet aanstaat). Ga in oktober nog eens terug met trailer en envelop cash geld en bied dan nog één keer aan om Lotje te kopen. Doe dit niet zelf, maar laat het iemand doen die sterk in zijn schoenen staat.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:25

Wat krijg je veel wisselende adviezen TS.. dat maakt het vast nog lastiger.

Ik ben benieuwd hoe het gesprek met je ouders is gegaan.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:07

Heb je nog met je ouders kunnen praten over de situatie en ben je daar wat verder mee gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:32

Ook ik ben heel erg benieuwd!

RosaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:35

Ik heb deze avond heel het verhaal doorgelezen, 27 bladzijdes verder heeft me een behoorlijk tijdje geduurd;)

Wat een verhaal zeg, jeetje. Ik snap heel goed in wat voor situatie je nu zit en dat je Lotje zo snel mogelijk bij jou wilt brengen.

Zijn er nog veranderingen?
Ik hoop dat dit hele verhaal snel een goed eind krijgt.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:53

Hoi allemaal,

Mijn excuses dat ik deze week niks heb laten horen. Ik heb de tips van een aantal bokkers en mensen thuis gevolgd door even een pauze te nemen en even voor mijzelf rust te pakken.

Ik ben na de teleurstelling van vorige week toch eventjes verder gaan zoeken. Ik heb een nieuwe ideale pony gevonden. De eigenaar was ook nog eens akkoord met een proefweek. Mijn ouders en ik wilden nog een poging wagen voordat we een ultimatum zouden wagen. Ik heb de informatie en een filmpje van de pony doorgestuurd aan de manege. Helaas vonden ze de pony niet voorwaarts :? .

Op dat moment verlies je toch wel een beetje hoop. Een manege pony hoort niet bij elke hulp meteen te rennen. Deze pony liep in mijn ogen zoals een manege pony zou moeten lopen. Maar ik heb geen eigen manege dus ik kan het ook wel mis hebben natuurlijk.

Voordat ik verder kon reageren, kreeg ik nog een berichtje waarin stond dat hij 5 ponies op de proef heeft gekregen die hij zou uitproberen en zien of er een goede tussen zit om Lotje te vervangen.
Het was vanaf dat moment dus even afwachten.

Ik heb daarom ook gekozen om deze week verder niks te doen aan Lotje terughalen, behalve zelf rust zoeken zodat ik later weer helder verder kan handelen.

Gisteren was een week verder toen de ponies gebracht waren dus vond ik het tijd om te vragen hoe het ging aangezien ik nog niks gehoord had. Helaas zat er bij die 5 geen een pony tussen die goed genoeg was :roll: .

Wel vroeg de manege eigenaar hoeveel we eventueel voor Lotje over hebben. Dus hij er staat denk ik wel voor open om Lotje vrij te geven zonder een vervanging te hebben. Dat is uiteindelijk het goede nieuws van dit allemaal. *\o/*

Ik heb mijn bedrag verteld, helaas een dag later nog geen reactie mogen ontvangen. Dus we wachten het maar even af...

Ik hou jullie op de hoogte.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:03

Sterkte , duim met je mee :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:04

Nou spannend! Afwachten maar.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:05

Ohhh ts wat een ontwikkelingen weer.
Ik hoop zo ontzettend voor je dat je haar inderdaad gewoon mag ophalen voor een vast bedrag...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:11

Spannend! Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Succes ermee ts en ik hoop dat je lotje snel thuis hebt staan.