Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:13

Ach het ziet er ook wel knap uit hoor. :D
En volgens mij vind ze die deken erg mooi. :j

Wij hebben het ooit bij 5 shetten aan de hand gehad, de moed zonk al in onze schoenen want we zagen onszelf al wassen etc.
Tot de DA dus met deze truc kwam.
Heb altijd medelijden als ik op bokt lees dat iemand hartje winter zijn paard is gaan wassen op advies van da, terwijl het dus veel makkelijker kan. :o

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:04

suikermeisje schreef:
Joplin is een knappe man zeg! Mooi volwassen in z'n lijf al.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem in de koppel er nog steeds heel puppy vind uitzien, maar toen hij alleen even los mocht, ja dan is hij inderdaad al best af. Hij is mooi rond, maar ook echt overal :D

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:06

MoriYT schreef:
Zo die Joplin geeft inderdaad al een hele volwassen indruk! Mijn puppy van slechts 11 dagen ouder toont dan toch echt nog... heel erg puppy :')

Lekker de tijd geven! Joplin is nog wel wat overbouwd achter, gelukkig ook maar dan komt er nog wat bij in de hoogte. Als hij niet af was geweest dan had ik zeker nog een jaartje gewacht hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:11

Oei luizen, nooit fijn! Succes en hopelijk is het snel weg!

Oensan, doe ik zeker, wij zijn ook niet verder dan wandelen en vrijheidsdressuur en minimaal spelenderwijs rechtrichten (10 minuutjes zo 1 keer in de 2 a 3 weken) en dat blijft inderdaad voorlopig ook zo :j

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:52

Ik heb ondertussen bericht van Gabber mogen ontvangen en die heeft stap en draf met iemand erop weer uitstekend verdragen. Hij doet zoals verwacht helemaal niks.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:57

Gister weereens wat anders gedaan met Di dan enkel maar longeren... dacht we gaan eens hangen en kijken wat ze doet... beetje met m'n been er overheen glijden en doen.. Ze heeft haar naam van woeste arabier weer eer aan gedaan... Madam stond rustig wat te gapen... verleiding was zo groot om er helemaal op te gaan maar als je alleen op stal bent, met eenn halstertje en Een touwtje, niets geen cap oid in de buurt... Tja helaas moet je dan wel eens slimmer zijn....
Vandaag ook helemaal happy, na lang wachten is vandaag m'n kerstkadotje aangekomen wat ik van vriendlief had gekregen... M'n nieuwe zadel ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:08

Haha goed bezig zeg Suikermeisje en Dilayla!

Wat voor zadel heb je Dilayla?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:11

Lekker dat er vooruitgang geboekt word overal.

Met Diva heb ik een kleine drempel geraakt. Mevrouw heeft niet zon zin in weglopen van haar moeder en als we dan richting mama gaan is de rem heel erg kapot :+
Work in progress..

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:26

Ik heb 1x me verzorger over Bailey laten hangen. Het hangen vond ze heen probleem maar toen ik der Bailey paar stappen mee nam terwijl me verzorger over haar hing kwam er een bokje en boos gezicht hihi. Ze was er niet zo mee eens nog.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:33

Vandaag binkie weer eens opgezadeld gewoon op de poetsplaats, hij stond erbij alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Daarna voor het eerst gelongeerd met zadel deed ook niks. Als afsluiting heb ik in de beugels druk gegeven en aan het opspringen geweest. Bij de eerst keer omhoog springen schrok hij, daarna stond hij er stik gerelaxed bij. Ook linksom gedaan en daar deed hij helemaal niks niet schrikken of opkijken, stond er bijna bij te slapen.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:08

Relaxed hoor als ze zo braaf zijn!! Hoe oud is die van jou nu _Melanietje_ ?

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:40

Dawson123 schreef:
Relaxed hoor als ze zo braaf zijn!! Hoe oud is die van jou nu _Melanietje_ ?

Hij wordt 31 mei 3 jaar. En doe nu 1x in de week dingen omtrent zadelmak maken.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 00:07

Wat een knappe nieuwelingen komen er voorbij zeg! En wat gaan jullie hard.
Even een blije update plaatsen van een trots baasje. Heb mijn 2,5 jarige (inmiddels 2 en 9 maanden) vandaag voor het eerst 3 in 1 peesbeschermers omgedaan. Gek eigenlijk dat ik dat nooit eerder heb gedaan eigenlijk. Hij gaf geen kik :)
Lekker gelongeerd ook en geoefend met commando's, en hij doet het gewoon zo goed!

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 13:21

Wat een knapperds allemaal!
Mijne is vanochtend naar de tandarts geweest (nou ja, tandarts bij hem). Twee loszittende snijtandjes en haken verwijderd.Durf ik tenminste met bit te gaan werken...

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:57

MoriYT schreef:
Haha goed bezig zeg Suikermeisje en Dilayla!

Wat voor zadel heb je Dilayla?

we hebben gekozen voor een trekker treu talent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:25

Oh cool! Dat is wel een heel leuk kerstcadeau ;) :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:41

Diva kent het bit niet en zolang ik geen wedstrijden ga rijden waarbij het verplicht is denk ik ook niet dat ze hem zal leren kennen.
Ben nu het steigeren op commando aan het zetten, ze bood het eergisteren ineens aan en ik kon het echt niet laten O:)

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:54

bij ons komt donderdag de tandarts daarna gaan we nog wat actiever aan de slag, mijn doel is om er in maart op te gaan

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:06

Bij mij is afgelopen maandag de tandarts geweest! Wel fijn idee dat alles in orde is om te beginnen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:41

Leuk om al die vorderingen te lezen! Weer een berg knappe paarden voorbij zien komen, leuk leuk!

Mijn pony staat nu in training. Door omstandigheden kwam ik er echt niet meer aan toe waardoor ze steeds verder de grens op ging zoeken en ik echt niet meer wist hoe ik nu normaal met haar moest omgaan. Maar kwalijk nemen kon ik ook niet, ze stond zich al ruim een maand te vervelen terwijl het er wel 1 is die ontzettend graag werkt en iets heeft om over na te denken.
Ze staat nu sinds een weekje in training bij mijn instructrice en er zit een hele mooie stijgende lijn in. Ze is al een heel ander paard :)

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 00:19

Azmay schreef:
Diva kent het bit niet en zolang ik geen wedstrijden ga rijden waarbij het verplicht is denk ik ook niet dat ze hem zal leren kennen.
Ben nu het steigeren op commando aan het zetten, ze bood het eergisteren ineens aan en ik kon het echt niet laten O:)

Ben je niet bang dat dit gevaarlijk wordt voor zo'n jong paard? Mijn jonkie is ook van het steigeren maar om daar een oefening van te maken....
Ik ben bang dat-ie dat dan ook gaat doen zodra ik erop zit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:28

M_Jacky schreef:
Azmay schreef:

Ben je niet bang dat dit gevaarlijk wordt voor zo'n jong paard? Mijn jonkie is ook van het steigeren maar om daar een oefening van te maken....
Ik ben bang dat-ie dat dan ook gaat doen zodra ik erop zit.

Ik ben juist blij als ze het op commando doet dan kan ik er ook wat mee als ze het niet mag. Maar ik ken haar inmiddels wel goed genoeg om te weten dat ze het niet gaat misbruiken.

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:44

[/quote]Ik ben juist blij als ze het op commando doet dan kan ik er ook wat mee als ze het niet mag. Maar ik ken haar inmiddels wel goed genoeg om te weten dat ze het niet gaat misbruiken.[/quote]

Klinkt goed dan. Ik vroeg me het af omdat je vaak leest dat het wordt afgeraden te beginnen met de steigeroefening; zeker bij een jong paard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:54

M_Jacky schreef:

Ik ben juist blij als ze het op commando doet dan kan ik er ook wat mee als ze het niet mag. Maar ik ken haar inmiddels wel goed genoeg om te weten dat ze het niet gaat misbruiken.[/quote]

Klinkt goed dan. Ik vroeg me het af omdat je vaak leest dat het wordt afgeraden te beginnen met de steigeroefening; zeker bij een jong paard.[/quote]

Ik ben al wel 2 jaar bezig met vrijheidsdressuur met haar, is dus niet zo dat ik nog nooit een probleempje daarmee op heb gelost :+
Heb er wel vertrouwen in dat ze het niet gaat misbruiken.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:27

Ik zou stijgeren op commando ook wat eng vinden, inderdaad met het idee van stel dat ze het misbruiken.. Maar aan de andere kant snap ik het wel. Mijn vorige merrie gaf kusjes op commando en deed dat ook echt alleen als ik het vroeg.

Hier trouwens een gekke week op stal, oudje van de stalbaas overleden als gevolg van koliek, ander paard aan de koliek, knor het stalvarken verdronken in de sloot en nu weer een koliek. Dierenarts gaf aan dat het best kan komen door de schommelingen in het weer.
Vond het toch wat eng en mijn jonkie verhaart al zo dat er bijna geen wintervacht meer over is dat ik haar toch onder een 200 grams deken heb gezet ondanks dat ze tot nu toe zonder stond.. ze stond er vandaag ook niet gek warm onder dus die houd ze met de kou maar mooi op :P