Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:43

EvieNova schreef:
Nathalie18x schreef:
^ Misschien eerst het topic lezen?

Want? Reageren op de openingspost mag niet voordat ik 26 andere bladzijdes heb gelezen?

Omdat je dan had gelezen dat je reactie overbodig is.

Roessels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:57

Iemand zijn mening is nooit overbodig. Zeker niet op een openbaar forum. Fijne dag verder

Blue_Eyes

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:59

Ik zie dat je nieuw bent op Bokt, EvieNova. Een tip: dit soort reacties wordt in het algemeen niet zo gewaardeerd. 26 bladzijden doorlezen was ook niet nodig geweest - even de laatste twee of alleen even de berichten van TS had je ook voldoende info opgeleverd.
Gezien alles wat er al ondernomen is was je advies overigens toch wel behoorlijk mosterd na de maaltijd, ondanks het feit dat dit een openbaar forum is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:39

gellukkig dat alles goed gaat

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:56

EvieNova schreef:
Iemand zijn mening is nooit overbodig. Zeker niet op een openbaar forum. Fijne dag verder

Het is tot een rechtszaak gekomen, met de pony gaat het goed, er is een dierenarts rapport opgemaakt en de rechtsbijstand is ingeschakeld; hoef je niet meer de berichten van TS te lezen.
Het wordt in een topic inderdaad wel erg gewaardeerd om in ieder geval de berichten van de TS (topicstarter) te lezen, aangezien er na een openingspost vaak nog veel meer informatie gegeven wordt die een reactie gebaseerd op de openingspost overbodig maken. Het is dan ook vervelend voor mensen die regelmatig in zo'n topic reageren en alles strak volgen, een irrelevante reactie te lezen terwijl dat al way back besproken is. Dit topic is ook best lang gaande, dus zeker in zo'n geval is het aan te raden om de berichten van TS te lezen.

In dit geval is TS al een aantal maanden stil door de rechtszaak, dus ja, jouw tips zijn inderdaad overbodig geweest. Dat je je mening geeft, daar vallen we niet over ;) Er zijn ook anderen in dit topic die zo over de ouders van dit meisje denken, en meningen zijn vrij om te geven; de tips komen alleen echt heel erg achteraf.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:03

EvieNova schreef:

Beetje offtopic maar nog even als aanvulling op bovenstaande tips: als je drukt op de oranje tekst onder de naam van de topicstarter? Krijg je alleen haar berichten onder elkaar te zien.

Roessels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:14

Willeke_ schreef:
EvieNova schreef:

Beetje offtopic maar nog even als aanvulling op bovenstaande tips: als je drukt op de oranje tekst onder de naam van de topicstarter? Krijg je alleen haar berichten onder elkaar te zien.

Ah bedankt, wist ik niet.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:19

Dat wist ik inderdaad ook niet. Handige tip!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:36

Dionnetjuuh schreef:
EvieNova schreef:

Het is tot een rechtszaak gekomen, met de pony gaat het goed, er is een dierenarts rapport opgemaakt en de rechtsbijstand is ingeschakeld; hoef je niet meer de berichten van TS te lezen.
Het wordt in een topic inderdaad wel erg gewaardeerd om in ieder geval de berichten van de TS (topicstarter) te lezen, aangezien er na een openingspost vaak nog veel meer informatie gegeven wordt die een reactie gebaseerd op de openingspost overbodig maken. Het is dan ook vervelend voor mensen die regelmatig in zo'n topic reageren en alles strak volgen, een irrelevante reactie te lezen terwijl dat al way back besproken is. Dit topic is ook best lang gaande, dus zeker in zo'n geval is het aan te raden om de berichten van TS te lezen.

In dit geval is TS al een aantal maanden stil door de rechtszaak, dus ja, jouw tips zijn inderdaad overbodig geweest. Dat je je mening geeft, daar vallen we niet over ;) Er zijn ook anderen in dit topic die zo over de ouders van dit meisje denken, en meningen zijn vrij om te geven; de tips komen alleen echt heel erg achteraf.

Wat vervelend een rechtszaak. heb je deze info van TS en is er ook al uitspraak van de rechter. Hoop van harte dat dit door TS goed uitpakt. Zou toch te gek zijn, vreemde kinderen op jou erf en dan een rechtszaak aan je broek hangen.

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:53

Hier even een soort van update, mede namens ts. De rechtszaak is inderdaad nog gaande, het is zeker niet de kant op gegaan die we verwachtten, maar daarover kan ik helaas niet veel zeggen. Met de pony zelf gaat het gelukkig goed, lichamelijk mankeert er in ieder geval (nog) niks.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 00:05

vervelend zeg, dat het tot zo ver heeft moeten komen!
hopelijk is er voor ts snel duidelijkheid, en krijgt ze weer wat rust! gelukkig dat het goed met de pony gaat, en hopelijk kan dat "nog" buiten gelaten worden!

Ninetales

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:07

He bah heel veel sterkte voor de ts. Laat haar maar weten dat er hier nog veel aan haar gedacht wordt.
Hopelijk komt er toch nog een gunstige uitspraak voor haar.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:15

Had ik niet verwacht, maar wat voor soort rechter doet deze zaak dan? Meer dan vrederechter kan het toch niet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 10:40

ooo en dat allemaal door die rot kinderen sorry hoor maar dit kan echt niet

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:03

Wauw, dat iemand zo ver gaat voor de fout van zijn/haar kind... Ben benieuwd naar de uitspraak. Sterkte ermee TS.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:15

friendly schreef:
Wauw, dat iemand zo ver gaat voor de fout van zijn/haar kind... Ben benieuwd naar de uitspraak. Sterkte ermee TS.

Kan ook de (ziektekosten)verzekeraar zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:34

ooo ik heb zo veel medelijden met de ts ik hoop dat alles wel weer goed komt

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:28

Ik kan hier zelf nooit zo goed tegen. Zo frustrerend. Het is ts haar fout niet en toch moet zij zich verantwoorden. Ik kan niet tegen onterechtheid. Wees allemaal toch eens eerlijk en voed je kinderen ook zo op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 09:51

inderdaad

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:02

Het klinkt heel raar maar mocht de uitspraak van de rechter in het nadeel van de ts zijn zou ik het toch echt hogerop spelen...
Dit is een geweldige voorbeeld case om de fouten in ons rechts systeem in het daglicht te zetten.
Ik zou de kamer aanschrijven en evt de media inlichten in de hoop dat ze er wat mee gaan doen.

Mocht de uitspraak ten nadele zijn van de ts dan heeft dit gevolgen voor iedereen die dieren heeft.
Dit zou voor iedere paardenhouder betekenen dat die zijn of haar terrein dusdanig moet afsluiten dat er niemand meer bij kan en dan nog mocht er een doorheen komen ben je de sjaak....

Dit is het zelfde met fietsers..
Als jij staat te wachten voor een stoplicht en een fietser fietst door rood en klapt op jou auto ben je schuldig als automobilist...

Waar het heen gaat met dit soort ongein ...... ik durf er niet over na te denken .....

Er zijn tig gebruikers op bokt en een handtekeningen actie is zo gedaan en ik denk dat er genoeg mensen zijn die je hier in zouden willen steunen.
En misschien dat je nog een aantal bekende ruiters mee kan krijgen dan sta je helemaal zeker...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:23

Dus de officiële Verboden Toegang bordjes hebben totaal geen zin dan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:34

Zoals romullus zegt zou ik idd dan maar de media opzoeken. Hart van nederland ofzo? Zou echt te bizar voor woorden zijn als zij aan het kortste eind zou trekjen

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:01

Idd.. Dan ga ik ook maar even alle landjes langs om paarden te rijden.. Als ik val en breek wat kan ik geld eisen. Geen manege niks meer nodig, koop geen eigen paard want kan gratis andermans paarden rijden.. Waarom zou ik dan nog een paard kopen en stalling betalen? >;)

Nouja oke, ik ben wat dat betreft een schijterd.. Dus ik zie het mezelf iig niet doen.. Maar zo zullen misschien wel mensen denken straks als ze zoiets horen.. En dan? Flinke stroom alsof er hengsten staan opzetten? Allarm systeem opzetten zodat de hele buurt het hoort? Lijkt mij ook niet fijn. (onschuldig poesjes loopt langs in de nacht, iedereen wakker.. _O-)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:58

gohya schreef:

Die ontslaan je niet van al je verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid nee. Simpelweg meedelen dat iemand ergens niet mag komen, geeft je bijvoorbeeld geen vrijbrief om diegene door jouw huisdieren te laten verscheuren. Artikel 461 citeren is daarbij ook niet een soort magische bezwering die ineens van alles mogelijk of onmogelijk maakt of iets dergelijks.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:07

oomens schreef:
gohya schreef:

Die ontslaan je niet van al je verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid nee. Simpelweg meedelen dat iemand ergens niet mag komen, geeft je bijvoorbeeld geen vrijbrief om diegene door jouw huisdieren te laten verscheuren. Artikel 461 citeren is daarbij ook niet een soort magische bezwering die ineens van alles mogelijk of onmogelijk maakt of iets dergelijks.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar bedoel je nou te zeggen dat als iemand ondanks waarschuwen op je terrein komt en hierbij wordt gegrepen door je waakhond, dat de eigenaar van deze waakhond schuld heeft? :?

Of dus in dit geval dat er kinderen zonder toestemming op andermans pony gaan zitten, hierbij letsel oplopen en dat dus de eigenaar schuldig/medeplichtig is?