[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:57

Nadiine__x schreef:
ik zal van de week even de site bekijken. maar ik krijg van meerdere mensen heel veel tips en adviezen en daardoor weet ik op gegeven moment ook de juiste weg ook niet meer ;)

Daarom neem je les bij iemand die snapt wat er in een paardenlijf gebeurt en waarom (voor het paardenlijf) je oefeningen doet zoals je ze moet doen.
Ylvie behoort tot die groep instructeurs.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 17:56

Nadiine__x schreef:
Patries90 schreef:
Pittig Nadine, fijn dat ze een stuk verbetert is!! Ze is nog jong natuurlijk en dan werkt zo'n groot lijf ook niet mee. Zal dat niet ook iets meespelen? Ik duim iig heel hard mee :-)

Ja dat denk ik zeker wel!
en ze is ontzettend afgevallen, al haar spieren en kracht zijn weg in 1 week tijd, zo bizar!
dat helpt natuurlijk ook niet echt mee...

Maar ze staat flink aan het voer en krijgt extra vitamine e en b1 voor spieren en pezen herstel en opbouw.
en verder natuurlijk de oefeningen braaf doen :)

ik zal van de week even de site bekijken. maar ik krijg van meerdere mensen heel veel tips en adviezen en daardoor weet ik op gegeven moment ook de juiste weg ook niet meer ;)

Heb de site even bekeken, maar mijn hemel wat een bedragen, sorry maar daar begin ik echt niet aan!
€70 per les? en dan zal de reiskosten er nog wel bij komen..

Ik krijg goede begeleiding, en ik weet waar ik mee bezig ben met haar, dus ik denk dat het wel goed gaat komen :j

Ik bedoelde meer, dat iedereen wat anders zegt en adviseerd, dus dat ik liever mijn eigen weg aanhoud :o

sjanien

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:01

Fijn dat er wel wat vooruitgang in zit. Ik snap wat je bedoeld met dat iedereen met adviezen komt en je het niet meer weet. De een zegt dit moet je doen en de andere zegt nee dat moet je juist niet doen maar zo moet je het doen. Er zijn zoveel verschillende aanpakken, ik zou het rustig na zoeken op internet en nalezen en dan kijken waar je goed bij voelt. En jij kent akkie het beste en ziet zelf wel of het een positief effect op haar heeft. Nu komt er zoveel op je af neem rustig de tijd. Deze vooruitgang heb je al weer te pakken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:10

Ik snap je wel, ikke raad deze instructeur aan maar een volgende bokker weet weer een minstens zo zeer gecertificeerde instructeur die het weer anders doet. :P

Bestudeer alles, onthou het, en gebruik wat op dit moment voor dit paard en jullie als combinatie werkt. :j

Ik lees meestal maar stilletjes mee, maar iedere keer lees ik je titel en hoop ik zo hard voor je dat het gaat lukken en dat pluis iedereen een poepie gaat laten ruiken. :(:)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 22:33

Sjanien: dit is Pluis haar dagboekje hihihi, Akkie is gelukkig niet ziek :*

Bedankt voor jullie lieve reacties!
We gaan gewoon lekker zo door en blijfen duimen! :)

riemkje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:08

er is een paarden youtuber wiens paard ook ataxie heeft, ze heeft daar een paar videos over gemaakt, met dat paard gaat het heel erg goed. misschien heb je daar wat aan. de youtuber is romy oudshoorn
https://www.youtube.com/user/romyoudshoorn1

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 20:17

riemkje1 schreef:
er is een paarden youtuber wiens paard ook ataxie heeft, ze heeft daar een paar videos over gemaakt, met dat paard gaat het heel erg goed. misschien heb je daar wat aan. de youtuber is romy oudshoorn
https://www.youtube.com/user/romyoudshoorn1

Bedankt, heb gelijk even gekeken!
wat legt ze alles fijn uit zeg.

hrt nadeel van Ataxie is, is dat het heel erg breed is, met veel oorzaken hoe of wat en en wat er precies ijnde hals gebeurt.
Fien had haar 3 halswerfels tegen elkaar aangedrukt, terwijl er bij Pluis een kwelling tegen de zenuwen aan drukt zonder dat er verder wat met haar werfels aan de hand is.
andere oorzaak van ataxie, andere vorm van ataxie (pluis haar met andere dingen moeite als ze bij fien noemt) en dus ook een ander herstel..

Dat maakt het ook zo lastig en daardoor wil de dierenarts ook niet zeggen of ze weer de oude word ofniet. omdat het per paard zo verschillend loopt..

We gaan er gewoon lekker mee bezig! ga morgen weer naar haar toe :)

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:12

sjanien schreef:
Fijn dat er wel wat vooruitgang in zit. Ik snap wat je bedoeld met dat iedereen met adviezen komt en je het niet meer weet. De een zegt dit moet je doen en de andere zegt nee dat moet je juist niet doen maar zo moet je het doen. Er zijn zoveel verschillende aanpakken, ik zou het rustig na zoeken op internet en nalezen en dan kijken waar je goed bij voelt. En jij kent akkie het beste en ziet zelf wel of het een positief effect op haar heeft. Nu komt er zoveel op je af neem rustig de tijd. Deze vooruitgang heb je al weer te pakken.

pluis bedoel ik natuurlijk :7

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 07:27

Pluis komt vandaag naar huis.
Stalgenootje kan een vrachtwagentje lenen dus dat is super fijn voor pluis ook met camera!! En ze hoeft dus ook niet achterwaarts eraf.. nu duimen dat ze overeind blijft!

Het gaat niet goed op de wei ze word boos als ze alleen achter blijft en gaat dan flippen waardoor ze valt.. daarnaast is de wei nu behoorlijk nat waardoor ze sneller uitglijd.
Helaas durfen de weidebazen het niet aan pluis bij de fries te laten half mei wanneer het veulen komt en moet ze voor die tijd dus weg..

Gezien de kans dat ze valt met vervoer vrij groot is wn we net zijn begonnen met revalideren heb ik besloten haar direct op te halen.. daarbij is de bloedworm ook nogsteeds niet onder controle op de wei dus dat kan ik nu ook zelf aanpakken.

Ze krijgt een heerlijke stal van 5 bij 3,5 meter! De normale stallen zijn 3x3 en ik vroeg een metertje extra .. dus dit is helemaal super voor haar.
En lekker rust regelmaat en ritme zonder gladde bodem.

Hopelijk bevorderd dit haar herstel!!

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:02

Wat fijn dat ze zo'n grote stal krijgt! Wel jammer dat jullie (weer) moeten verhuizen...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:08

Klinkt als een mooie plek, die het verhuizen waard lijkt.
Hopelijk is het vrachtwagentje hoog genoeg, danwel heeft Pluis er geen probleem mee om d'r hoofd omlaag te houden. Goede reis alvast.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 09:55

faytjefay schreef:
Wat fijn dat ze zo'n grote stal krijgt! Wel jammer dat jullie (weer) moeten verhuizen...

De planning was dat ze maart/april naar huis zou komen, voor haar trauma op de wei om het werk samen op te gaan pakken. dus dan had ze ook naar huis gekomen, mijn andere paard is ook net verhuisd en ik hoop hier toch wel te blijven staan tot ze ooit aan huis komen..

Maargoed toen dus dat trauma, kliniek, ellende.. ik gebeld met de weidebaas en ze mocht daar uit revalideren! anders had ik haar direct naar huis gereden om extra vervoer te voorkomen..
Dus ja, ik was best boos toen ze aankwamen dat ze weg moest ivm dat veulen, want dat wisten ze vorige maand ook al.. :x

ikke schreef:
Hopelijk is het vrachtwagentje hoog genoeg, danwel heeft Pluis er geen probleem mee om d'r hoofd omlaag te houden. Goede reis alvast.

Ja ze staat nu 24/7 op de wei op advies van de kliniek, veel lopen was belangrijk voor haar.
Maargoed steeds uitglijden en af en toe ook vallen natuurlijk niet en dan die bloedwormen bovenop een paard wat al zwak is vind ik geen fijn idee, dan maar lekker op stal en de zorgen hier zijn echt super want mijn andere paardje staat er ook! en die staat sinds jaren weer samen met andere paarden wat gewoon weg nooit kon omdat hij zo adressief was, hij is helemaal tot rust gekomen en gelukkig, dus heb goed gevoel betreft pluis! :D
De vrachtwagen is een bedrijfswagen waarmee dravers naar koersen gebracht worden pluis is "maar" 1.75m wat voor shires vrij klein is en volgens mijn stalgenootje moet dat helemaal goed komen :))

Zo maar eens die kant op...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:56

Nadiine__x schreef:
faytjefay schreef:

De planning was dat ze maart/april naar huis zou komen, voor haar trauma op de wei om het werk samen op te gaan pakken. dus dan had ze ook naar huis gekomen, mijn andere paard is ook net verhuisd en ik hoop hier toch wel te blijven staan tot ze ooit aan huis komen..

Maargoed toen dus dat trauma, kliniek, ellende.. ik gebeld met de weidebaas en ze mocht daar uit revalideren! anders had ik haar direct naar huis gereden om extra vervoer te voorkomen..
Dus ja, ik was best boos toen ze aankwamen dat ze weg moest ivm dat veulen, want dat wisten ze vorige maand ook al.. :x

ikke schreef:

Ja ze staat nu 24/7 op de wei op advies van de kliniek, veel lopen was belangrijk voor haar.
Maargoed steeds uitglijden en af en toe ook vallen natuurlijk niet en dan die bloedwormen bovenop een paard wat al zwak is vind ik geen fijn idee, dan maar lekker op stal en de zorgen hier zijn echt super want mijn andere paardje staat er ook! en die staat sinds jaren weer samen met andere paarden wat gewoon weg nooit kon omdat hij zo adressief was, hij is helemaal tot rust gekomen en gelukkig, dus heb goed gevoel betreft pluis! :D
De vrachtwagen is een bedrijfswagen waarmee dravers naar koersen gebracht worden pluis is "maar" 1.75m wat voor shires vrij klein is en volgens mijn stalgenootje moet dat helemaal goed komen :))

Zo maar eens die kant op...

Ah, een echte dus. Dat reist wel prettig voor ze, is mijn ervaring (ik zoek nog een goed exemplaar).

Blijft een lastige keuze, eigenlijk uit twee slechte maar het klinkt alsof dit dan de minst slechte keuze dan is.
En je paarden op een adres geeft ook een hoop rust.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:04

Dexter past ook in een normale trailer met z'n 1m80 dus dat komt helemaal goed.
Het is niet ideaal voor ritten van uuuuren maar als t effe moet is het geen probleem

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:25

Hoe is het gegaan vandaag ?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:35

Ahh ook wel fijn dat ze dan nu weer bij elkaar zijn, voor jou bedoel ik dan.
Top dat ze zo'n grote stal hebben kunnen maken. Fijne mensen!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 21:57

Ze is blijfen staan en veilig over! :D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 07:04

Citaat:
Blijft een lastige keuze, eigenlijk uit twee slechte maar het klinkt alsof dit dan de minst slechte keuze dan is.
En je paarden op een adres geeft ook een hoop rust.

In 1e instantie wel maar deze stal is echt heel goed voor de beestjes en ze zorgen ervoor dat pluis minimaal 4u buiten kan lopen op een dag en dan kom ik natuurlijk zelf ook nog ;)

Dus denk dat pluis het prima gaat hebben hiero

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:01

Gelukkig.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:05

Nadiine__x schreef:
Ze is blijfen staan en veilig over! :D

Wat fijn!

Heerlijk ook, zo'n grote stal. Hoe gaat de revalidatie verder? :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 11:43

Revalidatie stond op een laag pitje omdat ik niet elke dag naar vaassen kon en had ook het idee dat het helemaal niet goed ging daar sinds het trauma..

Goed zaterdag haar dus opgehaald dw vrachtwagen op was drama maar haar benen leken al stuk beter onder controle.
Zaterdag heb ik haar meteen geschoren en gewassen ze was mega smerig!! Scheerapparaat kwam er amper doorheen..
Afbeelding

Maar ze vond alle aandacht heerlijk!! En leek alleen daardoor weer helemaal op te leven :)

Zondag heb ik haar evwn in de paddock gehad en verder met rust gelaten eerst even wennen.
Ze vond het prachtig in de paddock ook draven en blij doen wat ik al een hele poos niet meer gezien had en ze overigens ook niet wou.. beenwerk viel mij alles mee en heb goede hoop op een gezond rijpaard straks! :)
Maar gaat wel flink wat tijd in zitten nog ;)

Gisteren is ze als handpaard meegeweest naar het bos om bekapt te worden. Kwartiertje heen halfuurtje terug (oeps verkeerde afslag...)

Ze vond het heerlijk was vrolijk en staptw goed door tussendoor ook veel briezen! Terug weg was ze wel moe dus rustig gestapt op haar tempo. Denk dat dat zeker goed voor haar is om regel matig mee te pakken :)

Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:07

Super, staat ze in de schuur achter je? Die linker?

Wat fijn dat ze zo blij is

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:34

Is ze al wat gewent ?
En hoe is haar gezondheid ?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 20:48

ze was gelijk dag 2 al helemaal gewend ze vind het fantastisch hier alle aandacht en goede zorgen doen haar goed!
. ze ging vandaag wederom bokkend in galop de paddock door.
ben blij dat ik haar verhuisd heb, heb mijn oude pluis weer terug!

ik heb zelf het gevoel dat er geen blijfend letsel in de zenuwen zit en dat ze weer de oude gaat worden :)

wel heeft ze flink last van haar rechterbeen/knie maar de oefeningen lijken zeker verbetering te geven en 22 maart komt haar fysio, ik denk dat ze door het vele vallen wat dingen scheef heeft zitten.

maar heb eigenlijk hele goede hoop op volledig herstel! :)

(op de hanetred na natuurlijk)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:26

Fijn dat het nu goed lijkt te gaan.
Hopelijk kun je je droom voort zetten.