Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:58

Mandy_B schreef:
Nies_ Dat bruine staat hem gaaf! Fijn dat hij zo braaf was. wil je hem ook voor de kar gaan beleren?

Ja, ooit :+ Heb zelf nog geen kar en wil hem sowieso eerst goed onder het zadel hebben lopen.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:09

Wij hebben onze vrijetijdsoutfit bijna bij elkaar. Nu alleen nog een hoofdstel in dezelfde kleur. Takoda voelde zich heel stoer haha <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yavannaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:55

Tymone echt balen dat het even niet goed gaat maar ik zou er nog eens over na denken hem echt naar gert van het hof te brengen, zoals ik al in vele filmpjes van hem heb gezien ben ik niet tevreden over zijn houding tegenover de paarden. Hij veroorzaakt alleen maar meer sress voor die paarden omdat hij er gelijk op gaat zitten en gaat. Wat wel spectaculair is maar zeker niet fijn voor je paard. Je zou het misschien zelf weer kunnen proberen met behulp van iemand maar dan in hele kleine stapjes. Dus niet er gelijk opzitten en rijden zodat het ongevaarlijk blijft en het paard niet stressvol zijn trauma verwerkt maar gewoon rustig alles weer oppakt. Het is ook nogeens ontzettend leerzaam ! Ik wil niet een betweter zijn maar deel alleen mijn mening en hoop dat het snel weer beter gaat veel succes !

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:02

Yavannaxx schreef:
Tymone echt balen dat het even niet goed gaat maar ik zou er nog eens over na denken hem echt naar gert van het hof te brengen, zoals ik al in vele filmpjes van hem heb gezien ben ik niet tevreden over zijn houding tegenover de paarden. Hij veroorzaakt alleen maar meer sress voor die paarden omdat hij er gelijk op gaat zitten en gaat. Wat wel spectaculair is maar zeker niet fijn voor je paard. Je zou het misschien zelf weer kunnen proberen met behulp van iemand maar dan in hele kleine stapjes. Dus niet er gelijk opzitten en rijden zodat het ongevaarlijk blijft en het paard niet stressvol zijn trauma verwerkt maar gewoon rustig alles weer oppakt. Het is ook nogeens ontzettend leerzaam ! Ik wil niet een betweter zijn maar deel alleen mijn mening en hoop dat het snel weer beter gaat veel succes !

Over filmpjes van Gert was ik ook sceptisch, maar ben bij hem onaangekondigd op stal gekomen en heb mooie dingen gezien. Had van te voren wel gebeld of ik een keertje mocht komen kijken, maar had geen definitieve datum afgesproken. Heb mijn standpunt behoorlijk bijgedraaid.

Bovendien ga ik hem niet steeds naar iemand anders brengen, het heeft een behoorlijke kans gehad (we zijn 4 mnd bezig geweest om erop te komen) en dit gaat zo niet verder.

Zelf ga ik er echt niet op. Heb vele paarden zadelmak gemaakt, maar deze is echt anders.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:35

Ik vind dat overal wat voor te zeggen valt. Dit is misschien even veel stress, maar dan is het wel eerder klaar dan wanneer je steeds kleine stress momenten hebt. Ik ben meer van het laatste, maar dat is omdat ik anders zelf m'n nek breek :+ De paarden bij de demonstraties zijn natuurlijk ook extreme gevallen, meestal al verpest door de onkunde van een ander.

Staat goed, Boston!

lindamusters

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:37

Mooi boston!
Hier vandaag ons eerste lesje gehad, zo maar een kwartiertje, maar wat een paard! Hij pakt alles zo fijn op en we zijn nu al een sprong vooruit gegaan! Helaas ben ik iets minder mobiel, meneer ging met zijn volle gewicht boven op mijn voet staan, en die kon daar niet tegen. :')

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:46

Vandaag met Santos voor de eerste keer gegaloppeerd. Linksom ging heel netjes. hij snapte het eerst niet, maar omdat ik met longeren al veel met stem had voorbereid, sprong ie na een kleine aanmoediging aan. Linksom ging goed. Rechtsom kleine weigering (moeilijkere hand, maar minimaal) maar ging daarna ook goed. Wel even lastig dat ik het inrijden met barebackpad moet doen (zadelmaker komt de 18e) , maar Santos gedraagt zich goed!

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:18

Gisteren weer gereden op Santos. Jeetje wat kan hij showen en wat een power! Zeker geen ponypasjes met zijn 1.53m hoog (ik ben overigens 1.77m en het misstaat gelukkig niet hihi).
Afbeelding

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:21

Marleen dat ziet er echt al Super netjes uit zo! :):)

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:17

Hij moet nog wel echt leren contact te zoeken met mijn handen. Je kan goed merken dat er fries in zit (veel power in bewegen, maar daarbij wel achter de teugel kruipen). Dus wat meer op het been naar voren gaan rijden en zo min mogelijk met handen doen, zodat hij de kans krijgt ze op te zoeken. Voor de rest zit er al een waar stuur op (lang leve 8 maanden grondwerk vooraf) en loopt hij al heel stoer door de baan.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:33

Wat super gaaf Marleen!!!!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:52

Suuupergaaf Marleen!
Ik heb nu andere begeleiding, degene die me normaal helpt is twee weken op vakantie, dus mijn instructrice helpt me nu twee keer in de week, maandag liep hij al geweldig, dus ben benieuwd morgen!
En vandaag is hij al weer 3 jaar geworden! Tijd gaat zo snel

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:44

Marleen_vA schreef:
Gisteren weer gereden op Santos. Jeetje wat kan hij showen en wat een power! Zeker geen ponypasjes met zijn 1.53m hoog (ik ben overigens 1.77m en het misstaat gelukkig niet hihi).
[ Afbeelding ]

Wat is die mooi !
En je zou écht niet zeggen dat hij maar 1m53 is hoor! Plaatje klopt gewoon helemaal!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:13

Marleen_vA wat ziet het er goed uit zeg! en inderdaad dat hij zo klein is zie je helemaal niks van.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:45

Vandaag Siebert nog maar eens helemaal opgezadeld en aan de longe gezet, deed geen stap verkeerd!
Hij is zo geweldig ... Deze maand ga ik erop, spannend ! := <3
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:17

Na twee harde vallen, maar vooral veel goede stukken, heb ik Irocco vandaag voor het eerst gereden met dressuurzadel. Wat een verademing voor mijn eigen zit ook! Ben supertrots ! Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:57

Mooi! Staat hem ook goed :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:07

Nu lijkt hij wat minder raar/lang inderdaad!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:51

Wauw, wat een knapperds hierboven!

Ben je ook zenuwachtig LiindseyV? :D

Nimo_en_tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:38

Ik ben ook volop bezig met mijn paardje op te leren. Hij is een paint x arabier kruising en wordt in september 3 jaar. Hij kent stemsignale al heel goed aan de longe en heeft al een zadel op gehad en zadelpad met riem en een bit in gehad. Ik heb ook al met mijn volle gewicht over hem gehangen en daar had hij geen problemen mee. In de grote vakantie gaan we er echt mee doorbijten en hem volledig opleren.

Na een trainingsessie. Hij wou persé de carrotstick vasthouden :D

Afbeelding

Eerste keer met bit

Afbeelding

Ondertussen al geaccepteerd

Afbeelding

Longeren en rollbacks

Afbeelding

Afbeelding

Met zadelpad en riem

Afbeelding

Het zadel dat ik van mijn peter gekregen heb (waar ik heel blij en trots op ben) en waar ik hem mee ga rijden

Afbeelding

En de spieren die hij al gekweekt heeft :)

Afbeelding

Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:54

Charica : ik ben super zenuwachtig en vind het zo spannend ! :=

We hebben eind deze maand afgesproken met mijn lesgeefster om voor het eerst naar Siebert te komen , om samen te beginnen met hangen etc.
Mijn papa had zich ook vrijwilliger gesteld om hem vast te houden maar heb toch liever iemand met ervaring je weet immers nooit wat er kan gebeuren, ook al is hij braaf ( sorry pappie :') )
Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:02

Ik heb vanavond om half zeven weer les met chameur. Ik kan niets anders zeggen dan dat hij het super doet. Hij is dan ook heel erg leergierig en heeft er plezier in dus dat scheelt denk al een heleboel.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:37

Even een compleet overzicht voor jullie en voor mij van het complete process tot nu toe, leuk om terug te zien!

11/2015 Terug uit de opfok!
12/2015 Boxrust vanwege grote wond, langzaam opgebouwd met naar buiten gaan.
02/01/2016 De eerste keer hoofdstel om en bitje in!
22/01/2016 Eerste keer losspringen.
13/02/2016 De eerste keer met zadel aan de longe.
29/02/2016 Allereerste keer onder de man!
05/03/2916 Voor het eerst zelf er op!!
09/03/2016 Hij werd gecastereerd en zijn wolfstandjes werden verwijdert.

In de periode hierna hebben we maar af en toe wat gedaan. Het was allemaal snel gegaan en privé gebeurde er veel waardoor ik niet goed in mijn vel zat en daarom durfde ik niet te snel verder te gaan met Irocco omdat hij echt een spiegel is. Ik wilde hem niet slecht beïnvloeden en zo een tijd de wei op is ook niet slecht!

06/06/2016 Viel ik er voor het eerst af...
08/06/2016 Werd hij 3 jaar oud!!! *\o/*
09/06/2016 Viel ik er weer af.
14/06/2016 Ging ik over op rijden met dressuurzadel!

Zo dat was een hele lap tekst en wat zoekwerk

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:32

Een echt overzichtje heb ik niet, maar nu ik dit zo zie lindamusters, wel een idee om ff terug te zoeken allemaal :D
Grofweg is dit t overzicht, denk ik.. :P
23-4-2014 bij mij gekomen als 3 jarige die amper wat kon, niks durfde en ondergewicht had.
Begin 2015 overgestapt op een nieuwe grondwerk/rij-instructrice instructrice
Begin 2015 voor t eerst bbp op gehad en ermee losgewerkt
voorjaar 2015 begonnen met krukje oefenen, op en af
Najaar/winter 2015 voor t eerst een zadel op zn rug gehad
Januari 2016 voor t eerst opgezeten
22-2-2016: 5 jaar! :D
Onlanga voor t eerst met zadel op en vast gelopen, er ook een beetje mee losgewerkt.
En binnenkort verhuizen naar nieuwe stal, waar we echt wat meer aan de slag gaan :D

Tussendoor heeft ie ook es een bit ingehad, maar tbh ben ik te lui om em hieraan te laten wennen, en we gaan toch bitloos, dus niet nodig :P
Hij is nu eindelijk echt een paard aan t worden, dus op naar meer werken, met daarbij echt spieren kweken :D

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:18

31 Aug 2013 is hij van mij geworden hij was toen 6 Maanden oud.
Vanaf sep 2015 begonnen met hulpen vanaf de grond. Volg en, halthouden, achterwaarts, wijken voor druk en buiging.
Dec 2015 af en toe een zadel op en hoofd stel om. Vanaf januari 2016 af en toevoer hem heen leunen met de voeten nog op een krukje en af en toe longeren voor de stemhulpen.

Feb voor de eerste keer op hem gezeten.
Maart begonnen met rijden in de longeercirkel.
En nu zijn we zo ver dat ik in de binnen bak rij en dat hij de hulpen kent en het sturen. Nu bezig met het langzaam uit te breiden. Ik rij hem 1 keer in de week en longeernhem 2 keer in de week. Lekker rustig aan en op zijn tempo