Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:02

Super dat overzicht moet ik ook eens doen van jelle :)

Vind de viespeukjes nog meevallen ik had gisteren wel een heel.lichte vos := hij had heerlijk in het gele zand van de paddock gerold dus was gewoon volledig geel

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:13

Hier ook echt twee viespeuken van een jaarlingen. Ze vinden het heerlijk om een modderbad te nemen. Maar ja daarvoor hebben ze mijn merrie die inclusief deken in de ergste modderpoel neerzakt als voorbeeld.

Helaas heeft door het natte land ook de ruin nu last van mok en moet dus 's nachts verplicht op stal en overdag staat hij met een ingepakt been in het land. En de merrie is gewoon een monster eerste klas, echt een met een uitgesproken karakter.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:28

Ilya was ook vies

Afbeelding

Maar die heb ik even geborsteld :D

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:40

Dat vind jelle ook zo lekker die staat helemaal te genieten van een borstelsessie. Hij begint nu toch ook echt een flinke vacht te kweken

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:19

Welkom en wat een leuke paarden.En wat een leuke foto's komen er voorbij! Helaas heb ik geen foto's afgelopen tijd gemaakt van mijn topper.

Het weer zat laaste tijd niet echt mee... Ik duim heel hard dat aankomende zondag het weer mee zit. We gaan dan binkie verhuizen richting huis. Een rit van 2 uur, ik hoop dat hij zich gedraagt. Zal de eerste keer op de trailer worden, we hebben wel geoefend met laden en klep dicht enzo. Helaas hebben we niet kunnen oefenen met een stukje rijden, dit wouden we namelijk afgelopen zondag doen. Maar helaas was het teveel aan het stormen ervoor..

Zijn stal staat al klaar voor hem en ik kan niet wachten tot hij hier is *\o/*

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:02

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 12:00

Wat zijn er leuke nieuwe paardjes bijgekomen om te volgen! Krijgt de tinker × appaloosa ook vlekjes?

Jula is gelukkig erg netjes. Nooit veel te poetsen behalve sto weg halen van het liggen op stal.

Laatste kiekje die ik gemaakt heb van haar. Afbeelding

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:55

Welkom Gooiske!

Leuk overzicht van Bambi, ze is echt veel veranderd! En wat een viespeuken allemaal haha, die van mij zijn best netjes eigenlijk, wel dikke vacht en opgedroogd na de regen, maar ze liggen zelden in de mest!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:39

dena_mii schreef:
Welkom Gooiske!

Leuk overzicht van Bambi, ze is echt veel veranderd! En wat een viespeuken allemaal haha, die van mij zijn best netjes eigenlijk, wel dikke vacht en opgedroogd na de regen, maar ze liggen zelden in de mest!

Ja klopt! Ben heel erg blij met haar verandering :)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:42

Vandaag is Bailey voor het eerst mee naar het bos geweest.

Een vriendin van mij heeft met Nadja naar het bos gemend en Bailey was bij mij naast de fiets. En in het bos ben ik even gaan mennen met Nadja en Bailey er naast mee laten lopen.

Zal eens kijken of het lukt om een filmpje te uploaden.

Afbeelding

Ze wist ook niet waar te kijken

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kimmiee_D op 20-11-15 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:48

Jaaaa gelukt

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:52

Wat leuk! Wil je haar zelf ook voor de wagen hebben straks? :)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 19:56

Ja dat is wel de bedoeling. Dan komt er een wagen bij. 1 waar zowel nadja als Bailey voor kan in enkelspel. En sulky hou ik dan voor als een vriendin mee gaat dan kan die met Nadja mennen.

En bedoeling is ook dat het ruitertje wat nu op Nadja rijd op een gegeven moment ook op Bailey gaat rijden.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:08

Kimmiee_D schreef:
Ja dat is wel de bedoeling. Dan komt er een wagen bij. 1 waar zowel nadja als Bailey voor kan in enkelspel. En sulky hou ik dan voor als een vriendin mee gaat dan kan die met Nadja mennen.

En bedoeling is ook dat het ruitertje wat nu op Nadja rijd op een gegeven moment ook op Bailey gaat rijden.

Leuk! Ga je haar zelf beleren? Of breng je haar weg?

Voor bambi komt er ook een wagen.. vind deze keuze uiteindelijk toch wat veiliger.
Ik breng haar dan ook weg in het voorjaar om goed te laten beleren ( niet komen voorjaar! :P )

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:14

Zelf beleren. Heb ik ook met Nadja gedaan. Die heb ik met 2 ongeveer 1x per maand spelenderwijs een bitje in gedaan en dan lekker in de bak laten rennen. En toen met 2.5 jaar op zelfde spelenderwijs manier het tuig er op gedaan. Toen met 2 en 3 kwart keertje speels met bitje sturen.

En maandje voordat ze 3 werd is ze naar de kinderboerderij gegaan waar ze is geboren. Hebben we der 2x in tweespan gezet met haar moeder en daarna 2x enkel span aan longeer lijn. En toen had ze al door haha. Scheelt echt hoor bit mak en tuig mak maken. Beetje leren sturen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:35

Ja dat ga ik haar inderdaad zelf leren, heb vroeger wel pony's onder het zadel beleerd maar nooit voor de kar..
Vandaar de keus dat ik haar wegbreng, als ze 2.5 is ga ik inderdaad aan de slag met hoofdstelletje en tuigje etc :)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:06

Sneeuwmaan schreef:
Wat zijn er leuke nieuwe paardjes bijgekomen om te volgen! Krijgt de tinker × appaloosa ook vlekjes?

Jula is gelukkig erg netjes. Nooit veel te poetsen behalve sto weg halen van het liggen op stal.

Laatste kiekje die ik gemaakt heb van haar.

Op haar hoofd wel, komen steeds meer witte stippen. Op haar lichaam zie ik nog geen stippen. Wel is ze zomers duidelijk marmerbont wat waarschijnlijk door vaders genen komt. Ze is nu weer heel donker met weinig witte haren erdoor heen.

Dit was twee weken geleden en er komen er met de dag meer bij lijkt t

Afbeelding

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:27

Kimley schreef:
Ja dat ga ik haar inderdaad zelf leren, heb vroeger wel pony's onder het zadel beleerd maar nooit voor de kar..
Vandaar de keus dat ik haar wegbreng, als ze 2.5 is ga ik inderdaad aan de slag met hoofdstelletje en tuigje etc :)

Ik heb bij nadja toen gemerkt dat ze echt wat wilde gaan doen toen ze tegen 2 jaar aan zat.

En deze week merkte ik het ook aan Bailey dat ze iets wilde gaan doen voor me. Vandaag zag ik der ook helemaal blij in het bos. Denk wel dat ze zo lekker op stal slaapt haha met al die indrukken die ze vandaag had.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:32

Wat een ontzettend leuk filmpje! Blij dier. <3

Ik wil mijn merrie ook voor de wagen beleren. Breng haar sowieso weg, zelf geen ervaring mee.
Twijfel alleen of ik haar eerst voor de wagen laat beleren of dat ik haar eerst zelf zadelmak maak. Als ze drie is wil ik met haar naar de keuring en laten dekken. Ook wil ik haar dan in de winter beginnen met beleren (alleen basis, zodat ze in de zomer met veulen lekker de wei op kan en verder op pakken als het veulen eraf gaat). Weet alleen niet of ik haar eerst zadelmak maak of dus voor de wagen zet...

Is de eerste die ik voor de wagen wil laten beleren. Wat denken jullie dat t slimste is? Eerst zadelmak of eerst voor de wagen?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:35

KimmieD.

Oke! Ja ik laat bambi wel staan tot volgende winter..
Maar ik ga wel heel veel met haar wandelen. Dan rennen we ook aan de hand :)

Dan krijg je dit soort momenten :=
( let maar even niet op mijn hoofd :'))

Afbeelding

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:40

Haha leuke foto!
Hoe gaat het nu met bambi?

Vandaag ook met de kleine gaan wandelen, en stukjes rennen goed voor der conditie (en die van mij :o )

Ik ga die van mij ook eerst voor de wagen (laten) beleren, ze is niet heel groot, dus hoop dat ze dan wat rustiger is met inrijden, er zal toch een kindje op moeten voor volwassenen zal ze te klein blijven

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:34

Haha kimley die foto :D

Vraagje, ik zie dat veel van jullie ook allemaal al wel stukjes wandelen met jullie jaarling, hoe lang duurd de wandeling dan meestal?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:03

Leuke foto's en dat filmpje haha ze is heel blij.

Lucy gaat on principe niet voor de wagen en beleren ga ik zelf doen. Wel uiteraard met hulp.

Onze wandelingen duren 15 a 20 minuten, meer kan ze makkelijk aan hoor. Maar ik wilde de rondjes niet gelijk te groot maken, dus we gaan ook uitbreiden

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:05

Lientjuhh.

Met bambi gaat het goed hoor. Aan haar merk je niks! :)
Maandag komen ze langs voor de neuszonde, dus ben benieuwd.

Hipkippie,
Ja ik probeer toch wel 2 keer per week met haar te wandelen. Meestal zitten deze wandelingen rond een uur. Dan heef ze genoeg indrukken gehad :)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:45

Oeh dat filmpje....die bokkesprong.

Fin is momenteel erg aan het steigeren met mijn oude paard. Hij heeft een paar schrammen op zijn kop....kan zo in War Horse meespelen.
Vandaag met een rolmaatje zijn stal in gegaan. Ongeveer 1.40 nu dus berekening erop losgelaten gedeeld door 90 en keer 100 dan kom ik op 1.55 uit....ik teken ervoor *\o/*