[VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:52

Een leuk kinderzadeltje voor je lieve pony :D :+

( O:) ik ben niet melig vandaag...helemaal niet...sorry)

Anoniem

Re: [VOLG] Khavanna: een nieuw begin van 0 tot......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:14

De roze. :D
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:21

Boom westernzadel draagt anders dan engels. Roundskirt heb je wel zeker nodig, anders komt ze met haar heupen er tegen aan, maar er is zeker veel mogelijk op dat punt samen met een slanke ruiter.
http://www.rodnikkel.com/content/index. ... -the-loin/

En nog wat posts daarover van een westernzadelmaker :
http://www.rodnikkel.com/content/index. ... ry-weight/
http://www.rodnikkel.com/content/index. ... sh-part-1/
http://www.rodnikkel.com/content/index. ... sh-part-2/

Beperkende factor is afstand kop schouderblad tot heup.
Omdat dat de maximale lengte van de bars bepaald :
http://www.rodnikkel.com/content/index. ... asurement/

Hele blog is interessant om door te lezen trouwens.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:27

Working equitation

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:45

KoudbloedKim schreef:
De roze. :D
[ Afbeelding ]

Jaaaaaa <3

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:58

TREC en WE lijken me wel wat voor jou en Khavanna, dat kan je met elke optoming doen, dus ook met het roze zadel. (al zou ik zelf voor de zebra gaan). Snelheid en behendigheid lijkt me toch ook wel handig met dat Rossfechten al heeft Joapie daar wel de looks voor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:39

De halshouding kan een beperking zijn als je de westerntak op zou willen met haar. Sowieso gaat pleasure niks worden, maar dat past ook niet echt bij dat snelle van haar.
Reining zou kunnen, maar wat ik vaak hoor is dat een wat luier paard daar 'geschikter' voor zou zijn.
Trail zou kunnen, maar dat is vooral heel veel milimeteren. Dat moet je echt liggen, snelheid zit daar niet in.
De ranch riding pleasure zou wellicht ook een optie zijn.
Eerlijk gezegd dacht ik ook aan working equitation of trec :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:05

Idd working equitation!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:08

Maar.... waarom.een term er aan hangen.

Gewoon dingen doen, kan jou t verrekken welk labeltje dat heeft

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:26

TREC, Working Equitation, endurance, western onderdelen.

Qua zadel: een klein maar kwalitatief goed boomloosje? Bijv. een barrelracertje van Bob Marshall? Of een maat 0 van Barefoot, bijv. de Arizona?

Overigens, verkijk je niet op de gebruikte verkleinwoorden. Dit zijn kwalitatief goede zadels van bekende zadelmerken.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:36

Stille meelezer meld zich kort. Is het niet zo dat Terpentijn eerst weer eens op zijn paard klimt voor hij bedenkt wat hij allemaal wel of niet met haar kan gaan doen? Aan de andere kant de voorpret met het uitzoeken van roze western zadeltjes is ook wel erg grappig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:01

jeetje77 schreef:
Stille meelezer meld zich kort. Is het niet zo dat Terpentijn eerst weer eens op zijn paard klimt voor hij bedenkt wat hij allemaal wel of niet met haar kan gaan doen? Aan de andere kant de voorpret met het uitzoeken van roze western zadeltjes is ook wel erg grappig...

Klopt en de rest van de reacties is doorspekt met wishful thinking, grapjes, serieuze tips nav daarvan en TS plagen :D
Terpentijn laat het haar zelf vertellen, naar aanleiding van wat zij gaat aanbieden.
Tja dat roze zadeltje was mijn schuld O:)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:11

Anoniem schreef:
jeetje77 schreef:

Klopt en de rest van de reacties is doorspekt met wishful thinking, grapjes, serieuze tips nav daarvan en TS plagen :D
Terpentijn laat het haar zelf vertellen, naar aanleiding van wat zij gaat aanbieden.
Tja dat roze zadeltje was mijn schuld O:)

uhmm volgens mij is Terpentijn een man hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:14

ja en Khavanna is een merrie, dus haar en zij klopt gewoon.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:28

Terpentijn's favoriete kleurenschema een beetje inschattend wordt het niet het roze maar het zebra zadeltje :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:33

Ik denk paars. :)) Volgens mij heeft Khavanna veel paars.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 12:42

Nou wat we NIET gaan doen is Khavanna met roze of bling bling behangen, daar is zij helemaal geen type voor.
Ik ben wel gecharmeerd van wat ge- bling, maar daar heb ik dan Jaopie voor, dat valt bij hem niet eens erg op, en staat ook niet truttig. Hij kan dat wel hebben.
Op Khavanna lijkt mij dat een absolute miskleun, zo is zij helemaal niet van het patserige en protserige, en ook niet van mierzoete kleurtjes, eerder wat stoerigs.
Ik hoop natuurlijk wel dit jaar Khava nog OHZ te hebben, dat was en is althans nog steeds mijn streven.
Maar ook dat mag zij zelf aangeven, in hoeverre zij daar klaar voor is.
Ze is natuurlijk al eerder wat gereden (o.a. door mijzelf), ik heb alleen de domme fout gemaakt haar daarna op een gegeven moment nét te lang op vakantie in de wei bij Jaopie te zetten. Maar geen onoverkomelijkheid, ze is over het algemeen erg meewerkend.

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:48

Hoi,
Hier in Annerveenschekanaal heb ik nog een Topreiter zadel liggen, voor weinig...
Dressuurmodel, ribzit ( heerlijk voor lange ritten). Ik weet niet hoe lang hij precies is, maar dichtbij , dus passen kan altijd!

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:49

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:56

Het stoere paars wat Tineke opperde dus misschien?
Every girl needs some bling, zelfs als ze een PowerPrinses is

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 12:46

Zo, a.s. zaterdag 10 september (overmorgen alweer!) weer de jaarlijkse Oefenmarathon Mennen in (en door) ons hele dorp Zuidlaarderveen, het hele terrein staat vol met jurytenten, horecavoorzieningen, twee dressuurringen, een vaardigheidsring, en er rijden voortdurend grote voertuigen met materieel rond.
Khavanna en Jaopie staan in één van de achterste weides, dus die (met name J.) kunnen geen autospiegels van voertuigen slopen, trailer-uitsteeksels mollen, nét te dicht in bereik staande of liggende voorwerpen (hooinetten, tuigmateriaal) of andere onzin veroorzaken(ja, dat is eerder wel degelijk gebeurd!). De aanspanningen rijden ook om hun weide heen, wat altijd een hoop woest heen en weer gegaloppeerd van J. met in zijn kielzog Kh. veroorzaakt... vorig jaar was J. na aanvang van het evenment in alle vroegt na twee uur als volledig bezweet in zijn ijver om indruk te maken op de langskomende aanspanningen...
Op de dag zelf krijgen ze bij uitzondering wel een halster om, voor het gevál (is nog nooit gebeurd) er iets mis gaat, stroom er af, paard door draad, whatever... Ik schilder altijd de hoofdprijs van de winnende combinatie van het afgelopen jaar, welke uitgereikt wordt het jaar er op. Daar heb ik dit jaar extra mijn best op gedaan, vanwege speciale omstandigheden, waar ik niets naders over mag en kan zeggen.
Kortom: drukte op en rondom terrein!

Dus nu gebeurt er even helemaal niks meer met mijn paarden, zodra de Marathon voorbij is pak ik weer op.
Jaopie ga ik weer rijden en met Khava ga ik het traject van Clinton Anderson volgen, zoals hij dat doet met het palomino rescue paard Cider, een 6-jarige volledig groene merrie (te vinden op You Tube), het traject dat hij daarmee volgt is zó aansprekend, logisch en no-nonsense dat ik me in die klare taal gelijk kon vinden. Doorgaans vind ik C.A. wat te bruusk voor een sensitief type als Khava, maar zij staat natuurlijk ook al niet bepaald meer "groen" in het verhaal. Ik hou wel van de consequentie en duidelijkheid die C.A. zo'n groen paard meegeeft, ik denk dat ook Khava daar veel steun aan vindt.
Ik zou dat traject zoals op de You Tube serie met Cider (van niks naar rijdbaar naar rijpaard) wel een flink stuk met C.A. mee willen volgen, het paard reageert in veel opzichten hetzelfde als Khavanna, die ik immers het liefst dit jaar nog OHZ wil hebben. Eigenlijk reageert Khava scherper (als in sneller, gevoeliger) dus ik moet de hulpen wel ietsje afzwakken, maar dat deed ik sowieso al. De húlpen, niet de consequentie.

Khava reageert erg goed op dit type basis-grondwerk training, het is haar als het ware op het lijf geschreven. Mij spreekt het aan omdat het zo ontzettend duidelijk is voor het paard en lógisch voor de trainer.

Dus ná de Marathon wordt het trainingsverhaal weer vervolgd.
Voor geïnteresseerden die geen idéé hebben over welk evenement ik het heb:: http://www.de-mennerij.nl

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 11:30

Marathondag was geweldig (vermoeiend) ook. Jut Jaopie en Jul Khavanna hebben zich relatief buitengewoon bedaard gedragen. Niks twee uur lang uitputtend rondgehol op de wei zoals vorig jaar.
Ik merk op dat Jaopie daarbij dus de aanstichter is (was) want als hij niet hectisch gaat doen, trekt zij zich ook nergens iets van aan, en blijft het bij normale belangstelling voor wat er rondom gebeurt.

Na Marathon hadden we een aantal dagen nodig om alle materiaall en dressuur/vaardigheidsringen weer af te breken en af te voeren.... en toen werd het weer dagenlang bloedheet, hier in Drenthe, niet normaal meer....

Nu staat alles weer op z'n plaats en is al mijn eigen spul weer op z'n plaats en vindbaar (zadelkasten en alle paardenspullen worden weggeruimd tijdens Marathondag) en vanmorgen de longeerzweep weer meegenomen naar de stal (die lag nog bij buurman waar ik voor de Marathon paarden longeerde).

Temperatuur is ook weer normaal, dus we gaan weer aan de slag. Ook met Jaopie trouwens.
Khava weer vlgs. voornoemd grond-basisprogramma, Jaopie direct weer OHZ (wel rustig natuurlijk, hij zal wel weer scheef en in riante weideconditie zijn).

Wordt dus weer vervolgd.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 17-09-16 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:32

Veel plezier!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:47

Lekker weer bezig met je eigen knolletjes. Eigenlijk is er niets mooiers...

Gero_Justine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:21

Jee, daar ben je weer! Miste je updates al ☺️