De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:44

Maar die tekst is toch vrij aanpasbaar....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:57

Kletskousz schreef:
Heb echt alleen geen benul van de ponymarkt.. En kan daar niet goed inschatten wat een onbeleerde D pony waard is.

Lastig te schatten idd, hangt zeker bij een bonte ook van de tekening af. Mooie vlekken is hogere prijs, net als alle aparte kleurtjes. Maar nu einde weideseizoen, 4 jaar en kan nog niks? Denk dat je ergens rond de 750-1000 zit veel mensen vinden 4 en niet ingereden verdacht.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:13

Ik zou er ook niet meer als 600 a 800 voor geven.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:25

Andersom kan ook hoor.

15 jaar geleden (net euro tijdperk) zocht ik een mooi groen dressuurpaard.

3000 euro was toen een ruim budget.
Daar kon je een gezond en goed paard voor kopen (niet speciaal, maar wel correct)

Had mensen aan de telefoon gehad, 4 jarige bruine ruin.
Op de foto en aan de telefoon helemaal oke.
Had wel 2 chipjes maar was er aan geholpen (en in mijn geval toch nagekeurd voor de zekerheid)
Dus wij kwamen daar, ze haalde het paard uit de wei.
Op het eerste oog allemaal prima.

Deed ze hem los in de buitenbak, beetje opjagen.
Nou dat beest liep als een natte krant zo slecht.

Vroeg ze of ze hem moest opzadelen zodat ze hem ff zou voorrijden.
Toen heb ik netjes aangegeven dat ik genoeg gezien had en dat niet nodig was.

Vroeg ze mij waarom?
Dus ik heel eerlijk, maar netjes: Ik zoek iets meer expressie en souplesse in de gangen.

Nou ze werd woest.
Wie dacht ik wel niet dat ik was, voor dat geld vond ik nergens een betere.
Ik was een achterlijke trut/slet/prutsmuts....

Een vriendin die mee was en ik keken elkaar aan van wtf'??

We zijn snel de auto ingegaan en weggereden, ze kwam ons achterna met een schep....

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:58

farahdiba46 schreef:
Kletskousz schreef:
Nou dan wil je mijn verhaal nog niet horen!
Vorige week contact gezocht met iemand die een friesje met exceem aanbood. Geen probleem, onze dieren staan letterlijk aan de kust dus dat kwam wel goed.
Telefonisch gevraagd wat ze in gedachte hadden voor het paardje. Beste man wilde er 1500,- voor. Friesje zonder papier, exceem(lichtjes) en kort onder het zadel.
Maar zei de beste man " als er een klik is met het paard zijn be bereid om te zakken"

Nou dat is prima, klinkt leuker dan komen we graag kijken. Wij erheen 2,5 u.

Aangekomen diertje getest, braaf dier precies wat we zoeken. Nog wat gebabbeld en dan het zakelijke maar bespreken. Breng een bod uit van 1000,-. Beestje had niet lichtjes exceem maar lag open van staart tot aan de rug waar zadelplek zit.
Vond meneer te weinig want hey, jij had het dier al wel 4 jaar gevoerd?!

Uitgelegd dat het dier absoluut zich kapot schuurt en zelfs deze mate aan de kust niet eens verdwijnt wat hij beweert. Maargoed omdat diegene er zo verliefd op is bood 1200,- was nog te weinig en wilde er wel 1400,- van maken.
Vriendelijk bedankt want dan leg ik liever grof geld bij voor een "gezonde" friesje.

Dus we vertrokken zonder koop en heb gezegd dat we er nog wel even overna gaan denken en we evt s'avonds wel bellen.

Sta ik net op werk en krijg ik echt de meeste vriendelijke sms ooit

"Zag het al bij het uitstappen vd auto jullie zijn gelukzoekers geen paardenliefhebbers daarom hebben jullie niet het fatsoen om zoals afgesproken terug te bellen zoals de buurman zei westersvolk waardeloos volk jullie bevestigen dat"

Goed, steek t dier maar ergens waar de zon niet schijnt :+
friesland zeker?
had je moeten zeggen, ja en friesvolk zijn ordinaire geldwolven die de slechtste paarden met een jokkebrokverhaal verkopen.

Zo, kun jij nog meer iedereen over 1 kam scheren?

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:15

ijssnuiver schreef:
farahdiba46 schreef:
friesland zeker?
had je moeten zeggen, ja en friesvolk zijn ordinaire geldwolven die de slechtste paarden met een jokkebrokverhaal verkopen.

IJssnuiver, ze heeft al uitgelegd dat ze dit dacht omdat ze in eenzelfde situatie is geweest waarbij de betreffende persoon uit Friesland kwam. Wellicht iets ongelukkig geformuleerd maar niet wat jij denkt dus. :)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:30

Wij zijn geslaagd voor het friesje. Leuk dier nog wel jong en even goed doorrijden. Maar geen kwaad bewust. Dus dat komt helemaal goed.

Morgen de handel ophalen, ben benieuwd, blijft toch altijd even spannend.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:42

frosty117 schreef:
ijssnuiver schreef:

IJssnuiver, ze heeft al uitgelegd dat ze dit dacht omdat ze in eenzelfde situatie is geweest waarbij de betreffende persoon uit Friesland kwam. Wellicht iets ongelukkig geformuleerd maar niet wat jij denkt dus. :)

Ach, ik vind het gewoon een belachelijke uitspraak. Niet 1 die ongelukkig geformuleerd is, maar 1 die doelbewust zo neergezet is na een slechte ervaring met een verkoper uit Friesland...
Maargoed die discussie hoeven we niet hier te voeren :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:56

Goed, is het topic nu stuk??

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:03

ik vis steeds achter het net :+ "ellendig" koop verhaal :o

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:43

Huh? Ik heb juist altijd het idee dat Friezen vrij eerlijk zijn en redelijke prijzen vragen? Zijn meestal nuchtere mensen met minder fantasie prijzen met bijbehorende fantasie verhalen. ..

maar zo'n SMS is inderdaad erg dom als je nog wilt verkopen. Kort voor de kop zeggen we hier...

farahdiba46 schreef:
Kletskousz schreef:
Nou dan wil je mijn verhaal nog niet horen!
Vorige week contact gezocht met iemand die een friesje met exceem aanbood. Geen probleem, onze dieren staan letterlijk aan de kust dus dat kwam wel goed.
Telefonisch gevraagd wat ze in gedachte hadden voor het paardje. Beste man wilde er 1500,- voor. Friesje zonder papier, exceem(lichtjes) en kort onder het zadel.
Maar zei de beste man " als er een klik is met het paard zijn be bereid om te zakken"

Nou dat is prima, klinkt leuker dan komen we graag kijken. Wij erheen 2,5 u.

Aangekomen diertje getest, braaf dier precies wat we zoeken. Nog wat gebabbeld en dan het zakelijke maar bespreken. Breng een bod uit van 1000,-. Beestje had niet lichtjes exceem maar lag open van staart tot aan de rug waar zadelplek zit.
Vond meneer te weinig want hey, jij had het dier al wel 4 jaar gevoerd?!

Uitgelegd dat het dier absoluut zich kapot schuurt en zelfs deze mate aan de kust niet eens verdwijnt wat hij beweert. Maargoed omdat diegene er zo verliefd op is bood 1200,- was nog te weinig en wilde er wel 1400,- van maken.
Vriendelijk bedankt want dan leg ik liever grof geld bij voor een "gezonde" friesje.

Dus we vertrokken zonder koop en heb gezegd dat we er nog wel even overna gaan denken en we evt s'avonds wel bellen.

Sta ik net op werk en krijg ik echt de meeste vriendelijke sms ooit

"Zag het al bij het uitstappen vd auto jullie zijn gelukzoekers geen paardenliefhebbers daarom hebben jullie niet het fatsoen om zoals afgesproken terug te bellen zoals de buurman zei westersvolk waardeloos volk jullie bevestigen dat"

Goed, steek t dier maar ergens waar de zon niet schijnt :+
friesland zeker?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:49

Gezonde D pony, merrie, sport gefokt stamboek met papier. 4 jaar en onbeleerd is niet verkeerd om te kopen. Denk tussen de 1400/2000. Zadelmak dus beleerd en alle gangen te rijden gaan ze weg tussen de 2000 en 3500 euro volgens mij. Hele goede en iets verder doorgereden en/of t hoger geklasseerd 3500/4500 euro. Leerpony's braaf en kindvriendelijk M/Z vanaf 4500 tot onbetaalbaar...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:17

Onbeleerd en 4 naar is dat echt veel geld.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:43

Ik zou ook 1500 vragen voor mijn driejarige, al heb ik er zelf 550 voor betaald anderhalf jaar geleden. Die is gezond, staat goed op dr benen, heeeel knap natuurlijk ;), en is klaar om onder het zadel te gaan. Als je zo'n bedrag vraagt krijg je toch andere kijkers. Wat ze echt waard is?? Niet zoveel denk ik. Ik ging eens bij een fjord x tinker veulen kijken en daar wilde ze 1250 voor hebben en we zijn het toen niet over de prijs eens geworden.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:48

LEZEN, dames, lezen!

Ik heb dat niet neergezet als zijnde mijn overtuiging maar als iets wat ze tegen die generaliserende verkoper had kunnen zeggen. Meeneer zei: " westervolk, waardeloosvolk". Dan kun je reageren met bijv."friezenvolk........of limburgsvolk........etc.etc. als in iemand zijn repliek dienen. Dat ik friezen gebruikte was omdat ik dacht dat het daar was

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:45

Nou de twee handel opgehaald, moest direct door naar wedstrijd, overal afsluitingen daardoor zoveel tijdgebrek dat ik of keus had om niet te starten of met de handel te starten. Toch het laatste maar gekozen.

Braaf dier, fijn te rijden nog wel werk puntjes maar dat zit aan elk dier. :D toch een nette tweede plek behaald. 60cm is natuurlijk een hele grote ruime meter volgens paard :p

Straks maar even goed met ze aan de slag, wat oppoetsen, bij knippen met de schaar/mes. Puntjes op de i zetten, onbeleerde oppakken voor de training en kunnen ze vanavond op marktplaats. Hoop dat ze snel verkocht zijn, twee leuke dieren met een leuk karakter.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:32

ik ken trouwens ook iemand die bij een handelaar ging kijken (een bekende van haar).
ze was opzoek naar een wedstrijd paardje en het moest een ruin zijn .

ze kwam daar en pikte er een de stal uit , een aantal keer gepoetst en gereden.
dus dit werd hem ... dus bij het handen schudden zegt de handelaar tegen haar "maar je wilde toch een ruin ?" uhm ja hoezo ? "nou dit is toch echt 100% een merrie." :+

ze heeft haar toch gekocht en nog een goede tijd mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:35

joyce B schreef:
Gezonde D pony, merrie, sport gefokt stamboek met papier. 4 jaar en onbeleerd is niet verkeerd om te kopen. Denk tussen de 1400/2000. Zadelmak dus beleerd en alle gangen te rijden gaan ze weg tussen de 2000 en 3500 euro volgens mij. Hele goede en iets verder doorgereden en/of t hoger geklasseerd 3500/4500 euro. Leerpony's braaf en kindvriendelijk M/Z vanaf 4500 tot onbetaalbaar...

Zo zou het misschien moeten zijn? Maar echt goede en brave D pony's betaal je een beetje meer voor....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:37

Ik heb eens gehad dat ik eens aankwam bij de stal, waar mijn paard en shetlander toen stonden. Daar was een man met zijn vierjarige dochtertje. Ze stonden bij het hek. De man kwam naar me toen en stelde zich voor. Al weken kwamen ze een paar keer in de week hier langs wandelen zodat zijn dochter de shetlandpony grasjes kon voeren.. En wat een lieverdje ze was.. En hoeveel ik voor haar wilde hebben? Ik was een beetje overdonderd, maar vertelde hem dat ze niet te koop was... Nou, ik heb het geweten. Zijn dochtertje was zo gek van het beestje.. En ik deed er toch niets mee, behalve dat het een maatje was voor mijn paard, en daar kon ik best een andere shetlander voor kopen, maar hoe kon ik het zijn dochtertje aan doen (die ondertussen zat te huilen) niet mijn pony aan hem te verkopen.. Nah, raar. Ik ben erbij weg gelopen, naar stal.. Maar ze hebben nog heel lang bij het weiland gestaan. Wel op de weg wat niet privé was, dus kan ze ook niet wegsturen of iets.. Toen heb ik maar mijn paard en pony uit de weide gehaald en op stal gezet, net zolang tot ze weg gingen.

Vervolgens is die man met zijn dochter nog heel vaak langs geweest.. En de pensioneigenaresse heeft ze zelfs betrapt dat hij met zijn dochtertje het land in ging en zijn dochtertje op de shetlander liet zitten... Dit nadat hij eens had gezien dat mijn verzorgmeisje op de pony aan het rijden was. Toen wist hij natuurlijk dat ze zadelmak was. Nou, dan kan zijn dochtertje er toch zo op. Pensioneigenaresse durfde op dat moment niet de confrontatie met ze op te zoeken, want ze had mijn verhalen wel gehoord, en ze waren ook geen schade aan het doen aan de pony.. Maar ze heeft wel de politie gebeld. Die kwam eraan en heeft met ze gesproken. Daarna zijn ze nooit meer terug gekomen..

Maar ik snap dat niet hé, zulke mensen... Zo onbeschoft, zo aso.. Maar op het eerste gezicht zag hij er heel normaal uit. Heb wel medelijden met het kind.. Lief kind, maar met zo'n vader..

Verder over verkoop, ik snap die hoge bedragen nooit zo voor oudere paarden en pony's... Bijna 1500 euro voor een 18jarige zie ik staan..

Ik weet dat als ik mijn 15 jarige ongeklasseerde draver (of nouja, 2 winstpunten in de B haha) te koop zet, ik er misschien, met veel geluk, omdat ze een superbraaf recreatiepaard is, wat honderdjes kan vangen.. Maar veel mensen beseffen zich dat niet, dat een ouder paard en zeker één met geen of slecht papier en die niets op papier bereikt heeft, niets waard is. Ik zie zoveel advertenties met oude paarden waar nog een hoofdbedrag voor gevraagd word.. Snap dat niet.

Ja, je kan met een paar van 20 misschien nog wel 5 of 10 mooie jaren hebben.. Maar ze kunnen ook een jaar later problemen krijgen die financieel duur zijn bij de kliniek.. Dus maar weinig mensen nemen een ouder dier, en zeker niet voor een hoge prijs.. Een lage prijs (meer om al die gratis mensen weg te krijgen die ook geen geld hebben voor de verzorging) zou nog wel moeten lukken. Recreatie/oefenpaard voor je dochtertje bijvoorbeeld.. Maar reëel gezien.. Zo'n diertje moet je, vind ik dan, gewoon lekker zelf houden.. Want hoe hoog is de kans dat je oude lieverd ergens goed terechtkomt op die leeftijd..

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:48

ElineS schreef:
Ik heb eens gehad dat ik eens aankwam bij de stal, waar mijn paard en shetlander toen stonden. Daar was een man met zijn vierjarige dochtertje. Ze stonden bij het hek. De man kwam naar me toen en stelde zich voor. Al weken kwamen ze een paar keer in de week hier langs wandelen zodat zijn dochter de shetlandpony grasjes kon voeren.. En wat een lieverdje ze was.. En hoeveel ik voor haar wilde hebben? Ik was een beetje overdonderd, maar vertelde hem dat ze niet te koop was... Nou, ik heb het geweten. Zijn dochtertje was zo gek van het beestje.. En ik deed er toch niets mee, behalve dat het een maatje was voor mijn paard, en daar kon ik best een andere shetlander voor kopen, maar hoe kon ik het zijn dochtertje aan doen (die ondertussen zat te huilen) niet mijn pony aan hem te verkopen.. Nah, raar. Ik ben erbij weg gelopen, naar stal.. Maar ze hebben nog heel lang bij het weiland gestaan. Wel op de weg wat niet privé was, dus kan ze ook niet wegsturen of iets.. Toen heb ik maar mijn paard en pony uit de weide gehaald en op stal gezet, net zolang tot ze weg gingen.

Vervolgens is die man met zijn dochter nog heel vaak langs geweest.. En de pensioneigenaresse heeft ze zelfs betrapt dat hij met zijn dochtertje het land in ging en zijn dochtertje op de shetlander liet zitten... Dit nadat hij eens had gezien dat mijn verzorgmeisje op de pony aan het rijden was. Toen wist hij natuurlijk dat ze zadelmak was. Nou, dan kan zijn dochtertje er toch zo op. Pensioneigenaresse durfde op dat moment niet de confrontatie met ze op te zoeken, want ze had mijn verhalen wel gehoord, en ze waren ook geen schade aan het doen aan de pony.. Maar ze heeft wel de politie gebeld. Die kwam eraan en heeft met ze gesproken. Daarna zijn ze nooit meer terug gekomen..

Maar ik snap dat niet hé, zulke mensen... Zo onbeschoft, zo aso.. Maar op het eerste gezicht zag hij er heel normaal uit. Heb wel medelijden met het kind.. Lief kind, maar met zo'n vader..

Verder over verkoop, ik snap die hoge bedragen nooit zo voor oudere paarden en pony's... Bijna 1500 euro voor een 18jarige zie ik staan..

Ik weet dat als ik mijn 15 jarige ongeklasseerde draver (of nouja, 2 winstpunten in de B haha) te koop zet, ik er misschien, met veel geluk, omdat ze een superbraaf recreatiepaard is, wat honderdjes kan vangen.. Maar veel mensen beseffen zich dat niet, dat een ouder paard en zeker één met geen of slecht papier en die niets op papier bereikt heeft, niets waard is. Ik zie zoveel advertenties met oude paarden waar nog een hoofdbedrag voor gevraagd word.. Snap dat niet.

Ja, je kan met een paar van 20 misschien nog wel 5 of 10 mooie jaren hebben.. Maar ze kunnen ook een jaar later problemen krijgen die financieel duur zijn bij de kliniek.. Dus maar weinig mensen nemen een ouder dier, en zeker niet voor een hoge prijs.. Een lage prijs (meer om al die gratis mensen weg te krijgen die ook geen geld hebben voor de verzorging) zou nog wel moeten lukken. Recreatie/oefenpaard voor je dochtertje bijvoorbeeld.. Maar reëel gezien.. Zo'n diertje moet je, vind ik dan, gewoon lekker zelf houden.. Want hoe hoog is de kans dat je oude lieverd ergens goed terechtkomt op die leeftijd..

Wat een rare personen! Bah ik zou niet gerust meer mijn dieren durven te laten staan op de weide!

Verder staan hier onze oudjes ook tot hun dood. Gewoon omdat het mijn maatjes zijn, onze wijsneusjes die de jongere garde op hun plek zet in de kudde.

Verder vind ik "oude" paarden alleen maar zielig :+ daarom wil ik alleen jong grut om te verkopen, minimaal 3 tot max 12 jaar. Sowieso loopt ouder al veel slechter is mijn idee.

Ik heb 1 x een 'oud' paard verkocht, beestje van 24 jaar in het voorjaar. Kochten wij zelf aan om als bedoeling zelf te houden, maar beestje ondanks 24/7 buiten kreeg meer last van zijn kramp been omdat hij geen beweging meer kreeg onder het zadel, bijrijders zijn hier zeldzaam. Dus toch te koop gezet tegen onze beter weten in. Dier is uiteindelijk voor een zacht prijsje ( iets boven de slachtwaarde) naar een leuk huisje gegaan richting manege waar hij nog lekker rustige stapritjes kon voorzien. Paard had altijd in de hogere dressuurring gelopen en vind/vond het werken nog prachtig, deed het liefst al zijn wissels etc nog uit zichzelf. Ben overigens benieuwd of t diertje nog leeft, nooit meer wat van gehoord.

Ohja, dat friesje wat we gekocht hebben, blijkt heel anders te zijn als verwacht, beestje ontplofte dusdanig in de rijbak vandaag nadat diegene in het zadel rustig zat dat het een ritje ehbo werd.
Even kijken of het een eenmalige actie was van het diertje, er was namelijk helemaal geen aanleiding/oorzaak volgens onze ideeën of dat het dier toch altijd zo lijkt te ontploffen. Anders ruil ik het dier wel ( hoe banketstaaf ook) over paar maanden in bij de handel.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 12:19

Kletskousz schreef:
ElineS schreef:

Wat een rare personen! Bah ik zou niet gerust meer mijn dieren durven te laten staan op de weide!

Verder staan hier onze oudjes ook tot hun dood. Gewoon omdat het mijn maatjes zijn, onze wijsneusjes die de jongere garde op hun plek zet in de kudde.

Verder vind ik "oude" paarden alleen maar zielig :+ daarom wil ik alleen jong grut om te verkopen, minimaal 3 tot max 12 jaar. Sowieso loopt ouder al veel slechter is mijn idee.

Ik heb 1 x een 'oud' paard verkocht, beestje van 24 jaar in het voorjaar. Kochten wij zelf aan om als bedoeling zelf te houden, maar beestje ondanks 24/7 buiten kreeg meer last van zijn kramp been omdat hij geen beweging meer kreeg onder het zadel, bijrijders zijn hier zeldzaam. Dus toch te koop gezet tegen onze beter weten in. Dier is uiteindelijk voor een zacht prijsje ( iets boven de slachtwaarde) naar een leuk huisje gegaan richting manege waar hij nog lekker rustige stapritjes kon voorzien. Paard had altijd in de hogere dressuurring gelopen en vind/vond het werken nog prachtig, deed het liefst al zijn wissels etc nog uit zichzelf. Ben overigens benieuwd of t diertje nog leeft, nooit meer wat van gehoord.

Ohja, dat friesje wat we gekocht hebben, blijkt heel anders te zijn als verwacht, beestje ontplofte dusdanig in de rijbak vandaag nadat diegene in het zadel rustig zat dat het een ritje ehbo werd.
Even kijken of het een eenmalige actie was van het diertje, er was namelijk helemaal geen aanleiding/oorzaak volgens onze ideeën of dat het dier toch altijd zo lijkt te ontploffen. Anders ruil ik het dier wel ( hoe banketstaaf ook) over paar maanden in bij de handel.

Het Friesje, wat voor afstamming heeft ie?
Laatst bijgewerkt door Ania op 06-10-15 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:22

PB je de afstamming wel even ;-)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:58

ElineS schreef:

Wie niet vraagt....

Ik heb mijn oudje L2 dressuur, braaf, verkeersmak en eerlijk wel een plaatje om te zien hoor ook voor een hoog bedrag verkocht.
Het was mijn vraagprijs, ik dacht er kan altijd nog wat vanaf, maar bij op niet meer..

De eerste kijkers hebben haar gekocht zonder tegen bod. Ze gingen akkoord met de vraagprijs zonder mokken.
Oke, ze vroegen nog wel of ze het zadel erbij mochten hebben want die zat zo lekker.
Heb maar verteld dat het zadel duurder was dan het paard...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:32

Hihi, mijn zadel was ook duurder dan het paard. Paard gekocht met zadel erbij.. Zonder zadel had ik de prijs die werd gevraagd nooit betaald voor mijn dravertje.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:48

daantjuhhh schreef:
ElineS schreef:

Wie niet vraagt....

Ik heb mijn oudje L2 dressuur, braaf, verkeersmak en eerlijk wel een plaatje om te zien hoor ook voor een hoog bedrag verkocht.
Het was mijn vraagprijs, ik dacht er kan altijd nog wat vanaf, maar bij op niet meer..

De eerste kijkers hebben haar gekocht zonder tegen bod. Ze gingen akkoord met de vraagprijs zonder mokken.
Oke, ze vroegen nog wel of ze het zadel erbij mochten hebben want die zat zo lekker.
Heb maar verteld dat het zadel duurder was dan het paard...

Nja.. Bij weinig vragen komt er toch een ander publiek op af. En een 'hoog' opgeleide 18-jarige is gewoon geld waard in mijn ogen. Net als een op en top betrouwbaar veelzijdig dier.