Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:21

bedankt :D Ben ook erg blij met hem :D

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:46

Weer nieuwe update van Truus!
Op buitenrit geweest met lange teugels voor eerste keer op open weg ze deed het super :)

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:26

Vandaag voor het eerst gehangen. Woehoe. Hij gaf geen kik. Vond bewegen wel wat lastig met zo'n dood gewicht op zijn rug maar verder echt heel braaf. Volgende keer maar gewoon zitten denk ik.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:21

Fijn dat hij zo braaf is Polo! Hopelijk is mijn H-tje ook zo nuchter als hij in het najaar uit de wei komt ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:34

natasha....fijn dat ze zo braaf was op de weg.
Polo....dat klinkt goed!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:58

gomir schreef:
Fijn dat hij zo braaf is Polo! Hopelijk is mijn H-tje ook zo nuchter als hij in het najaar uit de wei komt ;)

dat hoop ik ook met onze htjes, dat zijn echt draken... mis ze wel nu ze op de wei staan

wat een vooruitgang boekt iedereen, keigaaf!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:22

:wave: mag ik me ook melden ?

sinds 2 weken ben ik mijn 3 jarige zelf zadelmak aan het maken.
ze is boven verwachting braaf! nog geen stap verkeerd gezet.
ben afgelopen woensdag voor het eerst in draf aan de longe geweest, de bedoeling is om de volgende keer eigenlijk los te gaan, een ho heb ik vanaf het begin al, ik vind het zelf doodeng om aan de longe te rijden omdat ze los best bijzondere sprongen kan maken, gelukkig heeft ze die ohz nog niet ontdekt :+

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 22:01

Wat gaat iedereen lekker met z'n baby's!!
Hoe gaat het met Haydn Moniek?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:54

Heeft hier iemand ervaring met een micklim hoofdstel van Rambo. heb nu een kaptoom te leen en wil hem daar de eerste keren ook mee rijden. hooguit bit inhangen en er losse teugels aan hangen. Bit zelf wil ik er later pas bij pakken.
het klinkt als een fijn hoofdstel... jammer dat ze zo lelijk zijn.....

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:48

yeentll schreef:
Wat gaat iedereen lekker met z'n baby's!!
Hoe gaat het met Haydn Moniek?

Haydn is aan het wennen aan het bewegingen op z'n rug ;) ze is daar flink mee bezig.
Ze noemt hem " een snelle jongen " hahaha maar dat wist ik natuurlijk al :')
Ik hoop echt dat hij in de komende weken verbeterd en het minder eng vind dingen op z'n rug die bewegen. Anders wordt het echt afscheid nemen |( maar ga dan wel voor m'n veiligheid, hoe zuur het dan ook is, maar dat is ook een risico van een veulentje kopen... Je weet niet hoe ze onder het zadel gaan zijn.
Maar ik ga voor een goede afloop dat hij gewoon weer lekker mee naar huis gaat :(:)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is iedereen al ver en wat zitten er veel leuke paarden tussen! Hier een paar weken rustig aan bezig. Het zadel kan redelijk veilig op en het beleerzadeltje is vervangen door een zadel wat netjes past. Nu lekker aan het longeren. Nog genoeg te leren!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:24

knap beest tinaaz.

Ik ga niet eens zo heel snel. Maar heb de mazzel dat alles wat ik tot nu toe doe heel makkelijk opgepakt wordt door het paard.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:18

Bedankt pol013, ik ben er zelf ook heel blij mee. Het is mijn eerste zelfgefokte paard die ik mag beleren. Voor mij daarom deze keer extra speciaal.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:49

tinaaz...wat een knap paard, kan me voorstellen dat een zelfgefokte erg speciaal is!
monique...word hij al wat makkelijker inmiddels?

Hier vandaag voor het eerst gegaloppeerd met hummie, zowel aan de longe als los. Ging erg fijn ondanks de wind bleef ze braaf luisteren en geen stap verkeerd gezet.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 23:06

Gaat goed allemaal!

Ik heb morgen alweer mijn 3e les met mijn knappertje. Na 2 lessen aan de longe, is mijn lesgeefster gister zelf eens erop gegaan. Ze is voor het eerst vanaf de grond opgestapt via stijgbeugel. Ik ben altijd netsjes getild. Geweldig dat koppie van hem. Oortjes naar voren, dan ineens even "whoeps wat gebeurd er nu!" Oortjes wisselend, en zodra ze alweer zat, lekker oortjes weer naar voren. Knap paardje!

Na een paar rondjes aftasten aan de longe, is ze los gegaan met hem. Beetje sturen geprobeerd en voor het eerst via beenhulp aangedraafd! Hij was nog even zoekende, maar heeft het heel goed gedaan! Heel trots!

Dus ben benieuwd of ik morgen ook los kan met hem. Hij is ontzettend relaxt qua uitstraling tijdens het rijden. Hoewel ik weet dat binnenin in dat koppie de hersenen kraken. Maar totaal niet snel onder de indruk van spectakel buiten de bak. (mensen die heen en weer lopen, deuren open en dicht van de kantine, tractor die op het erf 10 meter verder staat te ratelen. Een mestkar die aan de zijkant leeggeschept wordt en uitgeveegd. Hij vindt het wel interessant, een oud wijf wat dat betreft, maar loopt verder door.

Het voorwaarts rijden is wel een puntje waar we nu al aandacht aan moeten schenken. Meneer vindt het zo wel prima in versnelling 1, wat echt slenteren is.. Er mag wat meer activiteit al inzitten.
Dus dat vind ik wel fijn, om al een doel te hebben waar we naartoe moeten werken.

Verder rustig aan en ontspanning erin houden. Zodat hij het leuk blijft vinden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 05:59

Wat een heerlijke berichten over de vooruitgang van jullie ukkies allemaal.

Carmuh, Haydn gaat heel langzaam vooruit, ze is erg op m aan het bewegen ... Hij is nog erg schieterig maar hopen dat daar snel verandering in komt ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 06:25

pol013 schreef:
Heeft hier iemand ervaring met een micklim hoofdstel van Rambo. heb nu een kaptoom te leen en wil hem daar de eerste keren ook mee rijden. hooguit bit inhangen en er losse teugels aan hangen. Bit zelf wil ik er later pas bij pakken.

Ik heb de competition, ik vind het juist een heel mooi hoofdstel, maar ben ook niet van lak en bling.
Bij competition geen officiële optie voor bitloos, maar ik start wel M sgw met haar bitloos met dit hoofdstel. (Bitloos hoofdstel mag niet, teugels aan neusriem wel ;) )
Ik heb wel begrepen dat de multi wat grover is. Wil je met sidepull gaan inrijden? Je schijnt ook een ring te hebben die je aan je bakstukken bevestigt ipv je bit en dan kan je met sidepull rijden, weet alleen niet of dat werkt.
Ik heb er ook aan gedacht voor wedstrijden, maar heb geen normaal hoofdstel meer.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:20

Ik wil me hier ook graag melden!

Mijn 3-jarige Lusitano hengst Hèrmes is al vanaf zijn geboorte zadelmak maar na de verhuizing naar een nieuwe stal (rond 1 juni) gaan we de training echt oppakken! Ik heb er enorm veel zin in en het lijkt me erg leuk om ervaringen te kunnen delen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:09

Ik heb een Rambo Micklem met optie bitloos en kaptoom. Maar voor de kaptoom hoef je het niet te doen. (Dat ringetje ga ik er dus afknippen, want ik vind het lelijk). Verder is het wel een heel fijn hoofdstel.

Ik heb verder weinig te melden. Zadelmak is klaar voor nu en voor de rest van het seizoen mag hij dit
(voor de goede orde, History op rechts :D )

Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:02

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:17

Ziet er goed uit carmen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:12

Wat heerlijk Carmuh dat je zo lekker in de ronte kan sturen , ziet er fijn uit :)

Welkom eefiepeefie .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:51

gr_roos schreef:
pol013 schreef:

Ik heb de competition, ik vind het juist een heel mooi hoofdstel, maar ben ook niet van lak en bling.
Bij competition geen officiële optie voor bitloos, maar ik start wel M sgw met haar bitloos met dit hoofdstel. (Bitloos hoofdstel mag niet, teugels aan neusriem wel ;) )
Ik heb wel begrepen dat de multi wat grover is. Wil je met sidepull gaan inrijden? Je schijnt ook een ring te hebben die je aan je bakstukken bevestigt ipv je bit en dan kan je met sidepull rijden, weet alleen niet of dat werkt.
Ik heb er ook aan gedacht voor wedstrijden, maar heb geen normaal hoofdstel meer.

Het is inderdaad de multi die ik niet zo mooi vindt. Die andere zijn anders, maar niet lelijk. Laat het nou net de multi zijn die ik nodig heb. Om dan inderdaad als sidepull te gebruiken. Ben niet perse into bitloos en dat kaakgekruisd vindt ik erg ingewikkeld.
Hmmm maar competition ook bitloos te gebruiken.. Dat is fijne info. Dank je!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:59

Ik weet niet of het dezelfde werking heeft hoor, maar zo start ik, maar mijn merrie is natuurlijk niet te vergelijken met een driejarige (foto staat halverwege). [HAR] Rambo Micklem competitie hoofdstel

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:22

Ziet er heel netjes uit. Inderdaad helemaal niet lelijk. Slimme oplossing trouwens.

Werking is natuurlijk lastig in te schatten maar bitloos zou ook maar tijdelijk zijn.
Heb nu dit te leen, een kaptoom waar ook een bit aan kan:Afbeelding
Moet nog wel een gaatje hoger.

En tevens: joehoe. Heb er nu ook op gezeten en paar rondjes stap gedaan. Hij was heel braaf. Net of hij het heel normaal vond. Alleen lopen met zo'n zwaar mens op je :? Lastig hoor.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 21-05-15 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt