de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:49

Vandaag dacht ik eens heeeel enthousiast schriktraining te doen met Dolce Vita, alleen was ze niet echt onder de indruk ha.ha! Wat een nuchter paard!!!

Afbeelding
Afbeelding

mavantos

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:05

Die van mij doet het echt fijn, op stal en aan de hand een boefje, maar als je er eenmaal op zit gaat hij er echt 100% voor! Binnenkort die jonge paarden wedstrijd, de punten maken me niet heel veel uit want ik heb immers geen bekende naam. Mijn doel is levend de ring uit te komen hahaha

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:58

Wat doet Gameboy dat hij aan de hand en op stal een boefje is. Welke wedstrijd doe je mee?

Dolce Vita is stoer hoor!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:02

Leuk Mavantos? Doe je mee aan de VSN?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:21

Zo, het beleren even op een stop gezet. Ik ga deze maand naar kliniek laarakker om mijn paard door te lichten door de osteopaat daar. Pfff kost flink wat duiten, maar ik heb het er voor over, niets liever dan een soepel paard...

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:46

Dank je Witoto!
Mavantos: knap hoor, dat je dat durfd zo'n jonge paarden wedstrijd! Dolce Vita gaat ook erg fijn, maar wacht tot januari om te starten, mits de winter niet te slecht wordt, zo'n jonge paarden wedstrijd vind ik super leuk om te kijken, maar om mee te rijden tussen al die guppies zie ik niet zo zitten ha.ha, en met een duits paard heeft het ook niet zoveel zin om mee te doen met de VSN.

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:51

Batlow, wat enorm balen zeg dat je paard niet fijn loopt, hopelijk kunnen ze een oorzaak vinden, alleen zou je niet liever eerst een kreupelheids onderzoek doen op een gewone kliniek waar ze ook foto's en echo's kunnen maken, voordat je straks veel geld kwijt bent en er toch een onderliggende reden voor is dat je paard niet fijn is, die ze daar niet kunnen opzoeken omdat ze er niet in kunnen kijken.
Sterkte en succes!!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:59

Hij is eigenlijk niet kreupel of iets dergelijks, het is eigenlijk gewoon een check, maar van verschillende osteo's hier in de buurt hoor ik eigenlijk geen goede verhalen, dus ik betaal maar meer voor kwaliteit. Hij is nog nooit bij osteopaat geweest dus dit wil ik eerst doen voor we verder gaan beleren. Mocht hij pijn in zijn rug hebben, wil ik niet dat hij rijden gaat associëren met pijn... Dus voor de zekerheid zijn complete lichaam op check
kan nooit kwaad, liever dat het eigenlijk niet nodig is dan een keer te weinig met alle gevolgen van dien

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:15

ow gelukkig!! Netjes hoor om hem eerst goed na te laten kijken!
Voor osteopathie zijn ze bij Laarakker inderdaad erg goed, alleen om een diagnose te stellen over slijtage van het skelet helaas niet zo betrouwbaar, heb ik inmiddels met 3 verschillende paarden ondervonden, vandaar! Maar dat is puur omdat ze er niet in kunnen kijken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:06

Merkte je tijdens het beleren door de instructrice iets bijzonders aan hem Batlow? Ik vind het wel een heel verstandige keuze hoor. Ik ga hetzelfde doen.

Overweeg ook een rustpauze in de winter. En waarom? Floor is de laatste weken zooo braaf met alles dat ik me afvraag of ik nog voldoende nieuwe ideeën heb om haar bezig te houden tot het voorjaar :-).

Longeren met en zonder zadel gaat super. Ze doet alles zonder tegensputteren op stem en mijn lichaamstaal, we lopen balkjes, springen aan de hand over een enkel boomstammetje of plasje in het bos, oefenen met trailerladen, wandelen in het bos, doen aan vrijwerken en dan verdeeld over 2 tot 3 keer in de week.

Heb nog leren sturen (dubbele lijn) en longeren met zadel en beugels op de planning, maar dan ben ik wel klaar met crea ideeën. Bit laat ik nog even voor wat het is. Ga bitloos starten.

Vandaar mijn plan voor de winterstop. Of hebben jullie nog dingen die jullie doen en ik nog niet?:-)

Floor blijft nog een winter in de opfok en dan meer specifiek; op de weide. Dan is ze 4 als ik haar ga inrijden. Denk dat ik de meeste voorbereiding dan wel heb gehad haha.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:10

Jaa ik doe mee op Prinsenstad! Verwacht niet veel hoor, gewoon lekker rijden.
Hij kan nog best een beetje happen en alles vastpakken, af en toe gaat hij nog eens omhoog aan de hand en hij loopt gemiddeld 2x per week los Door de gang hahaha. hij is absoluut niet gemeen, maar gewoon baldadig!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:12

Wat een boefje, Mavantos! Wanneer is Prinsenstad?

Verstandig Batlow!

Vandaag heeft iemand eindelijk rijfoto's kunnen maken van Gideon. Ik ben er echt superblij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gideon is na 4 maanden wei, weer 4 weken onder het zadel. Ik rij hem ongeveer 3 tot 4 keer in de week (om de dag) en hij pakt het ontzettend leuk op. Hij is superbraaf en lijkt het werk ook leuk te vinden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:13

Niet volgend weekend, maar het weekend daarop!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:18

Dan heb je nog heel even om te oefenen :-). Leuk hoor! Veel succes alvast.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 23:34

Zo ik had weer heel wat bij te lezen.
Wat een knapperds komen er voorbij.
En ik ben persoonlijk toch ook voor het röntgenologisch keuren.
Niet alleen de benen maar ook de rug.
Het risico is mij te groot.
Zeker omdat ik niet meteen een zak geld zou hebben om dan meteen een ander dier te kopen.
Hier gaat het ook stap voor stap vooruit.
In het donker rijden vind ze nog wel erg spannend.
Overdag ontspant ze sneller.
Overgangen gaan steeds fijner en ze is ontzettend slim.
Pakt het werk makkelijk op.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:20

Leuk, Jessica dat het zo fijn gaat. In het donker wordt voor ons ook nog wel een dingetje denk ik. Gideon is soms wat bodemschuw.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 10:06

Ik ben nog niet helemaal bij gelezen maar lees dat het Totilas verhaal nep is? Wat vreemd zeg!

En wat betreft keuren; ik heb die van mij bij aankoop klinisch en röntgenologisch laten keuren nadat ik met mijn vorige paarden al wat mee heb gemaakt.

Vrijdag heb ik m'n eerste officiële wedstrijd gereden.

Ze was super braaf. Ze vond de coniferen bij de witte hekjes wat spannend en hierdoor liet ik me een beetje meeslepen in haar spanning en vergeet dan te paardrijden... Op zich de proef goed door kunnen sturen maar had wel wat haperingen zoals verkeerde stelling en te diep lopen. Ik had 182 punten. 5e V.d. 11. Nu zijn we beide toe aan vakantie!!!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:46

Goed eerste resultaat toch? Gefeliciteerd met je punt iig.

Mooie foto's van Gideon, knap paard is het.

Quintyste

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 10:47

Hooi ik heb ook een 3 jarige! Ik heb een kwpn ruin, Eros, eigenlijk heet hij grand prestige, hij is springgefokt, vader is con polydor. Ik heb hem nu 3 weekjes maar al ongelofelijk veel pech, ik trof hem in de wei aan met een hele grote wond aan de binnen kant van zijn been, gelijk de dierenarts gebeld maar het was al te oud om te hechten.. Het gaatnu al ietsje beter... Mijne is al wel ingereden maar ik ben benieuwd hoe hij reageert als ik er weer op ga nadat hij zo lang op stal heeft gestaan hihi. Het is echt een leukerd ;) jullie paardjes zien er ook leuk uit!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:58

Dank je, Jibbel :-).

Balen, Quintyste dat je hem nu net met een wond uit de wei haalt. Zal best even spannend worden als je er weer opgaat. Toen die van mij weer onder het zadel kwam, nadat hij een aantal maandjes vrij had gehad, heb ik er wel hulp bij gevraagd en heeft de zadelmakmaker hem nog even 2 keer voor gereden. Daarna kon ik me er zelf mee redden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:03

Hebben jullie een soort schema voor jullie 3 jarige trouwens? En hoeveel rustdagen in de week? :)
Gigi staat 2 tot 3 daagjes per week stil (overdag wei, 's nachts stal) max. 1x per week erop en tussendoor wat longeren en losgooien :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:37

Ik rij nu 4x per week, tot de wedstrijd. Daarna rust periode en rij ik ook weer minder

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:28

Goed gedaan _Anneruth!
En dat is echt balen zeg Quintyste, die jonge dieren zijn nog niet zo zuinig op zich zelf.
Hopen dat hij snel en voorspoedig herstelt.
JudArthos ik probeer toch wel Drie à vier keer per week te rijden.
Dat hoeft niet lang te zijn.
Ze blijft dan wat koeler en fijner bewerkbaar.
Laatst had ze 5 dagen stil gestaan en dat is gewoon te veel.
Was net zo'n ongeleid projectiel :D
Nu heeft ze een paar dagen achtereen gelopen en heb ik vandaag super fijn af kunnen sluiten.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:32

Ik las hier laatst ook dat iemand een paard had die voelde alsof het steeds met de handrem er op liep, maar later toch goed is gekomen. Wie was dat?

Die van mij heeft precies hetzelfde en het lukt me niet hem voorwaartser te krijgen...denk dat ik toch maar eens de osteopaat laat kijken....

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:36

Jessica24 Dat zou inderdaad wel een van de dingen zijn waarom ik wel eens vaker zou gaan rijden, maar ik ben altijd bang dat het echt nog te vroeg is en ze zich zou kunnen gaan verzetten ect..

mavantos Rustperiode zal hier ook wel komen, met alleen een buitenbak kom je in de winter niet zo ver :=

manubres Daar had de mijne de eerste keren ook last van, bleek gelukkig alleen spanning te zijn :)