3 readings van mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:55

quibje schreef:
Kuggur schreef:
Jij hanteert hier een zeer losse definitie van "belangenloos".

leg uit?

Ja, ik ben ook wel erg benieuwd!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:57

Kuggur schreef:
singasong schreef:
Respect voor jou pmagnetiseur dat je dit belangenloos hebt gedaan!

Jij hanteert hier een zeer losse definitie van "belangenloos".

Los of niet...
Hij heeft de mensen/dieren die zich hebben opgegeven voor de 'bokt-actie' geholpen zonder er iets voor te vragen.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:15

Waarom gebruiken ze bij paardenklinieken niet zulke personen? Het liefst al bij de ingang, scheelt een hoop zoekwerk? ;)

yarrah

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:20

Hebben ze ook een keer bij mijn paard gedaan. Wat zaten die er naast zeg!.
Ik weet niet wat ze allemaal bij hem hadden verzonnen, maar wat een kul.
Als je er in gelooft, gewoon doen. Maar ik ben niet overtuigd.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:29

InekeN schreef:
Waarom gebruiken ze bij paardenklinieken niet zulke personen? Het liefst al bij de ingang, scheelt een hoop zoekwerk? ;)

Omdat het niet werkt.

Wat betreft mijn opmerking over de term belangenloos, en het leek mij nogal voor de hand liggend, dit is een (blijkbaar aardig effectieve) reclamecampagne. Daar bedoel ik verder niets negatiefs mee, het is een aardige manier om naamsbekendheid te vergroten, maar het is geen actie vrij van commercieel belang.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:15

Als het niet werkt; dan werkt het niet. Echter, omdat dit altijd een discutabel thema blijft had ik besloten erop uit te trekken en te laten zien dat het WEL werkt.

Ik heb een ieder in Nederland in de gelegenheid gesteld om met een FB like een gratis behandeling te verkrijgen; ook vrij van reiskosten. Ik heb in 2 zaterdagen 18 paarden behandeld en 2 personen en er komt nog een zaterdag achteraan. Dan nog zal ik geen 16 mln mensen bereiken en dat was ook niet mijn doel. Ik heb geen ander selectie criterium toegepast dan vol=vol.

Ik ben niet afhankelijk van het magnetiseren, maar zou het leuk vinden er mijn baan van te maken. Dus in die zin niet belangeloos, wel gratis.
Denk niet dat ik er ook maar iemand mee geschaad heb en dat ik mij niet heb verstopt achter schimmige praktijken. Ieder heeft mee kunnen kijken wat ik deed en gehoord wat ik als klachten doorkreeg. Ik had vooraf meestal geen enkele informatie en dat kunnen de betrokkenen bevestigen.

Maar je raadt het al ...de mensen die er erg van overtuigd zijn dat het niet werkt, hebben zich niet de kans genomen om dit zelf te onderzoeken en/of te weerleggen.

T.a.v. een DA. Natuurlijk zal een regulier DA dit niet altijd als welkom ervaren. Hij/ zij heeft ervoor gestudeerd en geïnvesteerd. Ik niet. Al zijn er zeker wel (dieren)artsen die het wel als aanvullende dienst zien.

Daarnaast is er natuurlijk ook financieel gewin mee gemoeid. Desalniettemin heb ik al wel een keer een DA bij een behandeling gehad, maar die kon er niet zoveel mee. En toch zei ik van buitenaf dat er haken aan zijn kiezen links zaten en dat werd door de daaropvolgende tandarts bevestigd. (aan zjn Backenzähne want het was in Duitsland). Daar was deze DA getuige van.

Maar eerlijk is eerlijk er is buiten een duidelijk rustig wordend paard dat tijdens de behandeling begint te slikken of te likken niet heel erg veel te zien.
Het resultaat duurt vaak ook een nachtje.

Ook ben ik via BOKT bij een hoefsmid geweest om te behandelen; daarvan staan films op mijn site.

M.a.w. ik schuw de reguliere zorg zeker niet en ik vind het leuk en leerzaam als er zo iemand bij is.

Het waren tot nu leuke ook voor mij leerzame zaterdagen met over het algemeen merkbare goede resultaten. En dat merkbaar uitte zich in de reacties van het paard en hun eigenaren.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:03

pmagnetiseur schreef:
Maar je raadt het al ...de mensen die er erg van overtuigd zijn dat het niet werkt, hebben zich niet de kans genomen om dit zelf te onderzoeken en/of te weerleggen.

Kijk dit vind ik nu een dooddoender!
In mijn geval wat daar absoluut geen sprake van. Bij een NVVR weekend werd van te voren gevraagd om een foto van je paard te sturen. Waar het voor gebruikt werd werd er niet bijverteld.
De eerste avond werden de foto's besproken door het team die daar toen clinics verzorgden. En dat ging als volgt zij vertelden wat dingen wat ze zagen op de foto. En de eigenaren die dachten dat het over zijn paard ging moest zijn hand opsteken. En daar ging veel mis.... en bij mijn paard al helemaal. Het eerste wat ze meteen opmerkten, toen ze mijn paard zagen in het echie dat hij veel groter was dan op de foto.
Mijn conclucie aan de hand van foto's kun geen readings doen!!
Maar als nuchtere groninger dat ik ben, kan het al helemaal niet.
Neem dieren nu gewoon als ze zijn en behandel ze gewoon als een dier. En stel geen vragen dat doet een dier ook niet.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 09:55

Als zeer nuchtere Utrechter is Roburt ook bij mij belangenloos langsgeweest. Ik nam niet deel aan de "BoktTour" maar hij wipte onderweg naar huis aan. Het is heel makkelijk om hem met de grond gelijk te maken maar ik ben van mening dat zolang je hem zelf niet persoonlijk hebt ontmoet en bezig hebt gezien dit niet netjes is. De ene persoon is de andere nu eenmaal niet. Ik ben wars van alles wat met spiritualiteit en Derek Ogilvies e.d. te maken heeft. Toch heeft hij mij en een vriendin waar hij de pony's van bekeek en "voelde" toch wel tot nadenken gezet. De pony's van die vriendin zijn hier nooit op Bokt of waar dan ook op het internet besproken. Zij heeft geen account en zit weinig tot nooit op het internet. Hij wist precies te vertellen wat er aan de pony mankeerde, welk lichaamsdeel, welke zijde etc.
Verder noemde hij bij die vriendin zelf ook nog wat zaken die klopte.

Moraal van het verhaal...nodig hem uit en oordeel dan! Er zijn genoeg charlatans maar ik ben ervan overtuigd dat hij oprecht handelt!

Dit wil overigens niet zeggen dat ik nu helemaal om ben. Ik zal een ander ook graag eerst aan het "werk" willen zien alvorens te oordelen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:34

yarrah schreef:
pmagnetiseur schreef:

Kijk dit vind ik nu een dooddoender!
In mijn geval wat daar absoluut geen sprake van. Bij een NVVR weekend werd van te voren gevraagd om een foto van je paard te sturen. Waar het voor gebruikt werd werd er niet bijverteld.
De eerste avond werden de foto's besproken door het team die daar toen clinics verzorgden. En dat ging als volgt zij vertelden wat dingen wat ze zagen op de foto. En de eigenaren die dachten dat het over zijn paard ging moest zijn hand opsteken. En daar ging veel mis.... en bij mijn paard al helemaal. Het eerste wat ze meteen opmerkten, toen ze mijn paard zagen in het echie dat hij veel groter was dan op de foto.
Mijn conclucie aan de hand van foto's kun geen readings doen!!
Maar als nuchtere groninger dat ik ben, kan het al helemaal niet.
Neem dieren nu gewoon als ze zijn en behandel ze gewoon als een dier. En stel geen vragen dat doet een dier ook niet.

Jij scheert ze allemaal over 1 kam.
Omdat jij dit hebt mee gemaakt is elke magnetiseur zo?
En kan niemand readen vanaf een foto? een paard stelt geen vragen?Nee niet bij elk mens nee.

Mijn paard vertelde mij dat ze wel degelijk een hoefzweer had,terwijl de Hoefsmid én D.A. dit hadden uit gesloten! Nix geen peesontsteking,wat ze had volgens de D.A.,maar een hoefzweer!
Ik heb haar behandeld met mijn handen en de volgende dag sprong de zweer open aan de kroonrand.

Kuggur

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:32

Niet echt een logische redenatie Gohya, maar dat komt niet helemaal onverwacht.