Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Lelijke paardennamen, geef toe, hoe heet(te) je paard echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:36

mijn waarschijnlijk nieuwe paard heet Loverboy
ja ik ben verliefd op een loverboy jongens!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:38

Mijn paard heet op stamboom Baltic...Moet je eens een roepnaam van maken: Ballie!!! -O- Ik heb hem The Edge genoemd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:40

licorne schreef:
Wat een leuk topic :')

Mijn KWPN-merrie heette Ursula toen ik haar kocht, en dat pastte TOTAAL niet bij haar vond ik. Ze heet nu Joy, ook op wedstrijden!

Een vriendin van mij is bezig met de aankoop van een merrie die "Ociosa"' heet, hetgeen zoiets als "doelloos" schijnt te betekenen. Dat vind ik gewoon SNEU! Ze is aan het broeden, mocht de koop doorgaan, op een mooie naam die nou juist "bestemming" betekent, zoals Tara of Desteny...

Ik ken een gelderse ruin die officieel "Drinkwater" heet, dat is ook niet alles...

Destiny vind ik wel een beetje penny :o

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:42

Jauke heette toen ik hem kocht eigenlijk Pim, ook nog eens vernoemd naar Pim Fortuyn. Ik zag mezelf al bij de wei staan "Pimmetje!" Dat werd hem dus niet :))

Llevado heette eigenlijk Moreno d'Oro, dat betekent zoveel als de goud gebruinde, op zich niet lelijk, maar zijn roepnaam wordt dan natuurlijk Moreno en dat betekent bruine, voor en valk vond ik dat toch niet zo passend. Daarnaast vond ik Moreno ook wat gewoontjes. Ik kreeg hem van zijn fokster, daarom ben ik uiteindelijk uit gekomen bij Llevado por el Viento, Roepnaam dus Llevado [Jevado] of Vado, dat betekent "gedragen door de wind" oftewel, aan komen waaien en hij is me natuurlijk gewoon aan komen waaien :D

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:42

Ik had ook nog een heel grappig verhaal gehoord van een kennis
Ze had een palomino quarter horse ruin, ik weet zijn volledige naam niet meer maar er zat Sun in zijn naam.
Hij had hele kleine oren in verhouding en werd liefkozend: 'Sunny Bunny Little Oortje' genoemd.
Iemand heeft een keer hem geleend en een onderlinge pleasure of reining wedstrijd gereden met hem.

Diegene was van mening dat Sunny Bunny Little Oortje zijn officiele stamboeknaam was en zo werd hij dus ook echt ingeschreven en omgeroepen op de wedstrijd _O-
Laatst bijgewerkt door DaphneG op 11-11-12 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:44

Een hele sjieke mooie fries die ik reed, heette Vicky.. _O-
Echt te erg! Mijn oude verzorgpony van vroeger heette Duck, ook niet echt bepaald mooi. (wij noemde hem Duke!)
Ook kende ik een pony die Gertje heette..

Het paard die ik nu rijd heet Zicaro, vind ik wel een leuke naam. <3
Alleen lastig afkorten, Zic.. maarja dat spreek je uit als ziek en dat klinkt gek!

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:46

DaphneG schreef:
Ik had ook nog een heel grappig verhaal gehoord van een kennis
Ze had een palomino quarter horse ruin, ik weet zijn volledige naam niet meer maar er zat Sun in zijn naam.
Hij had hele kleine oren in verhouding en werd liefkozend: 'Sunny Bunny Little Oortje' genoemd.
Iemand heeft een keer hem geleend en een onderlinge pleasure of reining wedstrijd gereden met hem.

Diegene was van mening dat Sunny Bunny Little Oortje zijn officiele stamboeknaam was en zo werd hij dus ook echt ingeschreven en omgeroepen _O-

hahahaha die is echt geniaal! :)) _O-

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:47

Mijn groninger heet op papier 'Patricia" maar zo heet ik ook :') , dus dat word hem niet, hebben haar omgedoopt tot Puk. En dat past prima bij haar.
Mijn hengst Flóki heet in de wandelgangen 'De Flook' haha.

de rest heet gewoon zoals ze heten, prima namen.

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:54

hotchocolat schreef:
Mijn nieuwe aanwinst heet Resi, gezien ze nog geen papier en chip heeft wordt dit nog veranderd. Gezien ik nogal insperatieloos ben heb ik nog niets nieuws.

ik vind Residor eigenlijk wel leuk. :D
heb sowieso een zwak voor namen die eindigen met 'dor'
xx

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:35

Mijn appaloosa heet officieel Baronet, maar heb ik omgedoopt tot Pip, wat hem veeeeellll beter past.
De welsh pony heet officieel Chapeau, maar hebben we Mickey genoemd.
Mijn fries heet officieel Kaspar en word ook gewoon Kaspar (of Kas/ Kassie) genoemd.

alyssiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:09

Echt een leuk onderwerp. Heb al zoveel leuke dingen gezien en eigenlijk best grappig dat bijna iedereen zijn of haar paard laat omdopen hihi.

Mijn lieve merrie heet volledig Amalia v/d Boleemhoeve... Noem haar gewoon Amalia al zeg ik vaker; " meis " en als ik aan het rijden ben en haar beloon zeg ik vaak " brave pony" terwijl ze gewoon 1,70m is. :D

nazdarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:12

myn ventje had de naam Boy bij de vorige eigenaar,
bij ons heet hij Amstel ..

en een oude lease pony van mijn heet SpokiDoki

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:37

mijn vorige pony heette Lisa maar noemde haar vaak Liesje .
Bij mijn paard is het anders gegaan, die heette Ziburga officieel vond het echt afschuwelijk xD Bij de vorige eigenareb
was ze omgedoopt naar Zoe maar daar luisterde ze niet naar :o Ik wilde haar eigenlijk een andere naam geven maar
Kwam erachter dat Zoe 'leven' betekent en dat vind ik wel mooi bij haar passen. Ik ben ook aan de baan ZIburga gaan
wennen Dat ik dus haar naam als we een wedstrijdje rijden. Ik krijg nog wel eens de opmerking : wees blij dat ze niet
met de H moest beginnen *D Hamburga... Juist

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:43

die van mij is een ruin en heet ammie!! ja echt waar ammie.. pffff te erg gewoon en mensen denken ook altijd dat het een merrie is, hij heet nog steeds ammie, maar zijn startnaam is toch echt veranderd in amazing.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 12-11-12 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:46

Die van mij heette officieel Samantha, maar de oude eigenaren hebben haar Just genoemd.. Heb het maar zo gelaten haha!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:09

Mijn verzorgshetjes heten officieel Fosco en Kitty, maar vind Jut en Juul een stuk leuker :D

Op de manege hebben we ook een aantal ernstige namen.

Meddie --> Ja, een Merrie.
Nelson --> merrie
Jamai --> Ook een merrie
Jim --> ook een merrie
Bonnie
Glitter, jawel. De pony heet Glitter.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:11

Mijn paardje heet Warempel
Ook al dacht ik bij de aankoop, ik ga de naam veranderen, vond ik het na een week helemaal bij hem passen..

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:11

De naam van mijn paard is niet veel veranderd. Hij heet officieel Brescia, maar het is een ruin en het bekte niet lekker. Nu is het gewoon Brescio (of Frits :P )

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:58

my_precious schreef:
die van mij is een ruin en heet ammie!! ja echt waar ammie.. pffff te erg gewoon en mensen denken ook altijd dat het een merrie is, hij heet nog steeds ammie, maar zijn startnaam is toch echt veranderd in amazing.

Oei dit vind ik inderdaad wel beetje sneu :') Amazing vind ik dan wel een goede oplossing voor die naam :D

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:24

Mijn vorige paarden merrie, heette in der stamboek Corfu en dat dan nog wel voor een merrie, wij hebben haar ziva genoemd dat beteekend in het grieks Goding van het Leven! :j

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:28

de vorige eigenaar dacht dat ze hawaiana noemde hij wist het niet hij riep meestal maar iets...
(zo vertelde mijn ouders het mij paardj voor verjaardag gekregen)

mijn vader heeft ze Joyco genoemd :D
Joy = plezier co= en meer

leuk e :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:35

Ach bij ons op de manege staat/ stond een pony die, jawel, ''Mooie Pony'' heet. Geen idee of ze op papier ook zo heet. Het kan altijd erger :')

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:37

mijn paard heet officieel Jelma
maar de oude eigenaresse vond dat niks en heeft er Just in time for artemis van gemaakt omdat ze haar gered heeft van de dood. voor mensen die niet zo goed zijn in engels de betekenis is: net op tijd voor artemis. en haar roepnaam is artemis

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:45

HiHi :=
wat komen er hier een namen voorbij zeg! maar ik zal me maar aan sluiten... :
Mijn eerste shetje heette op papier Paula... dit vond ik niet zo geweldig en toen las ik nog veel boeken waar het paard 'Daya' in voor kwam. Dus ik noemde haar altijd Daya... Toen kreeg ik er een 2e bij en die heet sneu genoeg op papier 'Viola' -O- , dit vond ik natuurlijk nogal sneu voor een shetje en aangezien ze iets kleiner was dan Daya noemde ik haar de eerste week 'kleintje'. Toen werd ze omgedoopt tot 'Ukkie'. Later ging mijn geliefde paardje Daya dood door een koliek aanval |( en werd er een paar maand later een mini appalosa bij gekocht... maar die was naamloos... dus die heb ik omgdoopt naar 'Appie'...

dus nu lopen Ukkie en Appie vrolijk in de wei :+
maar wanneer ik ze roep, roep ik meestal: 'Ukkepuk en Appelflap' :+ :')

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:44

op papier heet ze olga.. vond ik echt een kakkers naam.. nu heet ze chika, je zegt tjika