Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
licorne schreef:Wat een leuk topic![]()
Mijn KWPN-merrie heette Ursula toen ik haar kocht, en dat pastte TOTAAL niet bij haar vond ik. Ze heet nu Joy, ook op wedstrijden!
Een vriendin van mij is bezig met de aankoop van een merrie die "Ociosa"' heet, hetgeen zoiets als "doelloos" schijnt te betekenen. Dat vind ik gewoon SNEU! Ze is aan het broeden, mocht de koop doorgaan, op een mooie naam die nou juist "bestemming" betekent, zoals Tara of Desteny...
Ik ken een gelderse ruin die officieel "Drinkwater" heet, dat is ook niet alles...
DaphneG schreef:Ik had ook nog een heel grappig verhaal gehoord van een kennis
Ze had een palomino quarter horse ruin, ik weet zijn volledige naam niet meer maar er zat Sun in zijn naam.
Hij had hele kleine oren in verhouding en werd liefkozend: 'Sunny Bunny Little Oortje' genoemd.
Iemand heeft een keer hem geleend en een onderlinge pleasure of reining wedstrijd gereden met hem.
Diegene was van mening dat Sunny Bunny Little Oortje zijn officiele stamboeknaam was en zo werd hij dus ook echt ingeschreven en omgeroepen
Ik wilde haar eigenlijk een andere naam geven maar
Hamburga... Juist my_precious schreef:die van mij is een ruin en heet ammie!! ja echt waar ammie.. pffff te erg gewoon en mensen denken ook altijd dat het een merrie is, hij heet nog steeds ammie, maar zijn startnaam is toch echt veranderd in amazing.
Amazing vind ik dan wel een goede oplossing voor die naam
, dit vond ik natuurlijk nogal sneu voor een shetje en aangezien ze iets kleiner was dan Daya noemde ik haar de eerste week 'kleintje'. Toen werd ze omgedoopt tot 'Ukkie'. Later ging mijn geliefde paardje Daya dood door een koliek aanval
en werd er een paar maand later een mini appalosa bij gekocht... maar die was naamloos... dus die heb ik omgdoopt naar 'Appie'...