Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:49

en als er hier iemand is, die diegene die zijn paard expres heeft aangereden,
een vriendelijk bedankje en een bos bloemen geeft..

dan weet ik niet wat DIEGENE in de buurt van een paard doet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:50

nikilover schreef:
maar een paard is een levend wezen en dat is een HEEL ander verhaal voor mij..

.. en daar ben jij en ALLEEN JIJ verantwoordelijk voor, dus heb jij NOOIT voorrang en behoor je de regels beter te kennen dan wie ook.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-08-12 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:53

Huertecilla schreef:
nikilover schreef:
jij trekt VEEL te snel conclusies.

Vandaar ´waarschijnlijk´ :)*

Op dit topic is daar een heel goede grond voor gelegd helaas.

Ik blijf erbij dat dit soort topics veel en VEEL schadelijker zijn dan een foto zonder cap waar Bokt ontmoedigingsbeleid tegen voert.
Kijk naar wat de ts net schrijft. Die heeft totáál niet op haar netvlies dat cap en bp niet verplicht zij en alleen iets doen voor háár als ze van haar paard kukelt. Dat die dingen eerder bijdragen aan haar gevoel van onaantastbaarheid en het vreemde´kijk mij eens veilig bezig zijn´ niets, maar dan ook NIETS afdoet aan haar grensoverscheidende wangedrag als ruiter.

die ' waarschijnlijk ' van je , sloeg niet op het gedeelte agressie wat over mij ging, maar over het gedeelte TS , of niet? ;)

overigens is met buitenrijden een cap wel verplicht.. als er ongelukken gebeuren en je rijd zonder cap ben je gewoon niet verzekerd.. dat mensen er lak aan hebben, dat is eigen keus :)

TS zegt nergens dat het fietspad aan haar behoort oid.
Het enige wat TS wilt zeggen is dat dat uitscholden geheel onnodig is.

En dan kan je met dure woorden gaan gooien,
maar dat verandert niks aan de situatie.

Ook als je een rijbaan deelt, dien je respect te hebben, iedereen heeft toch normen en waarden?
Een vriendelijke wielrenner zou ik absoluut ZONDER problemen op een ruiterpad laten passeren..
omdat ik niet de instelling heb: DIE WEG IS VAN MIJ.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:53

Huertecilla schreef:
amykimmie schreef:
ik draag altijd een cap (en bp in sommige gevallen)

...en dat is niet verplicht.
Wél dat je weet dat je in de berm gedóógd wordt; gást bent op een plek waar je eigenlijk NIET MAG rijden.

Die cap en bp geven alleen maar een veilig, onkwetsbaar, gevoel aan jouzelf waardoor je nóg meer risico bent voor de rest van de samenleving in de openbare ruimte waarin je lak hebt aan de regels.

heeft niets met wel/niet ´normaal´´ vinden van doen. Gewoon met de wet en je fundamentele verantwoordelijkheden voor je eigen gedrag en het welzijn van je rijdier.

Ach nu is het dragen van een cap opeens weer slecht?
Normaal heeft imo daar degelijk wel iets mee te maken.
Dat van die berm weet ik ook wel, dat hoef je in elk bericht wat je stuurt niet elke keer te herhalen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:54

Huertecilla schreef:
nikilover schreef:
maar een paard is een levend wezen en dat is een HEEL ander verhaal voor mij..

Dus heb jij NOOIT voorrang en behoor je de regels beter te kennen dan wie ook.

ik neem ook nooit voorrang, krijg ik het is het mooi meegenomen.
Waar concludeer jij uit dat ik denk dat ik voorrang heb?

Ik zal never te nimmer mijn paard in gevaar brengen ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:55

nikilover schreef:
overigens is met buitenrijden een cap wel verplicht.. als er ongelukken gebeuren en je rijd zonder cap ben je gewoon niet verzekerd..

Open brief aan de BOKT leiding; zie hier de oogst van uw beleid mbt de cap. Gefeliciteerd :+

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:57

Huertecilla schreef:
nikilover schreef:
overigens is met buitenrijden een cap wel verplicht.. als er ongelukken gebeuren en je rijd zonder cap ben je gewoon niet verzekerd..

Open brief aan de BOKT leiding; zie hier de oogst van uw beleid mbt de cap. Gefeliciteerd :+

ik zou de rest ook negeren als ik jou was :)

god, en dat noemt de TS kinderachtig :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:58

amykimmie schreef:
In de trend van het fietspad/wielrenster/paard gedoe, als ze me niet was uit gaan schelden, had ik graag heel sociaal even sorry!! willen roepen.

Jij bent degene die verantwoordelijk is voor de ontstane situatie. Misschien zou je wel moeten beginnen met jezelf daar voor te verontschuldigen en sorry te roepen in de plaats van eerst respect te verwachten om dan misschien ook nog wel sorry te willen zeggen. Maar zelfs als er niet zo blij op de situatie gereageerd wordt, dan zal je je nog steeds moeten realiseren dat het jouw fout is dat er een gevaarlijke situatie ontstaat en accepteren dat mensen op dat moment niet blij met jou zijn. Het is jouw fout en jouw verantwoordelijkheid en daar valt weinig aan te vergoeilijken.

@urielle, in Belgie is het wettelijk gezien zo dat je met een groep wielrenners op de weg ipv op het fietspad mag rijden. In Nederland denkt de wetgever er op dit moment over na om dat ook te veranderen. Dus waar jij woont staat een groep wielrenners gewoon in hun recht als ze op de weg rijden. Dit in tegenstelling tot ruiters op een fietspad, die daar niet thuishoren en waar de wetgever er ook niet over denkt om dat te veranderen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:59

Karl66 schreef:
amykimmie schreef:
In de trend van het fietspad/wielrenster/paard gedoe, als ze me niet was uit gaan schelden, had ik graag heel sociaal even sorry!! willen roepen.

Jij bent degene die verantwoordelijk is voor de ontstane situatie. Misschien zou je wel moeten beginnen met jezelf daar voor te verontschuldigen en sorry te roepen in de plaats van eerst respect te verwachten om dan misschien ook nog wel sorry te willen zeggen. Maar zelfs als er niet zo blij op de situatie gereageerd wordt, dan zal je je nog steeds moeten realiseren dat het jouw fout is dat er een gevaarlijke situatie ontstaat en accepteren dat mensen op dat moment niet blij met jou zijn. Het is jouw fout en jouw verantwoordelijkheid en daar valt weinig aan te vergoeilijken.

@urielle, in Belgie is het wettelijk gezien zo dat je met een groep wielrenners op de weg ipv op het fietspad mag rijden. In Nederland denkt de wetgever er op dit moment over na om dat ook te veranderen. Dus waar jij woont staat een groep wielrenners gewoon in hun recht als ze op de weg rijden. Dit in tegenstelling tot ruiters op een fietspad, die daar niet thuishoren en waar de wetgever er ook niet over denkt om dat te veranderen.

TS had echt wel sorry tegen die persoon in kwestie gezegd als die niet meteen was gaan schelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:00

Huertecilla schreef:
nikilover schreef:

Dat ik een cap of bp draag, schaadt de gezondheid van een andere weggebruiker niet hoor.
Maar goed, ik zal op verzoek van jou de volgende keer deze dingen niet dragen, want dat komt arrogant over tov de medeweggebruiker?

en karl, als mevrouw direct al hard begint te schelden, ga ik niet sorry schreeuwen.
het was trouwens ook niet de mooiste scheldpartij (ze vond het nodig om er ziektes bij te halen, ik denk dat dit al genoeg zegt), scheldpartijen zijn nooit mooi, maar wat zei zij ging tot over de top.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:02

Tja, ik vind het altijd zo makkelijk gezegd, dat je zelf maar moet zorgen dat je paarden 100% verkeersmak zijn en anders maar van de openbare weg moet af blijven.
Soms kan je niet anders. En je moet ook de kans krijgen om het aan te kunnen leren.
Wij hebben hier momenteel 2 jonge veulens van nu 2 en 3 maanden oud. En zo nu en dan moeten de paarden verweid worden. Je paarden laten verhongeren is namelijk ook niet echt wettelijk toegelaten. :+ En je moet toch toegang hebben naar je eigen land...
Dan kan je niet anders dan over de openbare weg. Nu zijn onze veulens van in het begin al behoorlijk gedrild. Ze lopen braaf aan een touwtje naast een begeleider en ze zijn beiden al wel eens redelijk probleemloos over de weg verplaatst. Maar het blijft stress.
Zeker omdat alle 'rustige' routes zoals de dijken, de landweggetjes en de bossen hier in het dorp helemaal verboden zijn voor paarden. (ruiterpaden bestaan hier trouwens ook niet.)
Dus je wordt meteen verplicht om met zo'n veulen over een 70km weg te gaan lopen. (zonder bermen, in dit geval)
Dan kiezen we al de meest onmogelijke moment van de week ivm het vermijden van zwaar verkeer. (meestal zondagochtend heel vroeg)
Maar dan krijg je dus die kuddes coureurs die in hun bed gepist hebben ofzo...
En dan gaat dat waarschijnlijk ook wel goed. Maar zekerheid heb je daar nooit in. Een ongeluk met een jong dier is zo gebeurd.
Ik kijk er alleszins telkens enorm tegenop. :o

Mijn grote frustratie is vooral dat het je zo onmogelijk gemaakt wordt om je dieren iets aan te leren. Er zijn hier in de omgeving ontzettend mooie alternatieven voor ruiters. Tussen 2 van mijn weides ligt bijvoorbeeld een heel recreatie-watersportgebied (uitgebaat door de staat), waardoor ik op amper een kwartiertje van de ene naar de andere weide zou kunnen zonder een voet op de openbare weg te zetten. En hetzelfde voor enkele andere weides die verbonden zijn door prachtige verhoogde en verharde dijken.
Maar allemaal verboden terrein. En waarom eigenlijk? Alle andere weggebruikers mogen er wel gebruik van maken. Maar ik moet met mijn jonge veulens over nationale wegen... begrijpen wie begrijpen kan.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:03

@ amykimmie,

stop maar met jezelf 100 keer te herhalen en jezelf te verantwoorden,
je bent geen klein kind meer komop zeg.

Ik weet dat het welzijn van je paard bij jou voorop staat, en zo hoort het.

Mensen die andermans welzijn voor die van hun paard zetten, zijn in MIJN ogen geen paard waard.

Die kunnen beter op de fiets stappen, als het hun toch niet boeit als er iets met het paard gebeurd. en dan heb je ook geen situatie dat je misschien ergens rijd waar het niet mag :+

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:05

Luckystory schreef:
Tja, ik vind het altijd zo makkelijk gezegd, dat je zelf maar moet zorgen dat je paarden 100% verkeersmak zijn en anders maar van de openbare weg moet af blijven.
Soms kan je niet anders. En je moet ook de kans krijgen om het aan te kunnen leren.
Wij hebben hier momenteel 2 jonge veulens van nu 2 en 3 maanden oud. En zo nu en dan moeten de paarden verweid worden. Je paarden laten verhongeren is namelijk ook niet echt wettelijk toegelaten. :+ En je moet toch toegang hebben naar je eigen land...
Dan kan je niet anders dan over de openbare weg. Nu zijn onze veulens van in het begin al behoorlijk gedrild. Ze lopen braaf aan een touwtje naast een begeleider en ze zijn beiden al wel eens redelijk probleemloos over de weg verplaatst. Maar het blijft stress.
Zeker omdat alle 'rustige' routes zoals de dijken, de landweggetjes en de bossen hier in het dorp helemaal verboden zijn voor paarden. (ruiterpaden bestaan hier trouwens ook niet.)
Dus je wordt meteen verplicht om met zo'n veulen over een 70km weg te gaan lopen. (zonder bermen, in dit geval)
Dan kiezen we al de meest onmogelijke moment van de week ivm het vermijden van zwaar verkeer. (meestal zondagochtend heel vroeg)
En dan gaat dat waarschijnlijk ook wel goed. Maar zekerheid heb je daar nooit in. Een ongeluk met een jong dier is zo gebeurd.

Mijn grote frustratie is vooral dat het je zo onmogelijk gemaakt wordt om je dieren iets aan te leren. Er zijn hier in de omgeving ontzettend mooie alternatieven voor ruiters. Tussen 2 van mijn weides ligt bijvoorbeeld een heel recreatie-watersportgebied (uitgebaat door de staat), waardoor ik op amper een kwartiertje van de ene naar de andere weide zou kunnen zonder een voet op de openbare weg te zetten. En hetzelfde voor enkele andere weides die verbonden zijn door prachtige verhoogde en verharde dijken.
Maar allemaal verboden terrein. En waarom eigenlijk? Alle andere weggebruikers mogen er wel gebruik van maken. Maar ik moet met mijn jonge veulens over nationale wegen... begrijpen wie begrijpen kan.

hier ben ik het mee eens :)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:07

Ik meld me hier ook als iemand die zich wel eens ergert aan bepaalde wielrenners/verkeersdeelnemers.

Gelukkig is Luna wel aardig verkeersmak en dat is natuurlijk ook wel gewenst, vooral als je inderdaad over het fietspad of openbare weg moet wandelen.
Waar ik dan wel eens langs ga, is een behoorlijk smal fietspad en kan je eigenlijk net met z'n tweeën naast elkaar lopen of fietsen.
Wat de meeste "niet paarden mensen" niet weten is, dat je juist ook eens over die ene fietspad moet wandelen, eer je paard verkeersmak zal kunnen worden.

Als je juist tijdens dat moment iemand tegenkomt die daar geen rekening mee houdt, omdat hij/zij niet beter weet, is het moment gauw verpest natuurlijk.

Ik begrijp best dat het vervelend kan zijn voor wielrenners dat ze even snelheid moeten minderen omdat er iemand met zijn of haar paard wandelt of rijdt.
Maar hoe doen ze dat met andere "obstakels" zoals fietsende kinderen, wandelende mensen enzovoort?

Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat deze wielrenners met gevaar voor hun eigen, gekke uitwijk manoeuvres maken omdat ze persee geen vaart willen minderen.
En natuurlijk reageert paard daar dan wel op, want als er zonder waarschuwing (lees: fietsbel of even roepen) iemand zo langs je zoeft, daar schrik ik zelfs van!

En helaas, daar waar Luna gestald is, is een zeer geliefd fiets provincie; Drenthe.

Ik moet dan wel zeggen, en dat heeft mij verbaasd want dat was ik niet gewend; sommige auto bestuurders.
Heb al meegemaakt dat als ik een weg wil oversteken, en ik sta dan netjes te wachten tot ik kan, ik soms even opzij moet kijken waar nou die ene auto bleef, omdat hij/zij op mij aan het wachten is totdat ik rustig de weg kan oversteken!

Wat ik gewoon wil zeggen is; het kan wel. Wederzijds respect!
Natuurlijk ga ik ook gewoon de berm in (als die mogelijkheid er is) als ik fietsers aan zie komen of mensen die wandelen.
Want er zijn mensen die ook gewoon bang zijn voor paarden en daardoor rare dingen doen omdat ze niet weten hoe ze met de situatie aan moeten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:07

Karl66 schreef:
Dit in tegenstelling tot ruiters op een fietspad, die daar niet thuishoren en waar de wetgever er ook niet over denkt om dat te veranderen.

...en waarvan de berm óók fietspad is waar de ruiters leidzaam gedoogde gasten zijn.
Geen fietser die blij is met dat gedogen van ruiters in hún :)* berm.

Vergelijk dat gerust met fietsers en voetgangers op het ruiterpad. Die mogen daar vaak WEL gebruik van maken en zie wat op Bokt dáárover geschreven wordt.
Het is gewoon een omgekeerde wereld in de ruiterwereld en Bokt heeft daar heel sterk aan bijgedragen.
Ga vooral zo door; dan wordt gedogen in de berm rap verleden tijd en mag de ruiter alleen nog maar op vrijliggende ruiterpaden en inrichtingen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:11

nikilover schreef:
TS had echt wel sorry tegen die persoon in kwestie gezegd als die niet meteen was gaan schelden.

TS is degene die de fout veroorzaakt en verantwoordelijk is. Dan kan het zijn dat mensen daar ongenuanceerd op reageren, maar dat verandert niks aan het feit dat TS verantwoordelijk is en degene die zich per definitie zou moeten verontschuldigen voor haar fout. Dat wil niet zeggen dat ik het schelden goedpraat, maar er is er maar één die verantwoordelijk is voor de ontstane situatie en dat is TS en dat verantwoordelijkheidsbesef en de daarbijbehorende schuldbewustheid mis ik volledig bij TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:11

Luckystory schreef:

Wij hebben hier ook 3 jonge paarden lopen, en die moeten inderdaad ook wel eens verweid worden. 3 mensen nemen elk een paard aan het touw, een vierde gaat mee voor de fietsers. We lopen met ze over het fietspad, jammer, we gaan niet met ze over een weg van 80. De vierde persoon roept naar ons als er fietsers aankomen, wij gaan dan zo snel mogelijk naar een inham of zo ver mogelijk de berm in. Ook maakt de vierde persoon de fietsers attent op de dieren, vraagt of ze er met een ruime boog omheen zouden willen fietsen en tegen wielrenners of ze even gas terug kunnen nemen. En ook dan zijn er wielrenners wie het geen moer interesseert, niets zeggen en gewoon hard door jakkeren. Terwijl ze netjes gewaarschuwd zijn dat het jonge dieren zijn en met de nette vraag of het iets rustiger kan en met een ruime bocht. De meeste mensen vinden het echt neit erg en fietsen er gewoon rustig omheen. Even groeten, een bedankje. Ik zou zeggen waarom niet, als het zo kan? Dit liever dan met 3 jonge paarden op de weg van 80.

Noissue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:14

Oog om oog tand om tand, oftewel vuur bestrijden met vuur. Als heel de wereld zo dacht was er nu overal oorlog geweest :+

BTW cap draag je voor je eigen veiligheid bp ook.. (of om verzekerd te zijn zoals amykimmie schrijft) niet voor de veiligheid van het paard of andere weg gebruikers. geen cap dragen is hetzelfde als het niet dragen van een auto gordel...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:15

Luckystory schreef:
Mijn grote frustratie is vooral dat het je zo onmogelijk gemaakt wordt om je dieren iets aan te leren.

Daar heb je een goed punt.
Dat ben ik he-le-maal met je eens.
Dat is met kinderen ook zo. Die kun je ook steeds moeilijker verkeersinzicht aanleren zonder levensgevaar. Een leerervaring is veel te snel dodelijk.

Dat er wettelijk geen ruimte is, is echter in déze een gegeven en je zal je erbij moeten neerleggen.
In de situatie zoals die is kies jíj ervoor om met in pricipe onvoldoende veilige paarden de openbare weg op te gaan. Je mag daarbij niet onder het mom van wederzijds respect verwáchten dat je voorrang kríjgt. Dat komt neer op voorrang némen.

Ja, je hebt een heel goed punt wat ik VET onderschrijf. Het is echter geen excuus en JOUW probleem.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:19

Ik woon in België, dus fietspaden zijn hier doorgaans niet gescheiden van de weg.
Als ik je een luchtbeeld zou tonen van de regio waar ik woon, geloof je het niet dat ik de enige mogelijkheid voor het verplaatsen van mijn dieren 70 km/u -wegen en nationale wegen zijn. Want ik woon erg landelijk.
Maar toch is het zo.
Echt overal staan standaard borden dat het verboden is voor ruiters. Groot recreatiegebied, compleet afgesloten. Hele stukken grond opgekocht door natuurpunt, omheind voor 'wild' vee en afgesloten. De dijken (nochtans geasfalteerd) zijn verboden terrein voor paarden. Terwijl B-brommertjes daar wel lustig mogen over snorren. 8)7
Ik kan mij met m'n paarden bijna alleen verplaatsen over grotere wegen. -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:23

Noissue schreef:
Oog om oog tand om tand, oftewel vuur bestrijden met vuur. Als heel de wereld zo dacht was er nu overal oorlog geweest :+

Fietsers met

Afbeelding

om zich te beschermen tegen de ongenode en zich misdragende gasten op vluchtdieren van 500 kilo in hun domein.

Citaat:
BTW cap draag je voor je eigen veiligheid bp ook.. (of om verzekerd te zijn zoals amykimmie schrijft) niet voor de veiligheid van het paard of andere weg gebruikers. geen cap dragen is hetzelfde als het niet dragen van een auto gordel...

Dat niet verzekerd zijn is een urbane legende en ´verplicht´ een illustratie van gebrek aan kennis van de wet.
Veiligheidskleding te paard heeft óók het ongewenste bijeffect dat de ruiter zich veilig waant en denkt veilig bezig te zijn op een ´vluchtdier´; daarbij volstrekt voorbij gaande aan het fundamentele probleem.
Hier op Bokt is het volstrekt geaccepteerd dat een paard nu eemaal kan schrikken en na ruiterstuiter als een ongeleid projectiel van 500 kilo door de openbare ruimte naar huis boldert. Als je maar een cap op heb ben je veilig bezig.
Kennis van verkeersregels is niet nodig want het is de verantwoordelijkheid van anderen om gevaar te voorkomen en erop te anticiperen dat een paard nu eenmaal kan schrikken en vluchten.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:25

Tjonge-jonge, wat een ophef. Ts heeft een grote mond gehad van een fietsert.
Van mij mag ze haar ei kwijt. Het is ook niet leuk om te worden afgeblaft terwijl je met je paard staat te worstelen.
Hc; je kunt geen discussie aangaan met een meisje van 16 en haar daarna verwijten dat ze jong is.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:26

Huertecilla schreef:
Ja, je hebt een heel goed punt wat ik VET onderschrijf. Het is echter geen excuus en JOUW probleem.

Ja, en daar ben ik mij heus wel van bewust. Maar de frustratie blijft wel, er is immers geen enkele zinnige reden te verzinnen waarom je met een paard (aan de hand) geen gebruik zou mogen maken van bijvoorbeeld een geasfalteerde dijk.
Als ik wil voldoen aan de noden van mijn paarden (= de mogelijkheid om gras te eten en zich op grotere stukken land te kunnen bewegen.) moet ik dus bewust de keuze maken tussen illegale dingen doen (zoals de dijken gebruiken) of mogelijk andere weggebruikers in gevaar brengen. Er wordt mij geen andere optie gelaten.
En ik kan wel proberen om de risico's zoveel mogelijk te ondervangen. Maar ik ben God niet. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:30

Luckystory schreef:
Huertecilla schreef:

Ja, en daar ben ik mij heus wel van bewust. Maar de frustratie blijft wel, er is immers geen enkele zinnige reden te verzinnen waarom je met een paard (aan de hand) geen gebruik zou mogen maken van bijvoorbeeld een geasfalteerde dijk.
Als ik wil voldoen aan de noden van mijn paarden (= de mogelijkheid om gras te eten en zich op grotere stukken land te kunnen bewegen.) moet ik dus bewust de keuze maken tussen illegale dingen doen (zoals de dijken gebruiken) of mogelijk andere weggebruikers in gevaar brengen. Er wordt mij geen andere optie gelaten.
En ik kan wel proberen om de risico's zoveel mogelijk te ondervangen. Maar ik ben God niet. :o

Je paard laten verhongeren mag nou ook weer niet volgens de wet! En ze moeten natuurlijk naar de hoefsmid (anders is het verwaarlozing), dan moeten ze ook uit de wei (bij ons tenminste wel, vindt de hoefsmid fijner dus doen we dat)
Ik denk dat als ik op de weg ga lopen, ik bozere reacties krijg dan wanneer ik met jonge paarden op het fietspad loop en bij aankomende weggebruikers even de berm in stap.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:32

nikilover schreef:
@Mensen die andermans welzijn voor die van hun paard zetten, zijn in MIJN ogen geen paard waard.

Dit vind ik dus ronduit schokkend om te lezen :oo
Jij stelt dus een paard boven je medemensen? Wat gaat hier mis? %)