Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:12

Maar die paarden die zo halter gefokt zijn hebben echt niet allemaal HYPP. Dat is slechts een klein deel, maar het gaat dus zeker niet hand in hand met elkaar.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:36

kan er bijna niet naar kijken...
ik ben er absoluut geen favoriet van.

MaSiMa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:04

Wat zielig, ik vind alle paarden mooi, gewoon omdat ze paarden zijn en elk paard is bijzonder, maar dit vind ik zo zielig! Arme beestjes, Zo kunnen ze toch nooit lekker galoperen? ofzo? :( Zielig hoor.. x

Proudy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:25

ik moet altijd lachen wanneer de mens beschreven wordt als het superieure ras, en dieren dat zijn beesten ze weten niet beter. Maar wie zorgt ervoor dat er oorlog is? Wie verkracht zijn eigen dochter jaren in zijn kelder waarvan de moeder waarschijnlijk wel wist wat er aan de hand was, wie vermoordt arme mensen om dan hun organen door te verkopen, wie fokt dieren tot ze eraan kapot gaan, wie zorgt ervoor dat deze wereld naar de knoppe gaat?

Laatst moest ik voor school een presentatie over GAIA maken, ik heb nog nooit zo'n gruwelen,van een meisje van 14 dat enkele dagen oude konijnen zit te pletten met een glasraam tot dieren die geslacht worden op de meest medogenloze trage manieren. Ik herriner me een paard dat op 3 poten stond zijn 4de been hing er met een stukje vlees nog aan, moest tussen een dun padje omgeven door prikkeldraad op een laadwagen springen. Het geraakte erniet op en begon te panikeren, rondom de draad stonden mannen op een afstand op het dier te slagen, het paard viel en geraakte helemaal verstrikt in de prikkeldraad daarbij kwamen een horde aggresieve honden in het paard bijten en klauwen om het terug recht te krijgen...

deze wereld doet me gewoon wenen, en het ergste van al is dat we gewoon moeten toekijken ...
Laatst bijgewerkt door Gem op 25-07-12 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: filmpje verwijderd, niet jonge bokkers - proof

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:08

ik vind zowiezo dat dit te ver gaat, zulke mensen zouden nooit paarden mogen hebben, of ooit in de branch mogen werken... maar ook vind ik het slecht dat t allemaal maar geaccepteerd word, je kan die paarden toch controleren en is zoiets gebeurd zoals aan de hoeven ook, zorg dan dat paard afgenomen word en die mensen geen sport meer mogen doen of ooit in aanraking mogen komen met paarden, pff hier kan ik zo boos om worden

ANightAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:36

Tranen in m'n ogen door het laatste filmpje. Echt walgelijk hoe er met die paarden wordt omgegaan. :n

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:52

ik zit hier ook met tranen over mijn wang gerold.. vreselijk! :n

-
ZOU IK JOU MET EEN KNUPPEL KOMEN SLAAN! :(

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:58

Afslachten die mensen, dit kan toch niet echt gebeuren! Waar gaat onze wereld heen! -:(-

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:00

Vreselijk!
Daar kan ik echt met me verstand niet bij.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:38

larissa488 schreef:
Afslachten die mensen

...say what? :\ mensen die je niet eens kent dood wensen? afslachten nog wel? nee dan ben je lekker goed bezig %)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 22:58

Telpeva schreef:
larissa488 schreef:
Afslachten die mensen

...say what? :\ mensen die je niet eens kent dood wensen? afslachten nog wel? nee dan ben je lekker goed bezig %)

Als ze dieren op zo'n manier behandelen?

Per direct. Die mensen zijn niet alleen een direct gevaar voor dieren, maar indirect ook voor mensen. Zulke lui hebben echt een verknipte geest.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:38

Proudy_ schreef:
*filmpje verwijderd*

...
ik moet altijd lachen wanneer de mens beschreven wordt als het superieure ras, en dieren dat zijn beesten ze weten niet beter. Maar wie zorgt ervoor dat er oorlog is? Wie verkracht zijn eigen dochter jaren in zijn kelder waarvan de moeder waarschijnlijk wel wist wat er aan de hand was, wie vermoordt arme mensen om dan hun organen door te verkopen, wie fokt dieren tot ze eraan kapot gaan, wie zorgt ervoor dat deze wereld naar de knoppe gaat?

Laatst moest ik voor school een presentatie over GAIA maken, ik heb nog nooit zo'n gruwelen,van een meisje van 14 dat enkele dagen oude konijnen zit te pletten met een glasraam tot dieren die geslacht worden op de meest medogenloze trage manieren. Ik herriner me een paard dat op 3 poten stond zijn 4de been hing er met een stukje vlees nog aan, moest tussen een dun padje omgeven door prikkeldraad op een laadwagen springen. Het geraakte erniet op en begon te panikeren, rondom de draad stonden mannen op een afstand op het dier te slagen, het paard viel en geraakte helemaal verstrikt in de prikkeldraad daarbij kwamen een horde aggresieve honden in het paard bijten en klauwen om het terug recht te krijgen...

deze wereld doet me gewoon wenen, en het ergste van al is dat we gewoon moeten toekijken ...

Ik vind dit filmpje echt vreselijk.
Sommige mensen zijn echt vreselijk.
Laatst bijgewerkt door Gem op 25-07-12 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: filmpje verwijderd ivm jonge bokkers

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:41

Ailill: Als ik een Like knop had voor jouw reactie had ik m gelijk ingedrukt...
Dit zijn geen mensen meer, dit zijn monsters!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:51

Dus wanneer mensen een andere manier van omgang met dieren hebben, die je zelf niet goed genoeg vind en/of niet eens volledig begrijpt, moeten ze maar afgeslacht worden? %)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 23:58

Telpeva schreef:
Dus wanneer mensen een andere manier van omgang met dieren hebben, die je zelf niet goed genoeg vind en/of niet eens volledig begrijpt, moeten ze maar afgeslacht worden? %)

Hoe kom je er op dat ik die manier niet volledig zou begrijpen? Ik weet nog lang niet alles binnen de paardenwereld (af en toe denk ik; 'da's maar goed ook'), maar ik weet genoeg. Daarnaast zie ik wat ik zie en mail ik inmiddels al sinds het begin van dit topic met enkele mensen uit de states over dit onderwerp.

Zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf hoeven ze niet afgeslacht te worden, maar ik wens ze wel per direct het allerslechtste toe (ik had bewust het eerste deel van jouw quote dik gedrukt).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:08

Moderatoropmerking:
Ik merk dat de discussie in dit topic de verkeerde kant op gaat. Mensen afslachten, dood wensen, zijn niet de reacties die we op Bokt tolereren. Je mening geven mag, maar niet op deze manier! Blijf neutraal in je toon.

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:20

Sorry voor mijn woede!
Maar ik wens ze wel het slechtse toe.. |o

josienJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:24

doezel2 schreef:
KarinG schreef:
Deze was ik een tijd geleden al eens tegen gekomen.

[ Video ]

Dit zijn geen paarden meer maar vreemde gedrochten. En het publiek maar juichen.

het lijken wel kamelen triest echt triest

Dat is een tennessee walking horse toch? Die lopen altijd zo... Alleen dit is wel beetje overdreven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:40

Josien volgens mij heb jij geen flauw benul van hoe een tennessee walker moet lopen.

En verder als je geen respect hebt voor het kleine leven dan kun je ook geen respect hebben woor het grote leven.
De wereld is gewoon ziek.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:03

Mmh ik vind het heel apart, die paarden die voorbij komen op de foto's. Lijkt me dat een paard met zo'n rug geen gezond gebruikspaard meer kan zijn, hoe graag en met hoeveel hulpmiddelen ze het ook willen. Die Quarter horse vind ik ronduit lelijk, nog erger dan die opgepompte dikbilkoeien hierzo.
Fijn dat die Amerikanen er zo trots op zijn, maar ik zou me echt doodschamen als ik met zo'n paard zou rijden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:08

Ansie schreef:
Hier zo'n opgepompt paard in beweging.. http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1 stuk naar beneden scrollen, onderaan de pagina

Loopt verschrikkelijk slecht, net een neushoorn en dat voor een edele dier als een paard.

Nee geen gezond ras lijkt me.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:10

Ailill schreef:
Cheetahfan schreef:
:n

Maar waar ik me nog meer zorgen over maak, wat zijn dat voor rare lussen en hoefijzers aan zijn voorbenen?

Ik geloof dat die manier van vastbinden kluisteren heet en die schoenen zorgen voor extra actie tijdens het showen, weet het niet zeker.

wat is het nut van dat kluisteren ?