Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:07

Zolang je maar gelukkig bent met je keuze

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:12

Iessie schreef:
Ik ben vanmorgen bij een D pony gaan kijken.
Helaas tijdens het losdraven een paar flinke hoesten...
Het was geen losrijdt briesje/proestje maar echt meerdere malen een flinke diepe kuch.
Ook wilden de eigenaren minimaal een paar keer per maand de pony op blijven zoeken en rijden, dit was een voorwaarde. De pony moest namelijk noodgedwongen weg maar ze zijn er erg aan gehecht.

Het was een braaf beestje maar het hoesten daar maakte ik me zorgen oven en de ''voorwaarden'' staan me ook niet echt aan. Een paar keer in de maand klinkt bijna al als iedere week. Dan zouden ze er nog bijna vaker op rijden dan ik zelf. :=

driebergen je gaat niet alleen?
Neem je familie mee of mensen van stal?

Wat een aparte voorwaarde.
Ik geloof dat ik heel duidelijk over zou zijn, verkocht is verkocht. dat ze een keer willen komen kijken, okee.
uiteindelijk loopt zoiets toch niet.
en hoesten... ja, klinkt niet best.

Ik ga met mijn vriend en een vriendin. Vaak filmt mijn vriend en mijn vriendin en ik kijken wat we ervan vinden.
Als we het paard aansprekend vinden, laat ik het filmpje aan mijn instructrice zien. Die bekijkt het paard op beweging en exterieur.
als het dan wat is, gaat mijn instructrice mee naar het desbetreffende paard.
Morgen ga ik alleen met mijn vriend. kan niet altijd verwachten dat iedereen mee gaat... :)

wreckh

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:31

Ja, ben al goed weg van Afke. Maar moet toch proberen om een beetje nuchter te blijven, kan immers nog van alles misgaan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:55

Heel verstandig! Maar wel leuk dat je zo weg van haar bent, hopenlijk gaat het helemaal goed komen

xxFabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:37

Cath_16 schreef:
Een Andalusier, liefst zadelmak tot 5 jaar oud. Geslacht geen voorkeur. Ruime bewegingen, luxere type ipv barok en mijn voorkeur gaat uit naar donkere of aparte kleur.

op marktplaats staat een hele mooie zwarte
dit is de link:http://dieren.marktplaats.nl/paarden/496882857-super-mooie-zwart-castano-andalusier-hengst.html?return=eJwtjlFuwyAMhu9SKXlbEgiZWqKoSl92gV3AC0xBIWCBo7WddvcZqQjh7%2FuxBaCF%2FnW6G7OWg9KnbCEt67gSoW7bLaINzQ5pI%2FQAlJvgW%2BNssuGNN0X7ZdfI1iJAMlwXJUSz0u6vdz%2BJ2uSJYtXPoupvno%2B5vwwFJSN3MhrHWCLi%2BnTImL9Nfs1gSTuGnS%2FmcOw2uaV031klr14Ve7AN5%2FdBFcPjNbP9MEAw4I%2FMf%2BYk5vKarBGPqasxZlqisdPl3KlK3j4%2FTuPfP9vZUr0%3D&df=1&fta=eNotkTtv4zAQhP%2BLCjdp%2BH4s4TpdqvTGUkvlhNCWYEqJ7oL891s6YfVhONwdDBE8fDUIMOz3evnA2obUQCoWjnqWJ2rnbQGZqgQdbaoKjJSJZkh1g3%2FzmtpE7E%2FrBiJdV7jt13Kfx1QPUHy0SfUv2OCsMWnd2fP%2BCXgjrHubyz0tbQZ1Wtf9LE7r0rZxoXKOQZin1%2BcexMCw4lsZ0sw7GmgYZnokVC7CICkSGYyHJG9tjuGQpXgtNCvFKSmCZKBoHFmG0Vptx664nF1h8G4i24HEKEjwHBsoCM0K5iCFeFxlayYG5bOw%2BAPR912KRmPwB4rs5oiqjB20KXp8LHXeSTaT9t5lw0qWAX9XUAm%2BvxJFKY5Bk%2BCdfSA6q6ceDJUl7HNiiTmq7sk4KuqKszj1YAFjRHr8Gxe0LStSu9Rye9v%2B9OIEX3BZVzwuvUuuj0D1CmHAzyG9%2FOLHkBAEfH1%2F%2FwdN6aG6&fta_ind=1&fs=1

xxFabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:38

ik meld me als meelezer

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:59

Ik lees hier al een tijdje mee, maar kom mij toch maar eens melden.
Ik ben sinds deze week op zoek naar een maatje voor mijn paard, omdat zij na het overlijden van mijn pony, vreselijk onrustig is. Dit is nu 3 weken geleden.

Ik droom al jaren van een Fjord en hoop dat deze droom echt uit gaat komen. Ik moet alleen mijn vader nog zien te overtuigen. Ik overweeg om hem zelf te betalen :)

Ik ben dus op zoek naar een leuke fjord, vanaf een jaar of 7 tot een jaar of 10/11, waar ik lekker buitenritten mee kan maken en af en toe mee kan springen. Mijn paard rij ik op dit moment alleen dressuurgericht, maar mijn hart ligt toch meer bij het springen..

Heb al op internet rondgekeken, op marktplaats en hier op bokt, heb ook al wel wat leuke Fjorden gezien :)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:44

studiemiep schreef:
:$ JvdH gaat zeer goede zaken doen ;)
1 ) hij verkoopt een middelmatig paard voor een royale prijs
2) hij krijgt een goede inruil (voor weinig) die hij uiteraard heel leuk kan verkopen :$ :$ :$ .

Ik denk dat ts er een paar 1000 euro op toelegd.....

haar keus maar straks niet gaan zeuren...

volledig mee eens, zonde dat Siska daar terechtkomt

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:48

Hoi allemaal,
Nadat ik van de week mijn paard heb verkocht ben ik op zoek naar een nieuwe.
Ik heb deze verkocht omdat ik er niet mee buiten kon rijden. Hij was heel erg bang en hier werd ik weer onzeker van. Geen goede combi. Ik heb verder wel veel rijervaring en een zachte hand. Ben soms misschien iets te goeiig.
Ik ben dus op zoek naar een lief knuffelpaard, waar ik heerlijk, ook langere buitenritten mee kan maken. En ik ben altijd graag bezig met grondwerk.
Ik ben zelf niet heel groot dus een e pony mag ook. Ras maakt me helemaal niks uit, kleur ook niet alleen geen hengst en max leeftijd 16 dit jaar. Het paard moet als enige voorwaarde echt super braaf buiten zijn. Ik zoek wel iets in de lagere prijsklasse. Wie weet er een leuk paard voor me?!!

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:44

rider01
Wanneer is het veulen eigenlijk geboren .
omdat hij tot mei bij zijn moeder moet zijn.
mijn merrie is ook drachtig en vroeg me af hoelang ze dus mij moeder moeten blijven vandaar de vraag even.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:05

@wreck wat nou het ging niet goed in de les? Je zou Frances eens over jou en Afke moeten horen! Oke er zijn dingen die kunnen beter maar dat komt doordat Afke amper het in de bak lopen kent omdat ze meer in het bos loopt en omdat jij nog onzeker bent.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:10

xxFabienne: Daar ben ik al geweest, is geen goede stal om een PRE te kopen. Heb ook al naar die hengst gekeken in je link maar die kwam steeds in verzet en steigerde continu. Verder staat de stal slecht bekend, hele rare gang van zaken daar..

Wel bedankt voor het meedenken!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:39

Hi, ik lees al een tijdje mee en sinds gisteren hebben wij thuis besloten om mijn paard dat ik nu heb te verkopen... en een nieuwe start maken met een andere..

zou ik mij mogen melden?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:40

Misschien kan je ook zeggen welk paard je verkoopt voor degene die hier opzoek zijn naar een paard :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:46

Het is nog niet helemaal officieel maar zoals het er nu uitziet wel.

Het gaat om een Friese merrie van 8 jaar, sportief gebouwd zeker niet lomp.. en ze loopt heel graag. Ze is 1.60,5 hoog. In haar boekje staat 1.62. Ze is ongelofelijk lief en aanhankelijk wat ze toen ze kwam dus echt niet was. Ze wordt verkocht omdat het met het rijden niet gaat tussen ons. Ze heeft heel veel energie en is hiervoor ook niet goed opgeleid geweest en ik kan haar ook niet verder opleiden. Niet verkeersmak.. trailermak weet ik niet.

Vragen mogen altijd gesteld worden

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:46

Ik ben ook een meelezer, al sinds het begin.
7 oktober 2010 heb ik afscheid moeten nemen van mijn paard en
weet ook niet of er ooit een ander paard komt.
Ik vind de zoektocht van mensen wel heel boeiend en wens alle zoekende heel veel succes! :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:10

Mijn vader is het er mee eens om een fjord erbij te doen.
pfiew, was al bang dat het niet mocht.

Ik ga vanaf nu dus officieel op zoek naar een Fjord.
Voornamelijk om recreatief mee te rijden en af en toe mee te springen.
Heb nu al zin in de zoektocht :D

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:14

hoii!
jaa het zadel past echt hoor! heb iemand na laten kijken en het past dus heb wel geluk
zodra ik foto's heb gemaakt vraag ik ff aan mn vriendin of ze topic voor mij wil openen ik kan dat namelijk niet :P heb geen idee hoe dat moet!

maar iedereen bedankt voor de leuke reacties :j

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:46

cindyst schreef:
rider01
Wanneer is het veulen eigenlijk geboren .
omdat hij tot mei bij zijn moeder moet zijn.
mijn merrie is ook drachtig en vroeg me af hoelang ze dus mij moeder moeten blijven vandaar de vraag even.

Hij is op 2 december geboren, in principe mag hij eind april weg
In dit geval willen we heb liever nog ietsje langer bij de merrie laten, tenzij hij in de tussentijd erg lastig wordt maar met zijn karakter zal dat waarschijnlijk niet gebeuren.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:50

Geheel onverwacht. Ik had het ook echt niet verwacht ben ik smoorverliefd geworden vandaag <3

Pas nu weet ik hoe het hoort te voelen als je HET paard vind.

De onderhandelingen moeten nog gaan plaatsvinden, Superspannend

Maar dit moet hem worden !
Dus voor alle mensen die twijfelen. ( en ik heb lang getwijfeld ) Gister vroeg ik me nog af. Hoe voelt dat dan...
Hoe weet je nou ? Ik vond de meeste paarden die ik heb gezien best leuk, maar werd er niet hebberig van.

Nu wel ! Het kan me niet snel genoeg een feit zijn !

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:07

Ook hier goed nieuws: had besloten mijn zoektocht op een laag pitje te zetten totdat ik een foto zag en elke keer weer aan haar moest denken. Vandaag tweede x geweest en wat een bijdehante, leuke merrie. Pas 2,5 jr, een echt "puppy", knap hoofd en goed lopen. Als alles goed is, wordt ze vrijdag (klinisch) gekeurd

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:10

@Iessie; Wat een bizarre voorwaarden zeg.. Dat kan toch niet?!
@Somebody; Dat is echt heel erg balen! Zoek je al echt zo lang?

Ik heb zelf van de week een heel fijn paard gezien! En ben wel erg geinteresseerd, ook al was het niet direct wat ik zocht. Dus toch gauw nog maar eens kijken!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:10

Kimberley_ schreef:
@wreck wat nou het ging niet goed in de les? Je zou Frances eens over jou en Afke moeten horen! Oke er zijn dingen die kunnen beter maar dat komt doordat Afke amper het in de bak lopen kent omdat ze meer in het bos loopt en omdat jij nog onzeker bent.

Ja, is dat zo? Hihi, leuk om te horen. Vandaag lekker buiten met haar geweest, was weer genieten.

Idd, Ik weet nu ook dat je bij twijfel er niet voor moet gaan, ik heb nu ook echt die klik en ben hebberig. Haha, maar ik probeer nog geduldig te zijn.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:12

wauw,, alvast gefeliciteerd!!

ik zou graag jullie mening willen weten over mijn paard..
Verkopen aan een particulier of terug naar de stal waar ze vandaan komt?
Verkoop aan particulier gaat waarschijnlijk heel lang duren maar het is een schat en ze verdient beter dan een handelstal, en dan weet ik waar ze is...
Maar handelstal scheelt een hele hoop gedoe.. ze is echt niet makkelijk te rijden..

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:28

Verkopen aan een particulier. Dan weet je in ieder geval waar ze terecht komt. Helemaal omdat ze moeilijk te rijden is.