Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:31

Pff, ik kan me hier ook wel melden zo langzamerhand :+

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:57

Laura_x_ schreef:
Pff, ik kan me hier ook wel melden zo langzamerhand :+

Vertel.....
:D

Mallootje

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:14

Vanavond niet gereden, het waaide te hard en ik was alweer bang voor schrikacties.. Zucht!

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:49

Het is toch heel leuk te zien dat angst van alle leeftijden is en niet begint bij de 40+.

Inoterry, moeilijke dag gehad, maar denk dat het helemaal goed komt met je ventje. Ik hoop dat je binnenkort je droompaard gaat vinden. Succes en ik hoop dat ze allemaal erg braaf zullen zijn als jij komt proefrijden.

Kailonne op zoek naar nieuw zadel voor Jack. Hopen dat het maandag eindelijk gearriveerd is.

Franka1986, welkom.

Mallootje wat herkenbaar, ik kijk ook naar het weer hoor, en ze worden er echt wel drukker van.

Vanmiddag mijn paardje weer gepakt om in stal te brengen, ging allemaal niet zo lekker, was er 1 met een crossmotor aan het rijden, en natuurlijk zoveel mogelijk herrie maken. Ze was ook haar halster verloren, heb ik later gelukkig teruggevonden en staat nu in de week. :D Toen ik haar uit de wei haalde wou ze er al gelijk vandoor gaan, dus dat was voor mij een lekkere start, not dus :( Mijn instructrice heeft ze gelongeerd maar ze was gewoon aan het razen. De instructrice pakt haar aan het begin van de privéles omdat ik herstellende ben van een hernia en niet zit te wachten op een megaruk, want ze is behoorlijk sterk.

Het ging megaregenen dus na een kwartier zijn we naar stalgegaan want het was echt niet leuk meer.

Grz Sabina

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:50

Jammer zeg. :(:) Volgende keer beter.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:47

ik ga straks weer even rijden. Heb de vorige keer (woensdag) voor het eerst gegaloppeerd op mijn nieuwe paard. Was een ontzettende overwinning maar het ging super. Zo kom ik iedere keer weer een stapje dichterbij vertrouwen.
vandaag wil ik misschien proberen op te stappen zonder dat iemand hem vasthoudt . Hij doet niets hoor maar het is dat gevoel he :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:54

Ohh dat vasthouden met opstappen ken ik. :')

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:55

Hee Adin- is het voor jou misschien niet een fijn idee om een snoepje mee te nemen als je opstijgt? Als hij stilstaat een snoepje erin. Voor jou ontspannend en even afleidend, voor je paard leuk.
Knap dat je gegaloppeerd hebt hoor! En dat het ook nog goed ging. Petje af!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:44

Oeii ik ga met mijn paardje verhuizen nu kan ik voor mijn gevoel veilig binnen rijden :o , maar op die andere stal MOET ik wel buiten want er is geen binnenbak dit is echt een uitdaging voor mij :j heel spannend. Maargoed zal wel moeten want wil straks ook op buitenrit :P ...

Hihi ik lees vasthouden met opstappen ik wil dat juist helemaal niet... Want mijn paard wil dan juist gaan lopen en draaien als ze vastgehouden wordt. Sommige van stal vroegen weleens als ze niet direct stil stond om haar vast te houden nou nee bedankt :') ... Maar ik heb wel altijd in mijn achterhoofd als ze nouw is aan de knetter gaat, als ik er net op zit en ik mijn stijgbeugel nog zoek?? :+ Ze heeft het trouwens wel ooit 1x gedaan zat er echt net op en ze sjeesde met me in galop door de bak... En toen dacht ik NEE HEH DIT WORDT WEER EEN NIEUW TRUCJE |o ... Maar ze heeft het nadien nooit meer gedaan (even afkloppen _O- )

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:05

Die van mij vind het eng als ik de stijgbeugel zoek en wilt dan dus gaan rennen.. Dus ik moet er altijd voor zorgen dat ik gelijk mijn stijgbeugel heb maar dat wil niet altijd. :')

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:07

Haaha Somebitch dat is ook wat :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:09

Ja, soms heb ik net een driejarige die niks snapt. Als je erop zit en zijn kont aanraakt is hij bang. Als mijn lesgeefster naar me toe loopt tijdens het rijden om wat uit te leggen is hij bang. :')

Aanstellertje. :P Verder doet hij geen vlieg kwaad.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:15

Jammer dat het lessen niet ging zoals het hoorde (zachtjes uitgedrukt) Sabine :(:) .

Goldz heeft geleerd dat hij bij het opstijgen echt stil moet staan naast het opstijgblok. Soms deed hij dat ook :D .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:16

Soms. :')

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:17

Ik meld me ook. Ik ben te paard eigenlijk niet zo snel angstig, maar wel in situaties dat het paard ongewenst gedrag vertoont. Dit kan op een buitenrit zijn en ze ergens niet langs durven en gaan staan dansen oid, maar ook als het paard thuis iets gezien heeft wat de volle aandacht opeist. Op dit soort momenten blokkeer ik helemaal en bevries.

nathalie2302 schreef:
Mijn Fjord is maar een kleine kerel van 1m40, hij is jong, onervaren, dapper en moedig maar hij heeft leiding van mij nodig. Hij is een volger en absoluut niet dominant en omdat ik nerveus/zenuwachtig ben, wordt hij het ook.

Het dikgedrukte stukje herken ik ook erg. Het geven van leiding is echt nodig en mijn fjordenmerrie (ook volger) vraagt hier ook om, maar het is voor mij echt lastig om aan haar behoefte te voldoen. Daarnaast verhard ik in deze situaties ook snel in mijn gevoel (of raak ik het helemaal kwijt) terwijl zij juist die zachtheid nodig heeft en aan slechts hele kleine aanwijzingen genoeg heeft. Om het helemaal af te maken spiegelt zij mij enorm.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:19

Somebitch schreef:
Soms. :')

:j Soms ja :j . Maar je kan altijd wel aan de blik in zijn ogen zien dat hij verdraaid goed weet wat de bedoeling is :+ . Draakje <3 .

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:27

Ja de mijne staat ook keurig stil naast het opstapblok (heeft even geduurd :o ) .... Ik krijg vaak van de wazige blikken als ik met een opstapblok opstap... En dan regelmatig reactie ooohhw kom je er anders niet op?? Dat vinden ze natuurlijk maar raar bij een haffie die zijn niet zo groot ;) ... Maar nee ik ben zuinig op de rug van mijn paard ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:29

Het is inderdaad beter voor de rug van je paard, maar ook voor je zadel. Dat trekt op den duur ook helemaal scheef door het gehang.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:34

Ik heb geen opstapblok al is het beter, mijn paard snapt dat niet, blijft niet stilstaan naast dat ding en ik heb er geen geduld voor. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:42

Bij Goldz heb ik het hem wel moeten leren, anders komt deze hark echt niet zomaar op 1.75 :+

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 15:58

Ik stap ook op met trapje,tinker staat inmiddels doodstil als hij er naast staat al verekt hij zowel zijn nek omdat hij weet dat hij als hij goed stil staat en ik opstap een snoepje krijgt. Geef ik hem dat niet verzet hij geen stap hahahaha eigenlijk door dit topic besef ik steeds meer dat het een vreselijke goedzak is......en dat ik weinig meer heb waar ik echt angstig voor hoef te zijn ,maar toch..........

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:02

@ Binky jaloerss :P ...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:05

Ik stap ook op via een krukje deels vanwege zijn rug en zadel en deels vanwege een enkelblessure van mij.
Moet zeggen ben heel handig geworden in opstappen via boomstammetje, bankje in het bos, paaltje langs de weg, enz. ik kan wel gewoon opstijgen maar een krukje heeft de voorkeur. :D

Vrijdag heerlijk gereden met mijn nieuwe laarzen en zelfs daar kan je onzeker van worden omdat het net anders aanvoelt dan die ik had, vandaag Parelliles gehad en meneer was erg boos in het begin(is altijd zo) en ineens is het goed en doet ie braaf zijn best ondanks de wind en het vallen van glas van de kassen van de buren.
Vandaag schrok ik daar meer van dan hij en puur omdat hij zeer geconcentreerd aan het werk was.
Hoop dat morgen de wind weer weg is en ik weer kan rijden( goeie smoes om niet te rijden te veel wind en het vallen van glas bij de buren) zucht

Nog steeds apart om te lezen hoe ieder met zijn angst omgaat en wat je allemaal doet om niet te rijden.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:50

fjordnina schreef:
terwijl zij juist die zachtheid nodig heeft en aan slechts hele kleine aanwijzingen genoeg heeft. Om het helemaal af te maken spiegelt zij mij enorm.

nou...en dit herken ik dan ook weer heel erg ('zij' is dan uiteraard 'hij' :P). Ik weet nog de allerleerste keer dat ik ging rijden, toen had ik de teugels zo kort vast dat ik mijn armen bijna halverwege zijn hals had :') zo naar vorgen gedoken zat ik ook. Vervolgens ging het een poos heel erg goed en reed ik met een los teugeltje buiten (foto's ook in profiel) en als er dan weer iets gebeurt (dat hoeft maar een alerte blik van hem te zijn), dan verkramp ik, pak de teugels kort terwijl ik me daarbij ook nog realiseer dat ik hem daar ontzettend nerveus mee maak....die cirkel doorbreken...dat is mijn doel dit jaar...

Opstapkrukje gebruik ik niet (maar zou ik zeker wel moeten doen)...al denk ik dat de verhoudingen bij ons vanaf de grond hetzelfde zijn als iemand die vanaf krukje op een paard van 1m70 stapt :P :P

Cayleigh en ik zijn gisteren met P.C. en zijn wagentje op pad geweest...jeeeeeeeeetje wat was het koud met die harde wind, dacht dat m'n oren eraf zouden waaien...P.C. had er zin in, die tufte in flink tempo door. Terug op stal zei ik nog tegen Cayleigh dat veel paarden schrikken van zeil, vervolgens pak ik het zeil (waarmee we het wagentje afdekken) en gooi het zo over P.C. (hoofd en al) en dat boeit 'm dan gewoon helemaal niks....zo'n lekker ding.
Dan denk ik weer terug aan de eerste dag dat we hem hadden en hij me op mijn knieen achter zich aan sleepte aan het halster omdat hij wilde eten en op zo'n moment denk ik gewoon dat het een kwestie van tijd is...ik moet gewoon meer tijd doorbrengen met Cos, meer met hem doen en actiever met hem bezig zijn en niet zo passief en maar verwachten dat "het wel losloopt" :)
Laatst bijgewerkt door nathalie2302 op 22-01-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:13

@Nathalie2302,wat ik zo dapper vind als je angst hebt is om dan bitloos te rijden {ff van je profiel genoten} Ik heb hier ook ergens zo'n hoofdstel liggen want ooit wilde ik het allemaal zo natuurlijk mogelijk hahaha maar nadat mijn tinker er een paar x vandoor ging met bit en niet te sturen was heb ik het niet meer aangedurfd het bitloos te gebruiken......op een of andere manier denk ik dan mijn "rem "niet meer te hebben wat natuurlijk dikke onzin is.
@Franka1986 je hoeft niet jaloers te zijn hoor ,heeft ook de nodige tijd gekost en heeeel veel snoepjes :o maar dan heb je ook wel wat hahahaha.Ik heb mijn tinker nu 6 jaar en de eerste jaren was mijn angst ook vele malen groter,ik merk gewoon dat de band tussen hem en mij enorm intens is geworden in de loop der jaren en dat heeft zeker weten geholpen.Maar ook ik heb tijden gekend dat ik gedreigd heb met manege Stegeman of de grote gele pagina ;) Nu moet ik daar echt niet meer aan denken......