Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Toen ik haar uit de wei haalde wou ze er al gelijk vandoor gaan, dus dat was voor mij een lekkere start, not dus
Mijn instructrice heeft ze gelongeerd maar ze was gewoon aan het razen. De instructrice pakt haar aan het begin van de privéles omdat ik herstellende ben van een hernia en niet zit te wachten op een megaruk, want ze is behoorlijk sterk.
Volgende keer beter.
, maar op die andere stal MOET ik wel buiten want er is geen binnenbak dit is echt een uitdaging voor mij
heel spannend. Maargoed zal wel moeten want wil straks ook op buitenrit
...
... Maar ik heb wel altijd in mijn achterhoofd als ze nouw is aan de knetter gaat, als ik er net op zit en ik mijn stijgbeugel nog zoek??
Ze heeft het trouwens wel ooit 1x gedaan zat er echt net op en ze sjeesde met me in galop door de bak... En toen dacht ik NEE HEH DIT WORDT WEER EEN NIEUW TRUCJE
... Maar ze heeft het nadien nooit meer gedaan (even afkloppen
)
Verder doet hij geen vlieg kwaad. nathalie2302 schreef:Mijn Fjord is maar een kleine kerel van 1m40, hij is jong, onervaren, dapper en moedig maar hij heeft leiding van mij nodig. Hij is een volger en absoluut niet dominant en omdat ik nerveus/zenuwachtig ben, wordt hij het ook.
) .... Ik krijg vaak van de wazige blikken als ik met een opstapblok opstap... En dan regelmatig reactie ooohhw kom je er anders niet op?? Dat vinden ze natuurlijk maar raar bij een haffie die zijn niet zo groot
... Maar nee ik ben zuinig op de rug van mijn paard
...
fjordnina schreef:terwijl zij juist die zachtheid nodig heeft en aan slechts hele kleine aanwijzingen genoeg heeft. Om het helemaal af te maken spiegelt zij mij enorm.
). Ik weet nog de allerleerste keer dat ik ging rijden, toen had ik de teugels zo kort vast dat ik mijn armen bijna halverwege zijn hals had
zo naar vorgen gedoken zat ik ook. Vervolgens ging het een poos heel erg goed en reed ik met een los teugeltje buiten (foto's ook in profiel) en als er dan weer iets gebeurt (dat hoeft maar een alerte blik van hem te zijn), dan verkramp ik, pak de teugels kort terwijl ik me daarbij ook nog realiseer dat ik hem daar ontzettend nerveus mee maak....die cirkel doorbreken...dat is mijn doel dit jaar...

maar dan heb je ook wel wat hahahaha.Ik heb mijn tinker nu 6 jaar en de eerste jaren was mijn angst ook vele malen groter,ik merk gewoon dat de band tussen hem en mij enorm intens is geworden in de loop der jaren en dat heeft zeker weten geholpen.Maar ook ik heb tijden gekend dat ik gedreigd heb met manege Stegeman of de grote gele pagina
Nu moet ik daar echt niet meer aan denken......