Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarieAnne

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:18

Haha leuk topic dit!

Ik kreeg een keer de vraag waar je een paard op uitzoekt als je er een wilt kopen. Moest dat het snelste paard zijn of degene die het hoogste kon springen? Ging er niet in dat je hem ook gewoon leuk kon vinden :)

Toen we een keer gingen mennen met een jongetje van een jaar of 8 vroeg ie ineens heel bang of we eigenlijk wel een stuur hadden want die kon ie niet vinden!

We reden laatst op t ruiterpad horen we iemand zeggen: Goh das weer ns wat anders dan een paard op de gang... :S Ja? Paard op t ruiterpad?

Haha we kunnen er wel een boek van maken! :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 10:22

Zou misschien nog best de moeite zijn om er een boek van te maken hoor := Zoals die opmerking over het stuur bijv, schitterend :')

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:30

ik vertelde tegen een vriendin (met dochtertje van 8) dat ik er zo aankwam omdat ik eerst nog een paard moest longeren;
het meisje had thuis gevraagd of het paard ook eens bij hun mocht logeren

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:11

petrabonanza schreef:
ik vertelde tegen een vriendin (met dochtertje van 8) dat ik er zo aankwam omdat ik eerst nog een paard moest longeren;

Mijn vriend heeft al eens gevraagd of ik het paard niet eerst moest 'lanceren'.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:12

pearlie schreef:
petrabonanza schreef:

Mijn vriend heeft al eens gevraagd of ik het paard niet eerst moest 'lanceren'.....

Dat is een bekende, is mij ook vaak gevraagd :-).

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:18

Waarom mijn shetlander niet meer groeit.. 'Het moet toch een groot paard worden?'
Ze zien mijn ruin aan voor merrie, omdat hij bij ons veulen in de wei loopt := .
'Kijk papa! Een ezel!! :wow: ' 'Surprise!! Geen ezel maar een pony!! ' :')
Waarom ik nog steeds les krijg.. Ik kan toch al heel lang paardrijden?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:23

petrabonanza schreef:

Ah gut, wat onwijs schattig (':

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:30

dat van het lanceren zegt mijn moeder ook heel vaak. ze snapt gewoon niet dat het LONGEREN heet

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:35

Haha, die van dat zadel dat er op zou groeien... Ik heb pas één pagina gelezen. Nog 26 te gaan!

En mbt lessen, leg ik ook uit dat mensen ook blijven trainen met voetbal. Da's altijd heel duidelijk. ;)

Ook hier had ik eens een kindje die dacht dat ik een papa (paard), mama (Anda-ruin) en veulen (A-tje) had. Ze vond het erg zielig dat het veulen niet meer bij zijn mama kon komen, toen ze begreep, dat die er dus niet bij stond. Ons A-tje is inmiddels 12!

En voerkwesties zijn soms ook hilarisch. Mensen herkennen stro niet van hooi. Dat kan dus ook erg grappige situaties opleveren.

Onze Anda-Schimmel Des is al uitgeroepen tot sinterklaaspaard. Maar dat is ie ook rond deze tijd van het jaar. :Y)
Dit jaar had ie vrijaf, dus mijn dochter van 6 staat op de boot van de Sint te wachten. Helemaal blij, want... Sinterklaas had nu zijn eigen paard meegebracht! Dat is natuurlijk leuker dan het paard van papa... Ik had heel wat uit te leggen, toen bleek dat er helemaal geen paard was. Gelukkig had ie een kar achter een tractor. Dus heb ik het maar geweten aan luie pieten... _O-

Ow en heel genant... mijn kinderen zagen bij hun oma voor het eerst een Irish Cob. Ik hoor mijn zoontje nog roepen: "Kijk mama! Een koe!" Wisten mijn kids veel. Die hadden nog nooit een bont paard gezien.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:54

Er was laatst iemand mee toen we vlasbalen aan het overbrengen waren naar de nieuwe stalling. Tot 3 keer aan toe zegt ie 'wat doen we met dit HOOI?' en elke keer zei ik, 'nee, dat is geen hooi. Hooi is om te eten, dit is VLAS. daar staan ze op' en ook echt meteen daarna 'oke, dus wat doen we met dat hooi?' _O- En vervolgens komt er iemand anders bij staan, die zegt 'leg dat vlas maar in dat stalletje' zegt ie tegen mij 'hey, we kunnen het vlas in dat stalletje leggen' Dan snapt ie het in eens wel! :*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:20

Vandaag eerst met de kids naar sinterklaas geweest (intocht in 't dorp) en toen wilden ze nog rijden. In het dorp liepen nog altijd zwarte pieten en andere kinderen rond, kwamen wij voorbij. De jongste zat op mijn schimmel, en een lol wat ze had. "Al die mensen denken nu dat ik op het paard van sinterklaas zit!!!" :D
We hoorden idd heel vaak "Hé amerigo!!"

Ik was eigenlijk van plan om met haar langs de intocht te lopen, met het idee van nou dan is ze er aan gewend en kan ze volgend jaar sinterklaaspaard spelen. Maar dat leekt me toch niet zo'n strak plan, met een wit paard een sinterklaasoptocht verstoren. :+

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:31

Ik had vroeger (ik was 4) ook zo'n leuke opmerking: Mama kijk dat paard heeft ene slabbetje om! (het paard had een deken op).

Mijn oma lag een aantal jaren geleden in het ziekenhuis. Een vrouw bij haar op de kamer was druk aan het vertellen over de paarden van haar zoon. Ja zegt ze tegen mij je kent ze vast wel die halfslingers. Mama en ik kwamen helemaal niet meer bij. Arm mens ze snapte er helemaal niks van.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:49

Ik weet nog dat ik een jaar of 10 was en net met mijn B-ponietje (na een heeeeele tijd...) gepromoveerd was van de B naar de L1 dressuur. Ik was bij mijn opa en oma op visite en die hadden ook weer visite die ik niet kende maar die kennelijk ook niet zoveel vand e paardensport snapten. Ik moest vertellen dat ik dus een ponyreed en net een klasse hoger mocht. Was de vraag: goh, kan dat dan ook met deze pony of moet papa dan weer een nieuwe pony kopen?
(gelukkig niet zeg...)

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:50

Onbekendheid met wedstrijdregels komt ook bij profs voor.
We hadden op de club een 4-tal dat naar de hippiade mocht.
Twee dagen van te voren werd een van de pony's kreupel en de DA kwam.
Probleem uitgelegd en de reactie van de DA was:"Dan leen je toch even een andere pony?" :?
Gelukkig bleek de kreupelheid de volgende dag al over en kon hij gewoon meelopen. *\o/*

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:23

Ik járen terug, ik op mijn paard een buitenrit maken met mijn spiksplinternieuwe rijbroek, ik helemaal trots. Was een van de eersten die niet meer zo'n rib-rijbroek had. Tegenwoordig heeft geloof ik niemand meer zo'n ribbroek. Ik leuk met die broek aan op pad, kom ik twee pennymeisjes op de fiets tegen.
Die zeggen tegen 'elkaar' en natuurlijk zodat ik het kon horen 'Ze heeft niet eens een echte rijbroek aan'
_O- Arme ik... nieuwe rijbroek en krijg je dit..

Dan mijn vriend, paard had mok. Was 2 jaar oud, zat in kleerhoudingszit naast de achterbenen zalf te smeren :oo Gelukkig was die wel héél braaf, toch maar uitgelegd dat het niet heel handig is. Wel lief dat hij me ging helpen. Was de andere aan het afzadelen en vroeg dus of die andere nog zalf op de voeten moest.. Jah, doe ik straks even.. niet in de gaten dat meneer het toen ging doen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:43

Van niet-paardenmensen: Als ik zeg ik heb een pony, denken ze gelijk dat ik een shetlander bedoel. Dan zeg ik: Nee man, daar ben ik veel te groot voor. :D Veel mensen denken blijkbaar dat alles groter dan een shetlander meteen een paard is. Of ben ik de enigste die daar last van heeft?

Mijn opa (inmiddels wel een paardenmens :P ) zegt nog steeds balanceren ipv longeren.

Ik zei een keer tegen mijn moeder ik ga een echt dressuurhopje van mijn pony maken, toen dacht zij dat ik sudderlapje zei. :')

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:24

Gucci_ schreef:
Van niet-paardenmensen: Als ik zeg ik heb een pony, denken ze gelijk dat ik een shetlander bedoel. Dan zeg ik: Nee man, daar ben ik veel te groot voor. :D Veel mensen denken blijkbaar dat alles groter dan een shetlander meteen een paard is. Of ben ik de enigste die daar last van heeft?

Nee daar hebben we hier ook last van!
Met een C-pony liep ik over straat zegt een man "mooi paard heb je".
dankuwel meneer ben ook heel blij met mijn pony, zegt ie: dat is toch een paard?
uhm.. nee. :')

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:27

iklieftponys schreef:
Gucci_ schreef:

Nee daar hebben we hier ook last van!
Met een C-pony liep ik over straat zegt een man "mooi paard heb je".
dankuwel meneer ben ook heel blij met mijn pony, zegt ie: dat is toch een paard?
uhm.. nee. :')

Ook ik heb hier last van (zie eerder post van mij) Ik krijg vaak de vraag als ik zeg dat ik een pony heb en daar op rij, is die dan niet veel te klein (is een D pony van 1,45)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:34

Gucci_ schreef:

...

Nou, ik krijg van menig niet-paardenmens te horen dat ik toch wel een hele mooie pony heb, nou is mijn paard echt geen reus ofzo, maar pony? Dan voel je je toch wel een beetje beledigd. :')

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:01

Hier kijken ze idd ook altijd vreemd als ik zeg pony :j := maar ze is in Nederland echt nog een pony hoor ze is 1.55m :D

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:04

'Dressuur, is dat een uur in een jurk rijden? :o?'

Dat zei een vriendin ooit haha, vond ik wel goed bedacht.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:05

Ik vertelde laatst een vriendin dat het paard waar ik op gereden had onregelmatig liep. Zij haalde hieruit op dat hij niet het goede ritme te pakken kon krijgen. :')

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:08

Waarom heeft jou paard zo'n doek om?
Nee, het is een gewoon een deken :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:13

Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar hier in de regio heb je een aantal weilanden aan de weg, en ik krijg af en toe te horen: goh heb jij langs die en die weg ook dat dode paard zien liggen? echt vies zeg dat ze het niet uit de wei halen, zouden ze wel weten dat het dood is?

Nou uh.. dat paard SLAAPT :Z maar wanneer je ze dat vertelt, geloven ze je niet :D Want paarden slapen namelijk niet liggend, alleen staand :j :+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:28

Ikwashier schreef:
'Dressuur, is dat een uur in een jurk rijden? :o?'

Dat zei een vriendin ooit haha, vond ik wel goed bedacht.

Ha ha ha dress-uur :-)! _/-\o_