Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:02

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:05

Leuk koppie zit erop!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:09

Ja idd, maar moet ik me niet door laten afleiden, eerst zien hoe erg dat vrachtwagen probleem is...

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:16

Lioony schreef:
_Nikita schreef:
@ Saar88
Ik wil zelf een pony inrijden zodat ik zeker weet dat ze niet met 2 jaar ingereden zijn met sporen, hard in de mond zijn en niet op kuitdruk reageren. Heb eerst wel zitten kijken naar een wat oudere merrie, al lekker doorgereden, maar daar kwam ik zoveel in de krul getrokken foto's tegen dat ik daar vanaf gestapt ben.
Een link naar de advertentie wil ik wel plaatsen maar die is dan 3 regels lang := Ga even uitzoeken hoe ik die netjes kan krijgen

Nu scheer je wel gelijk echt alles over 1 kamp he.. Zijn maar weinig mensen die zo met hun paarden/pony's omgaan hoor. En ja, je kan niet meteen geluk hebben met het vinden van je paard. Ik was bij de 1ste 3 paarden (stonden op 1 stal) ook zwaar geshockeerd over hoe paarden totaal niet voor mijn rijden geschikt waren. Ieder z'n eigen rijstijl natuurlijk, maar hoe deze beesten afgericht waren, was voor mij niet de manier en ik heb ook geen zin om dat recht te zetten.
Daarna eigenlijk niets meer gezien en gevoeld dat zo was. Dus het valt allemaal best mee hoor.. Je kan je pony/paard zelf ook behoorlijk verpesten als je hem zelf inrijd. (Zeg niet dat dat bij jou gebeurt ofzo, maar ik bedoel maar.)

mee eens!

Saar88 schreef:
Ben ik het mee eens Lioony. Ik wil zelf een paard dat in ieder geval zadelmak is en de beginselen van het rijden kent. Zelf durf ik het niet aan om zo'n jonkie op te leiden. Als de basis er een beetje inzit moet dat verder wel lukken, zeker omdat ik alles onder begeleiding zou doen.

Ik vind die jaarling leuk om te zien, maar ik zou wel huiverig zijn zoiets te kopen. Vind ze altijd zo lelijk van bouw op die leeftijd :') . Je weet nooit hoe het uitgroeit!

Tentamen ging niet zo Alice, was erg moeilijk en dat voor maar 3 punten :\ Hoe ging die van jou?
En ik geloof ook in het lot! Dat is best een rustig gevoel, zo kan ik het veel makkelijke accepteren dat ik nu een superpaard aan mijn neus voorbij moet laten gaan. Dat helpt :j. Het enige waar ik nog steeds spijt van heb, is dat ik mijn beste vriendje niet heb kunnen kopen van de manege, dat kan ik niet accepteren en daar voel ik me ook nog behoorlijk schuldig over. Maar verder geeft het heel veel rust!

Mijn tentamen ging ook waardeloos hoor! Ook voor maar drie puntjes (maar je hebt ze toch nodig!) Vandaag was orthopedie, morgen neurologie. Hopelijk gaat dat beter.
Kan me ook heel goed voorstellen dat je er moeite mee hebt dat je een maatje hebt moeten laten gaan. Ik moest mijn maatje ook laten gaan omdat ik hem niet meer kon betalen. Dag dat ze hem op kwamen halen gaf hij me lettelijk een knuffel ;( ;( ;( ;( BRULLEN

@ lioony, er is bij jou zeker verliefdheid te bespeuren <3 !!

Miss_Malfoy schreef:
[EA-TK-PP] Fell pony - niet voor beginners

Hij is natuurlijk wel heeeeel leuk om te zien... en wat er aan opgeknapt moet worden is ook precies goed te doen voor mij.

Leuk beestje, weet je al meer betreft vrachtwagen probleem. Vaak zijn stal en trailer problemen, problemen van gehaaste baasjes!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:19

Janique22 schreef:
Orrie, wat is de leeftijd, merrie/ruin?
Waar staat hij?
Is de looplust alleen in het begin?
Buitenritten?
Ik zou wel graag meer willen weten!

Ze is dus een merrie van 9 jaar oud, bruin met weinig wit.
Chique hoofdje, stevig lijf.Rond 1.65 .De looplust blijft aanwezig, hoelang je ook rijd.
Ze is wel controleerbaar tijdens het rijden.Diep zitten en stemhulp zijn voldoende. Je kan ook rustig aan een lange teugel stappen, maar ze stapt wat sneller als het gemiddelde paard. Ze mag gewoon graag voor je werken.
Ze is buitenritten gewend, al heb ik er als het echt hard waait wel een slof los aan hangen.
Omdat het een beetje afgelegen is is ze niet echt autos gewend, maar landbouwvoertuigen zijn er genoeg en daar reageerd ze niet op.
Ze is L springen geklasserd.
Heeft 1 veulen gehad, deze is naar Engeland verkocht.
Ze staat zelf in het noorden,grens groningen-drenthe.
Als je nog meer wilt weten, vraag gerust :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:23

Ik houd altijd maar in m'n achterhoofd dat je met voorwaartse drang toch altijd wel blij moet zijn! :))

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:28

Idd lioony, ik hoor die ouwe baas op stal nog roepen, altijd alles voorwaarts oplossen! Gaatie te hard? Voorwaarts oplossen!

Nu de pony schijnt met oogkleppen gemend te zijn, en toen zijn nieuwe baasje het verkeer in wou was hij wat dribbelig, en durfde zij daar niet verder mee? En in de bak schiet hij af en toe weg. In het bos wel heel braaf.
Dus, als het werkelijk zo is als zij beweren, niks dat niet op te lossen valt. Hij ziet er mooi uit, en als het idd een allemansvriend is wil ik de gok wel wagen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:34

Maar hoe kun je dan gaan proefrijden eigenlijk? Ik heb begrepen uit de tekst dat hij al een tijdje stil staat?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:36

Leuk, die Fell pony! :j

[EA-GZ-PP] E-pony of paard, supereerlijk karakter!

Zo, heb toch even een topic gemaakt. Had dit al eerder gedaan maar blijkbaar waren mijn eisen niet goed (genoeg) aangegeven, kreeg namelijk veel aangeboden waar ik écht absoluut niet naar op zoek was. Hoop dat mijn eisen een beetje duidelijk zijn op deze manier :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:41

miss malfoy, ik kan je in ieder geval zeggen dat Fell Pony's een geweldig ras is,
ze zijn sterk en hebben echt een eigen wil maar super eerlijk en echt om een band mee op te bouwen!

jullie gaan echt snel ik heb vanavond mijn gesprek met mijn zusje hoe en wat we gaan doen en ik wil die deen laten zien al moet ik die nu even terug gaan zoeken..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:41

Alice13 schreef:
Het Lioony, er moet toch ergen moeilijk gedaan worden meid!
Je hebt straks wel je droompaardje! Beetje Jaloers ben ik wel want ik weet niet hoe lang het duurt voor dat ik hem heb gevonden!
Ik vind het heel erg leuk om te lezen hoe druk iedereen er mee is.En ook fijn om te horen hoeveel moeite iedereen er mee heeft! (sorry)
Maar het is prettig om te weten dat je niet de enige bent!

wel gelukt met pinnen?

hier trouwens helemaal mee eens jaloers :o

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:45

Lioony schreef:
Maar hoe kun je dan gaan proefrijden eigenlijk? Ik heb begrepen uit de tekst dat hij al een tijdje stil staat?

Opstappen en gaan, niet te moeilijk over doen. Omdat het een vreemd paard is mischien even longeren, maar ik doe nooit te moeilijk over dat soort dingen, dan doen de paarden namelijk ook niet moeilijk.
Als het er eentje is die na longeren nog steeds raar doet, is hij waarschijnlijk zowiezo niet geschikt. Daar houd ik gewoon niet van. Met mijn verzorgpaarden ging ik als na een paar weken de sneeuw weg was en ik weer naar buiten kon, gewoon zo hup op pad. Lekker voorwaarts draven, eventueel naar een lange dijk waar ze hun ei kwijt konden, en dan was het weer goed. :)

Thx twilight1, dat klinkt al veel belovend. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:47

Ja dat begrijp ik wel, maar je kan er niet echt heel intensief mee rijden, kan net zo goed dat met dat je wat vraagt de bom barst..

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:50

Lioony schreef:
Ja dat begrijp ik wel, maar je kan er niet echt heel intensief mee rijden, kan net zo goed dat met dat je wat vraagt de bom barst..

Ja, daar ben ik ook bang voor. Ga waarschijnlijk zondag bij vosje nummer 2 kijken. Die heeft ook al een heel lange tijd stil gestaan. Volgens de eigenaresse is ze 'dead easy' om weer op te pakken. Laten we dat maar hopen! Ze zag er ook wel erg lief uit op de foto's moet ik zeggen :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:54

Oke net 3500 even aan een vriendin laten zien. Zij zegt ook schitterend. Zelf vind ze dat hij niet genoeg uitstraling heeft. MAar ik wel. Juist heel mooi dat ze bijna geen aftekeningen heeft.
Lioony --> saskia toch nog een keertje bellen :D hihi

Kuna, we gaan niet weer ongelukken maken dus eerst de eigenaar er maar eens op los laten!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:55

Daar ben ik niet bang hoor, gewoon goed voorwaarts rijden, als hij lekker op de wei staat verwacht ik geen gekkigheid. En ach dan gaat hij mischien een keertje met galoperen ofzo, geeft niet, dan vind ik het interessant hoe snel hij terug komt. Zowiezo laat ik hem dan voorrijden, en ik breng ook iemand mee die me kan helpen. Maar ik heb daar geen schrik van.

Kunamosity: Gewoon voor laten rijden eerst, dat zou ik zowiezo doen. En als je zelf gaat, voorwaarts rijden, goed aan het werk zetten, bezig houden, dat ze niet de tijd hebben om aan ongein te denken. Als jij doet alsof het doodnormaal is, doen zij ook doornormaal.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:58

ja ik wil eigenlijk liever een eng moment voor het paard meemaken zodat je weet hoe hij/zij reageert daarop.
ene paardje dat ik probeerde ging in rengalop andere paardje ging achteruitlopen etc.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:59

Nouja, een keerte er tussen uit naaien doel ik niet op, eerder staken en bokken. Je zal maar net zo'n paard treffen die dat doet als ie geen zin heeft..

Alice13 schreef:
Oke net 3500 even aan een vriendin laten zien. Zij zegt ook schitterend. Zelf vind ze dat hij niet genoeg uitstraling heeft. MAar ik wel. Juist heel mooi dat ze bijna geen aftekeningen heeft.
Lioony --> saskia toch nog een keertje bellen :D hihi

Kuna, we gaan niet weer ongelukken maken dus eerst de eigenaar er maar eens op los laten!

Ik vind ook dat die merrie nog niet heel veel uitstraling heeft, maar dat komt ook omdat ze nog niet volop bespierd is etc. Dat kan wel een mooi paard worden in ieder geval! :j
Ze is morgen middag in ieder geval niet beschikbaar! haha!

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:04

ik heb bij de pony gekeken wat een schatje :D
ik ben helemaal blij we gaan zondag nog een keer kijken :P
maar dan neem ik mensen mee die veel verstand hebben van paarden haha
maar zoals het er nu uit ziet is hij perfect :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 20:06

Poeh het hangt er van af. Een vreugdebokje op buitenrit kan ik in komen. Maar echt helemaal in de staak gaan en daarbij bokken, nou dan ben ik snel weg. Het kan natuurlijk uitproberen zijn, een keer in de staak met een bok, en zich daarna vlot vooruit laten rijden durf ik door de vingers te zien. Dan neem ik hem (zowiezo) op proef en zie ik hoe het zich ontwikkelt.

Wat leuk rosemarin!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:07

Goed nieuws Rosemarin! :)

Ik zou er niet vanuit gaan dat je een paard op proef mee kunt krijgen.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:09

fijn rosemarin!

@tootje snap wat je bedoelt..
paardje dat het bijna werd was wel zo van jij kan toch niet zo goed rijden dus kan net zo goed gaan stappen haha uiteindelijk liep ze dan wel weer maar toch liever voorwaarts..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:10

leuk rosemarin :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 20:12

Tja ik zou het wel graag willen hoor, veel mensen doen dat toch.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:13

ik niet ik wil gewoon zeker weten of het hem word of niet twijfel niet doen..
je weet toch dat je moeilijke tijden krijgt op een nieuwe stalling en nieuwe eigenaar..