Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:52

Hoe ik ook aan hem gehecht ben, ik weet wel zeker dat ik hem voor een miljoen zou weg doen. Het is een superleuke pony, maar kwa karakter zou ik echt wel iets beters kunnen vinden haha :)) Maar voor nu zou ik hem niet willen missen.

Zoefff

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:02

Ik heb het topic al een tijdje gevolgd en denk dat ik hem ook weg zou doen. Maar zou wel willen weten hoe die mensen zijn. Als ze toevallig een lot hebben gewonnen en zo makkelijk het geld over de bank smijten hoe betalen ze de huisvesting etc dan over een paar jaar. Als het echt rijke mensen zijn en goed voor hem zijn ja denk het wel. Maar zeker weet ik heto ok weer niet... gek is dat!
maar ben er wel van overtuigd dat je een band met een ander paard ook weer op kan bouwen.

_natliii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:09

Mijn paard wordt niet meer verkocht ookal wordt er zoveel geboden. Moest ik echt geen andere keuze hebben zou ik ze eventueel verkopen maar hoop dat dit me nooit zal overkomen.. (hang veel te hard aan haar. We hebben samen al véél doorgemaakt).

Simone1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:23

Voor een miljoen gaat er een hele mooie strik om!!!!!!

Miss_meee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:45

Nog voor geen miljard. Niemand weet wat hij nodig heeft, die zorg kan ik hem alleen geven.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:49

Miss_meee schreef:
Nog voor geen miljard. Niemand weet wat hij nodig heeft, die zorg kan ik hem alleen geven.

Wat een bullshit! Jij hebt hem toch waarsch ook ooit van iemand gekocht? Die heeft er dus al die tijd niet goed voor gezorgd?

Iedereen denkt altijd dat ie het beste voor zijn paard zorgt, een ander doet het nooit zo goed. Zo zal dat zo'n beetje bij iedereen wel zijn.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:22

ik legde het gisteren aan mijn vriend voor dat ik het niet zou weten, en die zei: nou dan breng ik hem wel met een strik erom weg!!
maar goed na wat uitleg en discussie begreep hij toch de twijfel wel, zeker toen het argument er tegenaan gooide wat ik hier had gelezen dat ik hem ook niet voor een miljoen weg zou doen!

Ben benieuwd wat jullie vriendjes erop antwoorden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:01

Pff, inpakken en wegwezen dan. Strikje eromheen... voor minder doe ik het ook wel hoor. Mijn vriend zegt hetzelfde. Nou scheelt het ook dat mijn paard een jaarling is die nog in de opfok staat en ik er nog geen band mee heb. Maar mijn oude paard had ik voor hetzelfde geld ook verkocht :j en ik heb de illusie niet dat ik de enige zou zijn die het paard een goed tehuis kan geven, anderen kunnen dat net zo goed...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:03

Schrik d'r echt van, iedereen vind geld belangrijker dan hun eigen paard! Nou, ik zou niet gelukkig zijn met zoveel geld zonder mijn paard.
(nee, ik koop ook geen mooier/beter/leuker paard, wat dat is er niet B-) )

tjelle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:04

ik was haar , vlecht haar in en breng haar!!! en dan feestje vieren
ze is echt niet alleen bij mij gelukkig!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:06

tjelle123 schreef:
ik was haar , vlecht haar in en breng haar!!! en dan feestje vieren
ze is echt niet alleen bij mij gelukkig!

en jij bent neem ik aan dus prima af zonder d'r ? :)

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:13

Mijn paard zou nooit voor een miljoen weggaan.
Alleen als het moet natuurlijk. ;)

tjelle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:15

nou dat niet maar 1000000 euro is wel heeel veel geld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:54

Ik ben hetzelfde af zonder paard op het moment :+ gezien ik haar een paar keer per jaar zie. En mijn oude paard zou ik wel missen (doe ik nu ook, want ze is dood) maar dan nog... maar goed, ik ben niet (meer) zo emotioneel als het op de paarden aankomt. Ze zijn er om mij te plezieren, anders geef ik er niet zoveel geld aan uit en verzorg ik mijn paard niet zo goed. Maar er is een grens. En bij een bod dat ik mooi vind, gaat ze weg.

Edit: het zit wel anders met mijn kat. Die doe ik niet weg, voor nog geen miljoen :Y)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:55

Citaat:
Ze zijn er om mij te plezieren

Kan zijn dat ik dit compleet verkeerd opvat, maar: het is dus je gebruiksvoorwerp? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:59

Hm... zoiets ja, haha. Maar dat komt ook omdat ik nu geen rijpaard heb he, dat ik mijn paard zo zie. Ze is er met het oog op de fok. Is ze daar straks niet voor geschikt? Strikje erom en weg. :+ Let wel, dat wil niet zeggen dat ik mijn paard niet liefheb en er goed voor zorg. Maar ik benader haar vooralsnog erg rationeel, ook uit zelfbescherming omdat ik in het oog wil houden dat er een kans is dat ik haar weg doe (als ze niet door de keuring komt als ze straks volwassen is).

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:02

Dus het is meer de handelkant op? (niet beledigend bedoeld) Het valt me op dat menig bokker die fokt en verkoopt er zo over denkt,
maar he dan is 't eigenlijk ook logisch zát! Ik snap dat je je 'er niet teveel aan wilt hechten' maar ik dacht even bij je bovenstaande
uitspraak van: ok, een voorwerp dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:05

Nee, ik wil niet met haar handelen. Maar als ze niet geschikt is voor het doel waarvoor ik haar gekocht heb (de fok), gaat ze weg. De hobby is mij te duur (want ik kan haar niet aan huis houden) om haar 'zomaar' te houden, ik ben niet geïnteresseerd in haar als rijpaard (omdat het een dressuurpaard is en ik western rijd). In zoverre is het een 'gebruiksdier', want om haar voorwerp te noemen gaat me te ver hoor, haha. Het is ook echt een schat van een beest.

michele_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:36

Zoals ik er nu over denk echt niet!! maar ik weet niet wat ik zou doen als het ook daadwerkelijk ervoor wordt geboden, hangt er ook een beetje vanaf wie het bied en waar hij terecht komt denk ik.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:53

Nooit van m'n leven ! Ze gaat echt nooit meer weg. xD

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:57

ik heb geen idee.
ik werd toevallig eergister huilend wakker. de tranen liepen over mijn wangen
omdat ik gedroomd had dat mijn moeder mijn paard had verkocht voor 50.000 euro.
je had me moeten zien toen ik onder kwam haha.
en laterna dacht ik huh? waar ben ik mee bezig.
dus blijkbaar zou ik het toch wel heel erg vinden om mijn paard te verkopen..

en droom? het was eerder een nachtmerrie

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:57

Ffortuna schreef:
Nee, ik wil niet met haar handelen. Maar als ze niet geschikt is voor het doel waarvoor ik haar gekocht heb (de fok), gaat ze weg. De hobby is mij te duur (want ik kan haar niet aan huis houden) om haar 'zomaar' te houden, ik ben niet geïnteresseerd in haar als rijpaard (omdat het een dressuurpaard is en ik western rijd). In zoverre is het een 'gebruiksdier', want om haar voorwerp te noemen gaat me te ver hoor, haha. Het is ook echt een schat van een beest.

Aaah ok :) Sorry, mijn reactie was misschien iets te woest. Ik snap het! :)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:03

Mijn huidige en eerste paard blijft, die gaat voor geen enkel bedrag weg, met wel een maar, op het moment dat ik niet meer de juiste verzorging kan bieden of opbrengen door financiële problemen, dan zal ie toch echt een ander plekje moeten hebben. Gelukkig weet ik al een plek waar ie weidemaatje mag worden dan!

Maar een volgend paard en ze bieden enorm veel geld? Strik er omheen en veel plezier ermee!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:05

Ffortuna schreef:
Edit: het zit wel anders met mijn kat. Die doe ik niet weg, voor nog geen miljoen :Y)

Die van mij ook niet! Heeft me genoeg gekost door de jaren heen (vliegticket om hier te komen, mega duur voer vanwege een allergie, verschillende DA bezoekjes. Maar wegdoen? Nooit!

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:45

Mijn paard verkopen voor een miljoen? Daar hebben we het thuis wel eens over.

Mijn paard is echt mijn maatje, met hem kan ik alles wat ik wil. Ik draai goed mee in het Z2, ik rijd leuk mee met de Junioren en we zijn allebei nog lang niet aan onze top.
Maar met Romeo kan ik ook zonder problemen heerlijke buitenritten maken. Als het een frisse, winderige dag is kan ik gewoon naar buiten gaan met hem. Perfect gewoon!

Mocht er iemand zijn die een miljoen biedt voor Romeo, is dat hartstikke leuk. Maar ik denk niet dat ik snel zo'n paard als hij terug vind. Ik zou natuurlijk een gigantisch talentvol paard kunnen kopen van dat miljoen. Eentje van een jaar of 8 die Grand Prix klaar is en gangen heeft waar je u tegen zegt. Maar misschien is dat geweldige paard wel helemaal niet zo braaf, kan ik er niet mee naar buiten, of klikt het helemaal niet tussen ons.
Ik ken hier een voorbeeld van. Persoon X heeft een paard van rond de 400.000 euro gekocht. Paard heeft zeer succesvol een aantal keer Lichte Tour gestart en heeft ontzettend veel talent. Deze persoon heeft zelf met dit paard een aantal keer gestart, maar dit hij blijkt een lastig karakter te hebben. Deze persoon is een keer gediskwalificeerd omdat het paard een minuut lang aan het staken was en absoluut niet meer vooruit wilde. Van dit paard hebben we al een half jaar niks meer gehoord. Ik hoop dat persoon X nu druk aan het trainen is om het paard aan het lopen te krijgen. Want áls hij loopt, dan kan iedereen wel weer naar huis gaan. Maar voor hetzelfde geldt wordt het helemaal niks...

Nee, dan kies ik liever voor een super lief en betrouwbaar paard, dat ook nog eens leuk kan lopen. Eentje waar ik nooit Olympisch kampioen mee ga worden, maar wel elke dag ontzettend veel plezier en lol aan beleef. En dat is toch waar ik het voor doe :j