Maar voor nu zou ik hem niet willen missen. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Miss_meee schreef:Nog voor geen miljard. Niemand weet wat hij nodig heeft, die zorg kan ik hem alleen geven.
en ik heb de illusie niet dat ik de enige zou zijn die het paard een goed tehuis kan geven, anderen kunnen dat net zo goed...
gezien ik haar een paar keer per jaar zie. En mijn oude paard zou ik wel missen (doe ik nu ook, want ze is dood) maar dan nog... maar goed, ik ben niet (meer) zo emotioneel als het op de paarden aankomt. Ze zijn er om mij te plezieren, anders geef ik er niet zoveel geld aan uit en verzorg ik mijn paard niet zo goed. Maar er is een grens. En bij een bod dat ik mooi vind, gaat ze weg.
Let wel, dat wil niet zeggen dat ik mijn paard niet liefheb en er goed voor zorg. Maar ik benader haar vooralsnog erg rationeel, ook uit zelfbescherming omdat ik in het oog wil houden dat er een kans is dat ik haar weg doe (als ze niet door de keuring komt als ze straks volwassen is). 

Ffortuna schreef:Nee, ik wil niet met haar handelen. Maar als ze niet geschikt is voor het doel waarvoor ik haar gekocht heb (de fok), gaat ze weg. De hobby is mij te duur (want ik kan haar niet aan huis houden) om haar 'zomaar' te houden, ik ben niet geïnteresseerd in haar als rijpaard (omdat het een dressuurpaard is en ik western rijd). In zoverre is het een 'gebruiksdier', want om haar voorwerp te noemen gaat me te ver hoor, haha. Het is ook echt een schat van een beest.
Sorry, mijn reactie was misschien iets te woest. Ik snap het!