Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar dat vat ik niet onder 'controle', dit is een afspraak die je maakt met je paard. Braaf stilstaan en doet het paard een stap vooruit, maar blijft het verder daarna braaf stilstaan... prima. Dit is gewoon netjes en met rust aan te leren
. Trouwens.. sinds ik met een kruk opstap, blijft mijn paard met losse teugels staan. Het is dus voor het paard dus echt een rotklus dat opstappen.
. Het arme dier.. Maar inderdaad ook wat sanne 83 zegt
, we moeten wel normaal blijven doen..
begrijp het zelf eigenlijk ook niet helemaal. Misschien is controle hebben niet erg, maar die niet kunnen loslaten wel
Anya schreef:Lovely schreef:Kunnen we niet een back-to-basic stroming beginnen en de paarden weer met 4 voetjes weer op aarde beloven te zetten? Als we eerst nadrukkelijk communiceren dat de paardenwereld doorgedraaid is en wij de oplossing in handen hebben, dat moet werken toch? GEwoon weer vilten dekjes en gevouwen dekens, ijzeren roskammen en eenkleurige halstertjes.
dat kán, maar dan moet je er wel een hele dvd-reeks van maken.. anders wordt je niet serieus genomen.
Level 1 is dan: op je pony zonder zadel met de hele groep andere ponies naar de wei denderen mét een emmer voederbieten die je niet mag laten vallen
. 
Ik zie hier best een uitdaging in hoor. Doen we zondag wel even.
. En dan wordt de rimpeltest gedaan en daar loop je makkelijk strafpunten bij op. Bij te lage score mag je niet door naar 2b, opzadelen met deken en zonder paaaaaaaadhhhhhh. 
Ik had geen deken maar zo'n prachtig geel vilten chabrakje. 
beter dan ooit 

FitzChivalry schreef:telt het ook als je achterstevoren op je paard kan rijden..
Maar dan hoef je niet met je armen wijd!pharagirlke schreef:Ik heb nog een grote pony staan die wat manieren mag leren
Ziet ze een knappe vent en ze gaat er meteen klaar voor staan... Ze stellen zich niet eens aan elkaar voor, en vervolgens als hij iets wil, wil ze wegrennen
Of is mijn pony gewoon een bitch?
Anne_GTI schreef:Ik had geen deken maar zo'n prachtig geel vilten chabrakje