Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4379
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:51

Fijn dat het goed gaat! Denk dat het lekker is om even lekker thuis te genieten Melissa! Zeker als je gewoon versneld mag promoveren als het nodig is!

Hoor van best veel mensen dat ze wat meer tijd besteden aan buitenritjes of sprongetjes maken.

Hier gaat het nog goed! Grondwerk gaat erg fijn, maandag hebben we weer les, eens zien wat de juf van de vooruitgang vind.

Donderdag is ook de zadelmaker geweest, ik vermoedde dat het zadel wat te veel naar voren/op de schoft zakte en dat bleek te kloppen. Ze heeft een andere maat boom in het zadel gedaan, gelukkig heb ik een zadel met verwisselbare boom haha, dus we kunnen weer helemaal fris aan de slag!

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:33

Mijn startpassen waren juist helaas net verlengd :')

Phallon gaatnaar Belgie, net over de grens.

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:59

Oh dat is net balen Mirjam van die passen. Ik had die van Mickey sowieso al stop gezet. Die liep tot half april. Zou 6 maand naar Ierland gaan met Harvey dus die pas met Mick was niet nodig. En met Harv had ik dus nog geen pas aangevraag :+
Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen haha.

Wat fijn dat Nova zoveel verschil laat zien!
Groot gelijk Melissa. Ik ben ook nog wel zo zo over dat online proefjes rijden. Zal het zelf ook niet doen want ga niet speciaal daarvoor een pas starten :P

xSannee

Berichten: 4379
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:02

Oh dat is balen Mirjam! Ga je online starten?

Ik ga waarschijnlijk wel filmen voor een stalgenootje dus ben benieuwd haha

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:34

Zor is zz-zwaar dus vslt al af.
Chablis Z1 dus kan ook niet.
De dames wou ik eigenlijk ookZ1 starten, maar eventueel doe ik thuis dan de M2 nog. :+

Muronia

Berichten: 19688
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:08

Top dat het nog goed gaat Sanne!

Ik heb nog geen precieze bestemming uitgezocht. Ergens zou ik wel naar 1 van de eilanden willen, maar juist op het vaste land is zoveel cultuur van de geschiedenis van Griekenland te vinden, dus dat wordt nog even pluizen. Tips zijn zeker welkom. Ik hoop ook dat het over een tijdje weer mag en kan.

Mijn startkaart is in januari verlengd, dus ik heb hem nog wel actief. Ook ik mag versneld promoveren, maar ik had juist dispensatie aangevraagd om in de B te mogen beginnen voor de ervaring, dus ik ga mooi alle klassen tot minimaal 10 wp uitrijden. Wij gaan binnenkort wel zo'n online proefje proberen. Ik ben nieuwsgierig hoe zoiets werkt dus waarom niet haha.

Veroontje glimt er weer mooi over in haar zomervachtje. Nog 2 nachtjes tot we mogen scannen op dracht. Ik ben heel benieuwd. Ze laat weinig merken qua gedrag.
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4379
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:17

Ik ben groot fan van Kefalonia, veel moois te zien op zowel cultuur als natuurgebied. Het is een vrij groen eiland en echt prachtig. Ook relatief veel zandstranden (niet alle eilanden hebben zandstranden)
Ik heb vorig jaar m'n vriend meegenomen en die is ook spontaan verliefd op Griekenland *D

Verder is Samos ook een heel fijn eiland, daar hebben wij kennisen wonen dus ben ik vaak geweest. Kos ook (Kos Stad is leuk om een beetje cultuur te snuiven en verder een heel fijn, gemoedelijk eiland).

Kreta is groter & sommige steden zijn daar wat touristischer. Maar als je wat verder van de grote steden gaat zitten kun je daar ook het echte griekse eiland leven ervaren.

Kortom; genoeg opties *D

Ohja de Peleponessos (schiereiland dus semi vasteland) is ook mooi. Daar heb je o.a. Olympus, maar daar zijn wel ook branden e.d. geweest.
Verder is Athene zelf niet mijn favoriete deel van griekenland. Ik ben een eiland-gek *D

Ze ziet er onwijs goed uit zeg! Hier glimt ze ook weer als een spiegel, bijna helemaal uit de wintervacht.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:20

Ooh wij zijn anders een keer richting Parga geweest, en dat vind ik nog steeds de mooiste vakantie. Daar heb je het mooie dorpje, maar ook de acheron rivier, dan ben je ineens weer in frankrijk voor je gevoel, maar ook suuuper mooie rustige strandjes. Het is het vasteland maar ik vond het echt super tof. Zakynthos is veel toeristischer bv.
Spoiler:
Afbeelding


Veronia ziet er goed uit seg! Lekker ruim op haar laatste foto!

xSannee

Berichten: 4379
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:26

Dat ziet er ook heerlijk uit k_m! Die kant ben ik nooit opgeweest maar klinkt goed!! *D

xSannee

Berichten: 4379
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:49

Hier ook echt een shiny zomervachtje! {:}

Afbeelding

Moeten ook nog steeds wat vetjes bij, maar ze wordt makkelijk dun en lastig dik :')
Dus hoop dat het gras d'r nu weer goed doet

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:37

Ik lees hier trouwens stiekem mee hoor. Ik heb Callista een jaar geleden laten inslapen door het headshaken (kan je terug lezen in mijn Posts hier). Morgen is het exact een jaar geleden.

Ik vind dit echt een leuk topic en ben bv erg benieuwd hoe het met het mooie paard van Melissa is!!

Ik heb zelf ook een nieuw paard gekocht. Had erg veel moeite om een band op te bouwen na Callista. Maar nu na 10 maanden gaat het eigenlijk wel goed. Denk dat ie meer baby is dan jullie paarden met het rijden wel :+ Jullie gaan allemaal mooi beheerst de baan door! Mijne staat nog beetje slecht aan de hulpen. Maar (afkloppen) hij is gewoon gezond momenteel en dat is me veel waard. Mis Callie wel, was zo een mooi en lief paard.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:25

Oh meiden ik kan nu alleen nog maar denken aan vakantie door jullie geklets! Ik wil ook haha! Ik zou zelf ook nog wel wat griekse eilanden willen bezoeken. Alhoewel dat er voorlopig denk niet in zit... Ik zou 8 mei op Malaga vliegen en daar 2 weken een auto huren om door de Andalusië heen te touren maar ga ervanuit dat dat 100% niet door gaat.

Ben blij dat er de komende week wat regen gaat vallen! Hopelijk word onze rijbaan dan weer een beetje rijbaar! Jammer dat het weer meteen 8 dagen moet regenen....

Iemand ervaring met bitfitters? of kent een goeie omgeving amsterdam?

K_M ik heb inderdaad je topic gelezen, onwijs rot! (understatement)
Wat voor paard heb je nu? Dat hij gezond is is idd het belangerijkste! Ben wel benieuwd! foto?

Ben benieuwd of veronia drachtig is!

Dat was een mooie trip geweest met harvey paljaslaura! Jammer dat die niet doorgaat voorlopig.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:34

Ja best goed dat het even gaat regenen. Onze baan was ook erg droog, werd wel gesproeid maar echt regen dringt toch wat zwaarder door ofzo.

Ken geen bitfitters, ik zie wel vaak dat mensen er 1 laten komen, ze kopen praktisch altijd een trust bit, en dan paar maanden later rijden ze toch met iets anders :+ Lijkt me heel moeilijk om op zo een korte tijd te voelen of het goed is.. Mijne liep tijdje fantastisch op een ongebroken trens, daarna dook ie als een duikboot de grond in.

Hoe is het met jou paard? :) Jullie springen regelmatig toch? Of heb ik iemand fout voor?

Zag dat bianca schoenmakers zo een jumping challenge deed. Leek me best leuk eigenlijk. Je betaald 20 euro, krijgt instructie op een rij video, en daarna kan je een parcourtje springen die ze dan ook beoordeeld. Alleen ben ik echt een schijtluis heb nog nooit meer dan een kruisje gesprongen terwijl hij eigenlijk een springpaard is.

Dit is mijn nieuwe paard, hij is net 9 geworden. Maar hij voelt meer als een 4 jaarse :Y) Hoop wel dat er onderhand uit te krijgen.. Hij liep in het begin nooit nageeflijk, heel kort, lastig aan m'n been.. Nu is ie nog steeds niet heel vlot op m'n been, maar hij kan in ieder geval al ontspannen en nageven. Nu nog rechter krijgen ook. Maar liever rijtechnisch werk aan dan medisch! Jullie paarden zijn volgens mij met rijden allemaal al veel verder dan mijne :')

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:41

Wat een leukerd! Mooi setje! Komt vast goed! Oefenen oefenen en nog is oefenen haha!

Nee ik spring niet denk dat je paljaslaura voor je hebt met Harvey! Dat is het echte crossduo van het topic. Ik ben meer een dressuurmuts met Jack.

paljaslaura

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:35

nouklime schreef:
Iemand ervaring met bitfitters? of kent een goeie omgeving amsterdam?


Bianca Lodeweegs van Joy4Horses heb ik er destijds bij gehad. Was erg tevreden.

Wat een leukerd KM! Snap dat het lastig is na zo een traject wat je met Callista hebt doorstaan dat een band opbouwen dan wat moeilijker is. Maar dat is maar zo. Rijtechnisch sleutelen is niet zo erg als ze lichamelijk verder niks mankeren!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:25

Die had ik ook gevonden! Alleen ze woont wel een soort van aan de andere kant van Nederland..

xSannee

Berichten: 4379
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:29

Hier geen ervaring met bitfitters Nouk!

En welkom terug k_m! Leuk dier :+:
Wij zijn ook nog niet zo ver in onze training hoor haha!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:20

xSannee schreef:
Hier geen ervaring met bitfitters Nouk!

En welkom terug k_m! Leuk dier :+:
Wij zijn ook nog niet zo ver in onze training hoor haha!


Volgens mij volg ik jullie wel op Instagram! Kan dat? Of zit je daar niet op :+

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:58

Hier nog maar op M1 niveau met Sterre, dus ook nog niet zo ver.

xSannee

Berichten: 4379
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:02

k_m schreef:
xSannee schreef:
Hier geen ervaring met bitfitters Nouk!

En welkom terug k_m! Leuk dier :+:
Wij zijn ook nog niet zo ver in onze training hoor haha!


Volgens mij volg ik jullie wel op Instagram! Kan dat? Of zit je daar niet op :+

Ja dat kan hoor! *D

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:07

Idenn is ook te volgen op insta :P

2 dames weer opgepakt qua rijden, chablis en Sterre. Helaas past singel chablis dus niet goed, wondjes. :\

Muronia

Berichten: 19688
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:14

Leuk paard K_m!

Wat denk je wie er uitgerekend vanavond voor het eerst weer les heeft in haar buitenbak na 8 weken en alleen maar droogte? Precies, ikke. Goed bedacht hè? Grrrr :(

xSannee

Berichten: 4379
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:33

Nou ik ook Muronia _O-
Lekker he...

Wel een fijne les gehad?

Ik in ieder geval wel *D
Juf zag ook duidelijk verschil in d'r reacties en ze had weinig stress.
Weer er op gezeten, stapje en drafje gedaan! Ze was heel lief! *D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:41

1 voordeel.... de baan zal niet droog en zwaar zijn!

mirjamalvaro

Berichten: 14662
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:48

Ik ook 3x nat geregend :')