Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

Wat fijn Boemel, veel geluk samen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:23

Heerlijk, weer 2 paarden in de wei <3
Afbeelding
:o
Dank jullie wel allemaal

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

AdemoJoey schreef:
Mag er hier trouwens gevraagd worden naar ervaringen met zakelijke verkopers?

Is mij niet helemaal duidelijk, maar misschien kun je een naam vermelden, dan kan er een pb gestuurd worden als er iemand iets weet?

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:58

Rochiril schreef:
AdemoJoey schreef:

Is mij niet helemaal duidelijk, maar misschien kun je een naam vermelden, dan kan er een pb gestuurd worden als er iemand iets weet?

Ja, dat zou heel fijn zijn! Ik ben op zoek naar ervaringen met Demi Mettlach uit Ijselstein, D.M. op Marktplaats :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:59

AdemoJoey schreef:

Ja als het uit eerste hand is, dus eigen ervaring kan je deze gewoon delen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

boemel schreef:
Heerlijk, weer 2 paarden in de wei <3
[ Afbeelding ]
:o
Dank jullie wel allemaal

Gefeliciteerd Boemel! Wat een leukerd en ook fijn voor je andere paard dat er weer een soortgenoot is

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:06

Gefeliciteerd Boemel, veel plezier ermee!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:11

Ahh wat fijn boemel!!! Het is je zo gegund!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Wat een leukerd, veel plezier samen Boemel!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:53

Gefeliciteerd Boemel! Eindelijk! Heel veel plezier met elkaar!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:08

Jeej wat leuk Boemel, gefeliciteerd!!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:47

Wat een leuk paard Boemel, proficiat.

Ik ben heel benieuwd hoe die eruit gaat zien als ie weer wat in vorm is.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Wat een leukerd Boemel! Het is je gegund!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:36

Ik ga denk ik ook op zoek naar een nieuw paard. Ik heb zo'n angst voor mijn huidige paard dat ik het plezier compleet kwijt ben. Ik heb 17 jaar een Fries gehad die nergens van opkeek en ik probeer nu al 2 jaar een combinatie te worden met mijn huidige paard. Ik vind hem op de grond hartstikke leuk, maar onder het zadel zie ik het niet meer gebeuren.

Ik zoek wat iedereen ook zoekt een groot braaf paard waar ik dressuur mee kan rijden, maar ook buitenritten.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:48

Puppetje schreef:
Ik ga denk ik ook op zoek naar een nieuw paard. Ik heb zo'n angst voor mijn huidige paard dat ik het plezier compleet kwijt ben. Ik heb 17 jaar een Fries gehad die nergens van opkeek en ik probeer nu al 2 jaar een combinatie te worden met mijn huidige paard. Ik vind hem op de grond hartstikke leuk, maar onder het zadel zie ik het niet meer gebeuren.

Ik zoek wat iedereen ook zoekt een groot braaf paard waar ik dressuur mee kan rijden, maar ook buitenritten.

Wat jammer Puppetje.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:01

Boemel gefeliciteerd

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16

Gefeliciteerd! Fijn dat je eindelijk een nieuw maatje hebt gevonden.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

Gefeliciteerd Boemel

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

AdemoJoey schreef:
Hoi allemaal, na ongelofelijk veel doorlopende en diverse lichamelijke pech in de afgelopen 10 jaar met mijn laatste 2 Arabische Volbloeden ben ik nu voor het eerst weer wat serieuzer aan het overwegen om er een paardje bij te kopen. Ik val absoluut op het karakter van de AV, maar ook absoluut zeker niet op de kwetsbaarheid. En natuurlijk weet ik dat elk ras die heeft en elk paard weer een uitzondering is, maar voor mij is het AV helaas klaar. Met heel veel pijn in mijn hart, dat wel.

Ik ben nu op zoek naar een mix met bijv Welsh Cob. Mijn sterkste paarden waren een mix van Welsh x Arabier en een Appaloosa x Arabier. Allen rond 1.56m, allen ruin. Ik woon in het Noorden van het land. Is daar een goede fokker met grote niet-zwaar gebouwde Welsh-Cobs?

En Demi Mettlach uit Ijselstein is voor mij een aardig stuk rijden, maar lijkt leuke paarden te koop hebben. Is dit een adres waar je zou kunnen slagen voor een gezond, niet getraumatiseerd paard? Ik heb trouwens genoeg ervaring met zwaar getraumatiseerde paarden, maar zou nu graag voor een onbezorgd paard gaan. Met een leeftijd tussen 3 t/m 6 jaar. Prijs doet er nog niet echt toe. Ik ben eerst benieuwd naar überhaupt opties. Het aanbod op Marktplaats, E-horses, Sporthorses & Bokt is mij bekend. Facebook is voor mij alleen via computer beschikbaar en daarmee lastiger (ik heb mijzelf op mijn telefoon geband op Facebook, ik heb geen zelfbeheersing :Y) ). En ik snap dat viavia heel goed werkt, maar ik zit in de beginfase en ben ook benieuwd naar fokkers ed. Wie heeft hier ideeën bij?

Waarom ga je niet voor een Pool of een Rus? Die zijn vaak toch wel sterker dan de showgefokte paarden. Zeker in Polen worden echt nog goede gebruiksarabieren gefokt. Ook in Nederland zijn er wel een aantal fokkers die hier echt voor gaan. Of uit Frankrijk een Endurance-gefokte kopen, die zijn natuurlijk ook gemaakt om niet bij iedere scheet stuk te zijn :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

Gefeliciteerd Boemel! Wat lief zien ze er uit samen. Je ziet vind ik de 1/4e fries wel goed terug in het hoofdje van je nieuwe aanwinst.
Benieuwd hoe het paard toont als idd die overtollige kilo’s eraf zijn en die meer in conditie is. Gelukkig eindelijk geslaagd in je zoektocht!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

AdemoJoey schreef:
Rochiril"
[quote="AdemoJoey schreef:

Ja, dat zou heel fijn zijn! Ik ben op zoek naar ervaringen met Demi Mettlach uit Ijselstein, D.M. op Marktplaats :j[/quote]

Hoort bij Stefan blauw/bouw.
Google daar eens op en je hebt antwoord ;)

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:40

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:43

goldenarrow schreef:
Waarom ga je niet voor een Pool of een Rus? Die zijn vaak toch wel sterker dan de showgefokte paarden. Zeker in Polen worden echt nog goede gebruiksarabieren gefokt. Ook in Nederland zijn er wel een aantal fokkers die hier echt voor gaan. Of uit Frankrijk een Endurance-gefokte kopen, die zijn natuurlijk ook gemaakt om niet bij iedere scheet stuk te zijn :+

Mijn 2 AV's hebben geweldige bloedlijnen en dan toch... Mijn vorige AV had een Poolse moeder die heel goed op de renbaan presteerde en vader QR Marc. Hij was een embryopaardje en zijn weerstand bleek vanaf dag 1 slecht. En ondanks dat ik extra aandacht heb gevraagd voor zijn heup bij de keuring werd hij volledig goedgekeurd. Ook 2 klinieken en een aantal losse dierenartsen zagen niet wat ik zag (toen ik tegen problemen aanliep). Uiteindelijk 1 kliniek wel; groot stuk heupbot afgebroken en die zat op een lager punt in zijn lichaam, zenuwschade rechterbil, artrose SI en laatste rugwervels. Ingespoten, maar binnen maand verstapt en behandeling teniet. Op Equipalazone gezet om uit te zoeken of hij wel/geen pijn heeft tgv keus pensioen of inslapen. Werd pensioen. Binnen maand Eindchuss, 2e spuit antibiotica door dierenarts; anafylactische shock en op vreselijke manier in mijn armen gestorven ;( Dit was 2015-2019. Hij is 7 jaar geworden.

Vlak voor zijn sterven had ik mijn huidige paard gekocht. Moeder Musica, vader Borsalino K, van wat ik op dat moment wist; goede ouders. Maar zijn verteringsstelsel geeft enorme problemen, artrose SI en artrose rug (wederom ondervonden terwijl hij nog niet gereden werd, net als paard hiervoor) en daarnaast nog tig andere dingen. Hij heeft Crabbet bloed in hem zitten, waardoor ik hoopte op een sterk en gezond paard. Ik heb hem (vanwege de ervaring hiervoor) echt door de mangel gehaald, alles éxtra goed uitgezocht. Hij is vervolgens röntgenologisch van oren tot staart tot hoeven goedgekeurd, maar de problemen die hij bleek te hebben blijken alleen via echo te zien te zijn ;( Ik ben nu 6 jaar verder. Hij is nu 9. Vorige week stokkreupel, maand ervoor wat uitgegleden en in rug geschoten, 7 weken daarvoor met zijn ribben in de zijkant van het hek gelopen (bij het binnenhalen van de groep) waar ik hem lichamelijk niet lekker doorheen kreeg, 8 weken daarvoor hoefzweer, 4 weken daarvoor Einschuss (mogelijk te maken met de hoefzweer) en dan zitten we al in eind vorig jaar met 2wekelijkse echo's voor zijn blindedarm en meerdere keren per dag medicatie. Eerste jaar dat hij niet ruim een week is opgenomen in de kliniek. Dus dat was een succes. Hij was ook blij, voor mij is het enorm intensief. En allemaal mogelijke oorzaken zijn al aangepakt. Dus super dat we nu zo ver zijn gekomen en dan zouden deze maanden juist de maanden zijn waarop hij floreert, maar we gaan van de ene tegenvaller naar de andere. Net als andere jaren. Toen kwam het door medicatie; meerdere malen Einschuss, meerdere malen HB (moest 5 maanden Prednisolon), door pijnstilling zweren in hele verteringsstelsel enz enz Kliniek stond erachter om ook traject met Eric Laarakker aan te gaan. Maar hij blijft overal zo gevoelig voor. Hij krijgt 1x per 2 maanden behandeling osteo (waar hij eerst paar dagen wat slechter van wordt en daarna veel beter dan ervoor), 1x per maand/2 maanden mesttest en overleg kliniek over ontwormen, 1x per 4 weken 10 dagen lang 2x per dag Psylliumkuur, ik heb een massagegun die ik gebruik, een Therapydeken en hij doet het het beste onder warme dekens. Te lang op stal? Koliek. Overgang naar koud/nat weer? Koliek. Hij staat buiten van 05.15- minimaal 16.00 uur in een grote groep in 2 grote weilanden met onbeperkt hooi, ook op stal. Hij staat heel lekker in zijn kudde. Ik heb al vanalles geprobeerd (kleine groep met inloopstal werd hij kribbig van en andere eigenaren werden bang van hem) en de mogelijkheden zijn uitgeput. De lente/zomer van zijn 7e was een goede periode, ik heb hem toen beleerd. Maar zodra hij vanaf najaar weer klachten kreeg uiteraard gestopt op 8e in lente weer op kunnen pakken en we kwamen erachter dat hij sterker en beter werd van het rijden, dus dat is het doel. Het helpt hem. Zo ging ik dit jaar ook in (zeker nadat we het najaar voor het eerst zo goed uit kwamen), maar we hebben nauwelijks kunnen rijden (echt mqar paar keren) door alles wat hij naast zijn startproblemen al had (verteringsstelsel, artrose SI en rug).

En nu na 6 jaar (hij is 9) ben ik op het punt gekomen dat ik het wat opgeef m.b.t. zijn lichaam. Hij is echt álles wat ik in een paard zoek, hij is echt fantastisch! Behalve zijn gezondheid... ;( En na in totaal 10 jaar doorlopend extreem veel zorgen bij deze 2 AV's durf ik het niet meer aan. En uiteraard daarnaast ook ervaringen van anderen vernomen over moeilijk verteringsstelsel bij AV. Ik trek dat niet nog een keer. Hij staat er hartstikke blij bij (en geloof me hij heeft mij extra goed gemicrotrained, wanneer hem een haar dwars zit dan weet ik dat) en zolang zijn kwaliteit van leven goed is mag hij blijven, maar mijn hoop om wat structureler te kunnen rijden (gewoon laagdrempelig recreatief in de bak) is weg. Die lat heb ik steeds lager en lager en lager gelegd vanuit wat hij kan en nodig heeft. Maar zoals mijn zoektocht in 2015 en 2019 zou ik graag onbezorgd willen rijden (en natuurlijk weet ik dat paarden altijd zorgen met zich meebrengen, maar dit is extreem).

Ik ben daarom opnieuw op zoek naar een grote maat E-pony (+/- 1,57m) ruin, 3-6 jaar, karakter van AV, maar gezond en sterk lichaam, geen eczeem, kruising mag zeker (zijn in mijn ervaring vaak sterker).
Laatst bijgewerkt door AdemoJoey op Vandaag, 06:48, in het totaal 1 keer bewerkt

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:46

BoktVerlaten schreef:

Dank! Volgens mij was dit het topic waarin ik las dat sinds zij in de Murgese zit ervaringen beter zijn. Vandaar mijn vraag. Zij zit voor mij vrij ver weg en ik ben mogelijk geïnteresseerd om bij een Murgese te gaan kijken en ben daarom op zoek naar recente ervaringen :j

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:51

AdemoJoey schreef:
BoktVerlaten schreef:

Dank! Volgens mij was dit het topic waarin ik las dat sinds zij in de Murgese zit ervaringen beter zijn. Vandaar mijn vraag. Zij zit voor mij vrij ver weg en ik ben mogelijk geïnteresseerd om bij een Murgese te gaan kijken en ben daarom op zoek naar recente ervaringen :j

Als ik rij foto’s op MP bekijk, dan is dit bij Stefan op stal in Montfoort. Rijd er regelmatig langs met de auto. Voorheen veel snelle handel in tinkers daar. Was toen niet best.

Met wat ze daar aanbieden, zeker in die lage prijsklasse, laat echt alles rondom keuren en niet alleen klinisch. Ja, het is zo 1000 op de vraagprijs, maar het kan veel gedoe schelen in de toekomst. Dit zijn helaas mensen die alles ongekeurd en ongezien importeren uit het buitenland. Als ze met zulke vraagprijzen kunnen leven van de handel, dan weet je ook in welke prijsklasse ze die dieren inkopen. En dat is echt het onderste (vaak kapotte en traumatische) uit de markt. Kunnen misschien leuke tussen zitten, maar dan moet je zelf een goed oog hebben of neem iemand mee die er verstand van heeft. Succes!