Duhelo schreef:ik denk dat buurman van de jkk en buurman van het hooi andere mensen zijn (hooibuurman heeft de jkk in zijn land door de jkk buurman?)
Afhankelijk van het werk zou ik ev ook eens gaan voorstellen of het goed is dat je het zelf maait / eruithaalt ...
Juist. Buurman heeft JKK in de composthoop. Geen heb het daar nooit zien staan en ligt naast mijn piste dus elke keer als ik train heb ik een goed zicht. 
Achter de huizen liggen grasvelden. Wij hebben onze weide zelf in gebruik maar de buren hebben een afspraak met een boer van voor onze tijd. Die boer gebruikt het als hooiland en heb verschillende JKK planten zien staan toen ik ze op mijn weide aan het uit trekken was.
Wij zouden er geen enkel probleem mee hebben om dit voor hem te doen. Zelfs zonder de situatie die er speelt zou ik begrijpen dat iemand denkt ‘jij hebt er last van niet ik.’ Het is immers hun composthoop. Daar groeit nu eenmaal onkruid.
De verstandhouding is… wisselend. Soms kunnen we heel goed dingen bespreken soms worden we genegeerd als we goedemorgen/middag zeggen. Als het de andere buur geweest was zou ik gewoon even gepraat hebben er over en gevraagd hebben of hij het oké zou vinden als wij ze weg haalden maar met deze buur weet ik het niet goed.
Ga toch maar eens kijken of ik hem kan aanspreken een dezer dagen… in het slechtste geval zegtie dat ik me niet moet moeien… 
Tis vooral omdat hij al in een moeilijke situatie zit dat ik het moeilijk vindt om hem hiermee lastig te vallen.
Weet ook niet hoe boeren op letten als ze maaien? Want 1 boer die ook aan paardenhouders verkoopt heeft gegarandeerd JKK in zijn hooi… niet in al zijn balen maar vanuit mijn weide kon ik een aantal planten zien dus die baal (hij maakt grote balen.) heeft sowieso JKK. Helaas is dit dezelfde boer die boos is dat wij onze grond zelf gebruiken dus hem berichten gaat niet helpen vrees ik. 
boyca schreef:Bewondering hoe jullie hebben gehandeld bij de eerste keer opstappen bij Joy. Zowel voor jou als je man. Wat is Joy snel zeg. Nu moet hij het ook even verwerken, ben benieuwd naar de 2e keer.
Ik ging het eigenlijk niet zeggen tot ik een nieuw filmpje had. Maar men gelooft me, of niet. 
Woensdag ben ik terug op gestapt en ik kan op Joy zijn hoofd zweren dat hij super braaf was. We hebben zelfs op stem overgangen naar stap en halt kunnen rijden, hij ging braaf voorwaarts op mijn stem zowel linksom als rechtsom, staart kwam in een meer ontspannen houding en ineens proestte hij. Heb hem gewoon met losse teugel aangemoedigd en beloont. Heb mijn bokriem niet eens meer vast gehad.
In het weekend pakken we hem nog eens op en
probeer ik iemand te vinden om te filmen. Wilde hem een paar dagen geven om de positieve ervaring te verwerken.