Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:36

Laura Harvey is echt knap! Beeld ziet er heel netjes uit.
Leuk dat je meedoet, ik zag er al heel wat op FB voorbij komen die meedoen

Wij hebben vandaag maar eens een L1 proef doorgereden, ging best oke :)
Van de week een keer weer wat sprongetjes gedaan, toen ze was een beetje heel entousiast :+

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:18

Gaat dus lekker Melissa :)

Hier is nr 3 ook geboren. Dys nu rust en kan ik binnenkort ook weer rijden oppakken. :+
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:25

Wauw Mirjam, wat heb je 3 ontzettend leuke veulens! Mogen ze alle 3 blijven?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:07

Nee alle 3 voor verkoop %)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:36

Wat een knapperds Mirjam!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:25

Ooh wat jammer zeg. Maargoed je kan natuurlijk ook niet alles houden..

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:45

@Paljaslaura misschien toch maar is een dressuur wedstrijd mee pakken :P?

@Mirjam ik ben verliefd op je vosveulentje! Zag net je topic! wat een schatje!

4 april was Jack alweer 2 jaar bij mij! Wat vliegt de tijd zeg! En vorige maand 6 jaar geworden nog even en het is een grote man! figuurlijk dan hehe. Mijn andere paard Wodka is gisteren 17 geworden die is deze zomer alweer 13 jaar bij mij.

Ondertussen werk ik nog steeds vanuit huis wat geen straf is met dit weer! En vind ik het heerlijk om in de avond bij de paarden te zijn! Ik heb tegenwoordig ook tiktok uitgevonden wat erg verslavend werkt zo onder werktijd..... wie nog meer?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:31

Peertje is een knapperd ja. Perry mag er ook zijn, toch zwak voor Perry uiterlijk lijkt hij niet op Kyara maar voor de rest. :+:

Gisteren weer eens gereden en damnnnn heb nu spierpijn man. Iig mijn buikspieren goed gebruikt. :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:42

Gefeliciteerd met drie gezonde veulentjes Mirjam! Echt heerlijk om in de wei te hebben denk ik! *D

Bij ons hebben de buren een veulentje en Nova is wel erg geïnteresseerd haha, heel schattig.

Vandaag komt er een Cranio Sacraal therapeut, kijken of die kan helpen met de stress.
Ben zelf nog wat sceptisch, maar heb wat mensen in m'n omgeving die er goede ervaringen mee hebben, dus het is wat mij betreft het proberen waard.

Nou Mirjam ik heb voor de lol weer eens een rondje geskate en kon gister niet meer lopen van de pijn in m'n rug, weet niet wat er mis is gegaan maar kon alleen nog maar liggen _O-

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:49

Hoop dat het werkt Sanne! Knap dat je zoveel geduld met Nova haar stress!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:35

Nouklime tijd gaat echt snel he! Ken was begin maart ook alweer 2 jaar bij mij. Ik zag vorige week een herinnering op FB dat we 2 jaar terug aan het oefenen waren met hangen, echt nog zo'n gupje was het toen. Zo leuk om dat terug te zien.

Mirjam ik ben ook verliefd op je knappe veulentjes! Zo jammer dat je ze niet kan/gaat houden

Sanne dat is zeker het proberen waard, ben benieuwd naar je ervaring

Ken mocht vandaag lekker spelen met me zusje en de hindernissen. Ze was weer blij
Afgelopen week weer heerlijk kunnen rijden, ze gaat het zo fijn doen <3
Morgen weer een rondje naar buiten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 21:46

Klinkt heerlijk Melissa!

De behandeling van de cranio was heel interessant.
Ondanks dat het er uitziet alsof ze amper iets doet, zag ik bij Nova wel heel veel. Kauwen, likken, gapen, oren veranderen, hoofd laten zakken en ze ging zelfs op rust staan (dat doet ze oprecht nooit). Dus dat was wel heel bijzonder om te zien.

Ze werkt ook echt met de combinatie (paard & mens) dus zelf ook wat oefeningen gehad om spanning los te laten (die soms ook onbewust kan zijn). Was heel apart want ook op die oefeningen zag je Nova weer reageren
Zij ziet het dus wel echt als een soort wisselwerking, spanning die je samen opbouwt en die zij heel heftig uit dan.

Ben benieuwd of het iets doet, ik ga die oefeningen doen, Nova mag lekker een beetje relaxen de komende dagen. Beetje wandelen, een keertje rustig longeren e.d.

Lekker chillen nu :+:
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:03

Hopelijk werkt het Sanne.

Hier Idenn verleasd aan bijrijder, dus die is uit de verkoop. Stiekem erg blij mee :P :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:59

Sanne klinkt wel heel intressant! Hopen dat jullie er samen ook echt wat aan gaan hebben!

Mirjam superleuk van Iden!

Ken vandaag een dagje vrij. Heeft genoeg gedaan de afgelopen dagen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:41

Paljaslaura mooi beeld hoor! Misstaat zeker niet, dat dressuur rijden :D

Mirjam gefeliciteerd met je 3 veulens. Wat een rijkdom en wat leuk zo samen!

Nouklime wat vliegt de tijd he? Nog even en we zijn oud :oo

Sanne ik ben heel benieuwd of je er nu nadien ook iets van gaat merken. Apart he, hoe ze kunnen reageren op zo'n behandeling.

Melissa lekker aan het doortrainen. Ga je ook meedoen met de online wedstrijden van de KNHS?

Ik ben even een tijdje stil geweest hier. Heel druk gehad om mijn vader te verhuizen een aantal weken. De nodige pech gehad met mn drachtige merrie, die blijkt het veulen te hebben geresorbeerd of verworpen ergens in de dracht en stond vooral heel dik te zijn en me nogal te foppen. Nu blijkt dat ze een vergroeiing heeft aan 1 eierstok en we horen binnen een paar weken of dit misschien een tumor is.

Veronia is inmiddels een kleine week geleden geïnsemineerd *D . Het lag niet in de planning voorlopig, maar gezien de corona-crisis en we toch voorlopig niet op concours kunnen EN de hengst die ik heel mooi voor haar vindt is alleen dit seizoen beschikbaar in NL, toch maar besloten om dit nu te gaan doen. Betekent niet dat we niet aan het rijden zijn, dat gaat de komende tijd gewoon lekker rustig aan door.

Dit is ze met haar vriendje <3
Afbeelding

Ze heeft ook een volgtopic: [KS-MK] Zorgt Veronia voor een vierde generatie in 2021?

En verder huppelen we een beetje zo rond nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:11

Jeetje wat een domper van je drachtige merrie!
Hopen dat veronia een prachtig veulen op de wereld zet volgend jaar :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:17

Mirjam wat leuk van Idenn! Kun je er nog een beetje van genieten *D

Muronia wat superleuk! En wat een onwijs gave hengst <3
Helemaal m'n type, fors maar wel sportmodel & een schimmel <3

Hier alles z'n gangetje. Merk dat Nova wel "anders" is. Maar kan m'n vinger er nog niet helemaal op leggen. Ze staat echt onwijs veel op rust als ik kom, dus in de wei en tijdens het poetsen. Dat is in ieder geval een goed teken.

Met het grondwerk vind ik d'r brutaler. Zoekt wat meer de grens op. En dan niet vanuit paniek maar omdat ze gewoon veel energie heeft. Dat zie ik natuurlijk liever dan paniek _O-

Maar de cranio zal sowieso nog wel een keer komen dus ik noteer gewoon alle veranderingen die ik zie haha.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:31

Muronia, blijft ronduit poedersuiker. Is er al nieuws over die vergroeing?
Hopelijk volgend jaar wel een veulen.

Sanne haha nou iig resultaat.

Ik wil nu eigenlijk proberen kenzo ook in de leas te gooien. :o

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:43

Ik wil Kenzo wel leasen! *\o/* :') :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:44

Hahahaha hij blijft wel hier staan. :P

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:27

@Muronia WHAHAHA hou op hoor met straks zijn we oud! Leven gaat veel te snel! Kom uren te kort in dagen en dagen te kort in weken en weken te kort in maanden en ga zo maar door! Ik las het op fb dat je merrie je in de maling had genomen onwijs rot (understatement) zeg! Hopen dat ze niks ernstigs heeft aan haar eierstokken. En hopen dat Veronia drachtig is!

Gaat het verder wel goed met jou? En met je dochter? jullie draai samen al gevonden?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:56

Morgen gaan we weer met haar naar de kliniek. Ze was vrijdag opeens hengstig dus even kijken hoe het ervoor staat. Ik duim dat het meevalt.

Met dochter en mij gaat het goed. Ik had mezelf alleen zo voorgenomen om deze zomer na alles eens lekker met dochter op vakantie te gaan. We hebben nog nooit gevlogen en we zouden nu voor het eerst eens echt weg. Griekenland was de bedoeling. Dat hadden we wel verdiend vond ik. En toen kwam corona grrr.

Sanne hou ons verder op de hoogte, want het klinkt toch wel als meer rust in het koppie als er ruimte komt om te ontdekken.

Mirjam..haha..volgens mij ben jij ook een " slechte handelaar". Vol goeie moed paarden met de bedoeling om te verkopen en je er toch aan hechten he? Ik hoop dat Kenzo ook verleast wordt zodat ie in je buurt kan blijven. Gaat het je met de veulens wel lukken denk je?

Wij waren gisteren creatief met balkjes. Zo leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:56

Ik ben een hele slechte handelaar ja. Sterre was ook voor de verkoop, due blijft als fokmerrie. Idenn blijft dus voor de leass en misschien Kenzo ook. :')
Phallon is al verkocht dus die gaat hoe dan ook weg. :P De andere 2 moeten ook echt verkocht, anders kom ik in de problemen. :+

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:06

Denk dat meiden een gouden kans hebben met die pony's leasen Mirjam!

Wat balen van de vakantie Muronia! Hadden jullie echt wel verdiend! Mocht het allemaal weer mogen dan raad ik Griekenland wel aan, is m'n favoriete vakantieland :+: ben verlieff op het land *D
Ik was 1 toen ik daar voor het eerst was haha!

Duimen dat het nog goed zit! Fijne foto's! *D

Jij slaat de spijker op de kop Muronia, als ze brutaal wordt is daar dus ruimte voor. En daar ben ik alleen maar blij mee.
Het grondwerk ging vandaag onwijs goed, dus ik reken het vandaag als een mini overwinning *D
Met spanning kon ze blijven nadenken & uiteindelijk laten afvloeien.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:22

Muronia nee ik heb mn startpas opgezegd voorlopig. Die liep eind april af.
Ik vind dat online proeven rijden niet wat. Ik zit niet verlegen om de winstpunten omdat ik als ik wil wel versnel mag promoveren. En wil juist graag de beleving van het wedstrijd rijden en alles daarom heen

Wat ontzettend balen van je merrie.. Heb je inmiddels al uitslag van de scan?
Wel superleuk van Veroon, dat gaat vast een knappie worden!

Sanne de behandeling heeft dus wel wat gedaan met Nova. Wel fijn opzich dat ze uit haar zelf wat de grens opzoekt en daar geen spanning bij heeft!

Muronia balen dat jullie welverdiende vakantie nu niet door kan gaan door Corona.. Hopen dat jullie later dit jaar toch nog fijn samen die kant op kunnen. Waar in Griekenland zou je heen?

Mirjam hele leuke kans voor jonge meiden om de pony's te leasen!
Blijft Phallon nog een beetje in de buurt?

Ken doet het ook fijn op moment. Heb het idee dat het haar wel even goed doet om gewoon wat bij huis te rijden en buitenritjes te maken.
Denk dat ze binnenkort ook maar even een weekje vakantie krijgt, kan ze mooi haar buik rond eten met grasjes.
Eigenlijk zou ze komende week vrij zijn omdat ik op vakantie zou zijn. Maar helaas ook voor mij geen vakantie.

Vanmorgen wat balkjes gedaan, dat vond ze leuk :D