Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 20:20

Marigold, nee, geen leenpony.
Ze is naar kleine ponies niet lief en we zijn natuurlijk al die tijd druk bezig geweest met een maatje erbij zoeken.

Gelukkig had ze af en toe bezoek paarden uit de buurt, sprak ik wat vaker af voor een bosrit en ging ze wekelijks mee naar de les.

Ik zie nog steeds een happy paard en dat komt volgens mij doordat ze zoveel op de wei mag.
Maar wenselijk is het niet. Ben blij als we slagen.

Zou graag weer samen met mijn vriend buitenritten willen maken en mee naar de rijvereniging.
Ik sta al zo lang naast de zijlijn * zucht

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 20:22

Hier een beetje aan het rondkijken voor een shetlander voor onze zoontje. Eis is vooral braaf en kinderen gewend. En hij moet er wel een keer op kunnen zitten. Moet dus het liefst wel al een zadel kennen.

Geen pony die schopt of bijt, zich los trekt of onzeker wordt van ongecontroleerde bewegingen.
Ons zoontje is niet heel druk, maar wel gewoon een jong kind die een keer enthousiast kan doen.

Leeftijd pony niet echt van belang. Braafheid wel.

Hij is nog heel jong maar gek op dieren. Ik zoek dan ook geen pony die veel werk nodig heeft, want ik wil het leuk houden.
Ik wil er best een keer mee wandelen of longeren maar geen pony die veel moet lopen.

Dus pony zal vooral als weide ornament dienen. Niet gevoelig voor hoefbevangenheid en voorkeur voor een merrie, dan kunnen we er wellicht een veulen mee fokken.
Wij zijn verder wel echt paarden mensen, dus ik snap dat een levend dier, een levend dier is, maar ik denk dat de meeste hier dus ook begrijpen wat ik bedoel met echt brave kinderpony.

Staat niet zo veel van te koop heb ik al gezien.... Maar mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.

Laura_

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 20:36

Ik ben ook als een tijdje op zoek, geen haast gelukkig, maar maak het mezelf niet heel makkelijk. Ik heb een sterke voorkeur voor het connemara ras, merrie en een grote, zo 1.48 en breed gebouwd of groter. De meeste kanalen ken ik denk ik wel al, maar mocht iemand in zijn netwerk nog wat weten hoor ik het graag. Gelukkig geen haast in m'n zoektocht

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:27

SkyAs, ik denk dat dat lastig wordt, een shetlander die niet hb gevoelig is

AdemoJoey, je zou eens kunnen vragen in het Welsh fokkers topic hier op bokt. Daar zitten ook mensen met contacten bij de cob fokkers

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 22:22

Moderatoropmerking:
Bericht vedwijderd omdat het niet aan de BoktRegels voldoet

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 23:17

Die is leuk absque_dubio, wat een knap diertje <3

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 23:23

Sky_As schreef:
Hier een beetje aan het rondkijken voor een shetlander voor onze zoontje. Eis is vooral braaf en kinderen gewend. En hij moet er wel een keer op kunnen zitten. Moet dus het liefst wel al een zadel kennen.

Geen pony die schopt of bijt, zich los trekt of onzeker wordt van ongecontroleerde bewegingen.
Ons zoontje is niet heel druk, maar wel gewoon een jong kind die een keer enthousiast kan doen.

Leeftijd pony niet echt van belang. Braafheid wel.

Hij is nog heel jong maar gek op dieren. Ik zoek dan ook geen pony die veel werk nodig heeft, want ik wil het leuk houden.
Ik wil er best een keer mee wandelen of longeren maar geen pony die veel moet lopen.

Dus pony zal vooral als weide ornament dienen. Niet gevoelig voor hoefbevangenheid en voorkeur voor een merrie, dan kunnen we er wellicht een veulen mee fokken.
Wij zijn verder wel echt paarden mensen, dus ik snap dat een levend dier, een levend dier is, maar ik denk dat de meeste hier dus ook begrijpen wat ik bedoel met echt brave kinderpony.

Staat niet zo veel van te koop heb ik al gezien.... Maar mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.

Heb je facebook? Deze heb ik regelmatig gaan wel enorm vlug als ik ze heb staan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 07:05

denisesilver schreef:
SkyAs, ik denk dat dat lastig wordt, een shetlander die niet hb gevoelig is

AdemoJoey, je zou eens kunnen vragen in het Welsh fokkers topic hier op bokt. Daar zitten ook mensen met contacten bij de cob fokkers

Nou op zich kunnen we ze redelijk van het gras af houden. Maar ik wil geen dier die al hoefbevangen is geweest en die al neigt als hij een keer verkeerd hooi eet.

Ik heb het liefst dat ze gewoon in de buurt van de andere paarden kunnen staan tussen de fruitbomen waar ook schapen lopen bijvoorbeeld.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 07:31

Je hebt de zeven morgens (?) Seven mornings als welsh cob fokker?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:13

AdemoJoey schreef:
Elisa2 schreef:
Misschien is voor jou een NRPSer met veel Arabisch bloed ook interessant?

Ow, zeker! Heb je tips?

Hier staan in ieder geval paarden te koop, percentage Arabisch bloed (ox) staat er bij.

https://nrps.nl/paard-te-koop

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:19

Laura_ schreef:
Je hebt de zeven morgens (?) Seven mornings als welsh cob fokker?

Ja, die bestaan nog steeds: https://dezevenmorgen.nl/

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:28

AdemoJoey schreef:
Hoi allemaal, na ongelofelijk veel doorlopende en diverse lichamelijke pech in de afgelopen 10 jaar met mijn laatste 2 Arabische Volbloeden ben ik nu voor het eerst weer wat serieuzer aan het overwegen om er een paardje bij te kopen. Ik val absoluut op het karakter van de AV, maar ook absoluut zeker niet op de kwetsbaarheid. En natuurlijk weet ik dat elk ras die heeft en elk paard weer een uitzondering is, maar voor mij is het AV helaas klaar. Met heel veel pijn in mijn hart, dat wel.

Ik ben nu op zoek naar een mix met bijv Welsh Cob. Mijn sterkste paarden waren een mix van Welsh x Arabier en een Appaloosa x Arabier. Allen rond 1.56m, allen ruin. Ik woon in het Noorden van het land. Is daar een goede fokker met grote niet-zwaar gebouwde Welsh-Cobs?

En Demi Mettlach uit Ijselstein is voor mij een aardig stuk rijden, maar lijkt leuke paarden te koop hebben. Is dit een adres waar je zou kunnen slagen voor een gezond, niet getraumatiseerd paard? Ik heb trouwens genoeg ervaring met zwaar getraumatiseerde paarden, maar zou nu graag voor een onbezorgd paard gaan. Met een leeftijd tussen 3 t/m 6 jaar. Prijs doet er nog niet echt toe. Ik ben eerst benieuwd naar überhaupt opties. Het aanbod op Marktplaats, E-horses, Sporthorses & Bokt is mij bekend. Facebook is voor mij alleen via computer beschikbaar en daarmee lastiger (ik heb mijzelf op mijn telefoon geband op Facebook, ik heb geen zelfbeheersing :Y) ). En ik snap dat viavia heel goed werkt, maar ik zit in de beginfase en ben ook benieuwd naar fokkers ed. Wie heeft hier ideeën bij?

Je mag mij wel een PB sturen, weet verschillende welsh cob fokkers, ook met pony's te koop. Ook die hierboven genoemd wordt, zeker aanrader.
Zij hebben natuurlijk geen kruisingen, maar wellicht kan het je verder helpen. In het midden/noorden van het land zitten er wel een aantal in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 12-06-25 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:30

Cardy schreef:
Die is leuk absque_dubio, wat een knap diertje <3

Dankjewel. Ze is ook zo leuk. <3 Na een maand niet rijden is het zo opstappen en rijden. Helaas moeten wij keuzes maken, maar ik weet zeker dat iemand anders net zo blij van haar gaat worden.

Die kind vriendelijke shet die ook op het gras kan is er echt wel! Mijn ervaring is idd wel dat ze snel verkocht zijn..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 10:45

absque_dubio schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de BoktRegels voldoet

Oeh, mooi diertje! Hoe groot is ze?

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:12

Pfoeee wat een fijne reacties al! Ik heb vandaag een lange werkdag, maar ga dit weekend alles even bij langs!! Meer ideeën zijn altijd welkom! En ik had inderdaad dezelfde vraag als degene boven mij m.b.t. de stokmaat :j

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:05

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de BoktRegels voldoet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:14

Wat een super leuke pony, Donja!

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:48

@absque_dubio ik ben ook wel benieuwd naar de schofthoogte, zeer aansprekend dier om te zien.

Donja dat is echt een leukerd, als mijn zoontje nu enige interesse had :') -O-

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 14:38

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:33

Wanneer iemand binnenkort bij een 5 jarige Haflingermerrie in het Noorden gaat kijken...pas op! De prijs is scherp, blijkbaar om te voorkomen dat je wilt keuren. Wil je keuren, dan kan er niets meer en wordt het paard uit de verkoop gehaald.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:36

Stuur elkaar even een pb. Ponys mogen hier niet aangeboden worden.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 16:59

StalNollie schreef:
Stuur elkaar even een pb. Ponys mogen hier niet aangeboden worden.

Oh oeps. Kan m’n bericht niet meer wijzigen.. excuus voor het ongemak!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:46

Ik vind een pb dan weer meteen zo officieel. Ben niet actief op zoek, gewoon nieuwsgierig. Moet kunnen vind ik. Bokt is een community, we zijn gewoon aan het babbelen niet aan het handelen. :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:02

Volgens mij mag je wel een paard aanbieden hier als er een zoekertje voor is

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 20:17

Omdat er blijkbaar enige twijfel is hier nog even de moderatoropmerking uit de openingspost:

Moderatoropmerking:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het is niet toegestaan om te vermelden dat je eigen paard of een paard in de omgeving binnenkort in de verkoop gaat of staat.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- Dit topic zal gesloten worden bij 500 pagina's. Een vervolg topic kan door een kantine mod geopend worden

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.