Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sky_As schreef:Hier een beetje aan het rondkijken voor een shetlander voor onze zoontje. Eis is vooral braaf en kinderen gewend. En hij moet er wel een keer op kunnen zitten. Moet dus het liefst wel al een zadel kennen.
Geen pony die schopt of bijt, zich los trekt of onzeker wordt van ongecontroleerde bewegingen.
Ons zoontje is niet heel druk, maar wel gewoon een jong kind die een keer enthousiast kan doen.
Leeftijd pony niet echt van belang. Braafheid wel.
Hij is nog heel jong maar gek op dieren. Ik zoek dan ook geen pony die veel werk nodig heeft, want ik wil het leuk houden.
Ik wil er best een keer mee wandelen of longeren maar geen pony die veel moet lopen.
Dus pony zal vooral als weide ornament dienen. Niet gevoelig voor hoefbevangenheid en voorkeur voor een merrie, dan kunnen we er wellicht een veulen mee fokken.
Wij zijn verder wel echt paarden mensen, dus ik snap dat een levend dier, een levend dier is, maar ik denk dat de meeste hier dus ook begrijpen wat ik bedoel met echt brave kinderpony.
Staat niet zo veel van te koop heb ik al gezien.... Maar mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.
denisesilver schreef:SkyAs, ik denk dat dat lastig wordt, een shetlander die niet hb gevoelig is
AdemoJoey, je zou eens kunnen vragen in het Welsh fokkers topic hier op bokt. Daar zitten ook mensen met contacten bij de cob fokkers
AdemoJoey schreef:Elisa2 schreef:Misschien is voor jou een NRPSer met veel Arabisch bloed ook interessant?
Ow, zeker! Heb je tips?
Laura_ schreef:Je hebt de zeven morgens (?) Seven mornings als welsh cob fokker?
AdemoJoey schreef:Hoi allemaal, na ongelofelijk veel doorlopende en diverse lichamelijke pech in de afgelopen 10 jaar met mijn laatste 2 Arabische Volbloeden ben ik nu voor het eerst weer wat serieuzer aan het overwegen om er een paardje bij te kopen. Ik val absoluut op het karakter van de AV, maar ook absoluut zeker niet op de kwetsbaarheid. En natuurlijk weet ik dat elk ras die heeft en elk paard weer een uitzondering is, maar voor mij is het AV helaas klaar. Met heel veel pijn in mijn hart, dat wel.
Ik ben nu op zoek naar een mix met bijv Welsh Cob. Mijn sterkste paarden waren een mix van Welsh x Arabier en een Appaloosa x Arabier. Allen rond 1.56m, allen ruin. Ik woon in het Noorden van het land. Is daar een goede fokker met grote niet-zwaar gebouwde Welsh-Cobs?
En Demi Mettlach uit Ijselstein is voor mij een aardig stuk rijden, maar lijkt leuke paarden te koop hebben. Is dit een adres waar je zou kunnen slagen voor een gezond, niet getraumatiseerd paard? Ik heb trouwens genoeg ervaring met zwaar getraumatiseerde paarden, maar zou nu graag voor een onbezorgd paard gaan. Met een leeftijd tussen 3 t/m 6 jaar. Prijs doet er nog niet echt toe. Ik ben eerst benieuwd naar überhaupt opties. Het aanbod op Marktplaats, E-horses, Sporthorses & Bokt is mij bekend. Facebook is voor mij alleen via computer beschikbaar en daarmee lastiger (ik heb mijzelf op mijn telefoon geband op Facebook, ik heb geen zelfbeheersing). En ik snap dat viavia heel goed werkt, maar ik zit in de beginfase en ben ook benieuwd naar fokkers ed. Wie heeft hier ideeën bij?
Cardy schreef:Die is leuk absque_dubio, wat een knap diertje