Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pien_2010 schreef:O jeeh, hij was dus toch niet zo relaxed....had ik niet verwacht.
nafkedemi schreef:Schrik eerlijk gezegd even van hoe je man de longeerlijn op een bepaald moment gebruikt. Weet ook niet of hij Joy echt raakt? Kan mij wel voorstellen dat het was om hem naar voren te houden?
Rocamor schreef:Jemig, hoe kom je zo snel om zijn hals? Jij doet eerst en denkt dan ofzo? Haha.
Dit had ik gewoon echt niet van Joy verwacht en als ik dan zie hoe mijn 5 jarige als een randdebiel aan de longe doet en ik daar ook nog eens op moet gaan. Euhm..... op zoek naar goede secondelijm.
Wat een verschil hoe hij in het eerste filmpje afgaat en in het tweede even een vorm van Freeze heeft.
Maar.....
Je hebt op je eigen gefokte hengst gereden en wat staat ie je stoerrrrr
pien_2010 schreef:Hopelijk doet het niet te veel pijn de blauwe plek.
En je hebt gereden. Ik denk dat je een fijn paard aan Joy gaat krijgen. Misschien iets kleinere stapjes maken en eerder afstappen als het goed gaat. Goed is goed.
Enne proficiat, je hebt op je hengst gereden!!!
Lau07 schreef:Jeetje wat is Joy verschrikkelijk braaf zeg. Ik ben bezig met het zadelmak maken van een vierjarige merrie en die was er echt volledig uitgeklapt in deze setting. De klap met de lijn had mij echt een enkeltje ziekenhuis opgeleverd.![]()
Ik vroeg me wel af wat je filosofie is om hem zo te 'overdonderen'? Had het bijvoorbeeld niet fijner voor jullie beiden geweest als je in kleinere stapjes tot het rijden aan de longe was gekomen, of is het een bewuste keuze om in 1 keer zo door te pakken?
miicchhellee schreef:Mag ik jou inhuren als het ooit nodig is?
Wat ben jij toch ontzettend handig op je eigen manier en mooi dat je dit met ons wil delen!
Ik ben benieuwd naar het vervolg
nafkedemi schreef:Bedankt voor je uitleg, ik vond het al niets voor jou/jullie zoals ik je nu inschat vanuit dit topic.Vandaar dat er ook vraagtekens bij stonden.
Sintara schreef:Hij doet het netjes hoor! Had je al met teugeldruk dingen geoefend eigenlijk?
Zonde van je hoofdstel, maar opzich schrikken ook heel ervaren paarden soms nog als er iets breekt aan het hoofdstel. Dat kunnen we hem niet kwalijk nemen :.
Neon schreef:Ahhh barbie paardje… je ziet dat hij het echt even niet weet hè… doe maar rustig aan samen… ietsje meer voorbereiding (longeerzweep en touw voor duidelijkere communicatie) van zowel je man als jij zal Joy helpen… en doe maar lekker even in de bak… dan heb je een afrastering en dan kan hij ook niet zo een vaart maken als dat hij dat in de weide kan doen…
Komt goed joh… hij snapt het even nog niet
Taucha schreef:Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan.
Heeft je man Joy eigenlijk al eerder gelongeerd? Of heb jij dat eerder steeds gedaan en je man alleen aan de kant erbij geweest? Als jij er dan nu op kruipt en je man dan ineens aan de andere kant van de longe staat, dat zou natuurlijk ook behoorlijk invloed kunnen hebben op Joy?
Ik kruip er weer onder en geniet verder van je fijne verhalen en leer er veel van.