Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 19:56

Rêve besloot bij Chris haar wedstrijd attitude boven te halen met als gevolg dat ik veel gegrommeld heb. _O- Ik denk dat Chris soms echt met zijn ogen rolt. :)) Heel op het einde van het eerste filmpje hoor je me letterlijk zeggen "nee niet naar Stylio!!". Daar was ze pissig en wilde ze het gaan uitwerken op mijn man. :=
Chris: "jij bepaalt waar ze heen gaat."
ik: "ja nou.... discutabel."
Chris: "of probeert toch...."
:+

Ergens zegt ie ook dat ze de hals mag strekken "als ze wil". De vertaling is: "als je denkt dat ze je niet in de haag dumpt als je haar een cm geeft." :=

Ik brom bij het tweede filmpje iets over mijn eigen conditie. :+ Chris besluit daar niet op in te gaan. _O-

even op adem komen en Joy bespreken. _O-

en naar het einde toe bleef het wat rommelig al kon ik wel meer vragen. :+

Het voelde de hele les rommelig en chaotisch al valt het op de filmpjes nog mee. := Het voelde erger. :=
Op dagen als deze mis ik Sam. :=

Ze ramde me voor de goede orde ook nog even met mijn been tegen de poort toen we naar de camion gingen. :roll: Gewoon omdat het even uit haar systeem moest. :roll:

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 23:14

Heerlijk als je met je instructeur zo een eigen ‘taaltje’ hebt :D Super leuk en leerzaam jouw filmpjes, ik ga er altijd graag voor zitten.

Jullie werken beiden hard, trok je lichaam het wel een beetje?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 00:04

Niet echt, de les is iets vroeger beëindigd en we hebben iets meer gestapt. Maar vlak voor Chris zegt om haar lange teugel te geven was ik aan het creperen. :) zelfs met tape verkrampte mijn schouder en heb nog steeds last van schouder, schuine buikspieren en heupen ondanks stretchen.

Fysio mag zich morgen weer amuseren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 06:35

Knap hoor dat je met zo'n lichaam dit allemaal kunt rijden. Ik vind het glad niet verkeerd eruit zien!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 14:29

Het verbaast me op de filmpjes hoe relatief simpel ze die appuyementen loopt. Zo voelde ze helemaal niet. _O- appuyeren is ook iets waar we nog niet zo lang mee bezig zijn.

Verbaas me elke keer weer over hoe snel paarden eigenlijk leren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:50

Ik heb een stuk van het eerste filmpje gezien en vind dat je hard moest werken :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 15:13

Moest ik ook. Dat was op de wedstrijd ook het probleem. Chris vroeg ook meteen hoe ze ‘s avonds en de dag er na was. (Gewoon fit)
Als ik even door drijf loopt ze gewoon.

Ben haar nu wel iets energie rijker (trage energie) aan het voeren. Ze is niet te mager maar ook niet zo rond als ze normaal rond deze tijd is. Ik wil haar niet dikker voor alle duidelijkheid maar het feit dat ze slanker blijft is toch een teken dat ze meer energie verbruikt óf minder op neemt dan normaal in deze periode.
Rêve is geen paard dat 200% geeft maar Zó flegmatiek als ze nu is, is ze normaal ook niet.

Tis geen GP werk wat ze doet maar wel beduidend meer dan vorig jaar. Dus wellicht ben ik gewoon wat laat geweest met haar ook meer te voeren naar verbruik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 16:52

Afbeelding

Afbeelding

Kleine jongens worden groot. :+
Filmen en longeren is wat onhandig maar oké. _O- ja ik klik veel met mijn tong maar gebruik liever het klikken dan de zweep als ze zo braaf zijn met zadel. Geen extra spanning creëren die niet nodig is.

Heb zelfs even in de beugel gestaan en over hem gehangen. :+ hij wachtte gewoon geïnteresseerd af. Voor de volgende stappen heb ik wel mijn man nodig. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:55

Wat leuk he Kathleen om met hem te beginnen. Hij vind het niet echt spannend.
Ik neem aan dat hij ook Sam of Reeve met jou heeft gezien terwijl jullie reden. Dan weet hij dat het ok is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 17:05

Hij vindt het echt totaal geen probleem. Zadel hem ook op terwijl hij los staat. :+ hij heeft behoorlijk veel ruimte om te gaan lopen als hij wil maar hij blijft gewoon staan.

Hij is net als moeder wel wat aan de luie kant. _O- nu heeft Rêve nog steeds een hekel aan de longe dus… ze doet het maar Rêve heb ik snel los laten klikken omdat ze meer wrong op de longe dan wat anders.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 17:14

Wat bedoel je met meer wrong ....op de longen? Ken de uitdrukking niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 17:52

Wringen, trekken aan de longe ipv op te letten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 18:10

Wauw dat doet ie braaf!
Alsof hij al jaren zo rond hobbelt :D Wat een topper is het toch :j

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 18:34

Ooow jeetje een zadel op Joy… dat beest blijft voor mij een baby }:0 wat gaat de tijd snel staat m mooi hoor :D

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 18:40

Wauw! Staat hem goed en wat doet hij het goed! <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 19:03

Mars schreef:
Wauw dat doet ie braaf!
Alsof hij al jaren zo rond hobbelt :D Wat een topper is het toch :j

Het maakte hem echt niets uit. :+:
We gaan deze week aan de slag met de paddock. Dan is het voor hem ook wat makkelijker als er wat begrenzing is om op te steunen. Nu loopt ie in het midden van de weide, eigenlijk heb ik graag dat ze aan twee kanten ‘wand’ hebben met longeren in het begin als steun.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:20

Ach gos, kijk hem nou met zijn zadeltje.....

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:34

Hij is echt heeel braaf he, voor een hengst zeker. En ook zo gefocused op jou, echt heel mooi om t ezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 21:05

Eigenlijk heb ik altijd brave hengsten gehad. :+ het ergste dat ik kan zeggen is dat een hengst wat flegmatieker is gemiddeld genomen. Niet zozeer lui maar met andere dingen bezig. Maar als je ze voor je hebt en ze zijn echt ‘all in’ heb ik altijd betere ervaringen gehad met hengsten dan met merries. Merries zijn veel nijdiger en achterbakser. := een hengst ben je duidelijk mee en het is oké. Mijn merries ben ik duidelijk mee en het eerst volgende harde oppervlak dat ze passeert plet ze me tegen. :+

Kwa aandacht is Joy wel uitzonderlijk. Joy is net een hond.. := maar over het algemeen heb ik liever een pissige hengst dan een pissige merrie als ik moet kiezen. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 22:11

Neon schreef:
Ooow jeetje een zadel op Joy… dat beest blijft voor mij een baby }:0 wat gaat de tijd snel staat m mooi hoor :D

Raar he, waar is de tijd dat we dit hadden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu is ie de drie voorbij. :+: en het is echt een bonk paard. Rêve ben ik later mee begonnen omdat ik haar te jong vond ogen. Weinig spieren en slungelig.

Joy heeft nu denk ik vier keer? Aan de longe gelopen. Zadel derop boeit niet. Dus volgende stap mag manlief hem vast houden en mag ie me een rondje door de weide dragen in stap aan de hand. :j als hij daar ook niks van maakt kunnen we hem ook stukjes het bos in nemen aan de hand. Manlief wilde toch aan zijn conditie werken. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:17

Baby Joy <3
Ik herinner mij voornamelijk nog je opfok verhalen… dat hij daar ineens alleen stond in een wei(?) of paddock, ik weet niet meer welke precies. En dat hij als jonkie de braafheid zelf was gebleven ondanks hoe onzorgvuldig ze daar met hem waren omgegaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 23:20

Mars schreef:
Baby Joy <3
Ik herinner mij voornamelijk nog je opfok verhalen… dat hij daar ineens alleen stond in een wei(?) of paddock, ik weet niet meer welke precies. En dat hij als jonkie de braafheid zelf was gebleven ondanks hoe onzorgvuldig ze daar met hem waren omgegaan.

Ze hadden hem als wraak op mij buiten gezet terwijl alle andere paarden binnen stonden. Hij stond dus geheel alleen buiten. Net drie weken af gespeend…
We zijn meteen er heen gereden met ons hart in de keel want ze waren gewoon naar huis gegaan.. gelukkig vonden we Joy rustig grazend. :+:

Hij kwam vrolijk naar me toe en wandelde happy met me mee de camion op alsof hij niet uit zijn kudde gerukt was en alleen gezet was als baby… :+:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 11:14

Ah ja zo was het… staat me nog goed bij. Menig baby was door de draad gegaan, klein als ie was was hij al uitzonderlijk braaf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 23:12

:j eigenlijk is hij gewoon altijd uitzonderlijk braaf geweest. Hij was altijd degene die voorop moest of gebruikt werd om de anderen mee te krijgen. :+ hij staat nu ook naast een merrie dus hij wordt niet af geschermd. Er zit wel een ‘geul’ tussen en hoger af gespannen maar ze leren dus ook meteen om gewoon normaal te doen als er een merrie in de buurt is.

Vandaag gewoon lekker bij hem gezeten.
Afbeelding
Afbeelding
Morgenvroeg rij ik Rêve (het wordt warm deze week) en ga ik terug slapen. Dinsdag gaan we eens kijken wat Joy er van vindt als ik op hem ga zitten. :j
Manlief was vandaag mijn body protector aan het afspuiten. _O- Die had behoorlijk wat stof verzameld gezien ik nogal onlogisch ben in wanneer ik dat ding om doe. :+
Als ik zadelmak maak eigenlijk maar niet als ik ergens op kruip omdat ie *vul hier gedrag in dat de ruiter eng vindt* … :+

Afhankelijk van hoe hij reageert als ik ga zitten bepaal ik wat we verder doen, of we hem wat op bouwen of dat we hem het eerst laten verwerken.

Kan ook zijn dat we gewoon als het droog is kort even wat met hem doen en hem dan weer met rust laten dat hij het kan verwerken. Gezien we meer regen dan droog hebben is dat met het huidige weer beeld een vrij chill vooruitzicht voor ‘m. _O-

Ik maak niet graag echt een plan. Paard bepaalt wat er gebeurt. Gaat hij goed maar voel of merk ik dat hij zichzelf voorbij loopt dan krijgt hij verwerkingstijd. Voelt hij dinsdag onzeker of gespannen dan blijft het bij hangen. (Heb nu al een paar keer gehangen en daar maakt hij niks uit maar goed. Stel dat ie dinsdag geen goede dag heeft dan is er nog woensdag, donderdag enz. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:26

Ik ben echt zó benieuwd of dit gewoon je eerste echte droompaard wordt..... of dat er toch ineens iets stoms gebeurd.... ik hoop zó hard dat dit gewoon fijn gaat lopen voor jullie allemaal :j