Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Electra63 schreef:Toen ik laatst geïnteresseerd was in een paard, zonder vraagprijs, bleek het paard 20% boven mijn budget.
Toen ik bedankte voor de info, vroeg zij waarom ik niet verder wilde.
Toen ik aangaf, dat dit paard 20% boven mijn budget was, toen vroeg zij toch of ik wilde komen kijken en dat wij wel uit de prijs zouden komen. Dat hebben wij gedaan, helaas was het paard toch niet wat we zochten. Dit was wel rechtstreeks van de fokker. Dus er is wel wat mogelijk.
Als er een vraagprijs bij had gestaan, had ik niet gereageerd, omdat 20% best veel geld is.
Gini schreef:Electra63 schreef:Toen ik laatst geïnteresseerd was in een paard, zonder vraagprijs, bleek het paard 20% boven mijn budget.
Toen ik bedankte voor de info, vroeg zij waarom ik niet verder wilde.
Toen ik aangaf, dat dit paard 20% boven mijn budget was, toen vroeg zij toch of ik wilde komen kijken en dat wij wel uit de prijs zouden komen. Dat hebben wij gedaan, helaas was het paard toch niet wat we zochten. Dit was wel rechtstreeks van de fokker. Dus er is wel wat mogelijk.
Als er een vraagprijs bij had gestaan, had ik niet gereageerd, omdat 20% best veel geld is.
Nu, tussen zeggen dat er wat mogelijk is en effectief akkoord gaan met 20%, dat is een verschil tussen theorie en praktijk. Volgens mij doet een verkoper dit toch vooral in de hoop dat de geïnteresseerde verliefd wordt en zijn budget oprekt.
Concorde schreef:Spannend hoor Boemel! Hoop mee voor je dat ze goed is!
Hoe kijken jullie tegen paarden met een (behoorlijke) Franse stand aan? Zouden jullie er een paard om laten staan? Ik vind het een lastige inschatting. Bij een 10-jarige die al jaren vol onder het zadel is en geen pas kreupel heeft gelopen zou ik waarschijnlijk rustig kopen, maar bij jongere paarden ben ik toch wat banger dat zich ineens iets openbaart als je ze wat meer in het werk zet. Weet ook niet zo goed hoe dierenartsen dit beoordelen bij een klinische keuring.
absque_dubio schreef:Stille meelezer, maar ik ga ook voor je duimen Boemel! Jij hebt zo’n actieve en lange zoektocht gehad, is je gegund als je nu eens slaagt.
Wij vanmorgen onze merrie röntgen laten keuren. Met louter 1tjes echt tevreden. Binnenkort maar even foto’s en filmpjes maken voor de advertentie. Lees dat sporthorses en mp dus wel aanraders blijven? Ik vind Facebook idd vaak zo’n wirwar met advertenties.
Wat zien jullie graag op foto/film in de advertentie?
Hoe kijken jullie tegen paarden met een (behoorlijke) Franse stand aan? Zouden jullie er een paard om laten staan? Ik vind het een lastige inschatting. Bij een 10-jarige die al jaren vol onder het zadel is en geen pas kreupel heeft gelopen zou ik waarschijnlijk rustig kopen, maar bij jongere paarden ben ik toch wat banger dat zich ineens iets openbaart als je ze wat meer in het werk zet. Weet ook niet zo goed hoe dierenartsen dit beoordelen bij een klinische keuring.