Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:58

ik kijk zelf o.a toch op marktplaats en tweedehands.be, daar staan er best veel op, sporthorses lijken de wat 'betere' paarden op te staan.
je hebt nog e-horses

Er zijn verschillende facebook groepen, dan vind ik de iets specifiekere groepen zoals "Springpaarden" of "KWPN paarden" iets betere resultaten opleveren als de algemene paarden/pony maatjes etc. Maar eerlijk is eerlijk, facebook vind ik ook een redelijk wir war van advertenties in al die verschillende groepen
:')

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:59

Ik weet niet meer wie een haflinger zocht, maar op de Facebook pagina paard/Pony zoekt maatje staat er nu eentje
Omgeving Eindhoven

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:00

Ik vind Marktplaats echt heerlijk, staan soms zulke pareltjes op. Facebook zie ik veel oud of niet gezond. Dan kan je het beste in ras groepen ipv de doorsnee verkooppagina’s

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:09

Ik kijk iedere avond even marktplaats en tweedehands.be na op de nieuwe advertenties van die dag. Komen er dagelijks toch tussen de 30-50 bij (niet allemaal relevant uiteraard).

Ik heb zondagochtend een 4 jarige uitgeprobeerd, ik was weg van hem. Maar door een spraakverwarring bleek dit er een met een bemerking te zijn (wat eerlijk vermeld werd verder). Een fragment boven in de patella van een achterknie, geen groeiafwijking, maar een trauma van buitenaf als veulen waarschijnlijk. Paard lijkt klinisch goed (mag ook klinisch opnieuw gekeurd worden, geen probleem).
Ik heb de foto's meegekregen ter herbeoordeling, heb nog geen antwoord van mijn eigen dierenarts, maar ik geloof dat ik er toch maar vanaf zie %)
Ben er wel een beetje ziek van.
Laatst bijgewerkt door Rochiril op 10-06-25 16:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:21

Electra63 schreef:
Toen ik laatst geïnteresseerd was in een paard, zonder vraagprijs, bleek het paard 20% boven mijn budget.
Toen ik bedankte voor de info, vroeg zij waarom ik niet verder wilde.
Toen ik aangaf, dat dit paard 20% boven mijn budget was, toen vroeg zij toch of ik wilde komen kijken en dat wij wel uit de prijs zouden komen. Dat hebben wij gedaan, helaas was het paard toch niet wat we zochten. Dit was wel rechtstreeks van de fokker. Dus er is wel wat mogelijk.
Als er een vraagprijs bij had gestaan, had ik niet gereageerd, omdat 20% best veel geld is.

Nu, tussen zeggen dat er wat mogelijk is en effectief akkoord gaan met 20%, dat is een verschil tussen theorie en praktijk. Volgens mij doet een verkoper dit toch vooral in de hoop dat de geïnteresseerde verliefd wordt en zijn budget oprekt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:27

Gini schreef:
Electra63 schreef:
Toen ik laatst geïnteresseerd was in een paard, zonder vraagprijs, bleek het paard 20% boven mijn budget.
Toen ik bedankte voor de info, vroeg zij waarom ik niet verder wilde.
Toen ik aangaf, dat dit paard 20% boven mijn budget was, toen vroeg zij toch of ik wilde komen kijken en dat wij wel uit de prijs zouden komen. Dat hebben wij gedaan, helaas was het paard toch niet wat we zochten. Dit was wel rechtstreeks van de fokker. Dus er is wel wat mogelijk.
Als er een vraagprijs bij had gestaan, had ik niet gereageerd, omdat 20% best veel geld is.

Nu, tussen zeggen dat er wat mogelijk is en effectief akkoord gaan met 20%, dat is een verschil tussen theorie en praktijk. Volgens mij doet een verkoper dit toch vooral in de hoop dat de geïnteresseerde verliefd wordt en zijn budget oprekt.

Klopt, ik had verwacht op die 10% uit te komen, als wij hem hadden willen kopen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 17:43

esje01 schreef:
Ik weet niet meer wie een haflinger zocht, maar op de Facebook pagina paard/Pony zoekt maatje staat er nu eentje
Omgeving Eindhoven

Klopt zag hem ook voorbij komen. Wel keuren bij deze verkoper

boemel

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 17:55

Ik was dat iig :o
Net de koop rond gemaakt voor een halve Haflinger.

50% haflinger, 25% Fries, 25% KWPN.
Een stevige bonte dame van 160cm. :D
Morgen de keuring gaan regelen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 17:57

Stille meelezer maar hier gaan de duimen draaien voor je Boemel!
Je hebt echt al een paar keer zoveel pech gehad dus ik gun het je zo dat je na de keuring groen licht krijgt en eindelijk een nieuwe topper op stal hebt staan! *\o/*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 17:59

Dankjewel! Lief van je :o

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:05

Spannend Boemel! Ik ga ook duimen voor je

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:21

Ik duim ook weer boemel

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:24

Stille meelezer, maar ik ga ook voor je duimen Boemel! Jij hebt zo’n actieve en lange zoektocht gehad, is je gegund als je nu eens slaagt.

Wij vanmorgen onze merrie röntgen laten keuren. Met louter 1tjes echt tevreden. Binnenkort maar even foto’s en filmpjes maken voor de advertentie. Lees dat sporthorses en mp dus wel aanraders blijven? Ik vind Facebook idd vaak zo’n wirwar met advertenties. :=
Wat zien jullie graag op foto/film in de advertentie?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:38

Spannend hoor Boemel! Hoop mee voor je dat ze goed is!

Hoe kijken jullie tegen paarden met een (behoorlijke) Franse stand aan? Zouden jullie er een paard om laten staan? Ik vind het een lastige inschatting. Bij een 10-jarige die al jaren vol onder het zadel is en geen pas kreupel heeft gelopen zou ik waarschijnlijk rustig kopen, maar bij jongere paarden ben ik toch wat banger dat zich ineens iets openbaart als je ze wat meer in het werk zet. Weet ook niet zo goed hoe dierenartsen dit beoordelen bij een klinische keuring.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:43

Oh toch wat gevonden boemel, leuk! Duimen dat de keuring goed uitpakt!

@absque_dubio ik vind het altijd prettig om een goede standfoto op harde ondergrond te zien, gewoon met een normale rechte horizon (schijnt echt lastig te zijn :') ) evt van voren. En als hij gereden is wat foto’s onder het zadel.
Filmpjes vind ik persoonlijk wel prettig gewoon in vrijheid, stap - draf - galop, en dan bij voorkeur langer dan 5 seconden (ook dat is lastig schijnt), vrijspringen als het een springpaard betreft. Voor mij hoeft het niet veel meer te zijn, maar daar zijn de meningen vast over verdeeld.

Bernadth99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:46

Succes Boemel! Hopelijk alles goed!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:48

Nou hopen dat dit keer het geluk aan jouw zijde is Boemel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:53

Concorde schreef:

Hoe kijken jullie tegen paarden met een (behoorlijke) Franse stand aan? Zouden jullie er een paard om laten staan? Ik vind het een lastige inschatting. Bij een 10-jarige die al jaren vol onder het zadel is en geen pas kreupel heeft gelopen zou ik waarschijnlijk rustig kopen, maar bij jongere paarden ben ik toch wat banger dat zich ineens iets openbaart als je ze wat meer in het werk zet. Weet ook niet zo goed hoe dierenartsen dit beoordelen bij een klinische keuring.

Franse stand vind ik niet zo erg, toontredend vind ik erger. Dat geeft namelijk vroeg of laat altijd problemen en de Franse stand niet.

Leuk Boemel, hopelijk komt ie goed door de keuring.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:05

absque_dubio schreef:
Stille meelezer, maar ik ga ook voor je duimen Boemel! Jij hebt zo’n actieve en lange zoektocht gehad, is je gegund als je nu eens slaagt.

Wij vanmorgen onze merrie röntgen laten keuren. Met louter 1tjes echt tevreden. Binnenkort maar even foto’s en filmpjes maken voor de advertentie. Lees dat sporthorses en mp dus wel aanraders blijven? Ik vind Facebook idd vaak zo’n wirwar met advertenties. :=
Wat zien jullie graag op foto/film in de advertentie?

Op foto een mooie profielfoto en een goede standfoto. Eventueel een foto van voren met de benen erop. Op film gewoon stap, draf en galop, en eventueel stap en draf op het harde. Onder het zadel eventueel zijgangen/oefeningen zoals het niveau dat is aangegeven. Ik vind onder het zadel prettiger als er in een stuk is gefilmd in plaats van de gangen in losse stukjes, omdat je dan ook de overgangen ziet. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Spannend Boemel! Ik doe mee in het duimen draaien!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:37

Concorde schreef:

Is de Franse stand voor of achter? Bij de achterbenen geef ik er niks om, voor wil ik ze niet te extreem. Maar een klein beetje frans voor kijk ik ook doorheen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:44

Concorde schreef:

Nou, die van mij heeft een franse stand waar je U tegen zegt en die was klinisch geweldig volgens de va en ook op de foto's :')

Met mijn ervaring kan ik enkel zeggen;
- Laat het paard op een rechte lijn van je af stappen en draven en kijk goed hoe de beweging van beide benen is
- Kijk en voel heel goed de benen af op littekens en wondjes

Ik had overduidelijk geen problemen met een franse stand en stond er net zo in als Elisa, maar ik heb geleerd dat ze in de beweging ook naar binnen kunnen zwaaien ipv naar buiten en dat moet je echt niet willen kan ik je nu vertellen. Het management eromheen is niet grappig -O-

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:29

Heeft er hier iemand ervaring met stoeterij van het juxschot in België? Zie hun vrij vaak reageren op advertenties, maar met beperkte informatie. Vraag me af of het wat is of niet?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:55

c_alsemgeest schreef:
Is de Franse stand voor of achter? Bij de achterbenen geef ik er niks om, voor wil ik ze niet te extreem. Maar een klein beetje frans voor kijk ik ook doorheen.

Voor...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 22:47

Dank jullie wel allemaal.

Als iemand mij een aanbeveling kan doen omgeving Smilde (Drenthe) dan hoor ik het graag.
We komen zelf uit het Oosten, dus liever niet al te ver Noordelijk.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 06:19

boemel schreef:
Dank jullie wel allemaal.

Als iemand mij een aanbeveling kan doen omgeving Smilde (Drenthe) dan hoor ik het graag.
We komen zelf uit het Oosten, dus liever niet al te ver Noordelijk.

Stille meelezer hier. Mochten jullie beide willen rijden dan is Wolvega een goede optie.