Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:19

Hopelijk kan de fysio er nog wat van maken :(:)

Heb je eigenlijk ook iets van oefeningen ofzo voor thuis in de hoop de boel een beetje soort van los te houden...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 13:22

:j vooral voor mijn heup, middenrif zijn alleen ademhalingsoefeningen omdat dat meestal vanuit mijn ribben komt die gebroken geweest zijn en scheef gegroeid zijn, die zetten een wervel vast en daar is niet echt een oefening voor. Ademhalingsoefeningen zijn puur om de pijn wat tegen te gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 22:45

Fysio heeft het hoognodige gedaan. Lijf heeft gewoon te weinig energie om positief te reageren op meer. :o
Zelfs gewoon aanraken deed al pijn (huidpijn).
Hopelijk tegen vrijdag wat meer energie. Les ook een weekje opgeschoven want dit schiet niet op anders. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 22:22

GustIXbill had zalf gesmeerd op zijn neus ivm verbranden. Joy was niet dankbaar. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Soms lijkt hij zo op zijn moeder kwa blikken. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:41

Wouw die kan echt boos en misschien meer nog beledigd kijken. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 23:19

Ah Joyke toch, zo lief als hij is kan hij ook nog de dramaqueen spelen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 23:38

wat heeft dat paard toch ook een hilarische kop :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 23:41

_O- hij neemt het zo persoonlijk. En met die roze neus ontkomt ie er eigenlijk niet aan. Had normaal al veel eerder moeten smeren maar ben nog steeds lamlendig. :o

Ik weet dat hij er zo dramatisch over doet (ik denk als ik hem morgen opzadel en op stap hij het minder erg vindt. :roll: ) dus had echt de moed niet. :o

Dat mensenoog buit hij zo enorm uit. _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:14

Hij heeft weer tijd om happy te worden met mij _O-

Ik had persoonlijk erger verwacht na je waarschuwing _O- _O-

Maar hij is ehm heel expressief:j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 14:04

Probeer het nog maar een tweede keer. _O-
De eerste keer gaat redelijk. De keren er na zijn hopeloos. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 00:39

Was gewoon een vliegenmasker met neusflap anders geen optie...?

Het ziet er niet uit natuurlijk en dikke kans dat de jongens er een teambuilding uitje van maken om hem er af te krijgen := Maar wellicht is er iets te bedenken waardoor een fysieke neusflap wel zou kunnen werken...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 00:52

pmarena schreef:
Was gewoon een vliegenmasker met neusflap anders geen optie...?

Het ziet er niet uit natuurlijk en dikke kans dat de jongens er een teambuilding uitje van maken om hem er af te krijgen := Maar wellicht is er iets te bedenken waardoor een fysieke neusflap wel zou kunnen werken...?

Hij heeft een neusnetje met uv-ding gehad toen hij nog met 1tje stond die veel minder kleuter was dan deze groep en deed ongeveer een uur met zo’n ding. Had letterlijk 30 van die netjes in mijn auto maar na een maand heb ik het echt op gegeven. :=

Met vier kleuters is het er sneller af dan ik het er omheen krijg denk ik. :=

Volledig vliegenmasker vind ik moeilijk ivm regen. Weet niet of het klopt maar lees wel eens dat als het regent er druppels er in kunnen blijven staan en ze soort van kunnen blinderen?
Weet niet of dat een risico is dat ik wil nemen in een kudde kleuters met de leider…

Als hij naar huis komt krijgt hij wel zo’n masker trouwens. Mijn doel (eigenaresse weet dat en us het er mee eens) is proberen om hem samen te houden met Leo… Met wat anti bijt op het masker kunnen we Leo vast redelijk maken maar vooral: ik zie veel sneller als ie het (half) zou af trekken.
Als ze nu ‘s nachts het zo trekken dat het op zijn oog zit zien we het in de ochtend pas.

https://www.kentucky-horsewear.com/be-n ... TkEALw_wcB
Deze zou ik eigenlijk willen omdat de neusnetjes het snelst slijten en die zijn afneembaar.

Korstjes waren ook zo goed als weg. Nog een paar kleintjes maar geen hele rand meer. Ze waren op 1 hand te tellen nu en neusje was mooi licht roze verder.

Morgen nog eens smeren maar heb vandaag een kwartier op de grond tegen de stal gezeten met Joy als bodyguard omdat ik door mijn heup gegaan was. Het voelde heel fout om hem te ‘belonen’ voor zijn trouw met zalf. :o (de andere mannen mochten niet in mijn buurt komen zolang ik zat.)
Ze voorspellen regen dus als ik morgen smeer is hij er van af denk ik.

Echt msm-zalf van animalvital…. Ik zweer er bij.

Edit: zie alleen wel dat ze de netjes niet meer apart verkopen. >;) had een tijd terug eentje waarbij je de neus netjes apart kon bij kopen.

Edit: deze was het. https://www.agradi.nl/equilibrium-vlieg ... geel-s.htm
Morgen eens terug zoeken naar dat masker.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 01:05

Het eerste gedacht was: ‘ahw de mannen hebben hun dolle vijf minuten…’
Na even kijken en filmen dacht ik;
‘Als Joy ooit zonder toestemming besluit de gas open te draaien heb ik echt een probleem. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:39

Hajahahaha vrolijke Joy.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:40

Mooi op te zien die blije mannen bij elkaar <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 07:56

Ahum, hij is inderdaad niet blij met de creme op zijn neus. :+

Hoe voelt je lichaam zich nu?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 14:05

beroerd. :o Tis denk ik ook niet enkel mijn lichaam eerlijk gezegd maar het is ook moeilijk om daar openbaar echt over uit te wijken. Psychisch is het even niet zo vanzelfsprekend zeg maar en dat beinvloed ook mijn lijf. Van zaterdag tot vandaag gemiddeld 2x per dag zo'n tien minuten op de grond gezeten op random plaatsen omdat mijn linkerheup weigerde. Straks naar de kine en hopelijk kan die vinden waarom mijn heup zo blokkeert. Dat is vrij irritant nl. := Wat enger is, is dat ik merk dat ik meer last heb van de mentale aspecten van mijn hersenletsel. Ik hoop dat dat ook komt doordat het psychisch even iets minder gaat... :\ Mijn lijf kan ik wel door duwen maar als mijn hersenen hun eigen feestje aan het vieren zijn is er weinig wat ik kan doen behalve leven met de consequenties.

In tussentijd is Sam gestoken in zijn ooglid door iets. :(:) Oog zelf is gelukkig oke maar ooglid is dik dus Sam is zielig. (en hij is een dramaqueen met zalf. :x Ik kan veel van rêve zeggen maar als Rêve haar oog dik is kan ik probleemloos zalf smeren zo lang ze last heeft.. Sam is principieel tegen. :roll: )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:23

Sterkte Kathleen. Wat naar voor je.
:knuffel: hopelijk helpt de kine.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:26

Dikke knuffel Kathleen. Ik hoop dat je je “snel” beter voelt. Op alle fronten.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:53

Knuffel voor jou en Sammeke. Hopelijk komt de zomer echt er aan nu en hoop ik dat je je hierdoor dan ook beter gaat voelen. Voor mij is het altijd zo’n verrijking als het weer lekker is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 22:57

Oogje lijkt gelukkig al wat beter dus denk echt dat het een steek geweest is.

Fysio heeft heup los gemaakt en schouders getaped voor de les (lang verhaal kort: als mijn schouders ondersteund worden haalt dat een deel druk van de hele keten af. Schouder is verbonden met heupen) maar de spierspanning is een groot stuk stress dus uiteindelijk is het symptoombestrijding…

Net ook gezien dat de grond die we in gebruik hebben te koop staat. :\ we wisten wel dat dat vroeg of laat ging komen (dat of dat ze zouden bouwen, is bouwgrond) maar tis toch balen… :\

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 23:03

O! Dat zal niet helpen tegen de stress! Heb je al alternatieven gevonden? Of zelf een deel kopen geen optie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 23:19

Het is een grond waar hij X jaar geleden 280.000 voor betaald heeft. Er zijn meerdere mogelijkheden zoals ik het zie:
- het wordt verkocht en we moeten er per direct af
- het wordt verkocht en de koper ziet het meer als investering en we kunnen het nog een tijd gebruiken onder dezelfde voorwaarden.
- het wordt verkocht en het deel dat onvermijdelijk landbouwgrond is zou mogelijk alsnog in ons gebruik kunnen komen.

Na de zomer kunnen we waarschijnlijk een stuk terug in gebruik nemen van de man die naast die weide woont. Alle gronden hier zijn opgedeeld in twee ‘percelen’. X aantal are bouwgrond en X aantal landbouwgrond. Als de grond de rest van de percelen volgt ligt die grens gelijk met die van de buur en ons perceel. Dan is het icm het stuk van de buur nog steeds een mooi stuk.

Maar optie 1 is een mogelijkheid die het meest waarschijnlijk is… we hebben 1 keer geluk gehad met de huidige koper ik ga niet uit van een tweede.

Het is alleen raar, deze man heeft altijd goed gecommuniceerd, hij is ons niks verplicht begrijp me niet verkeerd we wisten waar we aan begonnen maar dat er zonder waarschuwing ineens een bord staat komt niet overeen met zijn eerdere benadering. Daarom was het ondanks dat het te verwachten was even schrikken.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 00:15

Dat kan ik me voorstellen dat je dan schrikt! Hopelijk loopt het ook in jullie voordeel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-24 01:29

We hebben momenteel echt best veel lopen. Niks onoverkomelijk maar het is het een na het ander… hoop ergens gewoon dat we op zijn minst op korte termijn even adempauze krijgen.

Het is een tegenvaller… als we de andere weide terug krijgen compenseert dat. Vallen beide weg ga ik heel hard balen en míjn management moeten aanpassen terwijl ik zoek naar een nieuwe weide. :+
Ben nu al aan het kijken. Ik ben echt zo’n typische ‘nooit grond genoeg’ paardenhouder. :+ :+

We zullen het moeten zien…