Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:30

Mooie dieren ook zeg!

Mkango, ik zie niks mis met die gangen hoor? Mijn dressuurgefokte draaft minder :') echt een knap dier en die spieren! En heerlijk relaxed zo

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:36

Mkango schreef:
Mooi dier, en mooie dochter ook inderdaad! :D Wil je er zelf ook mee gaan fokken? En ze trekt vanzelf weer bij qua gewicht, daar twijfel ik niet aan. :)

Nou eerst even op laten knappen en kijken wat ze onder het zadel doet. Ze heeft een rugzakje en zit goed in het bloed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:49

MyWishMax schreef:
Mooie dieren ook zeg!

Mkango, ik zie niks mis met die gangen hoor? Mijn dressuurgefokte draaft minder :') echt een knap dier en die spieren! En heerlijk relaxed zo

Haha, komt voornamelijk doordat je maar weinig materiaal hebt om je oordeel over te vellen (voor de liefhebber, een linkje. Weet iedereen ook meteen mijn volledige naam, ondanks dat ik A.D. Meeder zei, sukkels :') ). Ik had in eerste instantie alleen een foto van vorig jaar om opaf te gaan en daar leek ze vrij hoogbenig en atletisch. Op die foto op de vorige pagina vond ik haar nog het meest weg hebben van een obese teckel met die korte voorpootjes, vandaar dat ik een beetje begon te twijfelen, maar in het filmpje van de stap dat erbij zat bewoog ze dan wel weer ruim en soepel zat. Dus hoe haar draf en galop zijn, wist ik überhaupt niet. :') Maar die twijfel was al weg bij het vallen van de hamer en al helemaal nu ik het filmpje van haar in het land heb gezien. <3

Haar groom was blijkbaar helemaal weg van haar, dus dat zegt veel over haar karakter. :) De eerste indrukken van degene bij wie ze nu staat, zijn ook heel positief! Haar groom is ook blij en opgelucht dat ze een fijn thuis heeft, dus dubbel jeej — het is zó rot om paarden waar je je toch aan gehecht hebt, te zien vertrekken en niet te weten waar ze terechtkomen, dus ik vind het ook heel fijn dat het meisje dat voor haar zorgde, weet dat ze goed terechtkomt.

kojack schreef:
Mkango schreef:
Mooi dier, en mooie dochter ook inderdaad! :D Wil je er zelf ook mee gaan fokken? En ze trekt vanzelf weer bij qua gewicht, daar twijfel ik niet aan. :)

Nou eerst even op laten knappen en kijken wat ze onder het zadel doet. Ze heeft een rugzakje en zit goed in het bloed :+

Haha, nogal! :)) Maar fijn dat je het gewoon stap voor stap aanpakt!

Kiwiaa

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:37

Proficiat iedereen met de aanwinsten!

Wat een leuke merrie Mkango, ze heeft echt een zachte blik.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:49

ikke schreef:
StalNollie schreef:
Tactiek nee het regende... Welkom in de paardenwereld daar word je vies en nat :')

Nah, dat ik zomaar geweest kunnen zijn. Je blijft enigszins soort van droog en je hebt meteen beeld bij de reactie van het paard.
Ze zullen hier wel maffere dingen tegenkomen dat zoiets simpels als een paraplu......

Tuurlijk, maar denk dat Mkango wel een punt had. Eerst even checken voor iemand op zijn muil gaat door jou.

Omgekeerd vind ik vaak dat iemand zich niet hoeft te verontschuldigen, knol moet het maar leren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:08

Zo ben ik ook: ze wennen er maar aan. Maar wel met beleid. :)) En het is niet aan mij om dat voor een ander te bepalen, hoewel het imo alleen maar voordelen heeft (tenzij je een fotoshoot doet en die £;@/&(‘cls bok doet z’n oren niet naar voren _O- ).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:20

Ik snap dat eigenlijk niet? Dat mensen niet onder een paraplu mogen gaan staan in de buurt van je paard. En nee, dan heb ik het niet over comateuze tamzakken. Ik weet wat een paraplu kan doen met een paard. :') Maar dat we het dan al hebben over op je bek gaan en weigeren om een paard voor te rijden, dan denk ik echt: voed die dieren eens op. Snorken, grote ogen, het niet zo fijn vinden, er in een hele grote boog omheen willen lopen, allemaal oké, maar echt niet dat een paard mij mag lanceren enkel en alleen omdat die iets engetjes ziet.
Als je zo een paard hebt die dat wel doet, voel ik met je mee, maar dan zou ik niet de mensen met paraplu als een gek aankijken, maar eerder mijn paard. :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:27

Leuke merrie Mkango :-)

Wat leuk, nog echt op de veiling gekocht ook :D. Heel normaal bij volbloeden in de UK, volkomen vreemd hier in NLD :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:35

Gini schreef:
Ik snap dat eigenlijk niet? Dat mensen niet onder een paraplu mogen gaan staan in de buurt van je paard. En nee, dan heb ik het niet over comateuze tamzakken. Ik weet wat een paraplu kan doen met een paard. :') Maar dat we het dan al hebben over op je bek gaan en weigeren om een paard voor te rijden, dan denk ik echt: voed die dieren eens op. Snorken, grote ogen, het niet zo fijn vinden, er in een hele grote boog omheen willen lopen, allemaal oké, maar echt niet dat een paard mij mag lanceren enkel en alleen omdat die iets engetjes ziet.
Als je zo een paard hebt die dat wel doet, voel ik met je mee, maar dan zou ik niet de mensen met paraplu als een gek aankijken, maar eerder mijn paard. :D

Ze gaven aan dat het gevoel niet goed voelde en het niet is wat ze dus perse zoeken. Waarom zou ik die moeite nog doen. ( ze poetste de pony niet eens. Eerst volgende die pony niet poetst daar zadel ik niet eens meer voor op) Paar jaar geleden wel maar nu in deze tijd met particulieren... Nee sorry daar doe ik niet meer aan mee. Vond het San ook oprecht zonde van mijn tijd. Pony is verder op en top braaf dient al 12 jaar voor een zorg boerderij dus tja.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:47

Ja oké, maar kijk, dan is er ook meer "aan de hand" dan enkel die paraplu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:22

Apple schreef:
Leuke merrie Mkango :-)

Wat leuk, nog echt op de veiling gekocht ook :D. Heel normaal bij volbloeden in de UK, volkomen vreemd hier in NLD :D
Dank je!

Ik vond het ook leuk om een keer gedaan te hebben, hoewel ik graag ter plekke aanwezig was geweest. :P Vooral omdat ze je na een paar minuten bellen: "Wie gaat je paard vervoeren?" Euhhhhh... geef me een half uurtje, dan weet ik het. _O- En dan als een bezetene transportbedrijven bellen om te zien wie er nog een plekje heeft, terwijl als je daar bent, je gewoon een briefje inlevert in de sales office en zij de rest regelen voor je. :')

Dier_en_arts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:07

Ik breek toch even in, iemand die weet waar de wortel- en appelemoji’s voor staan op Facebook, bij advertenties met paarden te koop?

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:09

Dier_en_arts schreef:
Ik breek toch even in, iemand die weet waar de wortel- en appelemoji’s voor staan op Facebook, bij advertenties met paarden te koop?

wortel = 1000 euro
appel = 500 euro

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:09

Dier_en_arts schreef:

Wortel voor €1000, appel voor €500

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:11

Dier_en_arts schreef:

Dat zijn de bedragen, want je mag eigenlijk geen dieren verkopen via FB. 1 wortel = €1000c 1 appel = €500 euro als ik me niet vergis.

(Hoewel het leuker was geweest als ze appels en eieren gebruikten. :+ )

Caboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:12

StalNollie schreef:
Gini schreef:

Ze gaven aan dat het gevoel niet goed voelde en het niet is wat ze dus perse zoeken. Waarom zou ik die moeite nog doen. ( ze poetste de pony niet eens. Eerst volgende die pony niet poetst daar zadel ik niet eens meer voor op) Paar jaar geleden wel maar nu in deze tijd met particulieren... Nee sorry daar doe ik niet meer aan mee. Vond het San ook oprecht zonde van mijn tijd. Pony is verder op en top braaf dient al 12 jaar voor een zorg boerderij dus tja.

Oh toch lastig denk ik dat iedereen zo verschillend denkt haha.
Heb de afgelopen tijd echt veel paarden bezichtigd. Bijna allemaal stonden ze al gepoetst en al klaar en hoefde ik dat nooit te doen, werd niet verwacht ofzo. Mocht wel. Ik verwacht van een koper bij mij dat overigens ook niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:17

Dier_en_arts schreef:

Ik moest dit is even drie keer lezen voordat ik doorhad dat het wel degelijk topic gerelateerd was :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:25

Je bent niet de enige :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:30

Weet je wat ik lastig vind? Als je een advertentie ziet van een dier dat je kent en waarbij het verhaal wat erbij staat echt niet klopt met werkelijkheid := Ik hoop dat eventuele kijkers wel het echte verhaal krijgen. Niet alleen voor het paard maar ook juist voor die mensen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:43

MyWishMax schreef:
Weet je wat ik lastig vind? Als je een advertentie ziet van een dier dat je kent en waarbij het verhaal wat erbij staat echt niet klopt met werkelijkheid := Ik hoop dat eventuele kijkers wel het echte verhaal krijgen. Niet alleen voor het paard maar ook juist voor die mensen.

Dit is lastig inderdaad. Meer dan de verkoper erop aanspreken kun je niet doen.
Heb het zelf ook een keer meegemaakt en de verkoper er op aangesproken.
Wij zijn ook pony’s voor mijn dochter aan het bekijken. Dan wil je toch graag dat er een eerlijk verhaal bij zit.
Op hand daarvan kun je dan beslissen wat je doet.
Binnenkort gaan we ook bij een E pony kijken en kan dan alleen maar hopen dat verkoper eerlijk is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:45

MyWishMax schreef:

Ga van dat laatste maar niet uit.
Pffff heb al zo veel leugens gehoord tijdens m'n zoektocht. Sommige mensen zouden hun eigen paard ook eens moeten googlen voordat ze hem te koop zetten haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:49

Dit is een paard wat ik dus ken. Qua gezondheid geen idee of het klopt, maar andere dingen heb ik wel heel ander beeld bij.

Heb het vroeger ook gehad bij e pony kijken. Was heel braaf (nu had ik al best wat ervaring en was 15 of 16 dus kon wel wat hebben), eigenaresse zei ook dat die nooit gek deed oid. Tot die dus vreselijk aan de kletter ging, bijna niet te stoppen en zowat door het hek heen ging en de moeder begon te roepen dat die dat nou altijd deed en ze het zo eng vond. Dus...

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:58

MyWishMax schreef:
Dit is een paard wat ik dus ken. Qua gezondheid geen idee of het klopt, maar andere dingen heb ik wel heel ander beeld bij.

Heb het vroeger ook gehad bij e pony kijken. Was heel braaf (nu had ik al best wat ervaring en was 15 of 16 dus kon wel wat hebben), eigenaresse zei ook dat die nooit gek deed oid. Tot die dus vreselijk aan de kletter ging, bijna niet te stoppen en zowat door het hek heen ging en de moeder begon te roepen dat die dat nou altijd deed en ze het zo eng vond. Dus...

Ja dat zijn gewoon linke fratsen.
Wees daar gewoon eerlijk over dan kan een potentiële koper zelf inschatten of ze dat kunnen handelen.
Mijn dochter is nog een stuk jonger en opzich best handig maar ik laat haar niet vrijwillig te pletter vallen.
Wat ik tot nu toe heb gezien zijn vooral pony’s waar aan de voorkant veel druk op staat als ze voorgereden worden.
Mijn dochter rijd niet zo ben daar erg streng op dus vraag dan ook of ze de pony voor willen rijden zonder zoveel druk.
Dan zie je toch regelmatig hele gespannen gezichten omdat ze niet los durven laten :')
Sommige pony’s blijven dan ok maar sommige doen dan ineens hele spannende dingen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:31

Ben benieuwd MyWishMax, aangezien wij veel dezelfde paarden kennen denk ik :o . Ik heb het ook vaker gezien en vaker bij particulieren dan bij mensen die vaker handelden ook nog.

Op de veiling kopen vind ik ook chiller omdat je dan ook beter kan zien of ze de prijs op zitten te jagen :) . Zit de fokker ineens zwaar mee te bieden: Joe hou hem zelf denk ik dan :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:07

Ik kan hem al niet meer vinden :+