Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:23

Zijn die Freibergers er ook in wat grotere maten boven 1.60m?

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:30

Een tijdje terug had ik een paar vragen gesteld in dit topic.

Inmiddels ben ik geslaagd en ben ik alweer 2 weken eigenaar van een super leuke en gezond bevonden ruin *\o/* .

Wat hier eerder is gezegd, niet altijd af gaan op foto´s en iets breder kijken dan je eisen.
Ik wilde een paard van maximaal 10 jaar, heb nu een 11 jarige ( die dit jaar 12 wordt). Verder voldoet hij wel aan alle eisen tot nu toe :o

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:35

pantarhei schreef:
Zijn die Freibergers er ook in wat grotere maten boven 1.60m?

Er stond er laats 1 van 1.68 te koop. De meeste zitten net onder de 1.60, soms zijn ze er ook groter. In september is er in Olst een feldtest dag, dan zijn er meerdere te zien.
Eind augustus ook in Belgie feldtest.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 10:59

Ik had me een tijdje geleden ook gemeld in dit topic, omdat ik na een hoop pech met de aankoop van een paard in december weer op zoek was naar een nieuw paard.
Inmiddels ben ik geslaagd! ik heb sinds gisteren een 5 jarige engels volbloed merrie op stal staan welke met vlag en wimpel door de keuring is gekomen. De dierenarts zei na de keuring dat hij snapt dat ik haar gekocht heb, want hij vond haar zelf ook echt heel erg leuk en correct.
Tipje van mijn kant voor de nog zoekenden: ik heb dit paard gekocht terwijl ze nog niet op internet stond. Ik heb de naam van de verkoper met enige regelmaat langs zien komen tijdens mijn zoektocht (niet superveel maar wel een keer of 3 denk ik) en bij zijn advertenties spraken de paarden me wel aan. het paard waar ik info over opvroeg was boven mijn budget, maar ik heb toen gevraagd of hij nog meer had staan wat (nog) niet op internet stond en toen stuurde hij me dit paard door...
mensen om me heen vonden me een beetje brutaal, maar de verkoper vond het niet vervelend en het resultaat is voor mij gunstig uitgepakt!
succes voor alle mensen die nog zoeken, ik hoop dat jullie ook allemaal snel een fijn paard vinden!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 12:28

Ik ga vandaag en maandag kijken bij 2 E-pony’s. Nu ik aan de betere hand ben wil ik graag mijn revalidatie verder zetten met een nieuw vriendje <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:25

Gefelicteerd met de nieuwe aanwinsten, foto's spammen mag hoor. :-)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:30

Leuk!! Kom maar op met foto's inderdaad.

@Kay_Kim Spannend, hou je ons op de hoogte? Zo'n zoektocht is leuk, spannend en tegelijkertijd ook soms teleurstellend en/of frustrerend. Geniet van het kijken bij de pony's!

Hier gaat onze 3jarige dame super. Ze is inmiddels ruim 8 weken bij ons en is nog steeds erg mensgericht, braaf en met genoeg pit :D Ben enorm benieuwd hoe ze onder het zadel zal zijn eind van de zomer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:16

ankep schreef:
Ik had me een tijdje geleden ook gemeld in dit topic, omdat ik na een hoop pech met de aankoop van een paard in december weer op zoek was naar een nieuw paard.
Inmiddels ben ik geslaagd! ik heb sinds gisteren een 5 jarige engels volbloed merrie op stal staan welke met vlag en wimpel door de keuring is gekomen. De dierenarts zei na de keuring dat hij snapt dat ik haar gekocht heb, want hij vond haar zelf ook echt heel erg leuk en correct.
Tipje van mijn kant voor de nog zoekenden: ik heb dit paard gekocht terwijl ze nog niet op internet stond. Ik heb de naam van de verkoper met enige regelmaat langs zien komen tijdens mijn zoektocht (niet superveel maar wel een keer of 3 denk ik) en bij zijn advertenties spraken de paarden me wel aan. het paard waar ik info over opvroeg was boven mijn budget, maar ik heb toen gevraagd of hij nog meer had staan wat (nog) niet op internet stond en toen stuurde hij me dit paard door...
mensen om me heen vonden me een beetje brutaal, maar de verkoper vond het niet vervelend en het resultaat is voor mij gunstig uitgepakt!
succes voor alle mensen die nog zoeken, ik hoop dat jullie ook allemaal snel een fijn paard vinden!

Het is toch geen rare vraag bij een handelaar om te vragen wat hij heeft staan? Daarvoor ben je toch een handelaar? Die hebben vaker paarden staan die ze eerst via hun kanalen aanbieden voordat ze openbaar gaan. Kun je daar tussen komen, heb je het wat simpeler.

Maar als ze daar weg komt waar ik denk dat je d'r gehaald hebt, dan zal het wel goed komen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:19

Ohhh er komt nu toch een gave comtois voorbij op Facebook...een tank van een paard die door Rotterdam loopt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Soms wou ik dat ik nog meer ruimte heb voor paarden haha.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 19:40

ankep schreef:

Handelaren en fokkers vinden dat heel normaal hoor. Ik heb nog nooit een paard gekocht dat geadverteerd stond, altijd gewoon handelaar of fokker gebeld met, ik zoek dit en dit, heb je wat staan?
De handelaren in sportpaarden die ik ken adverteren ook maar zelden hun huidige collectie. Gaat allemaal via via en via belletjes of op wedstrijd. Op springwedstrijden is het ook helemaal niet raar of brutaal om op een ruiter af te stappen en te vragen of het paard te koop is, als je een leuke ziet.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:23

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Waarschijnlijk ga ik dit weekend kijken voor een 9 jarige merrie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:24

Klopt, de onze stonden ook nog niet officieel te koop, maar stonden wel om verkocht te worden.

Gefeliciteerd met de aanwinst!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:37

Ik heb zelf als verkoper eigenlijk ook altijd een voorkeur om een gereden paard eerst via via of eventueel via mijn eigen social media te proberen. Anders komt meteen 5 man zo’n paard proberen, daar heb ik helemaal geen zin in en geen tijd voor :o

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:07

Het merrie’tje dat ik heb getest was HEEEEEL braaf! De paarden naast de piste, in de wei, waren echt gek aan het doen maar ze bleef gewoon gaar toertje lopen! Daarna kwam er een vrachtwagen aan om iets te leveren en weer bleef ze relaxed!

Lesgeefster heeft eerst getest (gezien mijn gezondheid) en daarna ik, ik heb stap, draf en galop gedaan, ze gaf me een heel veilig gevoel maar ik wil maandag nog even afwachten maar voor nu een positief gevoel!

In de omgang was ze ook braaf en lief wat ook een pluspunt is

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:47

Vragen bij een handelaar wat er nog meer staat vind ik ook niet gek. Sterker nog, die van mij stond überhaupt nog niet bij de tussenpersoon toen ik ‘m al gereserveerd had :=. Gewoon gevraagd wat er nog meer was, wat ik aangeboden kreeg sprak me niet aan. Deze stond nog bij de vorige eigenaren en dus ook nog niet officieel te koop, toch laten zien en daarna heb ik hem gekocht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:55

Kay_Kim schreef:
Het merrie’tje dat ik heb getest was HEEEEEL braaf! De paarden naast de piste, in de wei, waren echt gek aan het doen maar ze bleef gewoon gaar toertje lopen! Daarna kwam er een vrachtwagen aan om iets te leveren en weer bleef ze relaxed!

Lesgeefster heeft eerst getest (gezien mijn gezondheid) en daarna ik, ik heb stap, draf en galop gedaan, ze gaf me een heel veilig gevoel maar ik wil maandag nog even afwachten maar voor nu een positief gevoel!

Ehm, waarom wachten? Opladen en meenemen zoeentje; strikje laat maar zitten......

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:35

ikke schreef:
Kay_Kim schreef:

Ehm, waarom wachten? Opladen en meenemen zoeentje; strikje laat maar zitten......

Zowiezo moet ze eerst gekeurd, het paardje van maandag had ik al langer op het oog dus ik wil geen spijt hebben achteraf met het idee had ik maar…

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:11

Afbeelding

Dit is mijn nieuwe vriendje.
Super blij met hem! Als ik betere foto's heb plaats ik die nog wel een keer als jullie het leuk vinden.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:27

Afbeelding
en dit is mijn nieuwe knappe merrie :-) ik noem haar Maybe, maar in haar paspoort staat geen naam

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:44

ankep schreef:
[ [url=m/A1kiyi.jpg]Afbeelding[/url] ]
en dit is mijn nieuwe knappe merrie :-) ik noem haar Maybe, maar in haar paspoort staat geen naam

Wat een lief hoofdje, heel veel plezier gewenst met Maybe!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:46

2 knappe bruintjes! Gefeliciteerd allebei!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:51

Wat een leukerds, die eerste heeft echt een hele vriendelijke en rustige oogopslag. Bij de onderste is het EV goed te zien. :-)

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:20

Elisa2 schreef:
Wat een leukerds, die eerste heeft echt een hele vriendelijke en rustige oogopslag. Bij de onderste is het EV goed te zien. :-)

Ja dat is hij ook <3 . Echt super vriendelijk en ook (redelijk) nuchter. De foto is gemaakt na onze eerste grondwerk les. Dat is voor ons beide nieuw. Probeer hem alle tijd om aan alles te wennen. Dat doet hem echt goed merk ik. Hij was/is gewend om dingen zelf op te lossen,met grondwerken leert hij op mij kan vertrouwen. Zo leuk om te merken hoe dat groeit, en zo snel ook.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:31

Wat een leuke, aansprekende paarden! :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:35

Wat een leuke paarden.

Die bruine merrie is dat een 3 jarige die op Marktplaats stond? Ze komt me bekend voor.

Ik heb net een paard uitgeprobeerd.
Super lief en braaf karakter, maar kent voor haar 9 jaar wel heel weinig. Kan zeker geen B proef lopen.
En behoorlijk week gekoot. Verder echt wel een mooi dier om te zien.
Denk dat het helaas toch een nee wordt.