Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 12:09

Ja ben wel benieuwd hoor. Als zijn hoofdje zo fijn blijft krijgt hij Sam zijn Micklem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 12:35

Ahhhh.... Sammie :(:)

Is het al gelukt om nog eens wat met hem te doen...? Beetje bejaardengym O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 13:20

:j alleen kan hij niet stappen. :+ (Sam is heel braaf maar als hij lang stil gestaan heeft kan hij de eerste tien minuten niet stappen. Alleen trippelen/traag draven.)
Gezien hij dus dat trage drafje doet wil ik hem niet in een zware bak hebben lopen en gezien de timing van de regen is mijn bak al weken niet meer optimaal. Voor Rêve geen probleem want het is ook geen ramp. Maar voor eentje op te bouwen na een blessure die niet kan/wil stappen vind ik het niet oké. := hij wandelt wel nog steeds twee keer per dag over het harde met me als ik hem naar de grote weide breng.

Ben misschien ook te bang maar wil hem echt niet stuk. Hij kan nu pijnvrij dollen op weide…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 00:54

Pfoeh wat een week.. hoofd functioneert nog niet helemaal zoals ik wil maar kan iig weer op een stoel zitten. :=
Note to self: geen bbq’s meer na wedstrijden.

Leo was jarig vandaag. :+:
Het was zoete inval dus hij heeft een heus feestje gehad met zoveel mensen bij wie hij kroeltjes kon vragen. _O-

Sam heeft wat mok ontwikkeld (wondjes en roodheid geen korsten). Wat smeren jullie het liefst?
Ik heb weinig ervaring met mok omdat dit het eerste jaar is dat die debiel liever in de modder gaat weven dan grazen op de weide die wel moddervrij is (waar we ons bij neer gelegd hebben dat die opnieuw ingezaaid zal worden.)

Ik smeer nu grand national mokcreme of de animavital msm zalf omdat die beter blijft zitten… zoek dus eigenlijk een lokaal/crème die ook daadwerkelijk blijft zitten op weide. Smeer hem in als hij op weide gaat. Maak zijn voeten proper als ik Rêve gereden heb en hij in de modder heeft lopen dwaas doen en smeer dan terug in omdat ze dan op de grote weide gaan die ook droog is. Ik snap dat geen enkele crème echt modder-proof is maar de grand national blijft wel erg slecht zitten nu de temperatuur weer +18 graden is..

Terror doet ondertussen gewoon haar stinkende best. :+:

Hoe zouden die manen in de knoop komen. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 06:36

Hahahahaha, daar gaat je werk. Maar wel heel erg lief.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:42

Ik smeerde het liefst dikke zinkzalf.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:29

ik smeer meestal Lurax zalf van cavalor :) die is goed vet en plakt er goed in

Ik geef ook druppels stilsterk bij om van binnenuit mee te ondersteunen

b000tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 08:38

Het liefste gewoon simpel sudocrem

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 23:58

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 06:52

Leuk filmpje Kathleen, wat ziet dat er sereen en mooi uit. Mag je echt met recht trots op zijn.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 07:44

Leuk filmpje! Komen allen zeer relaxed en op hun plek over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 10:09

Rond 10 uur hebben ze hun dutje en toen ik gisteren omstreeks 19:00 aan kwam zag ik de afdruk van he gras nog in Joy zijn vacht staan. _O- Die heeft dus nog een dutje gehad kort voor ik aan kwam. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 18:02

Rêve was vandaag erg lui en achter het been. Op een of andere manier toch nog een 2e plek gereden met 67 en nog wat.
Tweede proef was ze moe én achter het been dus dat liep al helemaal niet vloeiend meer. :=
Desondanks nog 65,8% en in de middenmoot.
Ga eens kijken om haar toch wat te helpen zonder dat ik haar meteen stikgek maak. Moet wel zeggen dat ze vanmorgen zich ook al kletsnat gelopen had samen met Sam gewoon omdat dat kon. :roll:

Filmpjes zijn aan het uploaden. Plaats ze als ik stallen en hengsten in orde heb.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:05

Je zou eens Endurix kunnen proberen van de Cavalor, daarmee was ik al een eindje op weg al miste ik daar het laatste beetje wel mee maar ik moet natuurlijk ook ZZlicht -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 18:08

Het kan ook gewoon een dag geweest zijn want vorige week was dezelfde temperatuur en als ze zo gelopen had zou ze makkelijk over de 70% gegaan zijn. Ze heeft gedronken tussendoor…

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 19:24

Kan niet meer editten. Leuke monoloog zo. _O-
proef 1: moest er al flink aan werken om haar voorwaarts te houden. Was ook best teleurgesteld in mezelf dat ik het niet opgelost kreeg.

Proef 2: hier zie je dat ze echt gewoon mijn been negeert en zelfs het irriteren met de zweep. Op het einde krijgt ze idd een fikse tik omdat ze daar niet gewoon beperkt reageerde op mijn been maar compleet er tegen in ging. Moe zijn begrijp ik. Minder reactie daardoor ook. Was ook de hele proef aan het zoeken in welke houding ze het makkelijker had maar liet ik haar lager in de hals lopen ging ze hangen en dan doet ze meteen de mond open. Pakte ik haar meer op dan ging ze voor mijn gevoel zo ongeveer achterwaarts. :=

Maar letterlijk halthouden als ik been bij geef begrijp ik niet. :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 23:16

Het is te zien dat je er hard aan moest werken vandaag! Her en der durft ze flink achter je been te kruipen, hoewel er ook mooie stukken tussen zitten vind ik. Positief dat je er wel aan blijft rijden nu, waar je haar er voorheen misschien wat meer mee liet weg komen in een proef.
Hoe gaat het nu met jou na zo’n inspanning?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 23:42

Mars schreef:
Het is te zien dat je er hard aan moest werken vandaag! Her en der durft ze flink achter je been te kruipen, hoewel er ook mooie stukken tussen zitten vind ik. Positief dat je er wel aan blijft rijden nu, waar je haar er voorheen misschien wat meer mee liet weg komen in een proef.
Hoe gaat het nu met jou na zo’n inspanning?

Eerlijk? K-u-t.
Alles doet pijn. En dan ook echt alles. Heb pijnstillers genoeg op om KO te gaan en ademen doet nog steeds pijn. Lig ook al even in bed. Hoop dat fysio morgen mijn middenrif en heup al kan fixen. Die beperken me het meest nu maar wellicht heb ik morgen andere zorgen als mijn lijf de mishandeling verwerkt heeft. :+

Ze steunt op deze momenten echt volledig op mij, als ze bij deze jury de proeven van vorige week gelopen had was er niks tegen te beginnen geweest. Maar dat is wedstrijd rijden natuurlijk.

Rêve is zalig als ze loopt maar als ze een dag heeft als vandaag is het eigenlijk haast onbegonnen werk. Niet dat ze stout is maar ze komt gewoon niet op je been. En dan doet ze echt alleen het hoognodige en dan nog met enige attitude. :=

Kan zijn als ik in de voormiddag had moeten rijden of morgen dat ze gewoon liep. Gisteren was ze licht als een veertje.

Rêve is eerlijk ook geen paard dat ik zoals ze nu is op een meerdaagse wedstrijd kan meenemen. Dan moet ik opgeven. De komende dagen ben ik zwak, misselijk en lamlendig.

Wilde de beker van Limburg graag proberen maar door de *** kalender is ritme opbouwen nagenoeg onmogelijk (meer wedstrijden afgelast dan georganiseerd.) en dat is denk ik wat echt mankeert. Maar als er geen zijn kan je ook geen km’s maken natuurlijk, de eerst volgende is nu 28 juni ergens. Die is behoorlijk uit de buurt maar ga 1 proef inschrijven denk ik dat ze gewoon nog eens gelopen heeft.

Daarna is het een tweedaagse. Maar krijg de week er voor medicatie dacht ik. Moet het even nakijken maar als ik woensdag medicatie krijg rijd ik zaterdag geen wedstrijd. :=

Als ik me een week vergis (wat kan met mijn huidige denkvermogen) zou ik enkel zaterdag mee rijden. Dat mag zeker nu ze meer wedstrijden niet dan wel organiseren telt die zaterdag zelfs als wedstrijd voor het eind kampioenschap terwijl dat normaal niet zo is. De hoeveelheid wedstrijden die je moet hebben is ook al verlaagd.)

Ze heeft gewoon ritme nodig en de bond is al twee seizoenen aan het klooien met de kalender :roll:

Ben nu ook hees trouwens en heb keelpijn overigens. :=
Manlief heeft net McFlurry’s boven gehaald om mijn lijf nog een energie boost te geven. Ironisch genoeg werken lege calorieën nog het beste. :+ :=

Het voordeel en de redding met Rêve is dat ze zelfs op haar meest luie niet anders weet dan dat achterbeen gebruiken. :+
In dit niveau is dat echt wat zoveel punten op levert.

Had ook uitval links. Blijkbaar duidelijk genoeg dat meerdere mensen het zagen. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 00:07

Afbeelding
Prinsesje.. <3

Een wedstrijd-dag met NAH :+

Afbeelding
Teamwork met zadelen.

Afbeelding
Code rood: mijn speld faalde en gezien links vanaf de elleboog niet luisterde moest mijn man even helpen. :=

Afbeelding
Klooien met knoopjes terwijl Rêve pissig is op de vuilnisbak-meneer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:+: ze zijn zo schattig samen op wedstrijd.

Afbeelding
Aai over de bol ook al was ze lui. :+

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 00:13

Kan ze hengstig zijn of dat dat eraan komt? zo heb ik eens een endurancewedstrijd waarvoor ik best goed getraind had met paard halverwege me teruggetrokken na de 1ste ronde want t was wat warmer en kreeg dr echt niet vooruit... de volgende dan bleek ze hengstig, blijkbaar met warmte geen goede combinatie voor sommigen...
Sterkte met bijkomen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 07:21

Ze ziet er wel zoetjes uit zo en laat zelfs je man nog in haar ruimte zonder boze blikken :D Fijn dat jullie dit zo als team kunnen doen :j

Het leek me al hard werken voor je lijf, heftig dat je nu zoveel last hebt. Sterkte met bijkomen :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 07:42

Ik dacht net van ze zijn wel super lief samen...dat bonkie van een man van je en die trutmerrie.... en toen schreef jij het ook....

Was ze echt lui? Of zou het inderdaad gewoon zijn dat ze serieus moe was?
Doordat ze zich al leeg gelopen had op de wei / warmte / hengstigheid / misschien virusje ofzo....?

We hebben allemaal wel eens een dag dat we niet vooruit te branden zijn. Maargoed je zal haar best goed genoeg kennen om te weten of ze van die dagen heeft. Maar iets van een virusje ofzo kan altijd natuurlijk...?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:02

Wat jammer Kathleen. Sterkte met je lijf komende dagen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:00

Sterkte met bijkomen vandaag Kathleen. vond het gisteren nochtans niet zo warm eigenlijk maar ja geen idee wat het bij jullie was van weer. Bij mij thuis was het zonnig met af en toe donkere bewolking en veel wind.

Vandaag is het hier trouwens helemaal een herfstige dag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 12:17

Ze kan hengstig zijn. Vorige week dat gepiep kondigt meestal de hengstigheid aan. :j
Het was inderdaad echt niet zo warm want ik heb even in T-shirt op haar gezeten omdat ik mijn jas vergeten was en had gewoon koud. :=
Wellicht een combinatie van factoren. Het rennen thuis tot ze zweet drupte zal in elk geval niet geholpen hebben. := (Sam wilde haar niet mee geven. :+ )

Vandaag is idd helemaal treurig. Ze staan met de dekens op. :+
Vanmorgen om half zes even geborsteld en dekens op gelegd. Rêve heeft iig geen last van haar spieren, nergens reactie.

Ik kan niet hetzelfde zeggen. _O-

Op wedstrijd is het net een hondje met mijn man. :+