Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:17

MyWishMax schreef:
Mkango schreef:
Ik kan het nog niet helemaal geloven, maar ik ben ook geslaagd! *\o/* 3-jarige volbloedmerrie van Iffraaj. Uit een Listed placed merrie, dus ik ben nog steeds een beetje in shock voor hoe weinig ik haar mee heb kunnen nemen. :wow: Nu hopen dat die stomme coronarestricties snel opgeheven worden, dan kan ik haar IRL bewonderen. :')

Was dat degene die je al op het oog had? Gefeliciteerd wat gaaf! Wanneer gaat ze naar die vrienden toe of is ze er al?
Ja, dat is die inderdaad. :j Ik heb even getwijfeld omdat ze wat minder atletisch is uitgegroeid dan ik had gehoopt, maar tegelijkertijd hoeft ze geen Grand Prixproef te lopen, is haar stap best wel prima en is ze natuurlijk ook nog niet volledig uitgegroeid (plus een beetje natuurlijke conditie is ook mooi meegenomen om haar op gewicht te houden).

Het transportbedrijf pikt haar een dezer dagen op van de veiling. :)

Ik heb (uiteraard) geen eigen foto's, maar dit is de veilingfoto:
Afbeelding

En dit is een foto van haar voor een race: https://www.instagram.com/p/CE6MY2IJ_5H/

Danique: Voorlopig moet ik nog even wachten tot ik Engeland weer in mag, maar daarna zal er vast wel genoeg spam volgen. _O- Tot die tijd mag ze even vakantie vieren bij een vriendin op het land, kan ook geen kwaad voor 'r.

StalNollie

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:20

Wat een prachtig dier. Gefeliciteerd

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:50

Wow! Dat is 1 bonk spier! Gaaf! _O_

Wat zijn je plannen met haar? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:54

Captain schreef:
Wow! Dat is 1 bonk spier! Gaaf! _O_

Wat zijn je plannen met haar? :D
Ik heb niet echt een vastomlijnd plan. Waarschijnlijk wordt het vooral dressuur en lekker naar buiten, misschien dat ik haar tzt een keertje meeneem naar een oefencross of zo. De plannen komen wel als ik haar eenmaal zelf onder het zadel heb. :P

Thanks, StalNollie!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:12

Wat een leuk dier! En ja, wat groeien gebeurt ook nog wel. Ik vind die crossen in Engeland er wel altijd prachtig uit zien en ook dat je de hoogte kan kiezen. Gewoon lekker veelzijdig kijken waar je zin in hebt, moet lukken toch? :j

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:16

Gefeliciteerd Mkango! Mooie volbloedmerrie!

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:18

Prachtige merrie Mkango!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:29

Pooh kijkers komen met paraplu aan... :+ sorry even klaagmodus ^)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:35

Wat staat ze er mooi bij! Ze heeft echt een mooie kalme uitstraling ook. Van harte met je nieuwe knappe aanwinst :D

En met de juiste dressuur matige begeleiding en geduld zal ze vast ook leuk rondkomen! We zijn zo gewend aan de flitsende kwpners. Ben heel benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen

StalNollie haha. Ik moest even gniffelen. Ik was een tijd terug een paard kijken en toen dacht mijn vriend dat hij vanaf een afstand wel een sprintje kon trekken naar ons. Paard zat zowat in mijn nek :') een beetje dom, maar vertelde me wel veel over het paard. Is het wellicht een tactiek van hun? _O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:39

Tactiek nee het regende... Welkom in de paardenwereld daar word je vies en nat :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:41

Is een paraplu zo erg dan? Als het hard regent loop ik er ook mee als ik buiten moet zijn. Heeft niks met paardenwereld waar je vies en nat wordt te maken. Ik vind natregenen tijdens rijden compleet anders als tijdens kijken/stilstaan. :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:42

Ik moest ff denken waarom dat zo'n probleem was, maar ik loop dan ook gewoon met paraplu naast mijn pony :Y) .

Wat een prachtige merrie Mkango <3

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:49

wauw wat een prachtig dier, een onwijs lieve uitstraling zeker die Insta foto! <3

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:27

Josien_ schreef:
Ik moest ff denken waarom dat zo'n probleem was, maar ik loop dan ook gewoon met paraplu naast mijn pony :Y) .

Wat een prachtige merrie Mkango <3

Juist ja langs je eigen pony niet op wild vreemd terrein met vreemde pony's. Overigens zou ik niet weten hoe je een paraplu moet gebruiken op een weide daar kom ik altijd handen tekort om mee te werken laat staan nog paraplu vasthouden (zie dan ook nooit iemand op een stal met paraplu)

En veel pony's vinden paraplu's zeer dreigend. Dus nee ik was not amused zeker omdat ik al 3 of zelfs 4 keer er wat van gezegd had. Heb dan ook niet voor gereden.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 07-07-21 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:28

Mkango, jaaaa gefeliciteerd! *\o/*
Komt ze ook naar Nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:32

Bedankt voor de lieve reacties allemaal. <3 Ik kan het zelf nog niet helemaal geloven, haha.
Leuk dat haar uitstraling jullie ook opvalt! Ze is qua bouw en algehele oogopslag misschien geen typische Iffraaj, maar heeft inderdaad wel dat kalme dat zijn nakomelingen heel vaak hebben. Een dochter van hem hebben is toch wel een droom die uitkomt. <3

Danique: Precies! Ik hoef ze ook niet zo flashy te hebben - zolang ze willen werken en oefeningen correct kunnen uitvoeren voor hun lichaamsbouw, maakt het mij niet zo uit hoe het eruitziet. :P

StalNollie: Wel meteen een mooie schriktraining. :+ Maar ik zou het zelf ook niet doen bij een vreemd paard zonder eerst te vragen of het kan. :=

Dilan: In principe niet. Ze blijft of in Engeland tot ik terug ben, of ze gaat mee naar Frankrijk, mocht ik toch daarheen verhuizen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:27

StalNollie schreef:
Tactiek nee het regende... Welkom in de paardenwereld daar word je vies en nat :')

Nah, dat ik zomaar geweest kunnen zijn. Je blijft enigszins soort van droog en je hebt meteen beeld bij de reactie van het paard.
Ze zullen hier wel maffere dingen tegenkomen dat zoiets simpels als een paraplu......

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:49

Nou ik denk daar echt totaal anders over. Ik zie nooit mensen met paraplu's bij paarden ook op wedstrijden niet hoor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:56

StalNollie schreef:
Nou ik denk daar echt totaal anders over. Ik zie nooit mensen met paraplu's bij paarden ook op wedstrijden niet hoor.

Maar ik zie wel "dure" wedstrijdpaarden over de zeik gaan van twee wapperende vlaggen naast een ingang.
Of een heel terrein vol over de zeik omdat de fanfare langs loopt. Loopt, hè, niet speelt!

Die paraplu-proof taart van mij vroeg zich meer af waarom iedereen over de zeik ging dan dat ze oog had voor de fanfare.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:59

Hier staan de toeschouwers wel met paraplus := of voorlezer. En op kampioenschappen ook rustig degene die de protocollen ophalen of ringmeesters.

Dat je het niet fijn vindt, oke. Maar de link met paardenwereld snap ik echt niet

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:09

Mkango wat super tof!! Het is je gegunt <3

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:40

Mkango schreef:
Bedankt voor de lieve reacties allemaal. <3 Ik kan het zelf nog niet helemaal geloven, haha.
Leuk dat haar uitstraling jullie ook opvalt! Ze is qua bouw en algehele oogopslag misschien geen typische Iffraaj, maar heeft inderdaad wel dat kalme dat zijn nakomelingen heel vaak hebben. Een dochter van hem hebben is toch wel een droom die uitkomt. <3

Danique: Precies! Ik hoef ze ook niet zo flashy te hebben - zolang ze willen werken en oefeningen correct kunnen uitvoeren voor hun lichaamsbouw, maakt het mij niet zo uit hoe het eruitziet. :P

StalNollie: Wel meteen een mooie schriktraining. :+ Maar ik zou het zelf ook niet doen bij een vreemd paard zonder eerst te vragen of het kan. :=

Dilan: In principe niet. Ze blijft of in Engeland tot ik terug ben, of ze gaat mee naar Frankrijk, mocht ik toch daarheen verhuizen.

Wat een prachtig dier zeg!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:46

Mkango, super mooi dier! Van harte! Is dit ook nog een interessante lijn om van te fokken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:05

ruitje schreef:
Mkango, super mooi dier! Van harte! Is dit ook nog een interessante lijn om van te fokken?
Puur qua bloedlijnen een beetje medium, qua prestaties absoluut niet, maar dat betekent niet dat ik er in de toekomst niet een veulen uit wil fokken, hetzij een volbloed, hetzij een halfbloed.

Iffraaj is een goede hengst en haar moeder een Red Clubs merrie die geplaatst is in een Listed en ook uit een Listed placed merrie komt, met wel wat black type erachter (voor de niet-snellepaardenmensen: dat zijn de hogere niveaus in de rensport - paarden die die races gewonnen hebben of geplaatst zijn, zijn dikgedrukt in de catalogus, vandaar de aanduiding 'black type' :) ), maar het is geen echte topafstamming.

Inmiddels is er ook wat bewegend beeld: vanaf de wagen meteen het land op. <3 Ze is het paard dat aan het begin vooraan loopt (je ziet het heupnummer er nog op zitten: die witte sticker).

Kojack: Ik ben jou helemaal vergeten te feliciteren! :oo Dus alsnog: gefeliciteerd! :D Heb je ook foto's van jouw aanwinst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:17

Mooi dier, en mooie dochter ook inderdaad! :D Wil je er zelf ook mee gaan fokken? En ze trekt vanzelf weer bij qua gewicht, daar twijfel ik niet aan. :)