Ashleytjuhh schreef:nou het paard waarvan me bod was goed gekeurt maar moest ik hem deze week komen halen heb ik afgezegt.
paard was nog nooit gekeurt en dan wilde hun ook niet doen, dus voorgesteld zoals het bijna altijd word gedaan als die goed zijn de kosten voor mij zo niet dan voor hun. Daar doen ze niet aan zeiden ze. Dan houd het voor mij al op want heb zon idee dat die dan niet helemaal goed gekeurt gaat worden en hun niet achter der paard staan helaas.
Een paard in deze prijsklasse als we deze zouden verkopen laten wij ook echt niet keuren op onze kosten.
een klinische keuring is namelijk heel erg een moment opname, ik heb paarden afgekeurd zien worden die spatzuiver liepen, en paarden goedgekeurd zien worden die zo krom als wat waren.
Als ik een paard voor 1000 euro verkoop (en een 3 of 4 jarige verkoop je aan iedere handelaar voor dat geld, ongekeurd) zijn alle keuringen toegestaan maar wel k.k. Anders ga ik niet lopen leuren en ga met zo'n paard naar een handelaar.
(al is het paard waar je op gereageerd had wel met zo'n bloedlijn dat de kans vrij aanwezig is, net als bij bijv. Andiamo dat er hier en daar wel een chippie in zit)
Is hetzelfde als ik een paard wel al gekeurd heb, (zeker binnen een jaar) en de kopers willen nog een keer keuren. Prima, maar alle kosten koper.