Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:16

Vanmorgen pony proefgereden. Het bleek een paard :D

Ik denk 100 kilo te zwaar. Omstandigheden niet optimaal. Ongelijke bak, zadel lag niet fijn en regen. Dressuurmatig ook eigenlijk voor de leeftijd niet goed genoeg voor elkaar.
Maar, leuk type, lief, werkwillig en zat fijn. Dus, ik ben enthousiast. Zelfs een stukje langs de weg gereden met vrachtverkeer er langs. Prima!

Maandag de haflinger proberen en dan kiezen :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:05

Grappig meestal zie je het andersom, dat ze groter geadverteerd worden dan dat ze zijn :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:07

Ze hielden m liever klein, kon ie nog bij de ponies starten :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Klinkt positief! Wat dat betreft is braaf belangrijker dan africhting imo. Succes met de Haflinger en de keuze straks!

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:40

boemel schreef:
Vanmorgen pony proefgereden. Het bleek een paard :D

Ik denk 100 kilo te zwaar. Omstandigheden niet optimaal. Ongelijke bak, zadel lag niet fijn en regen. Dressuurmatig ook eigenlijk voor de leeftijd niet goed genoeg voor elkaar.
Maar, leuk type, lief, werkwillig en zat fijn. Dus, ik ben enthousiast. Zelfs een stukje langs de weg gereden met vrachtverkeer er langs. Prima!

Maandag de haflinger proberen en dan kiezen :o

Je ging er toch 3 kijken of niet? Of heb ik nu eentje gemist. Wel spannend, hopelijk wordt de keuze niet te moeilijk :')

Dat ze kleiner worden voorgesteld dan ze eigenlijk zijn heb ik bij de ponies wel vaker gezien, maar kleiner gemeten om ze in de D-maat te laten vallen . E maat is eigenlijk helemaal nooit interessant (wij hebben er een en het maakt ons geen bal uit, voor de handel is het matig)

Ik ben vanmorgen bij een bekende over mijn droompaard gestruikeld :j Alles wat ik zoek, een vos met veel wit, alleen hij is eigenlijk aan de grote kant, 1.68 nu met 3 jaar, en ik vrees dat hij uiteindelijk over de 1.70m gaat worden.
Maar goed, morgenochtend om half 9 ga ik proefrijden, en hopen dat me dat bevalt (het is springbloed dus ik heb hoop dat het uit te zitten is voor mij), want ik ben eigenlijk al helemaal verliefd. <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:45

1 is door eigenaar gecanceld.

Kreeg ook nog een haflinger van maar liefst 162cm aangeboden, maar die moet eerst even in training en is terug gekomen, omdat ze stout was. Dus daar ga ik niet specifiek op wachten.

Een E pony is voor een kind toch interessanter dan een paard?

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:57

boemel schreef:
1 is door eigenaar gecanceld.

Kreeg ook nog een haflinger van maar liefst 162cm aangeboden, maar die moet eerst even in training en is terug gekomen, omdat ze stout was. Dus daar ga ik niet specifiek op wachten.

Een E pony is voor een kind toch interessanter dan een paard?

Ah had ik het toch goed onthouden.
Zo een Haflinger van 1.62m das niet mis :wow:
Maar specifiek erop wachten zou ik ook verder niet doen dan als er nog andere kandidaten zijn.

Een E-pony is alleen in Nederland voor een kind interessant, mogen niet internationaal starten, enz enz. In het buitenland is het gewoon een klein paard, daarom zijn ze in de handel voor de sport niet heel geliefd. De meeste ponystamboeken gaan ook maar tot 1.48m.
Zo hebben wij een New Forest van 1.52m, die hoef ik dus niet meer op een stamboek keuring te laten verschijnen.

Wij zijn er gewoon blij mee, haar huidige ruiter/eigenaar groeit er waarschijnlijk nooit uit, en ik pas er ook prima op met m’n 1.70m. Niet geheel ideaal, maar hoef me er echt niet op te schamen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:15

Ik wil misschien wel een tinkerveulen
Maar wat is daar een beetje een prijs voor?

En weet iemand hoe laat de markt in oudeschoot begint maandag ?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 40 min geleden

Een E pony die goed is, is net zo geliefd in het buitenland dan vooral. Moet je net die lijnen hebben.
Gewoon marktplaats hier zijn ze niet zo geliefd, maar als ze braaf en gezond zijn en ook nog kwaliteit hebben.. gaat dat ook wel weer

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14 min geleden

Afgelopen half jaar zijn ook de vooral brave E ponys gigantisch duur. + 6000 € of meer