Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 18:52

Even niet zo actief op bokt geweest en zie nu allemaal nieuwe aankopen hier! Gefeliciteerd allemaal

Ook nieuwe mensen welkom! Wat rot Petra_O, sterkte met je verlies de prijzen zijn idd heel erg hoog

Inmiddels heb ik ook mijn oude pony moeten laten inslapen, maar het goede nieuws is dat ik ook een nieuwe vriendin mocht verwelkomen afgelopen week, dankzij bokker absque_dubio die nog een leuke pony wist! Super blij met haar en helemaal in de wolken ondanks het verlies. Ze is al beste maatje met m'n andere paardje, dus in alles perfect

Afbeelding

ruitje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:40

Gefeliciteerd! Leuk ook dat Bokkers dit voor elkaar mogelijk maken :)

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:55

Ja echt zo leuk, was haar anders niet tegen gekomen denk ik

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 23:18

Henrike5 schreef:
Even niet zo actief op bokt geweest en zie nu allemaal nieuwe aankopen hier! Gefeliciteerd allemaal

Ook nieuwe mensen welkom! Wat rot Petra_O, sterkte met je verlies de prijzen zijn idd heel erg hoog

Inmiddels heb ik ook mijn oude pony moeten laten inslapen, maar het goede nieuws is dat ik ook een nieuwe vriendin mocht verwelkomen afgelopen week, dankzij bokker absque_dubio die nog een leuke pony wist! Super blij met haar en helemaal in de wolken ondanks het verlies. Ze is al beste maatje met m'n andere paardje, dus in alles perfect

[ [url=m/uCvg2i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een plaatje zeg, gefeliciteerd! Lekker van genieten :D.

Ik ga morgenavond bij een pony kijken... Eigenlijk veel sneller dan ik had gepland, maar ze past precies in mijn plaatje en mijn budget. Kan haar niet zomaar laten staan zonder te gaan kijken. Het voelt wel heel erg naar en snel na het inslapen van Ivy... Weet nog niet of ik er helemaal klaar voor ben.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 07:18

Petra_O schreef:
Henrike5 schreef:

[ [url=m/uCvg2i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een plaatje zeg, gefeliciteerd! Lekker van genieten :D.

Ik ga morgenavond bij een pony kijken... Eigenlijk veel sneller dan ik had gepland, maar ze past precies in mijn plaatje en mijn budget. Kan haar niet zomaar laten staan zonder te gaan kijken. Het voelt wel heel erg naar en snel na het inslapen van Ivy... Weet nog niet of ik er helemaal klaar voor ben.

Gewoon gaan kijken en voelen...Ik dacht ook dat is te snel wil ik het al wel. Ben gaan kijken ze knipperde met haar mooie witte wimpers en ik was verkocht...Verdriet om mijn andere is er nog maar ik heb zoveel plezier met mijn nieuwe er is genoeg ruimte in mijn hart voor beide paarden ben blij dat ik ben gaan kijken...Dus gewoon heen gaan en als het niks is weet je dat ook. :knuffel:

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 07:44

Hier hetzelfde :)
Al moet ik ook zeggen dat ik de dagen zat af te tellen tot mijn budget groot genoeg was.. Ik voel zo onwijs in een zwart gat..

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:54

Dat zwarte gat klinkt herkenbaar... Zo zonder paard voelt het een beetje alsof ik ineens niet meer kan lezen of zoiets. Er mist echt iets.
Deze moet ik echt wel gaan kijken, ze is precies wat ik zoek en ook nog binnen budget. Hopelijk weet ik het als ik haar zie... Gezien de huidige markt ben ik ook bang dat er niet veel ruimte is voor bedenktijd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:05

Weet je, bij zulke moet je gewoon gaan kijken. Ik heb bij het ene paard een nieuwe paard bezichtigd 2 dagen na het inslapen en uiteindelijk werd dat hem ook. (En in diezelfde tijd wisten we dat de pony ook ingeslapen zou worden binnen paar maanden)
Daarna paard in laten slapen en paar maanden geen paard gehad tot het toch weer ging kriebelen vanwege dat zwarte gat.

Dus ik heb beide versies meegemaakt en ik kan niet zeggen dat de ene beter was als de ander. Degene die we binnen 2 dagen bekeken was eigenlijk om wat leuks te doen te hebben en het voelde ook echt fijn om daar op te rijden en qua omgang. Paarden daarvoor hadden dat niet. Omdat we wisten dat beide dieren ingeslapen zouden worden waren we al aan het kijken. Maar we konden ook wel heel realistisch kijken naar eisen, omdat het nog zo vroeg was.

Er is geen goed of fout hier in. Sterkte nog

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:19

Dankje wel! Gewoon kijken, je merk het idd vanzelf wel en misschien kan ze het zwarte gat wat voor je opvullen hoewel het wel idd heel dubbel is

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:47

Ik herken dat zwarte gat ook heel goed.. Nadat mijn verzorgpaard overleed heb ik echt gezondheidsproblemen gehad. Heel veel spanning in mijn nek wat voor hoofdpijn zorgde, heel slecht slapen, hoge hartslag door de dag heen. Sinds ik mijn eigen paard heb is dat weer helemaal verdwenen gelukkig.

Is het in de tussentijd een idee om een keer mee te gaan met vriendinnen naar hun paarden bijvoorbeeld?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:57

Captain schreef:
Ik herken dat zwarte gat ook heel goed.. Nadat mijn verzorgpaard overleed heb ik echt gezondheidsproblemen gehad. Heel veel spanning in mijn nek wat voor hoofdpijn zorgde, heel slecht slapen, hoge hartslag door de dag heen. Sinds ik mijn eigen paard heb is dat weer helemaal verdwenen gelukkig.

Is het in de tussentijd een idee om een keer mee te gaan met vriendinnen naar hun paarden bijvoorbeeld?

Dat slecht slapen is inderdaad herkenbaar... De hele dag gaat het wel aardig, maar als ik ga slapen blijft alles maar door mijn hoofd spoken. Ik mag af en toe met het paard van een stalgenootje aan de slag en dat is heel fijn, maar elke keer als ik daar ben geweest ben ik er nog meer zeker van dat er weer een paard gaat komen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:48

Herkenbaar...
Ik heb ook altijd een hele lange rouw periode :')
Na Uni een half jaar voordat ik weer op zoek ging (en daarna nog een half jaar voordat ik Jam had gevonden).
Nu na het verlies van Jam hetzelfde... moet zeggen dat Jam zijn dood mij denk ik nog meer doet, geestelijk en lichamelijk. (Niet slapen, afwijkend bloedbeeld, veel afvallen, daarna veel aankomen... ging top :+ )
Ik was en ben nog steeds zo vreselijk gefrustreerd en kwaad dat dat paard wat ècht overal van genoot en zo'n plezier had in het leven zo vroeg aan zijn einde moest komen.

Zo lang ik dat geen plekje heb kunnen geven, kan ik niet op zoek... want dan geef ik een ander paard ook nooit een goede kans.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:11

Heel herkenbaar dat zwarte gat!
Ik ben dan ook heel blij dat ik na 2 maanden een nieuwe kocht. Er stond inmiddels wel al een nieuwe maar die vulde dat gat gewoon echt niet. Dus erg blij dat ik mijn nieuwe maatje gevonden heb die mijn leegte weer invult. Hij is zeker geen vervanging van m'n oude paard, dat kan gewoon niet, maar hij maakt mij wel weer gelukkig en dat ik weer plezier heb in de paarden :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:23

Hier ook geen vervanging, hij zal nooit te vervangen zijn. Maar wel een opvolger! <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:27

c_alsemgeest schreef:
Herkenbaar...
Ik heb ook altijd een hele lange rouw periode :')
Na Uni een half jaar voordat ik weer op zoek ging (en daarna nog een half jaar voordat ik Jam had gevonden).
Nu na het verlies van Jam hetzelfde... moet zeggen dat Jam zijn dood mij denk ik nog meer doet, geestelijk en lichamelijk. (Niet slapen, afwijkend bloedbeeld, veel afvallen, daarna veel aankomen... ging top :+ )
Ik was en ben nog steeds zo vreselijk gefrustreerd en kwaad dat dat paard wat ècht overal van genoot en zo'n plezier had in het leven zo vroeg aan zijn einde moest komen.

Zo lang ik dat geen plekje heb kunnen geven, kan ik niet op zoek... want dan geef ik een ander paard ook nooit een goede kans.

Moet zeggen dat ik dat ook had hoor. Maar de mijne leefde nog toen we de nieuwe kochten waardoor het toch anders was. Paard van mijn moeder was net ingeslapen en daar was ik verdrietig over, maat de band daarmee was anders. En dat mijne en de nieuwe elkaar geweldig vonden, uitgebreid knuffelen enzo, hielp wel qua gevoel terwijl ik normaal niet zo van zulke dingen ben. Maar na het inslapen duurde het wel weer een tijd voordat ik ook echt die band kreeg. Hij was leuk en lief, maar niet die vorige.
Hielp ook niet dat iedereen riep dat die 2 zo op elkaar leken qua uiterlijk en karakter. Dat ik gewoon de grotere versie had gekocht, ik werd daar echt boos om :=

Toen hij afgekeurd werd had ik al die rouwperiode en ben ik ook echt gestopt met rijden en paarden. Pas maand na zijn inslapen weer voor het eerst in jaren.

Ik snap wel dat het heftig was en is :(:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 15:31

Ik ben ook echt ziek geweest na het overlijden van mijn merrie. :) Vooral ook het denken over 'wat als ze gezond was geweest'.

Mona heeft ook echt wel een plekje in mijn hart moeten krijgen met de tijd.. Zeker de eerste maanden was het zo ontzettend omschakelen, van een tienjarige naar een drie/vierjarige.. Met een heel ander karakter.
Maar ik zou haar nu voor geen goud kunnen missen. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:33

Captain schreef:
Hier ook geen vervanging, hij zal nooit te vervangen zijn. Maar wel een opvolger! <3

Precies de juiste woorden inderdaad!

Ik moet zeggen dat nu mijn nieuwe er is, ik de andere nieuwe ook beter kan accepteren en er nu ook langzaam meer mee krijg. Schijnbaar had ik Fuego nodig om weer te kunnen genieten van de paarden :)
Neemt niet weg dat ik m'n oude paard elke dag gigantisch mis!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:45

Vervanging is hier ook niet aan de orde. Sowieso zal er nooit een paard komen dat Titane kan vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:52

Bij mijn bijrijdpaarden stonden er altijd nog minstens vijf andere als er eentje overleed (kleinschalige fokkerij op eigen terrein), dus van een zwart gat of even een stapje terug doen was nooit sprake. Je kunt de rest immers niet drie maanden op stal laten staan omdat je nog rouwt om het verlies van eentje, en omdat er nog meer stonden, was er ook niet dat dilemma van "moeten we er eentje bij kopen, zo ja, wanneer is dan een goed moment" etc. omdat er een soort natuurlijk verloop was van oude(re) paarden die gingen en veulens die erbij kwamen. Kan me voorstellen dat het voor een eigenaar van één paard inderdaad knap lastig is. :(:)

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 21:42

Wij hebben sinds een week een hele knappe merrie op stal staan <3

Een 9 jarige dame van Apache x krack c :o

En gisteren ben ik bij Verdoni stables in Vorden geweest. Mocht iemand nog een knappe 3 jarige zoeken, ze hebben twee hele gave staan, echt hele hele gave.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:24

Kojack, Wauw gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:38

Ik kan het nog niet helemaal geloven, maar ik ben ook geslaagd! *\o/* 3-jarige volbloedmerrie van Iffraaj. Uit een Listed placed merrie, dus ik ben nog steeds een beetje in shock voor hoe weinig ik haar mee heb kunnen nemen. :wow: Nu hopen dat die stomme coronarestricties snel opgeheven worden, dan kan ik haar IRL bewonderen. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:51

Mkango schreef:
Ik kan het nog niet helemaal geloven, maar ik ben ook geslaagd! *\o/* 3-jarige volbloedmerrie van Iffraaj. Uit een Listed placed merrie, dus ik ben nog steeds een beetje in shock voor hoe weinig ik haar mee heb kunnen nemen. :wow: Nu hopen dat die stomme coronarestricties snel opgeheven worden, dan kan ik haar IRL bewonderen. :')

Was dat degene die je al op het oog had? Gefeliciteerd wat gaaf! Wanneer gaat ze naar die vrienden toe of is ze er al?

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:54

Wat gaaf! Gefeliciteerd! Foto's? :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:05

Mkango schreef:

Ik was al opzoek naar je post!!! Geweldig! Blij voor je *\o/*
Ben enorm benieuwd naar je foto’s en je verhalen!