Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:14

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:24

Nadat er al een tijdje sporen gevonden zijn, een mogelijke aanval op 2 km van mijn woning was ( wordt nog onderzocht) en ik direct aan het bos woon heb ik gisteren de paddock aangepakt.
Hekwerk 185 hoog, stroom op 10 cm van de grond en 15 cm van het hek af, bovenop schuin naar buiten en omhoog draad en in het midden ook

Afbeelding

Dit is dus de buitenkant, in de avond staan ze bij de stallen

Doorgang mist op de foto nog de bovenste draad ( was ik nog mee bezig, handvat ligt er al bij)

Afbeelding

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:25

Ziet er netjes uit!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:26

Dat ziet er wel goed uit.
Geen gezicht zo'n Alcatraz maar je maakt het ze zo iig een heel stuk moeilijker en daar gaat het om.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:49

Netjes zeg, maar vreselijk dat je zo'n gevangenis moet maken in een natuurgebied. |( Ik hoop voor je dat het goed werkt.

Dat van in Zweden, goed bezig. Ik vind wolven prachtige dieren, maar de mens heeft teveel natuur overgenomen. En activisten willen dat de mens plaats maakt voor natuur, dat gaat dus niet gebeuren hé. Hoe graag ik ook meer natuur zou willen, blijven mensen ook maar fokken... Plus de natuurlijke vijand van de wolf is verhongeren (dat gaat dus niet op in Nederland, weidedieren/hobbydieren genoeg hier). De echte natuur/biodiversiteit zal er nooit komen in Nederland met de wolf. Die blijven doorfokken totdat er zoveel wolven zijn, dat het daadwerkelijk een gevaar wordt voor mensen en dan zal je zien dat er dan pas er wat aan gedaan wordt, zoals alles in Nederland.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:15

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:39

Lynn_Nikita schreef:
Nadat er al een tijdje sporen gevonden zijn, een mogelijke aanval op 2 km van mijn woning was ( wordt nog onderzocht) en ik direct aan het bos woon heb ik gisteren de paddock aangepakt.
Hekwerk 185 hoog, stroom op 10 cm van de grond en 15 cm van het hek af, bovenop schuin naar buiten en omhoog draad en in het midden ook

[ [url=m/RmGneP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doorgang mist op de foto nog de bovenste draad ( was ik nog mee bezig, handvat ligt er al bij)

[ [url=m/2yLPWS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet hoor maar een wolf graaft zo onder jouw poort door. Djt is niet wolf proof. Niks is wolf proof overigens, m.u.v. een hek uit een dierentuin.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:12

AnnoNiemand schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik weet niet hoor maar een wolf graaft zo onder jouw poort door. Djt is niet wolf proof. Niks is wolf proof overigens, m.u.v. een hek uit een dierentuin.

Wauw. Deze eigenaar probeert gewoon het de wolf lastig te maken en een alternatief te kiezen. Misschien kun je een tip geven?

Hier is het weer een paar dagen heel stil qua meldingen en aanvallen, of ze worden verzwegen…

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:15

AnnoNiemand schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik hoor graag hoe ik het dan wel gemaakt krijg.
Ik ben al hoger dan geadviseerd wordt, er staat stroom op, 30 cmm tussen de draden en laagste draad is vlak bij de grond

zoals ik al zei komen er tzt ook nog metalen pinnen in de grond

Graag hoor ik hoe ik het aan pas wat volgens mij voldoe ik aan alles wat geadviseerd wordt in zowel Belgie als Nederland

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:37

Als er minstens 10.000 volt op je draden staat en de wolf krijgt een klap daarvan gaat hij echt wel een deurtje verder kijken!
Maar dan moet er dus echt flink stroom op

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:47

Apparaat is voor 10.000 volt, moet nameten wat het exact is op de draden.
Ik heb een shetlander gehad en er lopen 2 varkens, had dus al een goed apparaat

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:04

Is toch geen gezicht dit -O-

Ik snap je helemaal hoor LN, maar is dit nu wat we door heel Nederland willen?
Arme reeën, vossen, dassen, konijnen, hazen en egels.
Kunnen geen kant meer op.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:21

Popstra schreef:
Als er minstens 10.000 volt op je draden staat en de wolf krijgt een klap daarvan gaat hij echt wel een deurtje verder kijken!
Maar dan moet er dus echt flink stroom op

Maar dan moet hij er wel met zijn neus of pootjes aankomen.
Met die dikke vacht van hem komt het niet op de huid.

Maar je moet wat, dit is beter dan niets, maar 100% nee helaas.
Kon dat maar.
Maar begrijp Lynn hier wel.
Maar te idioot voor woorden dat we hier concentratiekampen moeten bouwen om je dieren veilig te houden.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:55

Om bij Lynn_Nikita te komen moet hij best al wat moeite doen, dan zal hij al minimaal 1x moeten graven, de rest is ook hoger afgezet dan het advies. Ik heb wel nog iets gevonden voor die pinnen in de grond, maar dat wordt ook een prijzige optie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:43

Klopt wat Joyce zegt, dit is de 2e omheiing ook. Rondom staat 1.50 hoog gaas met 4 rijen stroom met vrij veel begroeiing rondom en dan pas komt hij dit tegen
Ik hoop toch dat dit ontmoedigd

Nee zeker geen gezicht en ik had mij die kosten en dat werk ook graag uitgespaard

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:44

Kun je onder het hek geen stoeprand of betonrand leggen? Dan kunnen ze zich er niet onder graven.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:40

Ik heb onder het hek steenschotten gelegd tegen het graven.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:15

Oakland1990 schreef:
Hier is het weer een paar dagen heel stil qua meldingen en aanvallen, of ze worden verzwegen…

Geldt niet voor Drenthe...

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:23

HorsePassion schreef:
Kun je onder het hek geen stoeprand of betonrand leggen? Dan kunnen ze zich er niet onder graven.

Vossen laten zich daar in elke geval door tegen houden. Kippenrennen omboorden ze vaak met een randje stoeptegels hiervoor. Zouden wolven ook zo redeneren?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 09:26

Oakland1990 schreef:
HorsePassion schreef:

Vossen laten zich daar in elke geval door tegen houden. Kippenrennen omboorden ze vaak met een randje stoeptegels hiervoor. Zouden wolven ook zo redeneren?

Ik denk van wel.
Natuurlijk kunnen ze er dan nog in, zag je in Amersfoort wel.
Maar het is niet in een tel gedaan dan. En hopelijk gaan ze dan verder kijken.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:45

Afbeelding

Toeval of niet. Waar mijn merrie stond was het vergeven van de windmolens. Op wolven-loopafstand van plaatsen waar veel beesten gepakt werden, maar niet meer in nabije omgeving van de molens. Tot op heden is “onder de windmolens” niks gepakt, in deze regio.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:50

Er trekken er veel vanuit Duitsland hier naar toe. En daar staan juist veel windmolens. Maar goed ze komen ook vanuit de Alpen naar hier. En daar staan ze weer niet. Zou wel interessant zijn om onderzoek naar te doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:54

Zou wel betekenen hoe slecht de windmolens zijn voor de gezondheid.
Ik ken mensen die er dichtbij wonen en er gek van worden, maar dat word afgedaan als aanstelleritis.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:18

DuoPenotti schreef:
Zou wel betekenen hoe slecht de windmolens zijn voor de gezondheid.
Ik ken mensen die er dichtbij wonen en er gek van worden, maar dat word afgedaan als aanstelleritis.

Was daar al geen onderzoek naar gedaan bij vee? Vooral qua reproductie.

Mijn kameraad die daar woont zegt er niks van te merken, twee dagen per jaar slagschaduw en verder niks. zit ook nog onder hoogspanning. Ik dacht dat het vooral het geluid was dat enerverend kan zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:27

Die kennissen van mij hebben last van het geluid.
Maar zal zoals alles per persoon anders zijn hoe je dat ervaart.

Die onderzoeken spreken elkaar allemaal tegen, want die dingen moeten er wel komen natuurlijk.