Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan 

dat heft ze wel vlot gedaan qua herstel en tips, is de pijn inmiddels ook weg verder?
wat een opluchting moet dat zijn!
hoe bevalt jullie nieuwe stek nu? 
De fysio is langsgeweest, harige noot is mooi los en recht en zit heel fijn in haar schilletje. En ze heeft een nieuwe vriend

hebben de paddock ook moeten barricaderen, oliebol ontsnapmonster 
hopelijk doet het weideseizoen jullie paarden goed straks.

maar Pinda deed braaf haar werkjes, ben vanaf de grond ook het galopwerk aan het oppakken en dat vindt ze wel leuk. Onder het zadel is draf al voldoende om mij aan het zuurstof te moeten hangen dus rustig aan
supertoffe foto van jullie ook!
Het blijft toch wel lastig hoor, ik pruts teveel en af en toe veroorzaakt dat kortsluiting (bij een van beiden of allebei tegelijk
). Gelukkig buiten een deuk in mijn achterwerk en ego
niks stuk dit keer, ook wel weer opgestapt en verder gereden en toen was ze weer braaf gewoon zichzelf. Pffff wat een hobby is het ook soms

ik heb het hier al maanden zo moeilijk mee
Kan ze wel goed haar ei kwijt, staat ze voldoende buiten? Is het echt spanning of spanning icm teveel energie?
Het is wel en en en en en he
Hoe is hij aan de hand? Vinden jullie wandelen leuk? Zou je op die manier meer vertrouwen buiten kunnen opbouwen? En wat de bak betreft, is een andere stal met een goede bak een optie? Mijn huidige stal heeft bijvoorbeeld een 60x20 en een 60x40 bak. Dat is ideaal voor een slagschip als Feyre, maar ook voor een paard wat niet teveel krappe bochten mág maken zoals Mac. Verkopen of weggeven zou ik inderdaad ook niet doen, de handel is zo verrot...
En verder zijn we lekker aan de slag! Ze loopt zo'n 5x per week, met als gevolg dat ze nu dus ineens conditie heeft en daarmee is ook de uitknop stuk
Allemachtig, dat paard heeft zoveel go en power
De eerste de beste die zegt 'oh ja, maar Tinkers zijn toch sloom?' moet verplicht op Feyre
Sosha schreef:Ach wat jammer Anouk, dat je hem toch niet helemaal goed krijgt.
Denk wel dat je je moet afvragen of hij in de wei echt pijn vrij is of op de wei er gewoon af en toe door heen loopt. Moeilijke situatie hoor.
Berdien schreef:Wat een lastige situatie met Mac zegHet is wel en en en en en he
Hoe is hij aan de hand? Vinden jullie wandelen leuk? Zou je op die manier meer vertrouwen buiten kunnen opbouwen? En wat de bak betreft, is een andere stal met een goede bak een optie? Mijn huidige stal heeft bijvoorbeeld een 60x20 en een 60x40 bak. Dat is ideaal voor een slagschip als Feyre, maar ook voor een paard wat niet teveel krappe bochten mág maken zoals Mac. Verkopen of weggeven zou ik inderdaad ook niet doen, de handel is zo verrot...

Maar geeft niet, ik heb de dressuursmaak te pakken en we zijn lekker aan het knutselen met zijgangen, lekker van elkaar leren.
Ik ben sinds september begonnen met 2 a 3 keer per week wat doen en we zijn echt van 0 begonnen maar gaat heel lekker nu. Ik ben nu vooral bezig met werken aan de hand om hem alvast wat te leren over verticale balans en werk hem veel in de menpositie om hem dapper op eigen benen te maken. We hebben onderweg wel wat struggles gehad en hij heeft een sterk karakter maar dat maakt hem ook juist heel leuk
Inmiddels springt hij in de bak niet meer weg voor auto's en hoop ik dat we van daaruit kunnen uitbouwen naar buiten wandelen. Geen idee of ik dat hier verteld heb maar de eerste keer dat ik met hem dacht te gaan wandelen was ik nog niet eens het erf af, reed er een auto langs op de weg en hij draait zo zijn kont ernaartoe en haalt uit. Gelukkig waren we ver genoeg van de weg af dat het niet fout is gegaan. Maar heb toen wel besloten even 100 stappen terug te zetten en eerst op het erf te oefenen met auto's voordat er ongelukken gebeuren
Die heftige reactie had ik echt niet verwacht maar geeft ook wel weer aan wat voor karakter erin zit, als het hem niet zint laat hij het wel even weten
Ik meende dat hij inderdaad eerder wel braaf/braver was met buitenrijden? Dan kan de spanning inderdaad ook wel van de pijn komen. Of ben jij wellicht ook gespannen, en versterken jullie elkaar?
En je mag zeker een keer op Feyre hoor!