Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Veel veranderd er ook niet voor hem.
we werken gewoon rustig op zijn tempo door. 

Rocamor schreef:Er komt een konijn bij de bakker en vraagt: ‘Heeft u ook worteltjestaart?’ ‘Nee’, antwoordt de bakker. Een dag later komt er weer een konijntje en vraagt: ‘Heeft u ook worteltjestaart?’ Weer zegt de bakker nee. Een dag later komt er weer een konijntje en vraagt ook naar worteltjestaart. En weer moet de bakker het konijn teleurstellen. Dan denkt de bakker bij zichzelf: ‘Weet je wat? Ik ga een worteltjestaart bakken!’ Zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag staat hij te popelen in zijn winkel. En ja hoor, daar komt een konijntje binnen. Hij vraagt: ‘Heeft u ook worteltjestaart?’ Vol trots antwoordt de bakker: ‘Ja!’ ‘Vies hè?’ zegt het konijntje.
nu ik hem lees krijg ik een hele oude herinnering van mijn vader die een soortgelijke grap vertelde. Ik weet niet zeker of het ook over wortel taart ging maar het ide was hetzelfde.

De reden was trouwens een paard dat gek aan het doen was in zijn paddock en ze wilde ook gaan rennen, toen ik haar een ophouding gaf dat ze moest blijven stilstaan kwam ze overeind.
Want Rêve weet niet wat subtiel is als ze der een klap mee voor der kop krijgt.
Had al een beenhulp en een tik achter mijn been gegeven en die negeerde ze, daarna probeerde ze ook niet meer.
Heb het overtijd ook toe gegeven aan mijn man, ik ben met Rêve wel iets "voorzichtiger"/sneller omdat ik verschillende keren onder haar moeder gelegen heb (die gooide zich gewoon achterover, van die merrie heb ik geleerd van ze om te trekken. Man lief was oorspronkelijk boos dat ik aan mijn teugel trok wat ook een deel van de reden was dat hij moest loslaten, maar het is voor mij echt een reflex om ze zo snel mogelijk naar op zij te trekken.
) Met eentje die bereid is om te steigeren (en meer dan dat gehups wat Sam soms deed) ben ik liever een keer te grof dan een keer te laat en dat ik er onder lig.
Ik heb mijn 9 levens wb onder een paard liggen lang en breed op gebruikt met Pretty. Naarmate ze wat moe werd werd ik ook zachter omdat ik voelde dat de "moed" om idioot te doen er uit vloeide.
Het overdreven "opzij" gaan ipv vooruit is bv één van de signalen dat ze eigenlijk nog niet helemaal mee aan het doen was.
Dat zie je naarmate de les vordert minder worden.
Ik denk dat ik een groot deel daarvan verdrongen heb ofzo. 
Ze heeft al meermaals gedemonstreerd dat ze omheiningen en planken meer als een suggestie ziet dan als een grens. 
voor het lijf dat niet meewerkt.
de afgelopen weken heeft ze al een paar keer wat gedreigd met steigeren als ze te veel energie had en moest halthouden… Dat is gedrag waar ik absoluut geen risico in neem.
dan wordt wedstrijd rijden …. Boeiend..
Ze doet dit overigens ook als je haar aan de hand hebt en ze mag ‘m niet peren. Dus het is echt iets dat ze alleen doet als reactie op ‘nee mag niet.’ 
gelukkig ging het over Rêve.
Lucia88 schreef:Haha nou dat is ook lekker om te kijken hoor! Vond het fijne filmpjes weer. Ik heb nu dan wel weer van Abba 'I have a dream' in t hoofd, vh laatste filmpje waar dat gedraaid werd. Nouja t ritme paste dan wel weer mooi!

morgen slaap ik uit en doe ik enkel de basis: stallen, voeren en fysio. En de veulens natuurlijk maar vandaag had ik ook de weide thuis uit gemest voor ik naar de les ging. Anders moest ik dat morgen doen. Heb mijn dag dus vrij gemaakt morgen om enkel de basics te doen. Morgen aan mijn fysio vragen of hij mijn linker schouder wil tapen voor het weekend. Die was enorm verkrampt (is verkrampt) en zat haar vooral in galop wel wat in de weg. Want die trekt mijn heup mee. Bij het verkleinen ga ik na 1 rondje oid ook wat ‘uit’ mijn zadel zitten. Da’s niet de bedoeling maar zo bleef ik uit haar rug waardoor ze niet gehinderd werd door dat probleem. Denk dat Chris ook zag waarom ik het deed want normaal zegt ie altijd dat ik moet gaan zitten.