Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:14

Gefeliciteerd Joy <3

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:35

Yavanna schreef:
Gefeliciteerd, en krijgt hij worteltaart?

Heb je het drie keer bij de bakker gevraagd?
Vies hè }:)

Proficiat met en voor Joy. Wanneer mag hij naar huis ?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 15:13

Rocamor schreef:
Yavanna schreef:
Gefeliciteerd, en krijgt hij worteltaart?

Heb je het drie keer bij de bakker gevraagd?
Vies hè }:)

Proficiat met en voor Joy. Wanneer mag hij naar huis ?

Hahaha, dat schoot ook door mijn hoofd ja, het konijntje en de bakker.. :')

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 17:44

Gefeliciteerd Joy Y)(^)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:55

Proficiat Joy en Kathleen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:46

Gefeliciteerd (met) Joy! *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 22:42

Hij heeft het helaas moeten doen met regen. :(:) :(:) Veel veranderd er ook niet voor hem. _O- we werken gewoon rustig op zijn tempo door. :D
Desnoods laat ik hem volgend jaar pas keuren. RBPS doet niet zo moeilijk over leeftijd en ik maak me weinig zorgen over veel meer ‘af’ hij potentieel moet zijn als ik hem volgend jaar pas voor breng. Hij heeft nu drie keer met steeds twee weken ofzo tussen wat rond geslingerd en aan massa mankeert hij niet. _O-

Drie keer bij de bakker gevraagd is een NL grapje? :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:46

Er komt een konijn bij de bakker en vraagt: ‘Heeft u ook worteltjestaart?’ ‘Nee’, antwoordt de bakker. Een dag later komt er weer een konijntje en vraagt: ‘Heeft u ook worteltjestaart?’ Weer zegt de bakker nee. Een dag later komt er weer een konijntje en vraagt ook naar worteltjestaart. En weer moet de bakker het konijn teleurstellen. Dan denkt de bakker bij zichzelf: ‘Weet je wat? Ik ga een worteltjestaart bakken!’ Zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag staat hij te popelen in zijn winkel. En ja hoor, daar komt een konijntje binnen. Hij vraagt: ‘Heeft u ook worteltjestaart?’ Vol trots antwoordt de bakker: ‘Ja!’ ‘Vies hè?’ zegt het konijntje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 22:49

Rocamor schreef:
Er komt een konijn bij de bakker en vraagt: ‘Heeft u ook worteltjestaart?’ ‘Nee’, antwoordt de bakker. Een dag later komt er weer een konijntje en vraagt: ‘Heeft u ook worteltjestaart?’ Weer zegt de bakker nee. Een dag later komt er weer een konijntje en vraagt ook naar worteltjestaart. En weer moet de bakker het konijn teleurstellen. Dan denkt de bakker bij zichzelf: ‘Weet je wat? Ik ga een worteltjestaart bakken!’ Zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag staat hij te popelen in zijn winkel. En ja hoor, daar komt een konijntje binnen. Hij vraagt: ‘Heeft u ook worteltjestaart?’ Vol trots antwoordt de bakker: ‘Ja!’ ‘Vies hè?’ zegt het konijntje.

_O- nu ik hem lees krijg ik een hele oude herinnering van mijn vader die een soortgelijke grap vertelde. Ik weet niet zeker of het ook over wortel taart ging maar het ide was hetzelfde. :)) :))

Heb nog een stud-muffin cake staan. Zal Joy introduceren in de muffin verslaving morgen. _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 22:52

Was dat niet over de slager met de bokkepootjes?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 23:03

Gefeliciteerd met knappe Joy, als hij net zo van die muffins is als zijn moeder dan komt dat vast wel goed :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 07:17

Rocamor schreef:

Loopt moeilijk he _O- _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 07:18

Ojee, waar begin je aan..... laat madam het maar niet zien wat je met HAAR muffins doet :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 12:02

Yavanna schreef:
Rocamor schreef:

Loopt moeilijk he _O- _O-

Ja dat was m! _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 23:12

Vandaag ver genoeg door mijn reserves gegaan dat ik huilend op de grond gezeten heb… *sigh* ook dat is hersenletsel….

De mannen zijn naar een ‘verse’ wei gegaan. Of meer; we hebben de weide ingedeeld zodat ze niet de gehele weide ineens leeg vreten. Joy maakte desondanks nog wel even tijd voor me. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto even gepikt kan Leo zijn eigenaar gezien ik foto’s getrokken heb op het meest kale deel. _O-

Ben boodschappen gaan doen en halfweg de winkel had ik geen ide meer wat ik al gekocht had. :X gelukkig is manlief wel wat gewend en gaat hij morgen halen wat ik gemist heb. :=

Ook nog even geholpen met hooi bij merrie en veulen brengen.

Wilde vandaag zoveel doen thuis maar gewoon niet aan toe gekomen. Morgen les… het zal voor vrijdag zijn.

En het stomme en frustrerende is dat ik niet eens daadwerkelijk veel gedaan heb. :X :X

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 19:11

Zo, weer een fijne les gehad, geleidelijk aan krijgt ze moeilijkere dingen voor geschoteld en dan is het even voelen hoeveel hulpen ik mag geven. Deze les ben ik hier en daar niet echt lief voor haar maar toen ik net op stapte kwam ze steil overeind, kapte uit naar mijn man (die dus moest loslaten) en draaide weg terwijl ik haar net op tijd vast pakte om haar hals en verder om trok (Dat ik haar verder opzij trok was ook een van de redenen waarom mijn man haar los moest laten maar die reflex zit er zo diep in geworteld bij mij..) Als ik me niet vast gegrepen had had ik in het beste geval op de beton gelegen en in het slechtste geval zouden we samen gelegen hebben. :x De reden was trouwens een paard dat gek aan het doen was in zijn paddock en ze wilde ook gaan rennen, toen ik haar een ophouding gaf dat ze moest blijven stilstaan kwam ze overeind. :roll: Want Rêve weet niet wat subtiel is als ze der een klap mee voor der kop krijgt. :roll:

Dat bleef er een beetje "inzitten" zeg maar. Dus hier en daar krijgt ze een correctie als ik voel dat ze minder interessante ideeën aan het krijgen was. Want als je Rêve op zo'n moment een mm geeft dan pakt ze de volgende pas je hele lijf. Zeker in galop krijgt ze op een gegeven moment echt een mep. Rêve is zo'n paard dat vanuit galop kaarsrecht overeind kan komen voor je door hebt dat ze uit galop gegaan is als je op zo'n moment niet even heel duidelijk zegt dat ze door moet. :o Had al een beenhulp en een tik achter mijn been gegeven en die negeerde ze, daarna probeerde ze ook niet meer. :o Heb het overtijd ook toe gegeven aan mijn man, ik ben met Rêve wel iets "voorzichtiger"/sneller omdat ik verschillende keren onder haar moeder gelegen heb (die gooide zich gewoon achterover, van die merrie heb ik geleerd van ze om te trekken. Man lief was oorspronkelijk boos dat ik aan mijn teugel trok wat ook een deel van de reden was dat hij moest loslaten, maar het is voor mij echt een reflex om ze zo snel mogelijk naar op zij te trekken. :o ) Met eentje die bereid is om te steigeren (en meer dan dat gehups wat Sam soms deed) ben ik liever een keer te grof dan een keer te laat en dat ik er onder lig. :o Ik heb mijn 9 levens wb onder een paard liggen lang en breed op gebruikt met Pretty. Naarmate ze wat moe werd werd ik ook zachter omdat ik voelde dat de "moed" om idioot te doen er uit vloeide. :+ Het overdreven "opzij" gaan ipv vooruit is bv één van de signalen dat ze eigenlijk nog niet helemaal mee aan het doen was. :+ Dat zie je naarmate de les vordert minder worden.

Chris was wel lief vandaag, hij zei dat hij het knap vond dat ik haar zo veranderd had. Hij geeft nu toe dat hij niet echt goede hoop had voor haar de 1e keren omdat ze zo vreselijk dwars en lui was toen. _O- Ik denk dat ik een groot deel daarvan verdrongen heb ofzo. :))

Met de contra was er een momentje dat hij zei "niet te veel sturen (ze sprong steeds een galopwissel als ik mijn "nieuwe buitenteugel" aan pakte) ze draait zelf wel op die hoefslag."
Waarop ik terwijl ik heel voorzichtig iets de bocht in stuurde zei "ehm Chris, daar ben ik niet zo zeker van als jij eerlijk gezegd."
Waarop Chris: "ohja... Juist..." :+ Ze heeft al meermaals gedemonstreerd dat ze omheiningen en planken meer als een suggestie ziet dan als een grens. :=

Edit; eh iets sneller op verzenden gedrukt dan de bedoeling was. _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:07

Ik vind het knap dat je nog met die draak kan rijden nadat je gisteren zo over je grenzen bent gegaan. Gelukkig voel je je paarden dusdanig goed aan dat je haar kuren grotendeels voor kan zijn. Als jij jouw paard een mep geeft, dan moet het zijn dat het nodig is, daar twijfel ik geen seconde aan.

:(:) voor het lijf dat niet meewerkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 21:14

Als ik voel dat ze zich kort maakt én terug wil komen in tempo vlak nadat ze zo overeind gekomen is dan neem ik geen risico. Het kan zijn dat ze niks van plan was… maar met dat soort kunstjes grijp ik liever te snel in dan te laat. :o de afgelopen weken heeft ze al een paar keer wat gedreigd met steigeren als ze te veel energie had en moest halthouden… Dat is gedrag waar ik absoluut geen risico in neem.

Als ze dan eenmaal haar energie kwijt is doet ze het niet meer maar ze kan niet elke keer als ze spanning voelt op de achterbenen gaan staan. := dan wordt wedstrijd rijden …. Boeiend.. :+ Ze doet dit overigens ook als je haar aan de hand hebt en ze mag ‘m niet peren. Dus het is echt iets dat ze alleen doet als reactie op ‘nee mag niet.’
Vooral als ze moet wachten of stilstaan eigenlijk. Met vlechten is dat ook iets dat me niet meer echt verrast. Baal er wel van dat ze het nu ook onder het zadel uit gedokterd heeft maar goed. Daar krijg ik haar wel uit. :=

Chris heeft op zich de les ook wel wat aangepast. Hij merkte toen we binnen kwamen dat ik niet topfit was en Rêve iets te fit. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-05-24 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 21:18

Wedstrijden rijden is zo al boeiend genoeg _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 21:22

Komende zondag in Opglabbeek gaan er veel argumenten zijn (voor haar) voor zulke dwaasheden dus smoor het liefst zo snel mogelijk in de kiem. Als ze steigert voel je ook echt de intentie dat ze door wil gaan zeg maar. Sam zijn gehups heb ik nooit serieus genomen omdat je voelde dat hij op zijn balanspunt bleef…

Rêve voel je vanaf de eerste cm dat ze bereid is om er over te gaan en dat neem ik dus wel serieus. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 22:23

Ahem, naar goede gewoonte ben ik nu de filmpjes pas aan het kijken en zie dat filmpje drie mooi een stappauze weer geeft. _O- gelukkig ging het over Rêve. :))

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 23:02

Haha nou dat is ook lekker om te kijken hoor! Vond het fijne filmpjes weer. Ik heb nu dan wel weer van Abba 'I have a dream' in t hoofd, vh laatste filmpje waar dat gedraaid werd. Nouja t ritme paste dan wel weer mooi!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 23:11

Lucia88 schreef:
Haha nou dat is ook lekker om te kijken hoor! Vond het fijne filmpjes weer. Ik heb nu dan wel weer van Abba 'I have a dream' in t hoofd, vh laatste filmpje waar dat gedraaid werd. Nouja t ritme paste dan wel weer mooi!

Dat heb ik zelfs niet gehoord. _O-

Kwam binnen en was zo geconcentreerd dat ik niet meteen wat zei (want Rêve was aan het beslissen of ze ging luisteren of idioot ging doen.)
Toen ze in mijn voordeel besliste zei ik heel vrolijk ‘Hoi Chris!’
En hij: ‘Jij was heel geconcentreerd maar zó moet ze binnen komen ook gehoorzaam als ze heet is.’
En ik heel happy ‘ja we hebben geoefend!’

Bedacht me wel achteraf pas dat je dat alleen kan oefenen als de knol regelmatig de middelvinger op steekt. :))

Mijn man vroeg tijdens een van de stappauzes of hij nog een box vrij had. (Eventueel om Joy met Chris zijn begeleiding door te rijden.) en Chris keek ietwat paniekerig naar Rêve, dus ik zeg
‘Niet voor haar. Voor de zoon om meteen een goede basis te leggen. Ik kruip er zelf op dus gewoon om goed te starten.’
Je zag zo de opluchting in zijn gezicht zodra hij hoorde dat ik hem niet met Rêve wilde op zadelen. _O-

Hij vindt haar heel knap en leuk nu….. Zolang ze met mij mee naar huis blijft gaan. _O-

Met halthouden was ze op een gegeven moment zo enthousiast met snel en braaf stil staan dat Chris even in de lach schoot om haar. _O-
Rêve is écht een heel leuk paard maar ze heeft gewoon wat……. Dingetjes… _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 23:23

Altijd genieten jouw lesfilmpjes! Ondanks haar gekkigheid worden jullie wel steeds meer team om te zien.
Nu lees ik dat je er eigenlijk even doorheen zat en dan nog ziet je rijden er zo moeiteloos licht uit. Echt knap :j

Heb je morgen wel wat rust gepland voor jezelf en je lijf?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 23:42

:j morgen slaap ik uit en doe ik enkel de basis: stallen, voeren en fysio. En de veulens natuurlijk maar vandaag had ik ook de weide thuis uit gemest voor ik naar de les ging. Anders moest ik dat morgen doen. Heb mijn dag dus vrij gemaakt morgen om enkel de basics te doen. Morgen aan mijn fysio vragen of hij mijn linker schouder wil tapen voor het weekend. Die was enorm verkrampt (is verkrampt) en zat haar vooral in galop wel wat in de weg. Want die trekt mijn heup mee. Bij het verkleinen ga ik na 1 rondje oid ook wat ‘uit’ mijn zadel zitten. Da’s niet de bedoeling maar zo bleef ik uit haar rug waardoor ze niet gehinderd werd door dat probleem. Denk dat Chris ook zag waarom ik het deed want normaal zegt ie altijd dat ik moet gaan zitten. :))