Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:34

Ik begrijp de gedachtegang van die lui ook niet.
Zielig dit zielig dat, en vervolgens die oke vinden.
Maar goed snap de lui die de Oostvaarderplas en uithongering oke vinden ook niet.
Vermoed dat dat wel de zelfde zijn.

OleJon

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:55

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:14

josien_m_ schreef:
Om uit de extremen te komen: Zou het helpen om eens van standpunt te veranderen en de "andere kant" van de zaak te verdedigen of onderbouwen? Zoals we vroeger op school leerden een debat te voeren of zo...Want natuurlijk is voor beide standpunten eerlijke argumenten te vinden!

Dan mag je wel met wat beters komen dan het argument van cijfertjes hoeveel dieren er in de industrie geslacht worden. Een veel gebruikt non argument dat nergens op slaat.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:08

Loretta schreef:
josien_m_ schreef:
Om uit de extremen te komen: Zou het helpen om eens van standpunt te veranderen en de "andere kant" van de zaak te verdedigen of onderbouwen? Zoals we vroeger op school leerden een debat te voeren of zo...Want natuurlijk is voor beide standpunten eerlijke argumenten te vinden!

Dan mag je wel met wat beters komen dan het argument van cijfertjes hoeveel dieren er in de industrie geslacht worden. Een veel gebruikt non argument dat nergens op slaat.

Ja, daarom mijn voorstel om van standpunt te wisselen...kom maar met wat beters.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:26

SusanH schreef:
Jeetje wat een slecht artikel. Helaas bejubeld door de meesten zag ik in de reacties. En idd meesten scoren het op een 5. Ben benieuwd of ze mijn reactie ook plaatsen.

Ook gedaan . Alles een 1 en netjes de reden. Goed onderbouwd beschaafd en met feiten al zeg ik het zelf.

Echter vanmiddag stond er een 2e artikel dat over de uitslag vh eerste artikel ging.
Alleen de 5 reacties zeg maar.

Terwijl ik zeker weet dat er meer een 1 lijst met reactie hebben ingevuld. Oa van geen wolf. En ook als je bij de " gewone " reacties kijkt op nu.nl zie je wel tegen geluiden.
Ik vind dat frappant, laat ik het daar maar op houden

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 22:36

DuoPenotti schreef:
Ik begrijp de gedachtegang van die lui ook niet.
Zielig dit zielig dat, en vervolgens die oke vinden.
Maar goed snap de lui die de Oostvaarderplas en uithongering oke vinden ook niet.
Vermoed dat dat wel de zelfde zijn.

Het is ook echt raar als je empathisch vermogen in je hebt.

Op mij komt het over als heel stellig iets doordrammen. Zonder te luisteren. Op het moment dat je serieus netjes erop in gaat. Loop je daar tegen aan.

Vergelijkingen maken die afleiden van maar niet in verhouding zijn met.
Feiten en onderzoeken die hun niet uitkomen links laten liggen.

En dan ook met grote stampers dwars over de emoties en het gevoel van anderen walsen.

Verder zijn er ook mensen met napraat gedrag tussen die dan maar mee roepen ja eigen schuld als geen kbh of omheining zus en zo.
Terwijl ze niks vh gedrag of de omstandigheden weten blijkt. Maar dan wel volhardend blijven herhalen.

Ik kan er ook niet bij hoor.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 06:51

Svadilfari1 schreef:
SusanH schreef:
Jeetje wat een slecht artikel. Helaas bejubeld door de meesten zag ik in de reacties. En idd meesten scoren het op een 5. Ben benieuwd of ze mijn reactie ook plaatsen.

Ook gedaan . Alles een 1 en netjes de reden. Goed onderbouwd beschaafd en met feiten al zeg ik het zelf.

Echter vanmiddag stond er een 2e artikel dat over de uitslag vh eerste artikel ging.
Alleen de 5 reacties zeg maar.

Terwijl ik zeker weet dat er meer een 1 lijst met reactie hebben ingevuld. Oa van geen wolf. En ook als je bij de " gewone " reacties kijkt op nu.nl zie je wel tegen geluiden.
Ik vind dat frappant, laat ik het daar maar op houden

Ik wist vanuit een groep dat meerdere mensen een 1 gegeven hebben met onderbouwing en toen ik het in vulde gaf de meter aan dat ik de eerste was met 1tjes. Die uitslag is dus absoluut onjuist! Ze willen gewoon stoken en maar 1 kant belichten. Tot het goed fout gaat dan zullen ze zo omdraaien

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:42

OleJon schreef:
Hoe relaxt dit paard is ondanks de wolven. Hopelijk hebben ze het paard niet alsnog gepakt

https://ongelooflijk.co/paard-in-zijn-u ... ingd-wordt

Het is een misvatting dat de prooidieren in constante staat van angst leven voor hun belagers. Ze voelen aan wanneer het jacht is en wanneer “gewoon passant”, zo zijn gazelles op de savanne ook niet constant panisch voor grote roofdieren. Dan zouden ze namelijk in een constante flight status zitten wat maakt dat ze niet kunnen leven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:44

https://www.ad.nl/binnenland/dierenverz ... ~a28afd4a/

Mooie uitleg van een wolf proof omheining die dat nog niet is.

Komt pro wolf aan met 120 in een paar draadjes stroom.
Je zou van de stoel af rollen van het lachen als het niet zo ernstig was.

Verder kijken we niet naar de onzin over vluchtdieren en schuw maar wel tussen de bezoekers lopen...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:50

Mijn paarden zijn ook heel erg mijn herdershonden gewend en andere honden schrikken ze ook niet van. Blaffend op hun af etc. Ik denk niet dat ze snel aan de loop gaan voor een wolf ook niet als deze gaat rennen ofzo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:59

Sanet schreef:
Mijn paarden zijn ook heel erg mijn herdershonden gewend en andere honden schrikken ze ook niet van. Blaffend op hun af etc. Ik denk niet dat ze snel aan de loop gaan voor een wolf ook niet als deze gaat rennen ofzo.

Ik denk dat paarden wel degelijk aan de loop gaan voor de wolf. Ik ben ervan overtuigd dat ze het verschil voelen. Een wolf heeft andere intenties.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:50

tine10 schreef:
Sanet schreef:

Ik denk dat paarden wel degelijk aan de loop gaan voor de wolf. Ik ben ervan overtuigd dat ze het verschil voelen. Een wolf heeft andere intenties.

Ja idd. Mijn paarden laten de stalkatten ook met rust. Slapen in hun hooi enz. Echter als ze hun brood willen eten dan trappen ze gericht. Verschil van intentie en doel idd

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:21

tine10 schreef:
Sanet schreef:

Niet altijd. Vaak gaan wolven al verkennen. Er zijn tig filmpjes te vinden (tot jolijt van pro wolf) dat paarden de wolf geen blik waardig gunnen als die door hun land loopt, of hem zelfs wegjagen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:00

A

Ik denk dat paarden wel degelijk aan de loop gaan voor de wolf. Ik ben ervan overtuigd dat ze het verschil voelen. Een wolf heeft andere intenties.[/quote]

Niet altijd. Vaak gaan wolven al verkennen. Er zijn tig filmpjes te vinden (tot jolijt van pro wolf) dat paarden de wolf geen blik waardig gunnen als die door hun land loopt, of hem zelfs wegjagen.[/quote]

Dus wel, want dan is de intentie van de wolf dus anders

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 15:09

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 17:14

tine10 schreef:
Sanet schreef:

Toen er vlakbij mijn stal een wolf was, merkte ik echt anders gedrag. Paarden bleven in de freeze stand. Terwijl zeker mijn shet altijd aan komt lopen als ik kom en het is voertijd (brokjes) en dat meerdere avonden achter elkaar. Ze liepen pas aan nadat ik ze aan het touw mee nam.
ik wist zelf nog niet dat er een wolf in de buurt was
Terwijl geregeld de jack russels van de achterburen door de wei renden. Daar reageerden ze niet op. Ook mijn eigen honden veroorzaken geen angst bij de paarden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:45

http://www.hallopeelenmaas.nl/Article/D ... j6DvjIraQ0

Verhaal over de kinderen de vroeger aangevallen werden.

Citaat:
En voor een wolf met versleten tanden is een kind lekker mals.”

Sorry maar vond dit toch wel mooi vertaald.....
Dus lekker vrij wandelen in Drenthe of op de veluwe.
Of de buitengebied bewoners die hun kinderen dadelijk met 20 paar ogen in de gaten moeten houden op eigen erf... heerlijk ontspannen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 08:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:58

Ja joh, die wolven zouden geeneens zo massaal ons en omliggende landen vanuit Rusland of what ever kunnen bereiken. Worden dood gereden omdat er gewoon veel snelwegen zijn overal.
Het kan gewoon niet!!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:29

Nee, maar ze blijven wel telkens zeggen dat ze helemaal van uit zichzelf hier gekomen zijn.
En het grote publiek herhaalt dat braaf. Met de aanname dat het natuur is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:26

Vannacht een pony aangevallen 2 km van mijn woning ( Maria Hoop) , nog dna onderzoek of het een wolf is maar ik ben nu ongerust

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:58

Lynn_Nikita schreef:
Vannacht een pony aangevallen 2 km van mijn woning ( Maria Hoop) , nog dna onderzoek of het een wolf is maar ik ben nu ongerust

Na wat heen en weer bellen en appen zijn er nu 2 mogelijkheden

De pony is aangevallen en gedood

of de pony is overleden ( was al op leeftijd) en is erna aangevreten

Dna zal uitwijzen door wie en wat

Er zijn al sinds de zomer vermoedens van aanwezigheid, pootafdrukken en zichtmeldingen. Hier wonen ontzettend veel mensen met paarde dus het hele dorp was in rep en roer
Ik woon direct aan het bos en heb 1.25 over de lengte met gaas en stroomdraden e anan de achterkant ( waar het bos is) panelen van 180 maar nog een lagere poort ( hoge poort heb ik al maar is nog niet geplaatst)
Er zit nergens stroom buitenom ivm de buren is dat niet mogelijk

Ik sluit ze in de avond al op in de paddocks, die aan huis liggen. Daar ga ik nu aan de achterkant ook gaaspanelen plaatsen met wel buitenom stroom. De voorkant van de paddocks is onze tuin en kan die eigenlijk niet binnenkomen, de zijkanten is tuin van buren en is bestraat dus ook geen kans op graven en daar is stroomdraad 3 rijen tot 1.20 met nog een afstandisolator erop dus 15 cm extra oranje draadje.

Ik heb dus gaaspanelen 180 hoog, aan de binnenkant doe ik 1 stroomdraad ivm schuren maar buitenom? Ik wil erboven ( dus rond 1.90 )en op 10 cm van de grond draad spannen, is dat voldoende?

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:14

Lynn_ Nikita treurig bericht over de pony vlakbij jou.

Ik kan mij de zorgen die je maakt om je eigen dieren goed indenken. Zepf hok ik snachts op terwijl pony op een plek staat waar zijn stal open kan blijven. Maar ook in een omgeving met veel schapen aanvallen en pink , drachtige koe 10 km verderop.

Wat jij doet aan je omheining klinkt heel goed als ik het zo lees.
Of het voldoende is daar heb ik geen ervaring mee / kennis van.

Xxblinkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:03

Wat denken jullie van deze pootafdrukken? Ik denk een grote hond maar twijfel toch iets. Er is een paar km verderop al een paar keer een wolf gespot.

Afbeelding
Afbeelding

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:12