[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 03:04

gefeliciteerd! :) sterkte met wachten!

Ik wilde er ook nog even aan toevoegen dat ik nooit een paard zoek met potentie voor het hogere werk, want die potentie en mentaliteit heb ik zelf helaas niet. Dus dat zou een beetje jammer zijn van paard en geld. Met een halve ezel word ik ook nog wel Z. Ik koop ze het liefst groen bij de fokker en dan hoop ik dat 'ie later braaf over de spoorlijn en langs landbouwverkeer loopt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 07:13

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:12

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten! En ook nog gefeliciteerd voor de jarigen van gister.

Mooi beestje die nieuwe van Anky.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:14

Als ik het zo lees is dat paard niet voor Anky.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:38

Joycebunny schreef:
Wat vinden jullie van deze? :)
http://www.youtube.com/watch?v=LHsq86q_3CQ

Op zich leuk dier om te zien, maar te weinig afdruk in de draf, zal wel heel erg lekker zitten zo te zien.
Dus is maar net wat je ermee wilt .

Iemand had het over subtoppaarden, maar met alleen een subtoppaard ben je er nog niet, wekelijks, zo niet tweewekelijks les $$$
En de weg ernaartoe is voor onbekende namen nog steeds erg lang ;)

Zie eerst maar eens in het Z te komen, met al dan niet een simpeler paard.
Scheelt je een hoop geld.

Want iemand sprak de waarheid over bijvoorbeeld een ggk dekhengst, als die inderdaad bij een slechte ruiter terecht komt, kan er na een krap jaar goed niets meer van over zijn.

Ik aas ook juist op de paarden die of verreden zijn, of lang hebben lopen nietsen, gaat misschien wat meer tijd in zitten, maar kost dan ook een heleboel minder. En ik vind het ontzettend leuk om ruwe diamantjes te polijsten :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:31

Liess gefeliciteerd!

Tussenprojectjes zijn leuk, maar echt winst maken doe je in de meeste gevallen niet.

Sambuca geweldig dier! Zo te lezen is die wellicht uiteindelijk wel voor Anky bedoeld, maar eerst voor de mede eigenaar/ stalruiter van Anky

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:48

@ lorette; wat en leuk koppie heeft hij zeg!!

Ik kijk gewoon naar leuke paarden, wat ze hebben gelopen boeit me vrij weinig. Als ie maar braaf is :)
Helaas denken veel verkopers dat ze de nieuwe toot hebben.
Want ik persoonlijk vindt 5500 te veel voor n paard vn 4 jaar, ruin, niet gekeurd, dat net om de hoek komt kijken en nog niks gepresteerd heeft en opzich leuke gangen heeft.
Maar ik zal daar wel anders instaan dan anderen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:53

even in het algemeen, maar vind het zo'n bekrompen gedachte dat het dier op 4,5 of 6 jarige leeftijd al gepresteerd moet hebben. Wat is er gebeurd met laat paard paard wezen en rustig aan doen?
Laten we eerlijk zijn, ruim 80% van de paarden heeft niet de potentie noch de capiciteiten om met het hogere niveau mee te draaien, waarom die beesten op jonge leeftijd zo snel mogelijk naar de Z toe jagen zodat ze op leeftijden van 10/11 jaar (een leeftijd waarbij ze ook nog een hele [sport] carriere voor zich hebben) al "afgeschreven" in de wei staan?)

Dan heb je nog de laatbloeiende paarden, die uberhaupt pas beginnen te "presteren" op de leeftijd van 7 a 8 tja laten we die maar afschrijven als zijnde leuk wedstrijd paard van dier heeft niks noppes nada gepresteerd.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:03

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:25

@ Goos; Zo bedoel ik het ook niet ;).

Ik bedoel alleen hoe kun je zoveel geld vragen voor een dier die nog NIKS van de wereld gezien heeft en nog maar net om het hoekje komt kijken, ook ohz.
Wat heeft het dier dan voor speciale capaciteiten? Omdat het een mooi papier heeft van pappie en mammie? Jammer dan, ik rijd niet op papier, omdat je denkt DAT het een topper word, omdat hij los zo leuk beweegt? Wie zegt dat hij dat allemaal laat zien ohz? Want dat weet je nog helemaal niet.

Goed, dier kan de looks hebben, maar dan nog.

Een 7jarig paard dat net in de B rondhobbeld is bij mij van harte welkom, maar verwacht niet dat ik daar >6000 voor neerleg.
Want a. ik heb niet zulke hoge wedstrijdambities, en b. zoek ik gewoon een leuke brave knol, waar je lekker me buiten kan tuffen en leuk in de wedstrijdring meekomt, maar als hij niet hoger komt als de M, zal me dat een rotzorg zijn.
Maar dat is mijn mening :D

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:28

Romanoff, ik vind alles tot 6000 wel normale prijsklasse. Braaf is ook geld waard! Als je goed zoekt kun je er misschien voor 3500 een evengoed paard vinden of beter. Maar voor een normaal gezond paard is 5500 geen idiote prijs. En het is altijd nog vraagprijs, bij veel mensen kan er wat af.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:30

Nee, dat maken we normaal :).
Omdat we ons allemaal gek maken, hoe duurder hoe beter.
Nou die les heb ik inmiddels wel geleerd!

Mijn budget gaat gewoon tot 5000, en ik denk dat je daar best wat leuks van kunt kopen.
Goed, als het paard dan 5200 kost laat ik het er niet om overgaan als het echt het dier is wat ik zoek ;).
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 03-12-12 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:33

Duurder is niet beter.
Maar goed heeft wel een prijskaartje, zeker als goed in combinatie met braaf gaat.
Goed is overigens voor iedereen wat anders: voor mij is het rad, recht en gezond.

Een budget van 5.000-6.000 is heel realistisch als je én gezond, én braaf, én opgevoed én makkelijk rijdbaar wilt hebben.
Ik vraag me altijd af wat mensen denken wanneer ze wel die criteria verwachten in hun nieuwe paard, maar slechts 3.000-4.000 euro willen besteden. Dat soort paarden zullen er vast zijn hoor, maar wat doe je jezelf aan te willen zoeken naar dat ene paard waarvan de verkoper niet in de gaten heeft wat het waard is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:28

Goos_Horses schreef:
even in het algemeen, maar vind het zo'n bekrompen gedachte dat het dier op 4,5 of 6 jarige leeftijd al gepresteerd moet hebben. Wat is er gebeurd met laat paard paard wezen en rustig aan doen?
Laten we eerlijk zijn, ruim 80% van de paarden heeft niet de potentie noch de capiciteiten om met het hogere niveau mee te draaien, waarom die beesten op jonge leeftijd zo snel mogelijk naar de Z toe jagen zodat ze op leeftijden van 10/11 jaar (een leeftijd waarbij ze ook nog een hele [sport] carriere voor zich hebben) al "afgeschreven" in de wei staan?)

Dan heb je nog de laatbloeiende paarden, die uberhaupt pas beginnen te "presteren" op de leeftijd van 7 a 8 tja laten we die maar afschrijven als zijnde leuk wedstrijd paard van dier heeft niks noppes nada gepresteerd.

Zo'n paard koop je dan voor een lief prijsje en dan heb je daar vervolgens jaaaaaaren plezier van :)* als je tenminste zelf in staat bent een paard heel te houden........

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:28

nou het paard waarvan me bod was goed gekeurt maar moest ik hem deze week komen halen heb ik afgezegt.
paard was nog nooit gekeurt en dan wilde hun ook niet doen, dus voorgesteld zoals het bijna altijd word gedaan als die goed zijn de kosten voor mij zo niet dan voor hun. Daar doen ze niet aan zeiden ze. Dan houd het voor mij al op want heb zon idee dat die dan niet helemaal goed gekeurt gaat worden en hun niet achter der paard staan helaas.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:32

Ashleytjuhh schreef:
nou het paard waarvan me bod was goed gekeurt maar moest ik hem deze week komen halen heb ik afgezegt.
paard was nog nooit gekeurt en dan wilde hun ook niet doen, dus voorgesteld zoals het bijna altijd word gedaan als die goed zijn de kosten voor mij zo niet dan voor hun. Daar doen ze niet aan zeiden ze. Dan houd het voor mij al op want heb zon idee dat die dan niet helemaal goed gekeurt gaat worden en hun niet achter der paard staan helaas.

Dat is jammer.
Kop op...gewoon weer verder zoeken.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:33

Mwha, had net 1tje gebeld. Een leuke ruin van 4 jaar...
Vind het altijd zo lastig als ze zeggen; Prijs op aanvraag.. en als ze dan eerst zeggen; moet je maar een keer komen rijden.. ja dan nog komen we niet overeen :+

Deze was dus even IETS te ver boven mn budget :).

@ Ashleytjuuh; Jammer!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:35

loriene schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Dat is jammer.
Kop op...gewoon weer verder zoeken.

dat doe ik zeker hoor :j ik heb me knappe pony ook nog dus kan wel nog rijden.
en ik denk altijd maar zo wat vandaag niet komt, komt morgen miss wel

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:36

Allemaal nog heel erg bedankt voor jullie felicitaties! Had een druk weekend en echt geen tijd gehad om eerder te reageren :P . Paard was echt heel leuk, maar moet nog contact opnemen met de eigenaresse over wat de keuze gaat worden :P . Dus zodra ik meer weet dan laat ik het jullie weten.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:38

Gadver het sneeuwt hier

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:38

Ahh ´t begint nu al, mn maag draait om van spanning en mn ouders vervloeken me door mn hyperactiviteit.. pfff :P

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:39

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:40

ralphtdw schreef:
Gadver het sneeuwt hier

hier ook.. :D:D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:42

Bekend gevoel Blub. En dan ga ik morgen nog niet eens laten keuren.
Maar wel voor de 2e keer kijken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:53

Ashleytjuhh schreef:

Wij laten de paarden ook kosten koper keuren. Onze vierjarige was ook nog nooit gekeurd maar kwam er met vlag en wimpel doorheen, met complimenten van de dierenarts. Het zegt dus niets... :)