Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zonnetje81 schreef:Alja schreef:Ik had deze week nog een grote tinker gezien van 165
Had hem nog gedeeld met m’n stalhouder maar was nog niet zo goed doorgereden, dat wil je niet of wel?
Zag ook net nog een 21 jarige die als compleet pakket werd aangeboden voor 3500 euro.
Ik vraag me dan echt af waar we heen gaan!
Er zijn er ook die 30-35 worden?
Als het DE KINDERPONY voor je kind is....waarom niet?
Alja schreef:Ja ik vind het dikke prima als iemand het ervoor wil betalen.
Maar ik vind het schofterig en uitbuiting van oude paarden.
Maar dat is gewoon wat ik vind he, verder geen mening.
StalNollie schreef:Alja schreef:Ja ik vind het dikke prima als iemand het ervoor wil betalen.
Maar ik vind het schofterig en uitbuiting van oude paarden.
Maar dat is gewoon wat ik vind he, verder geen mening.
Hoezo uitbuiting van de paarden. Beter voor wat meer geld dan dat een handelaar er handel inziet.
Mensen die het ervoor over hebben zijn er ook zuinig op/mee
Flubberboot schreef:Mwah, imo ligt dat ook aan het dier. 21 jarige pony kan vaak echt nog wel een ruitertje heel blij maken! maar 21 jarig paard verkopen vind ik niet fair.
Flubberboot schreef:Mwah, imo ligt dat ook aan het dier. 21 jarige pony kan vaak echt nog wel een ruitertje heel blij maken! maar 21 jarig paard verkopen vind ik niet fair.
Zonnetje81 schreef:Flubberboot schreef:Mwah, imo ligt dat ook aan het dier. 21 jarige pony kan vaak echt nog wel een ruitertje heel blij maken! maar 21 jarig paard verkopen vind ik niet fair.
Waar moet je er dan mee blijven? Een gezond dier naar de slager brengen of afspuiten?
Er zijn echt wel mensen met een klein budget die daarvoor open staan.
c_alsemgeest schreef:Flubberboot schreef:Mwah, imo ligt dat ook aan het dier. 21 jarige pony kan vaak echt nog wel een ruitertje heel blij maken! maar 21 jarig paard verkopen vind ik niet fair.
Ligt echt aan het paard, mijn merrie ben ik met 21 gaan rijden en met 23 gekocht, uiteindelijk bijna 30 geworden in blakende gezondheid. Kon lange buitenritten maken en met gemak nog een Zzl proef lopen met dikke punten.
Ken ook een int. Gp paard, goede gezondheid en schoon op de foto's op latere leeftijd verkocht en heeft ook met de nieuwe eigenaar alles van Z2 tot U25 doorlopen en is nu met pensioen met 34 jaar.
Dit waren gewoon kwpn'ers
Het ene paard is het andere niet dus ligt voor mij erg aan het paard of de pony en zijn conditie en gezondheid of het fair is.
Flubberboot schreef:Ja maar dan gaat het om compleet gezonde dieren, of dieren met een mentaliteit waar je u tegen zegt. Ik ken weinig paarden boven de 20 die nog echt gezond zijn. Vaak toch wel kwaaltje x of kwaaltje z. Ze bestaan wel! Maar ik ken ze niet.
c_alsemgeest schreef:Flubberboot schreef:Ja maar dan gaat het om compleet gezonde dieren, of dieren met een mentaliteit waar je u tegen zegt. Ik ken weinig paarden boven de 20 die nog echt gezond zijn. Vaak toch wel kwaaltje x of kwaaltje z. Ze bestaan wel! Maar ik ken ze niet.
Ja maar jij typt dat een 21 jarig paard verkopen niet fair is, en ik zeg dat dat aan het paard zelf ligt:Flubberboot schreef:Mwah, imo ligt dat ook aan het dier. 21 jarige pony kan vaak echt nog wel een ruitertje heel blij maken! maar 21 jarig paard verkopen vind ik niet fair.
Ik ken veel paarden van 20+ die prima van gezondheid en conditie zijn en in de subtop en hoger lopen.
Dus zou niet weten waarom het voor die paarden niet fair zou zijn.
Ik ken ook paarden van 20 die helemaal op zijn, die moet je gewoon lekker met oensioen gooien ipv verkopen.
Ken ook paarden van 12 die niet verkocht zouden moeten worden
Dus het ligt echt aan het paard zelf. Maar dat het per definitie voor een 21 jarig paard niet fair is zoals jij schreef ben ik het niet mee eens.
Voor de ene wel... voor de ander niet.
Mijn merrie was er een die niet goed genoeg meer was voor de eigenaar. Is toen via een andere eigenaar bij mij gekomen. En ze heeft het haar laatste jaren een stuk fijner gehad dan in haar begin jaren al zeg ik het zelf
Van alleen wedstrijden en 23upd op stal naar lekker veel buitenritten en meer naar buiten met oude manege pony's
Dus voor haar was het juist een goed besluit.
c_alsemgeest schreef:Ja, maar als jij je mening geeft dat jij het niet fair vind, kan ik toch ook benoemen dat ik het bij bepaalde paarden niet fair vind en bij anderen wel (ook al zou ik het zelf niet doen).
Dat is op een discussie forum, mensen geven hun mening over een punt en een ander reageert er op en die kunnen verschillend zijn of overeen komen.