Harmonie in chaos vinden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 23:25

Sneyers in Schaffen. Die stoppen er mee. :)

Sneyers gaat dinsdag pas terug open zie ik.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 23:31

Ayasha schreef:
het volgende veulen moet het toch echt met Sam zijn hoofdstel doen. _O-


Het VOLGENDE veulen??? Vertel vertel!!

Mooi cadeau heb je gekregen, staat Joy goed :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 23:34

Mars schreef:
Ayasha schreef:
het volgende veulen moet het toch echt met Sam zijn hoofdstel doen. _O-


Het VOLGENDE veulen??? Vertel vertel!!

Mooi cadeau heb je gekregen, staat Joy goed :j

We hebben al vrij snel na Joy gezegd dat we nog een keer met Rêve willen fokken. Volgend jaar of het jaar er na. :) voorlopig is de keuze nog steeds Golden Daim F. Heb hem al in de gate sinds hij net goedgekeurd is en hij blijft in mijn hoofd zitten.

Dat we nog een keer zouden fokken met haar stond vast. De wanneer is nog flexibel. :)

jokari

Berichten: 8783
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 04:09

Sneyers stopt ermee ??? :oo *valt van stoel* Ik kan mij niet anders herinneren dan dat die winkel bestaat.

Joy lijkt nog niet echt overtuigd van zijn cadeau. :D

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 06:11

Duidelijk Jokari dat we ouder worden. :+

Joy kijkt maar zeer bedenkelijk bij zijn cadeau. :')

Besje

Berichten: 867
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 08:49

Was er nog veel bij Willy? :Y)
Ik wou ook nog eens langsgaan maar moet eerst een paard kopen :+
Heb in een verleden nog voor Sneyers gewerkt, maar dan in de stallen <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 09:40

petraaken schreef:
Duidelijk Jokari dat we ouder worden. :+

Joy kijkt maar zeer bedenkelijk bij zijn cadeau. :')

Joy had liever wat anders gekregen denk ik. _O- _O-

Sneyers stopt er mee inderdaad mee. 47 jaar is ook een hele tijd als niemand het wil over nemen.

Er was vooral nog materiaal, wedstrijdjassen, nog veel rijbroeken en dekjes.

Eigenlijk hadden ze alleen geen gewone boven kleding meer. Dus polo’s, truitjes, jassen voor dagdagelijkse dingen. Buiten dat was er in alles nog veel keuze. Joy heeft momenteel een 10,5 bitje. Gewoonlijk vind je die maat gewoon niet. Die hingen er ook in meerdere uitvoeringen.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:17

Heel tof dat er plannen zijn om nog eens te fokken met Rêve. Met Joy heeft ze al bewezen dat ze fijn veulens kan bakken :D

Hoe gaat het nu met Sam?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 17:28

Mars schreef:
Heel tof dat er plannen zijn om nog eens te fokken met Rêve. Met Joy heeft ze al bewezen dat ze fijn veulens kan bakken :D

Hoe gaat het nu met Sam?

Dat was onze gedachte ook. :D

Sam is iets kalmer al is hij nog steeds niet in normale doen. Hij heeft goede en slechte dagen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 22:20

Zo vandaag drukke dag, eerst een bokker die kwam kijken voor haar veulen (eventueel). Een van de huidige dames kwam net aan. Naar goede gewoonte deed die net alsof de bokker er elke dag is. _O-

Deze foto’s zijn van dezelfde dag als de eerdere longe foto’s. Door equine dancers photography/gustxbil. Zolang ik op weide loop is het alleen onmogelijk om ze in ‘paard zijn’ vast te leggen. := En ja ik zie altijd uit als een zwerver als ik niet gereden heb voor ik ga (of de tijd genomen heb om mijn oudste lelijkste jogging aan te doen. _O-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joy denkt ‘help mij?’ :+
Heb ze wel in omgekeerde volgorde gezet zie ik. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Balli zijn favoriete plekje

Afbeelding
Joy op zijn best. _O-

Vandaag heeft manlief gemaaid dus heb ik met de riek het gras op de weide gegooid en elk een hoopje brandnetels in de stal. Laten ze ze liggen gaan ze morgen op de mesthoop. :+

Mijn rug en schouderspieren protesteren behoorlijk. := denk dat ik morgen niet bij ga zijn met mezelf. :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-05-24 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:24

Waarom waarschuwt iedereen toch zo voor die jonge hengsten? Levensgevaarlijke monsters zouden dat zijn

:+

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 22:27

Ik heb het nooit begrepen. En hier staat maar een jaarling tussen dus het ie niet dat het allemaal nog bange gupjes zijn. :+ enkel Leo is een PRE, twee springpaarden (eentje van zangersheide dus niet: tis een springpaard omdat papa 80cm kan springen.) een dressuur gefokte en Joy. (Weet niet hoe ik Joy moet omschrijven. _O-) Dus het is gewoon een mix van warmbloeden. Net echte hengsten dus. :+

In mijn ervaring is een hengst makkelijker op te voeden dan een merrie. :o

Kijk ik ben me altijd bewust van waar ze zijn maar dat ben ik met Sam en Rêve ook. Elke eigenaar kan ook gewoon in de kudde poetsen enz. met als enige voorwaarde dat je Leo ook poetst. :+

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:34

Joy = nakomeling van Rêve. Daar zou normaliter iedereen minimaal 6 meter voor achteruit moeten springen.

Dat Joy Joy is een niet Rêve dat siert hem

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:36

Goede hemel, met jou ernaast oogt Joy helemaal als een tank :=
Stopt ie nog eens met groeien in lengte/breedte? :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 22:38

Mars schreef:
Goede hemel, met jou ernaast oogt Joy helemaal als een tank :=
Stopt ie nog eens met groeien in lengte/breedte? :D

Ik denk eerlijk gezegd dat ie kwa breedte nog moet beginnen. :=
Met de touwtjes methode zou er ook nog een paar CM bij gaan komen. Ik gok dat hij Rêve haar maat gaat krijgen maar dan dus hengst…. :=
Ik vraag me vooral af hoe ik hem ga vlechten.


Rocamor schreef:
Joy = nakomeling van Rêve. Daar zou normaliter iedereen minimaal 6 meter voor achteruit moeten springen.

Dat Joy Joy is een niet Rêve dat siert hem

Iedereen is Joy zeer dankbaar dat hij niet te erg op Rêve lijkt. _O-

Nee das ook gemeen, Rêve is een trut maar ze is wel mijn trut <3

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:44

Zo baas zo paard zegt mijn man altijd.

Denk dat ik meervoudige persoonlijkheidsstoornis heb, gezien de verschillende paarden die ik heb.

Jij ook?

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:44

En buiten het groeien wat ie zelf nog doet komt er vast nog wat spier bij als hij aan het werk gaat. Eyecatcher is dan nog licht uitgedrukt :D

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:23

Denk dat veel ook van het karakter af hangt van de jonge hengsten. Die jaarling van mij is braaf en lief maar heeft een meer dan irritante gewoonte om alles tussen zijn tanden te pakken. Halster aan doen is dus kwestie van meer dan rap te zijn of hem aan doen als hij aan het eten is en dan nog presteert hij het soms om het halster tussen zijn tanden te pakken. Krijg het hem niet afgeleerd. ohja onder zijn hoofd kruipen is ook gegarandeerd je jas of trui tussen zijn tanden. Nu woensdag gaat hij zich zielig voelen want dan wordt hij in zijn mannelijkheid gepakt. :+ Hopelijk kan hij dan over een paar weken weer samen met de merries lopen ipv nu in zijn eigen stuk weide lopen. We hebben ze moeten scheiden omdat hij vooral de oudste terroriseerde.

GUSTIxBILL

Berichten: 2076
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 13:00

Ayasha schreef:
Ik heb het nooit begrepen. En hier staat maar een jaarling tussen dus het ie niet dat het allemaal nog bange gupjes zijn. :+ enkel Leo is een PRE, twee springpaarden (eentje van zangersheide dus niet: tis een springpaard omdat papa 80cm kan springen.) een dressuur gefokte en Joy. (Weet niet hoe ik Joy moet omschrijven. _O-) Dus het is gewoon een mix van warmbloeden. Net echte hengsten dus. :+

In mijn ervaring is een hengst makkelijker op te voeden dan een merrie. :o

Kijk ik ben me altijd bewust van waar ze zijn maar dat ben ik met Sam en Rêve ook. Elke eigenaar kan ook gewoon in de kudde poetsen enz. met als enige voorwaarde dat je Leo ook poetst. :+


Je vergeet joy die mijn schoenen opeet en Leo die me half wurgt _O-
Jou hengsten zijn wel levensgevaarlijk hoor :')

pien_2010

Berichten: 44037
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:50

Prachtige foto's Kathleen van jou en de paardjes

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 19:27

Moet zeggen dat alles wat hier gekomen is Max een week pogingen deed tot happen. :o De moeilijkste was de haflinger. Die heeft er een volle week over gedaan om te leren dat er een lik-op-stuk beleid is. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 22:51

Rocamor schreef:
Zo baas zo paard zegt mijn man altijd.

Denk dat ik meervoudige persoonlijkheidsstoornis heb, gezien de verschillende paarden die ik heb.

Jij ook?

Ik denk dat elk van mijn paarden een ‘kant’ van mij kiezen maar dan zonder de zelfbeheersing…

Ik ben iemand die heel neurotisch kan zijn in de zin dat ‘mijn’ plekje niet mag veranderen en ik word onrustig van het ongekende (Sam)

Ik kan lief en geduldig zijn en over het algemeen zal ik heel lang de kat uit de boom kijken voor ik reageer maar áls ik reageer is het ook meteen goed. Ik kan heel kalm uit zien terwijl ik eigenlijk ver voorbij mijn kookpunt ben en de oplettende kijker ‘voelt’ dat wel ook al weten ze zelden echt ‘wat’ ze precies merken. (Joy)

Ik ben iemand die geen zin voor zelfbehoud heeft en gewoon gaat als ik mijn zinnen ergens op gezet heb en dan kan je uit mijn weg gaan of ik ga over je heen. Ik wil heus wel dingen voor mensen doen en ik ga door het vuur voor mensen die mijn vertrouwen hebben maar ik pik geen commando’s en daar heb je Rêve. :+

Toen Rêve de eerste keer op wedstrijd ging sloeg ze om zich heen en toen ik zei ‘nu ze door heeft dat ze schuiven als ze er op slaat is ze op haar gemak.’ Zei mijn man ‘van wie zou ze dat hebben….’ :+
In mijn onbezonnen jaren heb ik me ook wel eens minder netjes gedragen in gespannen situaties….. :+ sowieso komt Rêve haar karakter enorm overheen met de kant van mezelf die ik enorm onder controle houd. :o Ik snap de regels wel maar als ze me in de weg staan wil ik ze ook wel eens negeren. Ik wil niemand schaden want ik geloof in karma maar als Rêve niet probeerde om schade te voorkomen hadden ze me 8 jaar geleden al begraven….. ze is gewoon groot en sterk en moet het doen met haar begrip van de menselijke kwetsbaarheid waardoor het wel eens mis gaat. :=

Als je al mijn paarden samen telt heb je denk ik de ongefilterde versie van mij…


pien_2010 schreef:
Prachtige foto's Kathleen van jou en de paardjes

Ben blij dat Balli (de bonte) zo uit zijn schulp aan het komen is. :+: hij is er nog niet maar hij is heel goed op weg nu.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 11:06

Onze Joy is officieel drie vandaag. <3

nafkedemi

Berichten: 1334
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 12:00

Gefeliciteerd!

Yavanna

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:16

Gefeliciteerd, en krijgt hij worteltaart?