Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:45

Voor mijn is >170> ook groter dan en <170< kleiner dan. Word volgens mijn om de paarden/pony wereld altijd zo gebruikt.

Ga weer pony online zetten maar weinig zin in particulieren :D de wensenlijst tegenwoordig is niet meer zo als vroeger....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:25

Als jullie een paar jaar geleden interesse hadden gehad in die merrie die nu bij kyrkelover te koop staat, had je een tonnetje neer mogen leggen. :)) En toen had ze nog geen race in de benen zitten. Dus alles is relatief. :D (Maar ik zou van m'n leven geen 25k of meer neerleggen voor een paard - vind het al dapper dat jullie dat wel durven. :)) )

StalNollie schreef:
Voor mijn is >170> ook groter dan en <170< kleiner dan. Word volgens mijn om de paarden/pony wereld altijd zo gebruikt.

Ga weer pony online zetten maar weinig zin in particulieren :D de wensenlijst tegenwoordig is niet meer zo als vroeger....
"Pony met 4 benen en een staart, moet tegen een stootje kunnen en niet bang zijn om flink te crossen als een bezetene, en bij voorkeur eentje die mijn kind er maar drie keer per week afgooit, in plaats van drie keer per dag?" :))

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:32

Dat is gewoon in de wereld van wiskunde zo he ;)

Ik kreeg het ooit als klein meisje zo uitgelegd dat ik < als een snavel van een hongerige ooievaar moest zien die liever zijn bek opentrok richting de grotere vangst :+ := wat aan de open kant staat is altijd het hogere van beide getallen dus hoe men dan ook kijkt is 170> kleiner dan 170, vandaar ook die merrie voorgesteld :o

Groter dan 170 is lastig want dat zoekt bijna iedereen tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 21:43

Fly_high schreef:
Dat is gewoon in de wereld van wiskunde zo he ;)

Ik kreeg het ooit als klein meisje zo uitgelegd dat ik < als een snavel van een hongerige ooievaar moest zien die liever zijn bek opentrok richting de grotere vangst :+ := wat aan de open kant staat is altijd het hogere van beide getallen dus hoe men dan ook kijkt is 170> kleiner dan 170, vandaar ook die merrie voorgesteld :o

Groter dan 170 is lastig want dat zoekt bijna iedereen tegenwoordig.

En zelfs met dat “k van kleiner” ezelsbruggetje klopt het niet, want je leest van links naar rechts. <1.70 is dus “[x] is kleiner dan 1.70” en 1.70< is “1.70 is kleiner dan [y].”

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:25

Mkango schreef:
(Maar ik zou van m'n leven geen 25k of meer neerleggen voor een paard - vind het al dapper dat jullie dat wel durven. :)) )

Voor mij is dat een goed jaarsalaris, dus nee, ik zou dat ook niet zo gauw doen :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 23:37

Ik ben ook bang dat de dag nadat ik een duur paard koop hij opeens z’n poten breekt :+
Mijn vriend ziet me aankomen, knol van 25 k.
Das een hele dure frikandel

Maar goed ieder z’n ding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 06:17

Danique_G schreef:
Ik ben ook bang dat de dag nadat ik een duur paard koop hij opeens z’n poten breekt :+
Mijn vriend ziet me aankomen, knol van 25 k.
Das een hele dure frikandel

Maar goed ieder z’n ding

:') luxe frikandellen mogen wat kosten he

Maar even zonder gekheid, Silver kostte me lang geen 25k, maar buiten verdriet om het paard, ben ik ook wel even ziek geweest van het financiële plaatje. :=

Kan je nagaan als ie wel 25k gekost had en diezelfde koliek had gekregen vlak na aankoop.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 07:49

Die paarden worden meestal wel goed verzekerd

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 08:15

inderdaad goed verzekerd is een mogelijkheid.
Genoeg mensen die het zelf kunnen het zelf missen, of als je kijkt naar de meer professionals:
hun sponsor kan het missen.
Voor een internationaal subtop paard is 25k peanuts.
Voor een auto leggen veel mensen ook een aardig bedrag neer, en die kan je de dag daarna ook om een boom heen vouwen :')

Ik denk dat mensen die normaal in die prijsklasse zoeken juist raar aan kijken tegen mensen die voor minder dan 8k een goed, gezond en braaf paard zoeken.
Het is maar net vanuit welk perspectief je kijkt.
Beide is niet gek en beide is even begrijpelijk.
Stel dat je een jaar inkomen hebt van 500k... wellicht zoek je dan ook in een andere prijsklasse?

En pech doet altijd pijn... of je budget nou 6k was of 120k... dat is de grootte van je portemonnee, maar het verdriet om het verlies van je maatje is in beide gevallen gelijk.

Met Jam heb ik toen mazzel gehad, met een vrij laag tot normale prijsklasse kocht ik een top paard.
Half jaartje later werd er een bedrag geboden wat letterlijk acht keer zo hoog lag.
Maar hij ging natuurlijk niet weg. :P
Maar zo snel kan een bedrag ook veranderen.
(uiteindelijk qua ziekte pech gehad natuurlijk, maar dat konden we bij aankoop niet weten :P )

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:48

Heb je een goed punt met je vergelijking naar auto’s C_Alsemgeest. Hoewel een paard natuurlijk nog veel meer een luxe product is dan een auto.
Als ik 500 k zou verdienen zou ik wellicht ook wat meer uitgeven aan een paard dan ik nu van plan ben om te doen :P
Feit is dat ik gewoon een arme arbeider ben en een FEBO frikandel beter bij mijn budget past dan een van dubben frikandel. Hoewel monetaire waarde in een bepaalde mate behoorlijk subjectief is. Na een avond stappen gaat een kroket met goedkope mosterd vanachter een raampje er liever in dan een dure kroket.

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:29

Over prijzen gesproken . Wat vinden jullie realistisch klinken voor: een net 6 jarig paard, bloedmooi, enórm goede afstamming (bekende GP paarden) M/ Z getraind (niet uitgebracht op wedstrijd)?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:56

Luzerna schreef:
Over prijzen gesproken . Wat vinden jullie realistisch klinken voor: een net 6 jarig paard, bloedmooi, enórm goede afstamming (bekende GP paarden) M/ Z getraind (niet uitgebracht op wedstrijd)?

Helemaal gezond op de foto? Merrie, ruin of hengst? Al uitgebracht?

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:05

stitchlover schreef:
Luzerna schreef:

Helemaal gezond op de foto? Merrie, ruin of hengst? Al uitgebracht?

Merrie, helemaal gezond, geen bemerkingen. Niet uitgebracht en thuis (in training via derden) op M/Z niveau getraind

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:05

En nog belangrijker, wat is de potentie / bewegingskwaliteit en hoe is het karakter / bewerkbaarheid.. Want dat maakt wel echt verschil tussen bijv. 15.000 of 200.000

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:29

Sky_As schreef:
En nog belangrijker, wat is de potentie / bewegingskwaliteit en hoe is het karakter / bewerkbaarheid.. Want dat maakt wel echt verschil tussen bijv. 15.000 of 200.000

Ze heeft mooie gangen. Braaf, meewerkend karakter. Geen paard waar je op stapt en mee weg rijdt, althans ik niet. Je moet het goed vragen. Maar doet wel haar best. Ik vermoed dat ze weinig potentie heeft, ondanks bijzondere afstammeling. Dat is voor mij geen probleem. Z is hoogst haalbare voor mij.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 16:34

Vind je haar daadwerkelijk overkomen als een paard wAt M/Z aankan of is het er snel doorheen gejaagd?
Gebaseerd op wat jij zegt zat ik te denken aan Max. 15. Als dit de maximale rek is voor een zes jarig dier wat verder niet is uitgebracht ben ik niet overtuigd dat het slechts wat kunstjes zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:47

Ik zag op mijn FB een leuke 3 jarige Gelderse ruin van 164 langs komen net. Als ik wat zocht was ik daar zeker gaan kijken :) .

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:19

ruitje schreef:
Ik zag op mijn FB een leuke 3 jarige Gelderse ruin van 164 langs komen net. Als ik wat zocht was ik daar zeker gaan kijken :) .

Ik moest even zoeken, maar leuk dier idd! Tis alleen een beetje jammer dat het een ruin is maar heb toch maar even een bericht gestuurd want past verder mooi in "mijn plaatje" :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:30

Had gepbt, heb speciaal screenshot gemaakt haha. Ik ken familie van die ruin, dat is echt een goud recreatiepaard. Zo mak als een struik.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:45

ruitje schreef:
Had gepbt, heb speciaal screenshot gemaakt haha. Ik ken familie van die ruin, dat is echt een goud recreatiepaard. Zo mak als een struik.

Niet naar mij denk ik? Tenminste, ik had niks gezien haha.
Tis eigenlijk jammer dat ie z'n kleur mee heeft want heb even gebeld maar hij is mij eigenlijk te duur -O-
En de 2jarige had ie ook net al verkocht haha..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:12

Nee ik bedoelde: had mij gepbt had zoekwerk gescheeld :')

Wat vragen ze? Het is inderdaad een aparte mooie kleur wel :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:43

ruitje schreef:
Nee ik bedoelde: had mij gepbt had zoekwerk gescheeld :')

Wat vragen ze? Het is inderdaad een aparte mooie kleur wel :)

Oh zo, ja dat was wel het alternatief haha. En een beetje zoeken was niet erg, zie ik gelijk of er nog wat anders leuks/nieuws aangeboden wordt :D
Ze vragen 7000..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:52

Nu word ik wel nieuwsgierig naar die Gelder!

Maar niet meer voor mezelf, voor ik eigenlijk echt op zoek ging ben ik geslaagd :D Twee keer wezen kijken en vandaag goedgekeurd!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:03

ruitje schreef:

Nou, ik ken struiken die net zo mak zijn. Die steken zomaar over......

Maar vaak zijn het inderdaad werkbare paarden, al zijn er mensen in staat om dat zelfs bij een Gelder om zeep te helpen |(

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:43

Als een paard door een trainingsstal wordt opgeleid voor verkoop, waar moet ik dan op letten? Ik heb een leuk paardje gezien, maar ben bang dat ik thuis opnieuw moet beginnen (en dat kan ik niet). Het is gewoon een voorgevoel hoor.