Hi allemaal, dank voor jullie reacties. Ik geniet nog even na. Ik ben erg trots op Callas en tevreden met mezelf. Erg hè. Ik ben vooral blij met een paar elementen.
1.
Er was weer een grommachine op de achtergrond, goed te horen rond 1 minuut. Callas heeft een aantal keer haar oren die kant op gericht maar aangezien ze het monster kon zien, was er geen reden tot irritatie.
2. Het volgende waar ik erg tevreden over ben, is haar rust met naar beneden lopen. Dit weiland is best schuin. Het is een vervallen wijngaard. Wij zagen er geen heil in een tweede wijngaard op te knappen, (de 1e wijngaard is nog steeds niet klaar) en hebben het helemaal kaal gemaaid. De paarden lopen er al die tijd al en grazen het mooi leeg, maar nu hebben we het voor de tweede keer helemaal gemaaid en nu zie je duidelijk de terrassen waarop de wijngaard stond. Dus iedere 2m is er een terras en dus als je het veld oversteekt ga je 7 terrassen af. In tegenstelling tot achter de boerderij wil Callas dit keer niet gaan rennen als we de terrassen aflopen, ook op 1 minuut goed zichtbaar en was het zelfs met een redelijk ontspannen teugel goed te doen.
3.En het derde is dan dat ik vanuit de jog, wat meer tempo ben gaan vragen op 3:20 minuut. Dat is moeilijk voor Callas, want dan wil ze in galop aanspringen, maar ze laat zich netjes corrigeren en gaat niet in galop.
Dus ik ben erg tevreden.
Enige jammere en dat staat niet op het filmpje omdat mijn vriend toen al niet meer filmde is dat Callas zich bij het teruglopen naar stal ohz zich helemaal te pletter schrok van een tak die over mijn jas schuurde. Ze verschoot, er was verder niets aan de hand, maar zonde omdat ik het graag zonder schrikjes had willen afsluiten. Ik had eerder af moeten stappen. Ze was er dusdanig van geschrokken dat haar englevel meteen in donkeroranje zat. Want ik stapte na het verschieten af en liep toen terug aan de hand naar stal en Erwin stapte op een krakend blaadje, waar hebben we het over, englevel meteen rood en ze verschoot weer. Ze bleef wel netjes om mij heen. Vind ik jammer. Hoop niet dat ze nu een negatieve herinnering overhoudt aan dit. Ik heb wel beide keren meteen na het verschieten toen ze stilstond beloond met voer.
jeetje77 schreef:Dat ziet er fijn uit Mo. En dat uitzicht idd. Jaloersmakend.
Sintara schreef:Nou dat is zeker geen straf om daar te rijden zeg

Cera_D schreef:En dat landschap op de achtergrond

Dank jullie Jeetje en Sintara en Cera, we voelen ons nog steeds erg bevoorrecht om hier te kunnen zijn. Het is echt genieten met een grote G.
Muga schreef:Wat een heerlijk filmpje, rust, ontspanning en lol. Genieten!
Dank je Muga, ik vond de rust bij Callas ook opvallend gezien wat ze de laatste maanden heeft laten zien. Hoop dat het blijft!
pien_2010 schreef:Goed gedaan Mo. En nu rustig uitbouwen naar rust er in blijven houden en gewoon stap en draven erbij pakken. Het willen spetteren zit er nog steeds in bij Callas maar je herkent het gelijk en brengt de rust erin terug.
Dank Pien, inderdaad Callas wil nog steeds hard, maar ze liet zich heel goed terugnemen. Ik vroeg ook meer draftempo op 3:20 minuut en eigenlijk wil ze dan galopperen. Ik had daarbij een goed gevoel. Het was niet willen stieren uit dwarsigheid, maar gewoon omdat ze een meer gestrekte draf moeilijk vindt en dan is galopperen een makkelijkere keuze. Maar dat mocht niet van mij en ze liet zich corrigeren, zonder het bit vast te pakken. Dat vond ik fijn. Ik merk wel naarmate ik meer drafoefeningen doe, ze fanatieker wordt. Dus korte sessies is nog steeds belangrijk om het goed af te sluiten.
fardoe schreef:Één woord Fantastischfimpje

Dank je Tamara, ik zit nog steeds te stralen.
Cera_D schreef:Ik word helemaal blij van je filmpje
Ziet er fijn en ontspannen uit, en leuk dat je ook meer spel en beloningen meeneemt met het rijden, daar wordt het alleen maar leuker van voor beide
En wat een pech die nacht zeg! Gelukkig voelt Callas zich weer beter, is het probleem met het water ook weer opgelost?
Dank je Cera, Belonen er weer in gebracht. Eerst irriteerde dat tasje me, maar het was mijn clicker die er in zat te rammelen. Mijn clicker is nu kapot, dus tasje was ineens een stuk stiller en dan is het fijn om te kunnen belonen. Spelletjes is Callas heel goed in, want er zijn toch altijd dan weer koekjes 
Het water probleem is nog niet opgelost, wel een tussenoplossing die goed werkt, maar niet betrouwbaar is. Erwin werkt eraan.
En de koliek was echt heel naar. Althans, het was niet de ergste koliek die ze ooit gehad heeft, maar ik word altijd helemaal akelig als een dier pijn heeft. Daar kan ik zo niet tegen. Maar ik weet nu inmiddels dat zodra Callas aangeeft weer te willen eten en haar buik weer rommelt het dan weer goed is.
Nog een grappig nieuwtje, wij doen altijd de voetjes zelf. We knippen de rand en we vijlen. De straal doen we niets mee. De zool ook niet. Maar eens in het jaar, soms twee keer, laten we een smid komen om de straal te fatsoeneren. We willen daar zelf niet in snijden namelijk, vind ik toch te link. Dus ik ben op zoek naar een smid hier. Ik vraag het aan de d.a. Die zegt, "je gaat niemand meer vinden. Alle smeden zitten vol, nemen geen nieuwe klanten meer aan, tenzij je tig paarden hebt staan en tenzij ze moeten beslaan. Voor 2 blootvoet pony's komen ze niet. Tenzij je ze iedere maand laat komen." Wat nu pipo? Hij zegt, ik kom zelf wel. Ik ben paardenpodoloog. Doe ik erbij. Ik blij, hij moet toch komen om te vaccineren, (vergeet ik altijd te laten doen) en hij brengt dan ook de wormspuiten mee en doet die er ook even in. Dus binnenkort een apk voor de meisjes.